Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten onnittelen miestä joka petti vaimoaan ja menee nyt naimisiin entisen salarakkaansa kanssa?

Vierailija
03.08.2024 |

Mies petti ensimmäistä vaimoaan monta kuukautta tulevan vaimonsa kanssa antaen vaimon ymmärtää että kaikki oli hyvin. Nyt mies on menossa nuorikkonsa kanssa naimisiin heti kun avioero tulee voimaan. Sain kutsun häihin enkä todellakaan mene mukaan juhlimaan tällaista. Joku kortti täytyy kai kuitenkin lähettää? Mutta miten voin onnitella miestä, kun koen vahvasti että mies oli sika ja tämä on väärin? Lähetänkö vaan tavallisen onnittelukortin, vaikka tuntuu pahalta tehdä niin?

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko hääkutsu jo lähetetty vaikka avioero ei ole tullut voimaan? Miten se on mahdollista koska vihkimistä edeltää esteettömyystutkinta ja voimassa oleva avioliitto on este, ei kirkko eikä väestö- ja digivirasto lähde varaamaan vihkiaikaa jos ero ei ole selvä ja esteitä ei ole.

Olen eri, mutta tunnen yhden parin joka meni naimisiin talvella ja piti hääjuhlat vasta kesällä, koska he halusivat että mahdollisimman moni kutsutuista pääsisi paikalle.

Vierailija
62/80 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestyn asiaa siltä kannalta, että jokainen on ensisijaisesti vastuussa omasta käytöksestään. En ole vastuussa siitä mitä muut ovat tehneet vaan olen vastuussa vain itsestäni.

Hääparin onnitteleminen kuuluu normaaliin kohteliaisuuteen. Mielestäni se ei oikeuta minua kohtelemaan muita töykeästi, jos heidän moraalikäsityksensä poikkeaa omistani. Lähettäisin siksi tällaiselle parille ihan tavallisen onnittelukortin ja toivoisin, että he

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä kirjoitti, että kun äitiä petettiin ja äiti ei kyennyt olemaan pysyvissä parisuhteissa sen jälkeen niin tälläinen huomio.

Pettäminen on pahinta henkistä väkivaltaa, mikä usein jättää todella pitkäaikaisen trauman, sellaisen josta moni ei pääse ylitse. Moni on pettämisestä johtuen päättänyt päivänsä, toiset taas eivät ole koskaan kyenneet uuteen parisuhteeseen. Tästä traumasta on mahdotonta päästä yli ilman ammattiapua ja moni ei siihen ammattiapua hae, koska yhteiskunta ei vieläkään tunnista pettämisen aiheuttamaa traumaa. 

Joten jos jonkun äiti ei ole kyennyt pitkäaikaisiin suhteisiin pettämisen jälkeen johtuu se todennäköisesti siitä, että hänellä on trauma josta ei ole päässyt ylitse. Ei siitä, ettäkö hän olisi kykenemätön parisuhteeseen.

On todella surullista, että äidin oma lapsi syyllistää tässäkin tilanteessa uhria. 

Vierailija
64/80 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähestyn asiaa siltä kannalta, että jokainen on ensisijaisesti vastuussa omasta käytöksestään. En ole vastuussa siitä mitä muut ovat tehneet vaan olen vastuussa vain itsestäni.

Hääparin onnitteleminen kuuluu normaaliin kohteliaisuuteen. Mielestäni se ei oikeuta minua kohtelemaan muita töykeästi, jos heidän moraalikäsityksensä poikkeaa omistani. Lähettäisin siksi tällaiselle parille ihan tavallisen onnittelukortin ja toivoisin, että he

Lähettäisitkö onnittelukortit myös ped arei lle, m ur ha a jille JA ra  isk aa j ill e? Koska eihän heitä kohtaan saa käyttäytyä töykeästi, vaikka heidän moraalikäsitys poikkeaa omastasi? 

Vierailija
65/80 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähettäisitkö onnittelukortit myös ped arei lle, m ur ha a jille JA ra  isk aa j ill e? Koska eihän heitä kohtaan saa käyttäytyä töykeästi, vaikka heidän moraalikäsitys poikkeaa omastasi? 

Pettäminen ei ole rikos, vaikka itse pidänkin sitä vakavuudessaan suunnilleen raiskaukseen verrattavana.

Vierailija
66/80 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettäminen ei ole rikos, vaikka itse pidänkin sitä vakavuudessaan suunnilleen raiskaukseen verrattavana.

Nyt oli kyse moraalikäsityksestä, ei siitä kuka teki rikoksen ja kuka ei. 

Vierailija
67/80 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko oikeasti sitä mieltä että jos pedofiili, murhaaja tai raiskaaja menee naimisiin, heidän onnittelemisensa on jotenkin väärin?

Vierailija
68/80 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli vastaava tapaus. Mies petti vaimoaan varmaan vuoden ajan ennen kuin jäi kiinni. Sitten tuli ero ja ei mennyt aikaakaan kun tuli hääkutsu "unelmahäihin" missä hän menee naimisiin salarakkaansa kanssa. Kun mun ja mun miehen korviin sitten tosiaan kantautui kaikki nämä mitä oli tapahtunut ja miten törkeästi mies oli toiminut, niin päätettiin jättää menemättä. Hänellä on siis kaksi lasta, 8v ja 11v, olivat olleet yhdessä 14v ja sitten mies oli pokannut tämän salarakkaansa työpaikan pikkujouluista. Ihan kuvottava tarina kaikkineen. Me ei vastattu kutsuun mitään, eikä laitettu onnittelukorttia. Ei olla oltu missään tekemisissä tuon miehen kanssa enää. Vaimo oli kuukauden sairaslomalla kun sai tietää, meni henkisesti täysin rikki ja masentui. Lapset oli aivan shokissa erosta ja itkivät isän perään kun hän lähti sitten äidin heittämänä pellolle. Ei tuollaiset kusipäät ansaitse yhtään mitään kortteja unelmahäihinsä. Ei muuta ku

Ilmeisesti saitte kuullaksenne vain tämän katkeran ex-vaimon version tapahtuneesta?

Kolikolla on aina kaksi puolta. Kannattaa katsoa se toinenkin ennen kuin katkaisee välit kehenkään.

Vierailija
69/80 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettäminen ei ole rikos, vaikka itse pidänkin sitä vakavuudessaan suunnilleen raiskaukseen verrattavana.<

Nyt oli kyse moraalikäsityksestä, ei siitä kuka teki rikoksen ja kuka ei.

Niin, puhuin tosiaan pelkästä moraalikäsityksestä. Lain rikkominen on eri asia.

Vierailija
70/80 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku täällä kirjoitti, että kun äitiä petettiin ja äiti ei kyennyt olemaan pysyvissä parisuhteissa sen jälkeen niin tälläinen huomio.

Pettäminen on pahinta henkistä väkivaltaa, mikä usein jättää todella pitkäaikaisen trauman, sellaisen josta moni ei pääse ylitse. Moni on pettämisestä johtuen päättänyt päivänsä, toiset taas eivät ole koskaan kyenneet uuteen parisuhteeseen. Tästä traumasta on mahdotonta päästä yli ilman ammattiapua ja moni ei siihen ammattiapua hae, koska yhteiskunta ei vieläkään tunnista pettämisen aiheuttamaa traumaa. 

Joten jos jonkun äiti ei ole kyennyt pitkäaikaisiin suhteisiin pettämisen jälkeen johtuu se todennäköisesti siitä, että hänellä on trauma josta ei ole päässyt ylitse. Ei siitä, ettäkö hän olisi kykenemätön parisuhteeseen.

On todella surullista, että äidin oma lapsi syyllistää tässäkin tilanteessa uhria. 

Suurin syy miksi tuo mainittu äiti on katkera, on se, että hän on omaksunut uhrin roolin eikä edes halua päästää irti marttyyrinviitastaan.

Vierailija
71/80 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden parin jossa mies halusi erota, mutta nainen uhkasi tappaa itsensä jos niin käy. Ja se todella yrittikin itsemurhaa sen jälkeen kun mies laittoi eron vireille. Syyllisti muutenkin miestä kovasti, oli väkivaltainen ja muuta... Mies perui avioerohakemuksensa ja yritti jatkaa avioliitossaan, mutta lopulta hän sortui pettämään. Kumpi heistä oli suurempi syyllinen? 

Vierailija
72/80 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, hienoa että löysit kaltaisesi. 

Vierailija
73/80 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupasta kortti, jossa valmis teksti ja oma nimi alle.

Noin minäkin tekisin. Ihan jo senkin takia, ettei kukaan ulkopuolinen voi tietää mitä kaikkea salasuhteen taustalla oli ja katuuko suhteen osapuolet tekemiään virheitä. Ei ole minun tehtäväni tuomita, kun en tiedä tapahtuneesta läheskään kaikkea.

Vierailija
74/80 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin minäkin tekisin. Ihan jo senkin takia, ettei kukaan ulkopuolinen voi tietää mitä kaikkea salasuhteen taustalla oli ja katuuko suhteen osapuolet tekemiään virheitä. Ei ole minun tehtäväni tuomita, kun en tiedä tapahtuneesta läheskään kaikkea.

Niin. Jotkut. Eivät. Kykene. Väkivaltaa. Tuomitsemaan.

Vierailija
75/80 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ja jotkut toiset ei kykene ymmärtämään, että elämä ei ole aina mustavalkoista, eikä antamaan katuville ihmisille anteeksi heidän tekemiään virheitä.

Vierailija
76/80 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea, tällä kerralla en pääse tulemaan juhliin mutta toivottavasti seuraaviin häihin pääsen osallistumaan.

Oma isoäitini sanoi jota kuinkin noin serkulleni joka meni toista kertaa naimisiin :)

Oli kyllä aika ilkeästi sanottu omalle lapsenlapselle. Isoäitikö varmaksi tiesi miksi oli tullut ero? Ja siksi ei hyväksynyt tai arvostanut uutta liittoa?

Saattaapa olla että isoäiti oli/on ns. vanhan liiton naisia, jotka eivät hyväksy avioeroa missään olosuhteissa tai tapauksessa. Näitä oli 1920-luvulla ja sitä ennen syntyneissä paljon.

Vierailija
77/80 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhden parin jossa mies halusi erota, mutta nainen uhkasi tappaa itsensä jos niin käy. Ja se todella yrittikin itsemurhaa sen jälkeen kun mies laittoi eron vireille. Syyllisti muutenkin miestä kovasti, oli väkivaltainen ja muuta... Mies perui avioerohakemuksensa ja yritti jatkaa avioliitossaan, mutta lopulta hän sortui pettämään. Kumpi heistä oli suurempi syyllinen? 

Olemme av-palstalla eli mies on aina syyllinen

Vierailija
78/80 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pettäminen voi ottaa joillekin noin koville? 

Vierailija
79/80 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ja jotkut toiset ei kykene ymmärtämään, että elämä ei ole aina mustavalkoista, eikä antamaan katuville ihmisille anteeksi heidän tekemiään virheitä.

Jos joku katuu ja nöyrtyy julkisesti ihmisten edessä ja toteaa että hänen tekonsa olivat yksiselitteisesti väärin eikä niille ollut mitään muuta perustetta kuin oma itsekkyys niin silloin varmasti anteeksiantoa ja empatiaa on tarjolla.

Vierailija
80/80 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upupup

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi