Saan tukina 890€ vuokran maksetuksi, 580€ perustoimeentulotuen osan tilille, sähkölaskun joka kalleimmillaan oli 120€/kk talvella....
Kotivakuutuksen 100€/vuosi.
Sitä lisäks julkisen terveydenhuollon ja reseptilääkkeet...esim. just sain reseptin erääseen kuuriin joka maksaa yhteensä 5500€
Siitä tulee yhteensä yli 17000e/kk nettohyöty.
Miksi menisin paskaduuniin?
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kateellinen niille sadoille ja tuhansille, jotka saavat avustuksia 5000€ kuussa. Pistää oikein kiehumaan kun jotkut elävät minun tukieni siivellä!
Ap
5627 euroa. Niin paljon 30 eniten Kelan etuuksia saanutta asiakasta sai keskimäärin kuukaudessa vuonna 2022.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/08d393d5-697f-49e7-9010-4cdf7322f117
Ei toisten ylisuuret tuet ole sinulta pois. Tee enemmän töitä hakiessa tukia, niin saat isommat tuet. Niin me muutkin eteemme, ei ole ilmaisia tukilounaita.
Nuo 30 suurinta on varmaankin jotain suurituloisten tulojen perusteella saatuja tuloja, kuten vanhemmuusrahoja tai sairaspäivärahaa.
Vaikka olisi 10 lasta, siitä kertyisi vajaat 2000€. Mistä ne 3500€
No ei. Kun esim sairaspäiväraha on semmoinen, mikä lasketaan sairautta edeltävän tulon mukaan. Niin jos tulot on 10 000 e/kk esimerkiksi, niin se tulojen perusteella laskettava tukikin on suuri.
"Nuo korkeimmat on varmaan lääke-ja sairauskuluja."
Ei ole. Jos luit IL jutun, siitä 5600€ tukimäärästä OLI jätetty pois lääkekorvaukset.
Olen ollut 24 vuotta työttömänä. TT-tuki on jäänyt aina kokonaan säästöön. Säästöjä on kertynyt jo melkein 175 000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkehyödyn saa jokainen kelakortin omaava
Töissäkäyvät joutuu itse maksamaan leikkaukset, hammaslääkärin, fysioterapian yms. minulle Kela maksaa nuo kaikki.
Ap
Mitkä ihmeen lääkkeet, leikkaukset ja fyssarit? Ei mulla ole noita. Mut jos olet onnellinen 1700e/kk ja elämä pyörii sairauksien ympärillä ja mitään muuta tavoitetta tai vapaa-ajan viettotapaa et keksi/ halua niin totta, mitäpä se mulle kuuluu. Ahdistava ajatuskin, että sais kuussa 1700e, noista muista asioista puhumattakaan. Mieluusti olen virkeä ja päivissä on rytmiä, paljon erilaisia ihmisiä ja mielekästä tekemistä. Ja vaikka ihan duunarityötä teen niin tonni enemmän kuussa käyttöön. Voi harrastaa ja elää. Ei mene fyssarille rahat, kun on arjessa aktiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut 24 vuotta työttömänä. TT-tuki on jäänyt aina kokonaan säästöön. Säästöjä on kertynyt jo melkein 175 000 euroa.
Mullapa on 350 000 e!
No ei. Kun esim sairaspäiväraha on semmoinen, mikä lasketaan sairautta edeltävän tulon mukaan. Niin jos tulot on 10 000 e/kk esimerkiksi, niin se tulojen perusteella laskettava tukikin on suuri.
No ei. ;)
Iltalehti Plus kertoi viime vuonna Amandasta, joka sai Kelan tukia noin 5250 euroa kuukaudessa. Amandalla oli kahdeksan alle 13-vuotiasta lasta, joten pelkkiä lapsilisiä kertyi 1700 euroa kuussa. Päälle tulivat asumistuet, äitiyspäiväraha, kotihoidontuki, omaishoidon tuki, elatusmaksut ja vammaistuet.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/08d393d5-697f-49e7-9010-4cdf7322f117
Vierailija kirjoitti:
En epäile. Tiedän että tämä on mahdollista. Olet ehkä pari kertaa pakostakin joutunut työharjoitteluun esim. kierrätyskeskukselle. Sen jälkeen saat olla rauhassa jopa vuosia.
Niin ja ei mitään toisen nurkissa asumista, eli vuokralla. Oma surkealla palkalla maksettu talo missä voi elää vapaasti. On lapsia ja eläimiä, ja oma auto tietysti. Velattomia kaikki. :) Ymmärrän, että on tilanteita mihin ei voi itse vaikuttaa, mutta jos asenne on, että tähän mä tyydyn, 1700e, ilman mitään syytä, muuta kuin laiskuus, niin on erikoista. Yks elämä ja kaikki mitä kaipaat on "ilmainen" leikkaus ja fyssarit.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ajattelit tehdä niillä? Arkun rakentaa? Mulla on paljon vähemmän säästöjä, mutta elettyä elämää senkin edestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkehyödyn saa jokainen kelakortin omaava
Töissäkäyvät joutuu itse maksamaan leikkaukset, hammaslääkärin, fysioterapian yms. minulle Kela maksaa nuo kaikki.
Ap
Voin kertoa, että jos sinut leikataan tai hoidetaan muulla tavalla julkisella, ei sinua eikä muitakaan veloiteta koko hoidosta ja ne poliklinikkamaksut on kaikille samat.
Kela maksaa minulle yksityisen hammaslääkärin, psykiatrin ja fysioterapian
Ap
Eikö harmita yhtään vapauden menetys? Kun pitää tilitiedot ja menot kaikki raportoida Kelalle. Toinen on toivon menetys; Tiedostat, ettet koskaan pysty parantamaan elintasoasi tai muuttamaan kalliimpaan asunroon kun taas työelämässä voisit tehdä uraa ja jonain päivänä ansaita kivasti rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi valehtelet. Esim. sähköstä Kela korvaa toimeentulotuessa yhdellä henkilöllä enintään 45 e/kk.
Mutta vuodessa on monta kuukautta.
Aika sama, mutta lääkkeet joku satasen kuussa. Kesällä tosin ostin kosteusvoiteita ja muuta parilla sataa. Kesällä laukesi myös jääkaappi ja senkin sain, kun vuokraisäntä ei osta. Se oli joku halpis vähän vajaa 700€. Sillon, kun muutin sain jotain ihan perushuonekaluja esim sänky ja tommosta. Ihan jees. Vois tietty olla enemmänkin, mutt ihan ok.
Antakaa ap;n höyrytä kunhan provosoi😂😂
Juuri näin, vihdoinkin joku ymmärtää. Kaikille tukia ja enemmän. Suomi nousuun!