Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun katsoo tuota ilta sanoman karttaa pienitulosista

Vierailija
03.08.2024 |

Niin näyttää että köyhät asuvat Itä ja keskisuomessa ja rikkaat Uudellamaalla ja Pohjanmaalla.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
2/29 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Really?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappi on yllättävän hyvätuloinen paikka 

Vierailija
4/29 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on kartta punaisena kokonaisvaltaisesti, Suomi on köyhä maa ja palkat pienet. 

Vierailija
5/29 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työpaikat (valtio, isot yritykset jne.) ovat keskittyneet Uudellemaalle, saattaisikohan hiukan vaikuttaa. Ap ää liö? Samoin kulttuurilaitokset, maakunnat elättävät taidelaitoksia, pääse hesalaiset halvalla teatteriin, saatanan loi set. 

Vierailija
6/29 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki työpaikat (valtio, isot yritykset jne.) ovat keskittyneet Uudellemaalle, saattaisikohan hiukan vaikuttaa. Ap ää liö? Samoin kulttuurilaitokset, maakunnat elättävät taidelaitoksia, pääse hesalaiset halvalla teatteriin, saatanan loi set. 

Näinhän se on. 

Vierailija
7/29 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisko linkin, en löytänyt?

Vierailija
8/29 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kun aina haukutaan uusmaalaisia erityisesti helsinkiläisiä, vaikka köyhät asuvat Itä-Suomessa.

Vierailija
9/29 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisko linkin, en löytänyt?

No löysinkin sitten googlettamalla, tämä olikin vanha juttu.

Vierailija
10/29 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä palkkani on 1200eur, mutta henkisesti olen rikas ja elän täyttä elämää. Onnelisuus ei ole rahasta kiinni, henkisesti köyhät tarvitsevat rahaa että voivat ostella tavaroita millä pönkittävät köyhää egoa. 

Vierailija
11/29 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hyvätuloiset vetävät kokaiinia jos he ovat niin onnelisia? 

Vierailija
12/29 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika merkityksetön kartta. Tuloerot ovat siinä niin pieniä, ettei niillä ole käytännössä merkitystä.

Punaisella alueella puenituloisia oli vähintään 15 %. Vihreällä alueella puenituloisia oli alle 11 %.  Eihän siinä ole kuin 4 prosenttiyksikön ero. Punaisen ja vihreän väliin oli saatu vielä mahdutettua keltaiset ja oranssit alueet.

Komea kartta sillä toki saatiin aikaan. Sellainen, joka näyttää siltä kuin erot olisivat suuriakin.

Vierailija
13/29 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovin on kartta punaisena kokonaisvaltaisesti, Suomi on köyhä maa ja palkat pienet. 

Niin. Täällä on Itä-Euroopan palkat, Pohjois-Euroopan verotus ja Keski-Euroopan hinnat. Ei ihme, että hyvätuloiset muuttavat ulkomaille.

Vierailija
14/29 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääliömäimem kommentti. Tosiasiassa Helsinki ja muu Uusimaa elättää muuta Suomea. Lukuisat pikkukunnat kaatuisivat heti ilman Etelä-Suomen maksamia tukia. 

Vierailija
15/29 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen sen sillai että joku hyvätuloinen maksaa korkea veroa, mikä mahdollista minulle leppoisan elämän Kelan tuilla täällä luonnonkaunis sa Itä-Suomessa. Lähden kohta lenkille Saimaan rantoja pitkin ihastelemaan kaunista luontoa.  Kiitos teille hyvätuloisille Uusmaalaisille. 

Vierailija
16/29 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelen sen sillai että joku hyvätuloinen maksaa korkea veroa, mikä mahdollista minulle leppoisan elämän Kelan tuilla täällä luonnonkaunis sa Itä-Suomessa. Lähden kohta lenkille Saimaan rantoja pitkin ihastelemaan kaunista luontoa.  Kiitos teille hyvätuloisille Uusmaalaisille. 

Mutta ihmiset on ihan hirveitä vaikkapa varsinais-suomalaisiin verrattuna. Täällä ei ole lainkaan sellaista vihamielistä kyräilyä, toisen epäonnelle nauramista ja puukkoa selkää halatessa elämäntyyliä mitä Itä-Suomessa on. 

Vierailija
17/29 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusimaa elättää koko muun Suomen. Erityisesti Espoo ja Helsinki. Espoolaisten tienaamista verotuloista leijonanosa otetaan pois Espoolta ja jaetaan maakuntien muuttotappiokuntien taskuihin, kun eivät itse pysty tienaamaan rahojaan.

Vierailija
18/29 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me elämme Helsingissä kalliissa ahtaissa asunnoissa kaukana luonnosta ja elätämme verorahoillamme muuta Suomea. Ai miksi? Monilla aloilla työt nyt vain on täällä.

Vierailija
19/29 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusimaa elättää koko muun Suomen. Erityisesti Espoo ja Helsinki. Espoolaisten tienaamista verotuloista leijonanosa otetaan pois Espoolta ja jaetaan maakuntien muuttotappiokuntien taskuihin, kun eivät itse pysty tienaamaan rahojaan.

Lisäys tähän vielä. Iltalehden juttu on vuodelta 2019, mutta asia ei ole siitä muuksi muuttunut. Suomessa on noin 300 kuntaa joiden kaikkien elatuksesta vastaa kourallinen kuntia. Joidenkin kuntien tuloista jopa puolet tulee valtiolta, kun Espoon saama valtionosuus on alle 2%. Muutoin pärjätään omien kuntalaisten älyn voimin. Hesalaisen teatterilipusta ei varmaankaan tarvitse kenenkään katkeroitua Rautavaaralla.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2aa3a088-6cb9-4312-8b32-11dfc9285…

Vierailija
20/29 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen köyhä palkkani on 1200eur, mutta henkisesti olen rikas ja elän täyttä elämää. Onnelisuus ei ole rahasta kiinni, henkisesti köyhät tarvitsevat rahaa että voivat ostella tavaroita millä pönkittävät köyhää egoa. 

No jokaikinen tarvitsee sen verran rahaa että selviää asumiskuluista ja muusta pakollisesta ja saa ruokaakin ostettua, mieluiten terveellistä, maukasta ja suht monipuolista mutta se ei kaikille onnistu. Moni saa muutaman euron alle 660 eikä muuta siis kirjaimellisesti ei senttiäkään tukea enempää, ehkä he ovat mielestäsi egon pönkittäjiä. Jos elämä menee sinnittelyksi päivästä toiseen ja selviämistaisteluksi ei se enää ole täyttä elämää vaikka ihminen ei alun alkaen mikään materialisti tai ahne olisikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan