Naurattaa, kun eräs nainen on ollut yli 40v avovaimo
Yhteinen pienyritys miehensä kanssa, yhteinen talo, kolme aikuista lasta ja lastenlapset. Mitään ei saa kun puoliso kuolee.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Voi heillä olla keskinäinen testamentti, niin menee naurut hukkaan.
Minäkin olen ollut avovaimo 40 vuotta. Yhteinen omistusasunto miehen kanssa ja molemmilla omat tilit ja menot. Mies teki testamentin, eli perin hänet. Minut perii oma lapseni. Yhteisiä ei ole. Mies lapseton.
Jos mies menehtyy, saan uudehkon auton ja tämän 100 neliön rivarikämpän. Tilillä mukavasti rahaa perintöveroa varten. Miehellä myös säästöjä.
Ei minun tarvitse mitään erikseen puolison kuollessa saada. Minulla on paremmat tulot, joten leskeneläkkeeseen ei olisi oikeutta ja omaisuuteni on jokseenkin samankokoinen kuin puolisoni, ehkä isompikin joten tasinkoakaan en saisi. Yhteiset lapsemme ovat perillisiä, joten ei tarvitsisi huolehtia siitäkään, että hänen osuutensa menisi toissijaisille perillisille.
Vierailija kirjoitti:
Ap naurajan pitäisi ottaa selvää että avokki saa perintönsä siinä missä vihittykin vaimo.
Ei vihitty aviovaimo saa perintöä yhtään, jos vainajalla on rintaperillisiä. Eikä avovaimokaan.
Ap ei omista kuin peräkärryllisen vuokrakuitteja. Kun kuolee, veronmaksajat hihittelevät.
Oma tili, omat rahat ja oma taloudellinen vastuu. Raha-asioissa ei pidä luottaa kuin itseensä.
Ei mun sukulainenkasm ollut naimisissa. Silti hänellä oli testamentti ja avopuoliso asuu edelleen talossa ja kukaan ei saanut yhtään mitään kun vasta sitten kun avopuoliso on kuollut.
Hoida ap omat asiasi. Niissä varmasti tarpeeksi hoidettavaa.
Ap naurajan pitäisi ottaa selvää että avokki saa perintönsä siinä missä vihittykin vaimo.