Onko loukkaavaa kysyä
Aikuiselta lapselta, joka on ollut parisuhteessa yli kahdeksan vuotta ja täyttänyt jo 30v, että ovatko aikeissa perustaa perhettä? Ovat asuneet jo vuosia yhdessä. En ole mitään kysellyt, mutta kiinnostaisi tietää heidän ajatuksiaan. Mutta onko ok kysyä vai ei? Asiallisia vastaauksia, kiitos.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija ki
Ohis, mutta kun monet täällä kysyvät että mitä se muille kuuluu;
miten se ei kuulu potentiaaliselle mummolle että ollaanko niitä lapsenlapsia hankkimassa vai ei? Ymmärrän
Ai jestas sentään. Vai kuuluu tietää, missä mennään! Kuinka niin kuuluu tietää? Menevät siinä, että elävät omaa elämäänsä, jonka käänteistä ilmoittavat, sitten kun ilmoittavat. Mummokanditaattienkin kannattaa elää elämäänsä, ilman että takertuu aikuisten lastensa tekemisiin. Tai rakentaa jotain mummoutensa varaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei lapsia välttämättä enää tehdä kuiten 30 vuotta sitten
Miten lapsia tehtiin 30 vuotta sitten?
Jos erehtyy tökerösti kysymään, kannattaa varautua siihen että vastaus voi olla epämiellyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset taas vastailemassa, ei uskalleta kysyä tavallisista asioista, vaan mieluummin kyräillään ja puhutaan seläntakana. Sillälailla.
Muissa sivistysmaissa ei ole millään tavalla epäselvää että näistä asioista ei udella.
Päinvastoin, kaikissa puhutaan.
Kouluttamattomat puhuu. Kukaan sivistynyt ei.
Kaikki ystäväni ovat käyneet yliopiston, joten aika koulutettuja ovat, lääkäreitä, juristeja kirjanpitäjä jne.
Aika koulutettu kirjanpitäjä, hehe.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin on niin läheiset välit tyttäreeni, että ollaan aikoinaan juteltu läpi kaikki lapsihaaveet, raskautumisyritykset, raskaudet ja vauva-jutut. Ei ole edes käynyt mielessä, etten jotain voisi kysyä.
Puhutko näistä asioista myös poikasi ja miniäsi kanssa? Miniähän ei ole tyttäresi. Mitä vastaat jos hän tai poikasi kertoo lapsettomuushoidoista? Tai että he ovat veloja? Elävät avoimessa suhteessa? Että ovat biseksuaaleja? Aseksuaaleja? Tai sairastavat aidsia? Tai ovat adoptiojonossa?
Mummokuume on vaarallinen tauti. Rasistinen sukulaisnainen sai lapsenlapsekseen Etelä-Afrikasta adoptoidun pienen tytön, koska oma tytär ei pystynyt itse synnyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija ki
Ohis, mutta kun monet täällä kysyvät että mitä se muille kuuluu;
miten se ei kuulu potentiaaliselle mummolle että ollaanko niitä lapsenlapsia hankkimassa vai ei? Ymmärrän
Ai jestas sentään. Vai kuuluu tietää, missä mennään! Kuinka niin kuuluu tietää? Menevät siinä, että elävät omaa elämäänsä, jonka käänteistä ilmoittavat, sitten kun ilmoittavat. Mummokanditaattienkin kannattaa elää elämäänsä, ilman että takertuu aikuisten lastensa tekemisiin. Tai rakentaa jotain mummoutensa varaan.
Ei kuulu tietää, en sanonut niin. Ymmärrän että haluaa tietää, ja sen takia on mielestäni ymmärrettävää kysyä. En minä sitä ainakaan ole loukkauksena ottanut että on kysytty.
Sen koen loukkaavana (tai lähinnä rasittavana) että anoppi kyselee näistä asioista minulta eikä pojaltaan, ja vieläpä toistuvasti vaikka olen sanonut ettemme aio lisääntyä. Kerran saa kysyä, mutta sitten aihe pitää jättää sikseen ja tyytyä saatuun vastaukseen.
On loukkaavaa. Jos he haluaisivat puhua asiasta niin he olisivat itse ottaneet asian puheeksi.