Digitaaliset kuumemittarit - Toimivatko ne koskaan?
Digimittari näyttävät aina kummallisen alhaisia lukemia verrattuna perinteiseen mittariin. Kumpaan luotatte enemmän?
Kommentit (8)
En tarvitse mittaria kuumeen toteamiseen, joten on ihan sama mitä ne näyttävät.
Näyttävät oikein kun sitä pitää kainalossa vähintään 5 min. En tiedä, miksi se piippaus tulee niin nopsaan.
Vierailija kirjoitti:
Braunin korvamittari, 85 e tjtk, toimii.
Kalliiksi tulee yksi mittauskerta, kun kuumetta on suunnilleen kymmenen vuoden välein.
Piippaus antaa ennustearvon. Todellisuudessa aina pidetään pidempään paikallaan, ohjekirjan mukaan kainalosta esim useampi minuutti pidempään. Myös eri mittauskohdista saa eri arvot jotta ovat verrattavissa keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Piippaus antaa ennustearvon. Todellisuudessa aina pidetään pidempään paikallaan, ohjekirjan mukaan kainalosta esim useampi minuutti pidempään. Myös eri mittauskohdista saa eri arvot jotta ovat verrattavissa keskenään.
Tuohan vaikuttaa ihan pöljältä. Ehkä se perinteinen on parempi, tietty aika kainalossa ja selkeä tulos ilman kikkailuja.
Perinteinen on parempi. Minulla on kaksi vanhaa elohopeamittaria ja varjelen aarteina. Influenssaisena ja kuumeisena kävin lääkärissä ja hän kysyi millä mittasin. Kerroin, että vanhalla elohopeamittarilla. "Hyvä, se on sitten oikein, älä vain hävitä niitä."
Minulla on mittari, jonka pitäisi antaa tulos puolessa minuutissa. Kuitenkin ohjeessa suositellaan pitämään 5 minuuttia kainalossa. Olen huomannut että ei se puolen minuutin tulos vastaa todellisuutta.