Kun katsoo tuota ilta sanoman karttaa pienitulosista
Niin näyttää että köyhät asuvat Itä ja keskisuomessa ja rikkaat Uudellamaalla ja Pohjanmaalla.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Me elämme Helsingissä kalliissa ahtaissa asunnoissa kaukana luonnosta ja elätämme verorahoillamme muuta Suomea. Ai miksi? Monilla aloilla työt nyt vain on täällä.
Ei tarvitse edes tuntia kävellä pohjoiseen niin on jo metsässä.
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelen sen sillai että joku hyvätuloinen maksaa korkea veroa, mikä mahdollista minulle leppoisan elämän Kelan tuilla täällä luonnonkaunis sa Itä-Suomessa. Lähden kohta lenkille Saimaan rantoja pitkin ihastelemaan kaunista luontoa. Kiitos teille hyvätuloisille Uusmaalaisille.
Ole hyvä. Leikataas sieltä palveluja niin katsotaan mikä ääni sitten pillissä.
-ex kuopiolainen työtön nykyinen espoolainen.
Vierailija kirjoitti:
Olen köyhä palkkani on 1200eur, mutta henkisesti olen rikas ja elän täyttä elämää. Onnelisuus ei ole rahasta kiinni, henkisesti köyhät tarvitsevat rahaa että voivat ostella tavaroita millä pönkittävät köyhää egoa.
Eli et tarvitse talvella kenkiä kun mieli lämmittää?
Näyttää missä asuu eniten kuluttavat ja saastuttavat ihmiset suomessa. Mitä vihreämpi (paradoksaalisesti) sen pahempi ilmastolle. Köyhillä ei ole varaa kuin välttämättömään.
Kuin katsoisi eu karttaa missä näkyy pohjoisen suomi punaisena.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun laitetaan rinnalle kartta missä nähdään puolueet mitä äänestetään eniten voidaan nähdä ketä köyhät äänestää. Lisäksi voidaan laittaa kartta missä nähdään akateemisuus niin voidaan huomata että nämä 3 karttaa on identtiset.
No ketä ne köyhät äänestää sitten? Demareita ja persuja? Varakkaat nyt taitaa yleensä äänestää Kokoomusta.
Jos tuon päälle laittaa kartan Suomen väestötiheydestä niin näkyy hyvin, että siellä missä asutaan harvassa myös tienataan heikommin.
Palkkaa maksetaan sitä enemmän, mitä enemmän työ tuottaa jollekin toiselle ihmiselle lisäarvoa, ja lisäarvoa on vaikea tuottaa jos asuu yksin metsän keskellä.
Toinen syy on se, että parasta palkka maksavat hyvin menestyvät yritykset asiantuntijoilleen. Yritysten on taas parempi menestyä siellä missä lähellä on paljon asiakkaita, yhteistyökumppaneita ja työntekijöitä. Muuttotappiopaikkakunnalla oleva pieni autokorjaamo maksaa asentajalleen takuuvarmasti pienempää palkkaa kuin isossa kaupungissa oleva asianajotoimisto liikejuristeilleen.
Tästä päästään kolmanteen syyhyn eli koulutukseen. Parasta palkkaa maksetaan korkeinta lisäarvoa tuottaville asiantuntijoille, ja nämä jäävät tutkinnon suoritettuaan usein yliopistopaikkakunnille koska työpaikatkin ovat siellä.
Kyllä se on ihan itsestään selvää, että keskimääräisesti parhaiten tienataan Hki-Turku-Tampere kolmion sisällä, Jyväskylässä ja Oulussa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki työpaikat (valtio, isot yritykset jne.) ovat keskittyneet Uudellemaalle, saattaisikohan hiukan vaikuttaa. Ap ää liö? Samoin kulttuurilaitokset, maakunnat elättävät taidelaitoksia, pääse hesalaiset halvalla teatteriin, saatanan loi set.
Miten T Y H M Ä pitää olla jos luulee että maakunnat elättävät Helsinkiläisiä kun se on täsmälleen päinvastoin!
Helsinki maksaa vuodessa lähes 400 miljoonaa euroa muun Suomen ylläpitoon. Se on noin 600€ vuodessa jokaista helsinkiläistä kohden, eli minä olen tähän ikään mennessä maksanut sinun palveluistasi yli 30000€!
Eli kun seuraavan kerran tapaat Helsinkiläisen niin otat hatun pois päästä,kumarrat syvään ja kiität, koska se helsinkiläinen maksaa sinun palvelusi ja katuvalosi!
Sitten kun laitetaan rinnalle kartta missä nähdään puolueet mitä äänestetään eniten voidaan nähdä ketä köyhät äänestää. Lisäksi voidaan laittaa kartta missä nähdään akateemisuus niin voidaan huomata että nämä 3 karttaa on identtiset.