Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiesittekö, että ilman aurinkoa olisitte kaikki vielä rypyttömiä 60-70 vuotiaana?

Vierailija
03.08.2024 |

Anoppini oli tällainen.

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ ilman jatkuvaa aurinkovoiteiden käyttöä

Vierailija
62/99 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pari ryppyä siinä iässä on parempi kuin ihan pimeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman aurinkoa olisimme kaikki kuolleita.

Emme olisi, vaan meitä ei olisi edes ollut olemassa.

Vierailija
64/99 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksemme emme tienneet, Mutta tiedätkö sinä, hyvä avaaja, missä me kaikki olisimme, tai olisiko meitä lainkaan, ilman aurinkoa?

Meitä ei olisi ilman aurinkoa koska kasvit pystyvät käyttämään aurinkoa energian lähteenä. Ihmiset eivät siihen kykene,  meille aurinko aiheuttaa melanooman.

Vierailija
65/99 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman aurinkoa ketään meistä ei olisi.

Vierailija
66/99 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tossa on perää.

Monella saattaa olla ryppyä käsissä ja naamassa, mutta kun ottaa vaatteet pois niin nuoremman ihmisen kroppa:)

Vierailija
67/99 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman aurinkoa ei olisi meitäkään ja maapallo olisi elinkelvoton.

Vierailija
68/99 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ei hengitä, niin ei kuole.

Vierailija
69/99 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen rypytön 65 v. En ole koskaan ottanut aurinkoa ja jatkuva päivävoiteen käyttö on suojannut. Olen käyttänyt laadukkaita voiteita 16 v lähtien. Ja uskokaa, ei pidä ottaa aurinkoa. 

Vierailija
70/99 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan käyttämään burkaa niin iho säilyy hyvänä.

Vierailija
71/99 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringosta saa D-vitamiinia joka estää monia sairauksia, synteettinen vitamiini ei ole sama asia

Vierailija
72/99 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on todella vähän ryppyjä, pari silmäkulmissa, 1 leuan alla ja suupielissä. Rakastan aurinkoa, olen paljon ulkona ja kuukausia etelässä. 

64v

Vierailija
73/99 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman aurinkoa ketään meistä ei olisi olemassa eikä siis olisi ryppyjäkään.

Vierailija
74/99 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa aurinkorasvaa myös talvella. Itsellä on auttanut couperosa-ihoon.

Vierailija
75/99 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolemalla saa ryppyinenkin aikaan saman rypyttömän effektin. Ja kalpeus tulee kaupan päälle💀 

Vierailija
76/99 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä vähän ihmettelen, tuntuu ettei ihmiset usko auringon koskaan vaikuttavan omalla kohdallaan, kunnes liian myöhään herätään sen aiheuttamiin tuhoihin. Useat selkeästi ikäistään vanhemman näkösiä juuri auringon vaikutuksesta ja sitten ihmetellään miten tässä näin kävi. 

Mä käyn kyllä ulkona kesällä lenkillä vaikka olisi keskipäivä. Jos en pääse aamulla tai illalla niin en jätä lenkkiä väliin siksi, että lenkki ulkona uv-säteilyn ollessa korkeimmillaan voisi vanhentaa ihoa. Käytän kyllä suojavoiteita korkeilla kertoimilla.

Samoin joskus käyn etelässä lomilla, kesällä uimassa ja ostoksillekin saatan mennä päivällä. Saatan jopa töistä tulla iltapäivästä ja taas saan sitä säteilyä. Sitten onkin Suomessa taas pitkä syksy ja talvi, mitä nyt hanki taas kevättalvella heijastaa uv-säteilyä ja taas saa vetää kertoimet naamaan ja aurinkolasit silmille.

Kuitenkin: MITEN sen voi käytännössä välttää ettei koskaan saa sitä vanhentavaa uv-säteilyä? Laittamalla verhot ikkunoihin, liikkumalla öisin, jättämällä kaiken päiväelämän kesäkuukausiksi vai millä? Jos on vaikka hääjuhla tulossa kesällä johon on kutsuttu pitääkö se jättää väliin? Miten tämä käytännössä toimii?

Moni kun väittää ettei ole auringossa ja kun pk-seudun uv indeksi-tietoja kun katsoo niin se estää tehokkaasti ulkonaliikkumisen kesäpäivinä muuten kuin aikaisin aamusta ja myöhään illalla.

Vierailija
77/99 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla ryppyjä on 38-vuotiaana. En ole erityisesti maannut auringossa, mutta olen urheillut kyllä ulkona kesälläkin vaikka SK 50-voiteet on olleet kasvoilla ja kropassa. Nuorempana myös biletin monet vuodet (join aika paljon) ja poltin tupakkaa. Näytän ikäiseltäni ja en tiedä onko se jokin kauhea rikos.

Mutta oletko käyttänyt leveälieristä hattua saati huiveja kasvoilla? Pelkkä aurinkovoide ei riitä, vaan tarvitaan myös hyvä hattu eikä ole pahitteeksi suojata kaulaa ja kasvoja esim. hupparilla. Hellesäällä tämä vaatii kyllä paljon sitkeyttä ja totuttelua eivätkä kaikki näe tuota uhrausta mielekkäänä. 

En rupea hikistämään itseäni enempää jollain lierihatulla tai huivilla. En kestä hellettä määrääni enempää.

Vierailija
78/99 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman aurinkoa olisimme kaikki kuolleita.

Aivan, mutta auringon energia tulee meihin kasvien kautta. Suoraan annosteltuna se on vain haitaksi.

Nyt on tainnut jotkut oppitunnit jäädä välistä. Ihmisen terveydelle on erittäin tärkeää saada uv säteilyä. Se vaikuttaa moneen seikkaan, ihan silmistä lähtien. 

Vierailija
79/99 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Lidlin hyviä kasvovoiteita, ei ryppyjä, 66v.

Vierailija
80/99 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho vanhenee ilmankin aurinkoa, näin se vain on. Voitte tulla takaisin väittämään vastaan sitten kun olette 70-vuotiaita ja näytätte 20-vuotiailta.