Muutto Barcelonaan vai Wieniin?
Itävaltaan olisi sikäli helpompi muuttaa että osaan vähän kieltä, - espanjan kanssa joutuisin lähtemään alusta mutta kyllä senkin oppisi. Mitä olette mieltä?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itävalta on rasistinen.
Lähdin kerran junalla Wienistä Saksaan päin ja samaan vaunuosastoon tuli ensin mummo aikamiespoikansa kanssa ja heidän jälkeen vielä kaksi ulkomaslaista miestä. Eipä aikaakaan, kun mummo alkoi saksalsi valittaa pojalleen, että pojan pitää hankkia heille junassa toiset paikat, koska mummo ei kestä kuunnella, kun miehet puhuvat keskenään ulkomaan kieltä.
Siinä vaiheessa olisi pitänyt itse esittää, että minulle tulee kännykkään puhelu suomeksi, mutta olin niin yllätynyt siitä rasistimummosta, että ihmettelin vain.
Ainoastaan suomalaiselle intersektionaaliselle feminasselle on ongelma ulkomailla muiden mielipiteet.
Ei sen mummon mielipide ollut minulle henkilökohtainen ongelma, vaan käytin sitä esimerkkinä rasismista Itävallassa.
Jos sellaisia mummoja on maa täynnä, se on sinne muuttaville ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Kysyin kerran saksalaisilta teineiltä junassa, miltä suomen kieli kuulostaa, ja vastaus oli, että venäjältä.
Mulle tuli saksalaisessa kapakassa saksalainen mussuttamaan "ruskiruski".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itävalta on rasistinen.
Lähdin kerran junalla Wienistä Saksaan päin ja samaan vaunuosastoon tuli ensin mummo aikamiespoikansa kanssa ja heidän jälkeen vielä kaksi ulkomaslaista miestä. Eipä aikaakaan, kun mummo alkoi saksalsi valittaa pojalleen, että pojan pitää hankkia heille junassa toiset paikat, koska mummo ei kestä kuunnella, kun miehet puhuvat keskenään ulkomaan kieltä.
Siinä vaiheessa olisi pitänyt itse esittää, että minulle tulee kännykkään puhelu suomeksi, mutta olin niin yllätynyt siitä rasistimummosta, että ihmettelin vain.
Ainoastaan suomalaiselle intersektionaaliselle feminasselle on ongelma ulkomailla muiden mielipiteet.
Ei sen mummon mielipide ollut minulle henkilökohtainen ongelma, vaan käytin sitä esimerkkinä rasismista Itävallassa.
Jos
Ei näköjään kun se kuhisee kaukoitäläisiä, ongelma se on vaan sinunlaisille. Luuletko että ne jätkät on mukavia ajatuksistaan ja teoistaan kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itävalta on rasistinen.
Peisetti mummo oli ihan oikeassa. Onhan ächlämimölötyksen kuunteleminen korviaraastavaa.
Menepä molottamaan monotonisesti suomea jonnekin ulkomaille, niin saat ennenpitkää kommenttia.
Mistä suomirasisti sai yhtäkkiä päähänsä, että junassa olleet miehet olivat Lähi-idästä?
Sanoin vain, että he puhuivat ulkomaan kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä suomirasisti sai yhtäkkiä päähänsä, että junassa olleet miehet olivat Lähi-idästä?
Sanoin vain, että he puhuivat ulkomaan kieltä.
Haukut suomalaisia rasisteiksi olet..Rasisti!
Erikoiset vaihtoehdot, miksi juuri nuo? Itse kai tiedät mitä haluat.
Kokeilin kerran puhua vähän venäjää, kun juttusilleni tuli vaihto-opiskelijoiden porukka, jossa oli mukana venäläinen.
Se oli aika huono kokemus, koska venäläisen asenne oli, että kaikkihan Suomessa venäjää osaavat.
Vierailija kirjoitti:
Molemmissa suhtaudutaan muuttajiin todella nuivasti. Et pääse piireihin, jos et osaa kieltä erittäin hyvin ja ole suvereeni kulttuurintuntija sekä kosmopoliitti. Lisäksi kalliit asuin- ym. kulut molemmissa. Olen sitä mieltä, ettet todellisuudessa muuta kumpaankaan.
Tämä on juuri näin. Tuolla aikaisemmin yksi kommentoi että Wienissä suomalaiset hyväksytään. Muistakaapa vaan kuka 1930-luvun viiksiniekka syntyi Itävallassa. Ovat todella tarkkoja kuka sinne kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmissa suhtaudutaan muuttajiin todella nuivasti. Et pääse piireihin, jos et osaa kieltä erittäin hyvin ja ole suvereeni kulttuurintuntija sekä kosmopoliitti. Lisäksi kalliit asuin- ym. kulut molemmissa. Olen sitä mieltä, ettet todellisuudessa muuta kumpaankaan.
Tämä on juuri näin. Tuolla aikaisemmin yksi kommentoi että Wienissä suomalaiset hyväksytään. Muistakaapa vaan kuka 1930-luvun viiksiniekka syntyi Itävallassa. Ovat todella tarkkoja kuka sinne kelpaa.
No mitä ihmettä. Suomi oli heidän kanssa samalla puolella sodassa. Heitäpä nyt lisää vähän historiantietämystäsi tähän?
Ja kaikki sotaan liittyvä on tosi tarkkaan ... säänneltyä. Ihmiset uudelleenkasvatettiin länsiliittouman toimesta ymmärtämään ettei sodanaikainen ideologia ole hyvä.
....Samaa uudelleenkasvatusta olisi tarvittu Venäjällä tarvittu Neuvostoliiton hajottua, mutta sitä ei tehty, joten siellä edelleen kuvitellaan neukku-aikaisia suuruusharhoja.
Aivan totaalisen erilaiset paikat.
Riippuu kummanlainen olet!
Viileä sivistys ja järjestys,
vai letkeys, rentous, lämpö?
Itse olen täysin Wien-ihminen.