Miten vessanpytty irti lattiasta parhaiten?
Lähteekö punotulla siimalla, mansetti varmaankin falskaa. Mikä paras mansetti?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Älä ole tee se itse mies, voi tulla hyvin kalliiksi. Kaupoista varmaankin saat neuvoja.
Kyllä mä nyt olen. Ei ole rakettitiedettä.
Älä nyt ainakaan lekalla tuhoa sitä.
Siitä oli Youtubessa ihan koulutusvideo, tosin englanniksi. Siimalla otti.
Vierailija kirjoitti:
Räjäytä se.
Putkimiehen pommi on tätä varten.
Vierailija kirjoitti:
Joo, näin. Mutta miten nämä suomessa nykyään yleensä on kiinnitetty? 2010 rakennettu talo. Onko silikonilla, vai jollain kovemmalla kamalla? Pultattu ei ole.
Putkimies ei toimi. Aion myydä pöntön luvatta. Vuokrakämppä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Putkimies ei toimi. Aion myydä pöntön luvatta. Vuokrakämppä.
Ap
Eli nyt niitä ohjeita. Kiitos!
Hei! No
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, näin. Mutta miten nämä suomessa nykyään yleensä on kiinnitetty? 2010 rakennettu talo. Onko silikonilla, vai jollain kovemmalla kamalla? Pultattu ei ole.
Rempan yhteydessä se laitettiin liimalla. Ei hajuakaan mikä on yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Räjäytä se.
Mistä näitä saa? Pitääkö olla lupia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Räjäytä se.
Mistä näitä saa? Pitääkö olla lupia?
Niitä on helppo tehdä itse. Löydät ohjeet youtubesta.
Itse irroitin sen ohuella halvalla fileerausveitsellä. Kun pytty liimataan silikonilla lattiaan, niin ensin silikoni ruutataan pytyn alaosaa mukaillen pari-kolme milliä paksuksi soikioksi. Sitten pannaan 4 muovitikkua tai johdonpätkää tasaisin välimatkoin silikoniin, silikonin on oltava korkeampi kuin nämä tikut. Pytty pannaan sitten näiden tikkujen varaan, siten että se koskettaa kaikkialla silikonia, muttei lattiaa, jolloin se on helppo leikata irti silikonista, kun tulee vaihto.
Pilkkaamalla? :D Ehkä kutsut putkarin
Leka on vanha ja toimiva keino...
Vierailija kirjoitti:
Itse irroitin sen ohuella halvalla fileerausveitsellä. Kun pytty liimataan silikonilla lattiaan, niin ensin silikoni ruutataan pytyn alaosaa mukaillen pari-kolme milliä paksuksi soikioksi. Sitten pannaan 4 muovitikkua tai johdonpätkää tasaisin välimatkoin silikoniin, silikonin on oltava korkeampi kuin nämä tikut. Pytty pannaan sitten näiden tikkujen varaan, siten että se koskettaa kaikkialla silikonia, muttei lattiaa, jolloin se on helppo leikata irti silikonista, kun tulee vaihto.
Vielä asennuksesta, nosta pytty ensin pahvin päälle ja piirrä sen lattiaa vasten tukevat ääriviivat pahvin. Leikkaa pahvin aukko ja silikoni-soikio on helppo ruutata oikeaan paikkaan, mittaa toki ensin että mansetti tulee oikeaan paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä asennuksesta, nosta pytty ensin pahvin päälle ja piirrä sen lattiaa vasten tukevat ääriviivat pahvin. Leikkaa pahvin aukko ja silikoni-soikio on helppo ruutata oikeaan paikkaan, mittaa toki ensin että mansetti tulee oikeaan paikkaan.
Kiitos näistä!
Mattoveisellä silkut ja liimat pois
Älä ole tee se itse mies, voi tulla hyvin kalliiksi. Kaupoista varmaankin saat neuvoja.