Miksi jotkut syövät aamupalaksi kolmioleipiä tai
täytettyjä patonkeja? Niissähän on valtava määrä energiaa. Jos tuollaisen syö aamupalaksi, lounaan voisi jättää syömättä.
Kommentit (20)
7.30 täytetty patonki, 11.00 lounas lounasravintolassa, 14.00 jogurttia ja mysliä, 17.00 lasagne ja jäätelöpurkki, 20.00 voikkarit kermajuustolla ja kinkulla
t. raskasta työtä tekevä täti bmi 35
Mielummin aamulla kuin illalla.
Ja mikä tekee kolmioleivästä energiapitoisemman kuin leipä, jonka päälle laitetaan erilaisia päällisiä? Vai meinaatko, että aamulla ei saisi syödä mitään.
En syö kolmioleipiä tai patonkeja, puolikas jompaa kumpaa riittää.
Aamuateria on päivän tärkein ateria ja esim. meillä aamupala on keitetyt perunat läskisoosin kera ja päälle aamukahvi juusto/kinkkusämpylän kanssa ja sitten töihin. Kyllä työ pitää huolen siitä, että kalorit kuluu, itse 190/75
AP taitaa olla 40kiloinen anorektikko.
Vierailija kirjoitti:
7.30 täytetty patonki, 11.00 lounas lounasravintolassa, 14.00 jogurttia ja mysliä, 17.00 lasagne ja jäätelöpurkki, 20.00 voikkarit kermajuustolla ja kinkulla
t. raskasta työtä tekevä täti bmi 35
Vaihda jäätelöpurkki vaikka meloniin, tai marjoihin
Miksi jotkut miettivät toisten syömisiä?
Karvakolmiota on nuoleskeltu koko yö niin jostain se energia on päivään hankittava.
Aamupalaksi tosti-kolmioleivät (4 viipaletta leipää, väliin n. ruokalusikallinen ketsuppia ja 4 juustoviipaletta) paistan paniniraudassa ja dipiksi ketsuppi - n. 500 kcal
Illalla jotain muuta n. 500 kcal
Näin syömällä olen laihtunut kymmenen kiloa vuodenvaihteesta. Kun syö jotain maistuvaa, kuten itselleni nuo tosti-leivät, niin ei tule mässäilyhimoja.
Joo, on myös ihmisiä, jotka ovat liian hoikkia ja joiden täytyy syödä energiatiheää ruokaa.
Ja esimerkiksi lapsia ja nuoria, jotka ei syö koko koulupäivän aikana mitään.
Kiitos, kun annoit vinkit kolmioleivistä aamupalalla. Kokeilen tätä joskus lapselleni.
Ainesosat
Leipä (47 %) (Yhdistynyt kuningaskunta) [VEHNÄjauho, vesi, mallastettu VEHNÄhiutale, RUISrouhe, VEHNÄrouhe, VEHNÄlese, hiiva, suola, VEHNÄGLUTEENI, OHRAmallasjauho, emulgointiaineet (E472e, E471), kasviöljy (rypsi, palmu), maissi, jauhonparanne (E300)], majoneesi [vesi, rypsiöljy, perunatärkkelys, sokeri, etikka, MUNAnkeltuaisjauhe, suola, happamuudensäätöaine (E330), säilöntäaineet (E202, E211), mausteet (SINAPINSIEMEN, paprika, valkopippuri), sakeuttamisaineet (E412, E415)], palvikinkku (9 %) [siankinkku (alkuperä Suomi), vesi, jodioitu suola, perunajauho, stabilointiaineet (E1420, E450, E451), hapettumisenestoaine (E301), säilöntäaine (E250)], JUUSTO (6,3 %) [pastöroitu MAITO, suola, hapate, paakkuuntumisenestoaine (E460)], muunnettu maissitärkkelys.
E-koodit
E471
Rasvahappojen mono- ja diglyseridit
E451
Pentanatriumtrifosfaatti
E202
Kaliumsorbaatti
E301
Natriumaskorbaatti
E300
Askorbiinihappo
E250
Natriumnitriitti
E415
Ksantaanikumi
E472e
Rasvahappojen mono- ja diglyseridien mono- ja diasetyyliviinihappoesterit
E450
Dinatriumdifosfaatti
E412
Guarkumi
E211
Natriumbentsoaatti
E1420
Tärkkelysasetaatti
E330
Sitruunahappo
E460
Mikrokiteinen selluloosa
Pirkka kinkku-juustokolmioleipä 150g
Hinta 1,99/kpl
1
99
/kpl
https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuotehaku/valmisruoka/valmisruoat-ja--kei…
Kuka tuollaista ostaa? 😲
Helppous houkuttelee, saa paketista suoraan suuhun. Itse olen syönyt jopa kylmää maksalaatikkoa suoraan lootasta kun en jaksanut lämmittää - ja olikin sitten yllättävänkin hyvää niin.
Meillä tehdään tämäntyyppisiä eväsleipiä, täysjyvä tai ruisleipä.
Vierailija kirjoitti:
Karvakolmiota on nuoleskeltu koko yö niin jostain se energia on päivään hankittava.
Kyä näino! Kyntömiehen evästä.
Ainesosat
MAITO, riisi, sian-, broilerin- ja naudanmaksa 16 % (Suomi), kasviöljy (rypsi, rapsi), siirappi, rusina, jodioitu suola, VOI, sipuli, mausteet (mm. valkopippuri).
https://www.s-kaupat.fi/tuote/saarioinen-maksalaatikko-400g/64120000300…
Maksalaatikko on hyvää ruokaa mutta onko niitä tosiaankin jotka syö ihan mitä vain katsomatta tuoteselostetta.
Mitä isompi tuoteseloste litania niin sitä enemmän lisäaineita.
Eikö syömisen tärkein tarkoitus ole saada energiaa?
Ehkä juuri siksi, ettei tarvitse parin tunnin välein pupeltaa jotain.
Vierailija kirjoitti:
Ainesosat
MAITO, riisi, sian-, broilerin- ja naudanmaksa 16 % (Suomi), kasviöljy (rypsi, rapsi), siirappi, rusina, jodioitu suola, VOI, sipuli, mausteet (mm. valkopippuri).
https://www.s-kaupat.fi/tuote/saarioinen-maksalaatikko-400g/64120000300…
Maksalaatikko on hyvää ruokaa mutta onko niitä tosiaankin jotka syö ihan mitä vain katsomatta tuoteselostetta.
Mitä isompi tuoteseloste litania niin sitä enemmän lisäaineita.
Itse olen koko elämäni aikana varmaan pari-kolme kertaa vilkaissutkaan tuoteselostetta, ja syön vain ihan mitä mieli tekee. :D
No kaikkihan ei ehdikään syödä kunnon lounasta.