Haluatisiko kysyä biseksuaalilta?
- Jos haluat, niin tänään sadepäivänä voin tarjota sinulle mahdollsiuutta saada kysymykseesi vastauksen.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti haluaisin kokea seksiä naisen kanssa, mutta en oikein tiedä mistä halukkaat löytäisin. Onko deittisivut se ainoa ratkaisu. Olen nainen.
Niin. Tiedän, ettei tämä varmastikaan lohduta tippaakaan. Mutta jatkan silti, jos ja tai kun on lukenut palstaa niin vaikuttaa sille, että luotettavan ja kyllin kiinnostavan ja puoleensa vetävän kumppanin löytäminen ja kohtaaminen on meistä monelle vähintäänkin vaikeaa, enkä väitä sen olevan itsenni yhtään sen helpompaa. - Ihmisten ikävä toisen luo ja lähelle on ja saada mahollisuus rakastaa ja tulla rakastetuksi on hyvin suuri.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen kysymys: Onko kiinnostuksesi toiseen sukupuoleen ollut jotenkin itsellesi ensin epäselvempi? Esim. oletko aina pienestä asti tykännyt naisista ja vasta myöhemmin tajunnut että olet kiinnostunut myös miehistä? Onko se ollut itsellesi positiivinen havainto, että tykkäät molemmista?
- tuo numero 11, joka ei ole varma onko itse bi
Ensimmäinen vastaukseni jäi näimmä sensuurin hampasiin joten yritän uudestaan, niin että kiitos vain hyvästä kysymyksestäsi
Ei biseksuaalisuteni tiedostaminen ei ollut minulle alkuun mitenkään erityisen helppoa. Päin vastoin ennen sen tiedostamistani ja ymmärtämistäni koin vahvasti, että halkean liitoksistani tai kuinka pääni räjähtäisi. Koin samantapaista ennakkoluuloja itsekin kuin mitä edelleen moni kokee biseksuaaleja kohtaan, esittämällä biseksualsuuden olevan vain portti kohti homoutta (/lesboutta). Oli vapauttavaa ja äärimmäsein
Kiitos vastauksistasi. On aina mielenkiintoista, miten ihmiset huomaavat ja kokevat oman suuntautumisensa. Itse olen sen verran aseksuaali, etten ole koskaan kokenut paljon mitään paniikkia tai tunnemyrskyjä mahdollisen biseksuaalisuuteni kanssa, ja kiinnostus naisiin on ollut vaan mielenkiintoinen ja tavallaan helpottava asia. Toisaalta moni asia on ollut vaikeampi havaita, kun seksuaalinen mieltymys ei ole ollut niin selvää itselle (se yleensä näkyy vasta kun vietän aikaa toisen kanssa ja hän osoittaa kiinnostusta ensin). Lisäksi juuri nuo kulttuuriset seikat, esim. comphet, joka pakottaa ihmiset näkemään heterouden ainoana normaalina ja oikeana suuntautumisena, sekä se oletus että "kaikki oikeasti tykkäävät vain miehistä" (joten bi-miehet ovat oikeasti homoja ja bi-naiset vain käyttävät naisia johonkin väliaikahuvitteluun kun eivät ole saaneet kunnon miestä)...
En vieläkään tiedä, haluaisinko esim. romanttisen parisuhteen naisen kanssa, vai tuntuvatko naiset kiinnostavilta vain siksi, että miehet ovat usein niin kamalia ja epäkiinnostavia ihmisiä, ja itse todella haluaisin olla kiinnostunut naisista... etenkin noiden kulttuurinormien takia, joita haluan ehdottomasti vastustaa. Bi-suuntautuminen tuntuu tosiaan vapauttavalta, ja itse näen sen itselleni ns. ideaalitilanteena, mutta en tiedä silti tuleeko se oikeasti omista haluistani vai onko se vain pinnallista kiinnostusta. Tällä hetkellä en tunne suurta mielenkiintoa yrittää deittailla uusia naisia, mutta olen onnellinen että olen saanut kokeilla seksiä jne. naisenkin kanssa. Toisaalta tykkäisin myös todella, jos mies jota tapailisin olisi bi.
Kiintoisaa pohdinaa sulla "23" - Erityisesti ilahdutti kun kirjoitutm että sinusta olsi todella hienoa, jos miehesi olsi biseksuaali; mitä ikinä se sitten tarkoittaakaan, kun näin koet ja tunnet. Iyse kun tapaan ajatella, tai aiankin yritän ajatella, että ei kenenkään elämäntapaa, moraalia ja arvoja suoraviivaisesti määrää se, mitä olemme tai olemme olematta seksuaalsielta suuntautuneisuudelamme.
Joskus minusta on tuntunut sille, että seksuaalivähemmistöjä eniten saattavat vastustaa he, jotka kieltävät ja tämän piirteen itsessään; siitä puhe mistä puute. Mutta kun oikeasti on joskus kuunnellut kaikkein höyrypäsiintä vaahtoamsita kuinka, joku vastustaa eri seksuaalivähemmistöjä (tai jotain niistä erityisesti, kuten kieltämällä biseksuaalisuuden olemassa olon) ja samassa yhteydessä kertaa seikkaperäsien ja laajan kirjon kaikkein kliseisimpiä ja tylsäksikin muodostuneita ennakkoluuloja niin en ole voinut välttyä, ettei vain hänellä nyt olsi puhe siitä, mistä suurin puute. Tai miten onkaan jaksanut painaa mieleensä noin monta stereotypiaa...
Pidin myös kun kirjoitit biseksualisuudesta "....en tiedä silti tuleeko se oikeasti omista haluistani vai onko se vain pinnallista kiinnostusta." kun minusta tuntuu, että osa saattaa vain heittäytyä ja ajatella seurauksia vasta myöhemmin. Tai olla hyvin jyrkkiä, joko haluavat olla ehdottaman varmoja, että voisivat nauttia ja iloita jne parisuhteesta samaa sukupuolta olevan kanssa. Tai sitten kieltää asian samalla ponnekkudella.
- Jollain tapaa tämä on toki ymmärrettävääkin.
Se on kunnioitusta itseä mutta myös toista kohtaan; Haluan olla täysilla ja ehdoitta parisuhteessa tai ainakin ehdoitta ihastua ja sittemmin mahdollisesti myös kiintyä toiseen. Toinen ei ole vain leikkikalu.
Ja onhan se itsellekin kuluttavaa ihastua ja uskoa, että voisi kiintyä ja rakastaa tosita huomatakseen pian, että ei voikaan.
Mutta toisaalta -nyt jossittelenm raskaamman kautta- joskus on vain uskallettava ja toivottava. että se kantaa ja etenee juuri niikuin kuin on tarkoitettu ja parasta on. - Vaikka sekin on anteeksi tämä jossittelu- on täysin ymmärrettävää, että asian kanssa empii.
Vaikka valinnat ja päätökset ja niistä koituvat vastuut on meidän jokaisen kyettävä kantamaan omalta osaltamme itse, niin ihminen on -tai ainakin useimmat meistä on- lauma eläimiä ja saattaa edelleen jollei nyt pelätä tai jännittää mitä nyt omat muut läheiset ajattelevat ja kokevat, jos teen valnnan tai päätöksen, joka ei ole, ainakaan kulttuurissamme valtavirtaa, vaikka paljon on avauduttu ja vapauduttu vaika pelkätään 2000 luvulla, niin olsi itse petosta väittää, että kaikki tabut olsi mutrrettu. Tai kuinka Suomessa kuka tahansa täysikäinen voi täysillä elää omannäköistään elämää oli seksuaaliselta suuntatuneisuudeltaan, mitä hyvänsä.
Vastutettavia tai ainakin raviteltavia kulttuurinormeja ja tarvetta vuoropuheluun riittää aihetta.
Ap
Mikä sinusta on ihaninta miehessä ja mikä ihaninta naisessa?
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinusta on ihaninta miehessä ja mikä ihaninta naisessa?
Tylsä vastaus myönnän mutta persoona ja erityiesesti se että ihmisestä, jollain tavoin säteilee, että hänellä on hyvä olla itsensä kanssa; ehkä se on jotain teeskentelemätöntä ja sellaista, jota kutsutaan myös karismaksi. - Vaikea selittää.
Ap
Eikö puolihomo ole todellisempi/parempi määrä? Tai sekaseksuaali?
Vierailija kirjoitti:
Eikö puolihomo ole todellisempi/parempi määrä? Tai sekaseksuaali?
Tai vain puoliksi hetero? - Eikä tuo puolihomo, koska ilm on tavallsita, että moni itsensä biseksuaali ei koe yhtä suurta vetoa molempiin sukupuoliin vaan omaa sukupuolensa edustajiin vähemmän ja vastakkaista sukupuolta kohtaan enemmän tai tosiin päin.
Hyvä kysymys tietysti, että onko tälle selitysttä? Kokisiko yhtä paljon, jos potentiaalsiia kumppaneita olisi yhtäpaljon tarjolla ja mahdollsita saada kumppaniksi yhtä mutkattomasti ja helposti, eikä esimerkiksi edelleen heteronormatiivinen kulttuurimme ja se että parinvalintaamme voi luoda. kitkaai kunkin oma lähipiiri. (Katolsien papin tilanne on varmasti toine kuin Tukholmalaisen maisnostoimiston copywritterin elää todeksi biseksualsiuutensa) . - - - Tai kuinka paljon lopulta kumppanin löytämiseen vaikuttaa puhdas sattuma?
On myös harhaluulo kuvitella, että homot tai lesbot olsivat jotenkin erityisen avarakatseisia ja siten ymmärtäisivät ja hyväksyisivät biseksualisuuden mutkattomammin. Oman kokemukseni mukaan väittäsin, että saattavat olla jopa jyrkempiä ja vaatia tai aniankin toivoa ja odottaa, että "bi" olisi vain homo (/lesbo)
- Tämän tietysti voi ymmärtää siten, että homoseksuaalit ja lesbot ovat aina olleet vähemmistöä, jotka myös kohtaavat ennakkoluuloja ja jolla on ollut ja on edelleen mm vaikeuksia löytää itselle kumppani. Tai yleisemmin elää "täysin homona (/lesbona)"
Kömpellö "puolihomo" , olisi siksikin, että se jättäsi avoimeksi sen, että entäs se toinen puoli, miten se kohdentuu? Tai kykeneekö "bi" olemaan yhtään kenenkään parisuhteessa kuin korkeintaan puolinaisesti. On ikävää kun osa kokee, että biseksuaalit olsivat, jotenkin yleisesti herkempinä pettämään kumppaniaan. Ja tai olisivat kykenemättömiä elämään monogamisessa suhteessa.
Sekaseksuaali taas tuo itselleni mieleen panseksuaalit. Biseksuaali ja panseksuaali ovat ainakin jossain määrin päällekkäset käsitteet. .Mutta yksinkertaitaen biseksuaali voi tuntea vetoa naiseksi tai mieheksi itsensä mieltäviin henkilöihin, eli tuntee vetoa ainakin kahteen sukupuoleen. Kun taas panseksuaali tuntee vetoa kaikkiin sukupuoliin mukaan lukien muunsukupuoliset.
Sen sijaan panseksuaali ei koe mielekkäänä kysymystä/ tai pitää mahdottomana vastata siihen, että kummasta (tai mistä) sukupuolesta hän olisi enemmän kiinnostunut.
Mutta oli bi tai pan, niin lienee selvää, että kiinnostus tosita kohtaam ja mahd myös seksuaalinen kiihko syntyy jostain paljon muustakin kuin vain ja ainoastaan kenenkään ulkoisista sukuelimistä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
ap on 100% gay!!!
Provosoidako halusit häntä vai mistä sellaista päättelet ja saa sinut vakuuttuneeksi asiasta? - Minusta hän vaikuttaa melko tasapainosielta, oli mikä hyvänsä
Eri
Vierailija kirjoitti:
ap on 100% gay!!!
Vain sinun(kin) unelmissasi; eikä niissä fantasioissa ole sinänsä mitään pahaa.(...) kunhan muistat ja huomaat erottaa todellisuuden siitä, miltkä ovat omia fantasioistasi, (märistä)unelmistasi ja haaveistasi. Ihmisellä on toki ylesesti hyvä olla haaveita ja unelmia. Sitten voi miettiä onko niistä joku sellainen, jonka haluais ja yrittäisi myös toteuttaa,
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap on 100% gay!!!
Provosoidako halusit häntä vai mistä sellaista päättelet ja saa sinut vakuuttuneeksi asiasta? - Minusta hän vaikuttaa melko tasapainosielta, oli mikä hyvänsä
Eri
Kiitos! - Olen otettu, jos minusta välittyisi tasapainoinen kuva, eikä vain ihan liian paljon omaan ääneensä -tai olsiko oikeampaa sanoa- kirjoittamiseensa kiinntynyt idiootti, joka tuskin edes yrittää tiivistää sanomaansa.(...)
Koska tänäänkin näyttää satavan ja vapaapäivä, niin voin vielä yrittää ennättääkin vastata, jos joku haluaa kysyä.....
Ap
Jos harrastaa ihmisen ja eläimen kanssa seksiä, onko biseksuaali?
Vierailija kirjoitti:
Jos harrastaa ihmisen ja eläimen kanssa seksiä, onko biseksuaali?
Tjaa,a. Etuliite bi - viittaaa kahteen.. kaksi, tai kaksois -kakskinkertainen...kasvesita taidetaan käyttää ilmaisua kaksineuvoinen.
Itse olen sitä mieltä ihmsen tai eläimen nimeltä ihminen on parempi olla harrastamatta nimenomaisesti seksiä muiden kuin omien lajitoveriensa (muiden ihmisten) kanssa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
ap on 100% gay!!!
En tiedä mutta luulen, että kuten Ap edellö ja muistan monen muunkin, eriyisesti biseksuaalin miehen kertoneen, kuinka ennen kuin tiedosti ja ymmärsi olevansa bisse saattoi kokea, kuinka ratkeaisi liitoksistaan ja /tai ikuinka heidän päärsä räjähtäisi,.
Johtopäätökseni luulen, että noilla hetkillä, ainakin osa olisi kysyttäessä sanonut/ sanoisi mahd vielä tänäänkin olevansa homoseksuaali.
Miksi? Koska erityisesti miesten "bisseys" on nin vierasta, niin että sanomalla, että olisi hetero tietäisi vielä varmemmin valehelevan ja kieltävän itseltään jotain, mihin pitäisi kaikilla olla oikeus: tulla hyväksytyksi sellaisena kuin on.
Kertomalka olevansa homo antaisi toki itselkeen tunnetun leiman; ehkä se olisi samalla pieni pyyntö: Hyväksykää minut, vaikka en ole "täysin normaali" kun ei ole musta tai valkonen vaan jotain tuolta väliltä.
Antakaa edes arvo sille, että yritän olla rehellinen.
Suurin osa meistä lopulta mahdolliduus rakastaa ja olla itse rakastettu.
"35" - Ymmärsinköhän oikein mitä ajoit takaa? - Samaa mieltä olen siitä, että jokainen, tai kuten kirjoitit (liahvoidulla täydennykselläni) että suurin osa meistä lopulta haluaa mahdollisuuden rakastaa ja olla itse rakastettu.
Mutta sitän en tiedä, että onko biseksuaalisuus tai erityisesti miesten biseksuaalisuus edelleen 2020 luvulla niin harvinaista. että haluaisi valehdella olevansa homo? - Ja kenelle tuolloin edes valehtelisi? - Itselleen vai erityisesti jollekin toiselle? Mksi niin tekisi?
No ehkä - valitettavasti saatat olla oikeassa. että on heitä, joitka ovat niin mustavalkosia, että heille biseksualisuus on vain portti kohti homoutta/ lesboutta. Tai siis niin outoa, etteivät ymmärrä, eivätkä halukaan ymmärtää, että vosi olla joku, joka kokee seksuaalista kiinnostuta molempia sukupuolia kohtaan. Toisaalta, mikäpä minä heitä tuomistemaan kun mitä kauemmin olen tiedostanut olevani biseksuaali, niin sitä enemmän olen huomannut vierastavani mustavalkoisuutta.
Minulla on siis pieniä vaikeuksia ymmärtää heitä, jotka sanovat, etteivät mitenkään voisi olla lainkaan kiinnostuneita oman sukupuolensa edustajista. - Siis eivät kerrassaan mitenkään, jolloin seksualinen kiinnostus näyttäytyy karrikoiden vain yhtenä kiinnostuksen herättäjänä, vaikka senkin voi mielestäni ainakin yrittää jakaa useaan alalajiin. Kärjistäen
On eri asia pitää tai sanoa, että n.n. on vaikka seksikäs, mikä ei vielä tarkoita, että haluaisi tai olsi erityisen kiinnostunut harrastamaan vaikka seksiä tuon seksikkäänä pitämänsä kanssa; vaikka usein varmasti molemmat mieltymykset/ halut voivat kohdentua samaan henkilöön.
Ei oman seksualisen suuntatuneisuuden ymmärtäminen ole, kuten sanottu aina helppoa saati, että saattaisi ymmärtää toisten. - Itse olen -luullakseni melko monen muun bikseksuaalinn(miehen) tavoin ollut esimerkiksi vähän surullinen tai ainakin ihmeissäni. että miksi esimerkiksi Freddie Mercury -maailman kuulu Queen yhyeen solisti - kerrotaan olleen homoseksuaali ja eläneensä vapautuneesti ja "täysin homona" sen jälkeen kun hän oli eronnut Mary Austinista, jonka kanssa hän oli paerisuhteessa useita vuosia. Austin oli kuitenkin Mercuryn kuolemaan asti Mercurylle ilm. tärkeä ja merkittävä henkilö, josta osoituksena se, että Mercury testamenttasi suurimman osan omaisuuttaan ja kuinka kerrotaan Austinin edeleen olevan ainoa henkilö, joka tietäisi mihin Mercury on haudattu.
Ap