Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et anna uima-altaassa nopeammalle tilaa käännöksessä?

Vierailija
03.08.2024 |

Tämä on ilmiö, joka aina jaksaa hämmästyttää. Miksi uimari ei voi huomioida toisia uimareita niin, että käännnökseen tullessa vilkaisisi olan yli, onko joku nopeampi juuri tulossa takaa, odottaisi altaan päässä kaksi sekuntia ja päästäisi hänet edelle? Mutta ei, pitää vaan puskea siihen eteen tukkeeksi.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt. Varsinkin kun se usein lukee altaan säännöissä. En jaksaisi tuhlata energiaa ohitteluun, koska pyrin kuitenkin uimaan pitkää matkaa kohtuullisella sykkeellä, en sprintata. Pitäisi varmaan olla erikseen hitaiden radat. Vielä ärsyttävämpiä ovat ne, jotka alkavat uida nopeammin tai leveämmin kun heitä ohittaa. 

Uimahallissani on nopeiden uimareiden rata ja muiden uimareiden rata. Liian vaikea ihmisille ymmärtää.

Nopeiden uimareiden radalla uidaan yleensä tosi kovaa, eikä kovin pitkiä matkoja. En viitsi sinne mennä häiritsemään, koska minusta niillä hitailla uimareilla pitäisi olla aikaa väistää. 

Vierailija
22/32 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nopeampi voi ohittaa olemalla nopeampi, miksi hän ei voi huomioida muita? Tai sitten nopea voi mennä nopeiden radalle. 

Jos on ruuhkainen rata, ohittaminen ei oikein ole aina mahdollista, kun kolme ei mahdu rinnan. Siksi tuo käännöksessä ohittaminen on kaikkein kätevintä, mutta se vaatisi sen, että ihmiset eivät olisi niin äärettömän itsekkäitä, vaan huomioisivat muutkin, eikä vain minä minä minä.

Ihmiset ovat kilpailuhenkisiä. Siitä kun reunasta pukkaa vauhtia nii vähän aikaa pärjääkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö sinun mennä sellaiselle radalle, joka on tarkoitettu nopeille uimareille? 

Meillä nopeiden radalla on jotain kesälomilla olevia kilpauimareita, ei sinne uskalla mennä.

Speedohattuisia! :)

Vierailija
24/32 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan olla paras uin mahdollisimman leveästi. Onneksi voi kohta uida rinnat paljaana niin vieläkin saan leveyttä liikkeiseni ja kukaan ei pääse ohi

Kyllä sinä Sami saat uida tissit paljaana jo nyt. 

Vierailija
25/32 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sukellan ali ja ohi. 

Vierailija
26/32 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, kun en ui uima-altaissa. Yök, ja ne suihkutilat on vielä enemmän yök.

Vierailija
27/32 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En välitä tippaakaan enkä jaksa miettiä koko asiaa. En ymmärrä, miksi joka paikassa nopeimmat kuvittelevat olevansa jotenkin muiden yläpuolella. Minulle on ihan yhdentekevää, kuinka nopeasti joku muu ui. Menkööt ohi sitten kun pääsee tai liittykööt uimaseuraan joilla on oma vuoro.

Kiitos, nyt tunnen vähemmän huonoa omatuntoa veden pärskimisestä päällesi

Eipä mitään. Ei olisi tarvinnut tuntea tähänkään asti, koska ei se minua yhtään häiritse. En olisi uimassa jos minua kiusaisi kastuminen.

Vierailija
28/32 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En välitä tippaakaan enkä jaksa miettiä koko asiaa. En ymmärrä, miksi joka paikassa nopeimmat kuvittelevat olevansa jotenkin muiden yläpuolella. Minulle on ihan yhdentekevää, kuinka nopeasti joku muu ui. Menkööt ohi sitten kun pääsee tai liittykööt uimaseuraan joilla on oma vuoro.

Pidän tälläisestä asenteesta. Itsekin ärsyynnyin usein uidessani, mutta sitten päätin uida omaa vauhtiani koko ajan. Hyvin voin ohittaa vaikka vastaan tulisi uimari. Kyllä siihen kolme mahtuu.

Niin voitkin, kunhan et törmää kehenkään.

Vierailija
29/32 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt. Varsinkin kun se usein lukee altaan säännöissä. En jaksaisi tuhlata energiaa ohitteluun, koska pyrin kuitenkin uimaan pitkää matkaa kohtuullisella sykkeellä, en sprintata. Pitäisi varmaan olla erikseen hitaiden radat. Vielä ärsyttävämpiä ovat ne, jotka alkavat uida nopeammin tai leveämmin kun heitä ohittaa. 

Uimahallissani on nopeiden uimareiden rata ja muiden uimareiden rata. Liian vaikea ihmisille ymmärtää.

Siellä nopeidenkin radalla voi päästää vielä nopeamman ohi. Itse entinen kilpauinnin harrastaja ja aina päästän nopeamman päädyssä ohi, vie sen pari sekuntia aikaa.

Vierailija
30/32 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoiset ap:n kaltaiset ärsyttää uimahallissa. Sopeudu vaan, ettei ole sun oma allas. Mua taas oikeesti keljuttaa, kun jotkut ohittavat liian läheltä vaikka uin aivan reunassa. Miehiä ne on kaikki. Joudun varomaan kipeää jalkaani. Ett siinä mielessä naisten vuorot ois paikallaan, uroot sais kilpailla siellä rauhassa.

Vierailija
31/32 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen vahvasti muiden hitaudesta tuskastuville märkäpuvun hankkimista ja avovesiuintia. Tämä ei tietenkään helpota talviaikana, mutta edes 4-5 kk ajan. Itse uin avovesissä toukokuusta lokakuuhun, ja saan uida just sitä tahtia kuin lystää eikä tarvitse katsella hitaita törppöjä jotka eivät kertakaikkiaan voi antaa tilaa. Kaikista nopeimpien uimareiden rata on ainakin meillä päin aivan täys ja keskikuntoisten radalle tulee liikaa niitä, jotka kuuluisivat hitaiden radalle.

Vierailija
32/32 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeamman on helpompaa kääntyä tarvittaessa jo ennen päätyä. Sillä hitaammalla uimarilla kun on myös se oma uimarytminsä, jota päädyssä odottaminen sotkee. Hidaskin uimari saattaa jopa ottaa aikaa ja yrittää omaa nopeusennätystään. Usein sitä paitsi juuri ne nopeammat uimarit jäävät itse päätyyn seisoskelemaan vetääkseen spurttien välillä henkeä. Mistä se edellä uiva tietää, haluaako takaa tuleva ohittaa vai jäädä huilimaan? Olen itse hitaahko uimari mutta koska uin hitaiden radalla, olenkin useimmiten sen joukon nopein. En oleta että muut sotkevat oman uimarytminsä minun takiani. Koska lähestyn ohitettavia takaa ja näen heidän vauhtinsa, osaan itse arvioida pääsenkö heidän ohitseen päädyssä vai teenkö käännöksen jo aiemmin. Ja lasken kyllä uintimatkaani mutta osaan ottaa laskuissa ennenaikaiset käännökset huomioon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme