Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytättekö kestokassia kaupassa tai muuten?

Vierailija
03.08.2024 |

Ketään?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän, mutta koskaan en ole niitä erikseen kaupasta ostanut. Monia messujen, eri kauppojen tai erilaisten tapahtumien sponssikasseja käytössä.

Vierailija
22/34 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Niitä löytyy 5 eri värisiä ja eri kokoisia, että löytyy sopiva joka kauppareissulle. Suurin osa lahjaksi saatuja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän, nykyään vaan se ärsyttää kun halvimmat roskapussit maksaa halvimmillaan n. 10snt/kpl. 

Ajatella! Sehän on hurjat 5 euroa 20 senttiä vuodessa, jos käyttää yhden pussin viikossa. Kyllä on kiskontaa. 😆

Aatella että kertoo sen vaikka miljoonalla, niin se on 5 200 000€. Kyllä on hyvää bisnestä.

Vierailija
24/34 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän, nykyään vaan se ärsyttää kun halvimmat roskapussit maksaa halvimmillaan n. 10snt/kpl. 

Ajatella! Sehän on hurjat 5 euroa 20 senttiä vuodessa, jos käyttää yhden pussin viikossa. Kyllä on kiskontaa. 😆

No hinta noussut kuitenkin 100% aiemmasta. Ja ei tuolla 10snt kappaleelta vielä konkurssiin joudu.

Vierailija
25/34 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahta samaa kestokassia olen käyttänyt jo ainakin 15 vuoden ajan.

Vierailija
26/34 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, kun ovat niin perseestä. Olen monelaisia kestokasseja kokeillut. Aina jotain vikaa niissä on tai niihin tulee nopeasti jotain vikaa. Muuten tulisi käytettyä, mutta en jaksa kuluttaa niin paljon hermojani ostosten kuljettamiseen kuin kestokassien käyttö kuluttaa. Tai paremminkin se, että ne ovat perseestä joko heti uutena tai pian sen jälkeen.

Vierailija
27/34 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, oon käyttänyt kestokasseja oikeastaan koko sen ajan, kun oon asunut omassa kodissa, eli vuodesta 1999.

Hoksasin nyt, että avauksessa kysyttiin muutakin kuin kauppakäyttöä. Joo, meillä käytetään kestokasseja kaikenlaisiin asioihin. Lasten mono- ja luistinkassina, reissulla likapyykkipussina, kierrätysroskille jne. 

Vierailija
28/34 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aatella että kertoo sen vaikka miljoonalla, niin se on 5 200 000€. Kyllä on hyvää bisnestä.

Miten se roskapussin ostajaan liityy, jos kertoo sen miljoonalla? Ei niitä varmasti miljoonaa kulu. Jos elän 80 vuotta ja kulutan yhden 0, 10 sentin roskapussin viikossa, se tulee maksamaan elämäni aikana 416 euroa.

Vierailija
29/34 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt ruokaostoksilla kestokassia vuosikausia, en edes muista, miten kauan. Ainakin 15 vuotta. Ostan ulkomaanmatkoilta marketeista kestokassin ja se on kiva käytännöllinen matkamuisto.

Muovikasseja ostan nykyään ehkä 1-2 kappaletta vuodessa.

Vierailija
30/34 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina. En käytä edes hedelmäpusseja, olen ostanut kestopussit niidenkin tilalle. Ruokakaupassa käytän kaupan kestokasseja ja muutoin Loqi kasseja, kestävät 20 kilon painon.

Vierailija
31/34 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kohta 65v ja olen käytännössä koko ikäni käyttänyt kestokasseja -- tai siis kuten ennen sanottiin, otin oman kassin kauppaan mukaan ja kun siitä on tullut tapa niin mihinkään ei ole oikeastaan tullut lähdettyä enää ilman pientä taskuun mahtuvaan kassia tai autolla liikkuessa niin, että takaluukussa ei olisi 4-5 puhdasta siistiä kassia valmiina.

Totta kai olen joskus unohtanut ottaa kassin autosta kauppaan, mutta käyn sen hakemassa enkä turvaudu muovikassiin. Takin taskuun laitan kassin heti kun olen katsonut, että se on kunnossa, viikannut siististi pieneen tilaan enkä vasta sitten kun olisin johonkin lähdössä koska silloin se voisi unohtua. Kun kassi on aina valmiina takin taskussa, niin ei sitä unohda. Kaikki isommat ostokset teen joko autolla käyden tai sitten kotoa lähtien isompi kassi mukana.

No miten tämän kaltainen elämäntapa on peräisin?

Meillä kotona oli aina kun olin lapsi ja nuori omat kassit joita otettiin kauppaan. Tämä oli ennen muovipusseja ja sen jälkeen, paljolti siksi että muovikassit ei olleet kovinkaan kestäviä, myöhemmin sitten se ominaisuus parani. Mutta omat tukevat kassit kunnon kantokahvoilla oli meillä aina autossa mukana ja niiden kanssa mentiin markettiin. Samoin jos kun piti kävistä lähikaupassa pyörällä tai kävellen niin aina muistutettiin, että ota kassi mukaan.

Millä muulla sieltä kaupasta ne tavarat olisi mukaan saanut kun muovikaseja alettiin vasta -71 paikkeilla kun Maxi-market avasi Leppävaarassa antaa ostosten teon yhteydessä maksutta. En muista oliko Maxi aivan ensimmäinen vai Saastamoinen yhtymän lyhytaikainen Heps-market sitä ennen, mutta kun Anttila jatkoi Hepsin lopetettua sen tiloissa niin sieltä sai muovikassin ostoksen teon yhteydessä mukaan. Näistä se tapa sitten levisi aika pian muihinkin liikkeisiin, koska sen koettiin olevan jonkinlainen sisäänveto-tuote, vähän kuin myöhemmin kahvipaketti -tarjoukset ym.

Siitä tuli sitten tapa ja kassit on tietysti vaihtuneet yli 50v aikana monesti, mutta opittua tapaa ei ole ollut missään vaiheessa halua muuttaa. Sitten -80 luvulla avioliiton alkuaikana vaimolla ei ollut tätä tapaa ja kesti jonkin aikaa saada hänet muistamaan oman kassin kauppaan ottamisen.

Nykyisin minulla on 7 kestokassia, joista 4-5 autossa, suurin osa on Lidlin ja S:n puuvillakasseja. Katson aina että ovat siistejä kun puran tavarat ja viikkaan valmiiksi autoon vietäväksi. Jos on tarvetta laitan pesuun ja korjaan, niin kotona olevista autoon tilalle että siellä on tarvittava määrä kaseja. Korjatun laitan kotiin varakassiksi tai sellaiseksi jonka otan kun lähden jalan tai pyörällä liikkelle.

Muovipusseja ei tässä taloudessa tule varsinaisia kaupan muovisia ostoskasseja otettua usein yhtään vuodessa, joskus vaateostoksilta tulee yksi tai kaksi vuodessa kun en ole muodin perässä kulkeva vaan ostan vain tarpeeseen. Vaatteiden mukana tulleet käytän kotona vaatteiden suojana varastossa ja sitten vien niissä kierrätykseen menevät vaatteet. Sekajätteeseen ja roskiin ei ole tarvinnut laittaa muovikaseja en edes muista milloin sellaista olisin tehnyt.

Roskapusseina käytän leipäpusseja ja muita pusseja joiden ostamista ei voi välttää kun tuote on niihin pakattu. Paperiset pussit käy hyvin kuiviin roskiin, muoviset leipäpussit käy muovipakkauksille ennen kierrätykseen vientiä ja biojätteille pienemmät muovipussit -- ne on muutenkin hyvä viedä pienempinä erinä niin eivät ehdi alkaa haista.

Vierailija
32/34 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai noita minun ostoskassejani voi kestokasseiksi kutsua. Vanhin niistä on varmaan jotain 25 vuotta vanha. Parhaillaan on sen kahvojen vahvistus prosessi menossa, kun ovat rispaantuneet.

Vierailija
33/34 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On reppu ja kestokassi.

Vierailija
34/34 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reppu. Se ona aina mukana ja repussa  kestokassi.

Mulla sama. En muista, milloin olisin viimeksi ostanut muovikassin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi