Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkaako koulut tätä nykyä tosiaan jo 8.8?

Vierailija
03.08.2024 |

Kyllä parikyt vuotta sitten koulut alkoi n. viikkoa myöhemmin. Esim. 2004 koulu alkoi meillä 17.8.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kunnassa tästä tuli kysely vanhemmille, että miten loma-ajat haluttaisiin toteuttaa. Ensimmäisessä vaihtoehdossa koulu alkaa aiemmin, mutta joululoma oon pidempi. Toisessa taas toisinpäin. Ensimmäinen toteutuu eli täällä koulu alkaa 7.8.

Vierailija
22/30 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1.9. olisi sopiva aika aloittaa. Syysloma heti lokakuussa on ihan turha.

EN ymmärtänyt tuota heti lokaakuussa olevaa syyslomaa edes silloin, kun olin itse koulussa. Juuri kun oli päässyt tiettyyn rytmiin koulun kanssa, niin oli aivan turha viikon loma. Se voisi olla ennemminkin kesäloman jatkeena, koska elokuu on vielä täysin kesää. Ns.hiihtolomakin on aivan turha. Lukukauden voisi lopettaa vaikka viikon aijemmin. Mutta minähän olen vain tyhmä tavallinen ihminen, että kai ne viisaammat tietää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäloma pitäisi olla kesä, heinä ja elokuu.

Minulla oli 60- ja 70-luvuilla. Ei syyslomaa enkä sitä kaivannutkaan. Pidin koulunkäynnistä ja luokkakaverit olivat mukavia. Kiusaaminen oli ankarasti kielletty ja siihen puututtiin heti: ensin luokasta ulos oppitunnin ajaksi, jälki-istuntoa, muikkari kotiin vanhempien allekirjoitettavaksi, rehtorin puhuttelu ja pahimpana koulusta erottaminen ja siirto jonnekin tuntemattomien pariin kauempana kotoa kuin nykyinen koulu. Voitte olla varmoja, että kiusaamista yrittäneet lopettivat sen hyvin lyhyeen. Koulurauha oli rikkumaton.

Vierailija
24/30 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Ideologiapolitiikkaa lyhyempi loma.

t. kasvatustieteiteen maisteri 

Vierailija
25/30 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Ideologiapolitiikkaa lyhyempi loma.

t. kasvatustieteiteen maisteri 

Edit: kasvatustieteen maisteri  :D

Vierailija
26/30 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon koulun alkamisajankohtaan vaikuttaa ainakin

-syysloman pituus

-joululoman aloitus

-lauantaikoulupäivät

-ylimääräiset vapaapäivät (esim. Viikonlopun ja itsenäisyyspäivän väliin jäävä maanantai tai perjantai, siis silloin kun 6.12. sattuu tiistailöe tai torstaille)

Vierailija
27/30 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EN ymmärtänyt tuota heti lokaakuussa olevaa syyslomaa edes silloin, kun olin itse koulussa. Juuri kun oli päässyt tiettyyn rytmiin koulun kanssa, niin oli aivan turha viikon loma. Se voisi olla ennemminkin kesäloman jatkeena, koska elokuu on vielä täysin kesää. Ns.hiihtolomakin on aivan turha. Lukukauden voisi lopettaa vaikka viikon aijemmin. Mutta minähän olen vain tyhmä tavallinen ihminen, että kai ne viisaammat tietää. 

Siellä koulussa työskentelee oppilaiden liaäksi opettajia, rehtoreita, avustajia, keittäjiä, siivoojia, terveydenhoitajia, kuraattoreita, ohjaajia jne.

Syysloma on todellakin tarpeen hektisen kaudenaloituksen jälkeen. Osa opettajista ei kykyne lomailemaan, vaan tekee rästiin jääneitä töitä ja lisätöitä tuon voikon ajan, rauhassa kirkuvilta lapsilta ja vapaana yhtäaikaisesta opetusvastuusta. 

Syyslomaviikon aikana on mahdollisuus laatia suunnitelmat, miten luokka ja opetus järjestetään lopouvuodeksi, kun elo-syyskuussa on selvinnyt lasten tuentarpeet, käytettävissä olevat resurssit ja luokan dynamiikka.

Vierailija
28/30 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa kouluista alkaa jo huomenna.

Vierailija
29/30 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika isolle joukolle se koulu on kuormittavaa ja silloin loma parin kuukauden välein on ihan paikallaan. Harva uupuu, koska lomaa on liikaa. 

Vierailija
30/30 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kello 14. 8.8 alkaa koulut, mikä on vain helvetin oikein ja luonnollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan