Käytättekö kestokassia kaupassa tai muuten?
Kommentit (34)
Käytän, mutta yleensä mulla on reppu jonne mun ostokset mahtuvat hyvin.
Mä otan aina kauppaan mukaan kestokassin. 😊
Kyllä, löytyy monia ilmaiseksi saatuja kestokasseja, varmaan 15. 😀
Käytän, mulla on se aina mukana käsilaukussa.
Käytän, sekä kaupassa että muuten.
Käytän, nykyään vaan se ärsyttää kun halvimmat roskapussit maksaa halvimmillaan n. 10snt/kpl.
Käytän muovipussia niin kauan kunnes se rupeaa olemaan hieman kulunut.Käytän kuluneita kissan kannellisessa jätös ämpärissä. Kestää kantamisen ulos,paremmin kuin ostettavat rullassa olevat. Muuten menee repulla.
Juu. S-marketin hopeanväriset kestokassit ovat aivan huippuja ( toimivat heijastimena talvella)
Reppu. Se ona aina mukana ja repussa kestokassi.
Joo, oon käyttänyt kestokasseja oikeastaan koko sen ajan, kun oon asunut omassa kodissa, eli vuodesta 1999.
Käytän. Käsilaukussa on aina mukana ohuita kestokasseja lähinnä pienempiä ostoksia varten ja auton takakontissa on varsinaiset tukevammat S-kaupan kestokassit ruokaostoksia varten.
En. Niissä on liikaa puutteita. Ne ovat aina likaisia ja vaativat pesua. Tai ne ovat kulmikkaita niin, etten saa niitä pyörän koriin sopimaan. Tai ne ovat liian pieniä niin, että tarvittaisiin monia kasseja.
Helpointa on ottaa muovipussi kassalta ja käyttää se sitten roskapussina. Jos kerran viikossa ostaa yhden muovikassin, niin laskin että se maksaa 40 euroa vuodessa, kun kassi näkyi kalliissa lähimarketissani maksavan jo 80 snt.
Noin 15 vuotta vanha kangaskassi palvelee edelleen.
Käytän kaupassa ja kotona jätteiden lajitteluun.
Kertakäyttöisiksi tarkoitettuja muovikasseja käytän useamman kerran kauppakasseina. Lopulta ne päätyvät roskapusseiksi.
Muuten riippuu ihan käyttötarkoituksesta, millaista kassia kulloinkin käytän. Ruokakauppojen kassoilla myytävät kangaskassit ovat enimmäkseen huonolaatuisia ja pieniä. Eivät kestä montaa käyttökertaa.
Lidlissä joskus myydyt muovipinnoitetut kangaskassit ovat ihan hyvän kokoisia, mutta niistä irtoaa rivat jo varsin lyhyen käytön jälkeen, joten en ihan kestokasseiksi niitä sanoisi. Vähän pidempään toki kestävät kuin perus muovikassit.
Vanhempani ovat aina käyttäneet kestokassia, jo ennen kierrätysbuumiakin, se on vanhanaikainen tapa Suomessa. Ainakin maalla.
Vierailija kirjoitti:
Mä otan aina kauppaan mukaan kestokassin. 😊
🙋 Ollaan samiksii :))
Vierailija kirjoitti:
Käytän, nykyään vaan se ärsyttää kun halvimmat roskapussit maksaa halvimmillaan n. 10snt/kpl.
Ajatella! Sehän on hurjat 5 euroa 20 senttiä vuodessa, jos käyttää yhden pussin viikossa. Kyllä on kiskontaa. 😆
joo jos muistan ottaa mukaan. yleensä en muista, tai unohdan ne autoon.