Maidon jatkaminen vedellä ja vehnäjauholla
Tällainen kikka tuli mieleen takavuosilta. Missä suhteessa vettä ja jauhoja ja kuinka suureen määrään maitoa, että koostumus säilyy oikeana, etteivät lapset huomaa?
Kommentit (11)
ja se piti vielä sanoa, että kannattaa laittaa jauhovettä ensin vähän ja sitten lisätä määrää myöhemmin vaiheittain, niin makua ei huomaa niin selvästi.
Näin meillä tehtiin 60 luvulla kun olin lapsi. Oli se erilaista aikaa.
Miksi pitää jatkaa? Tuollaista sotkua kukaan juo.
Kun minä kävin kylässä erään iäkkään henkilön luona vähän ennen joulua, tarjosi hän minulle riisipuuroa. Se oli tosi haaleaa eikä maistunut yhtään miltään. Hän kertoi ylpeänä: " tässä on vähän maitoakin".
Mä olen kylläkin aina tehnyt riisipuuron kokonaan maitoon.
Juokaa vettä, tulee halvemmaksi ja on parempaa.
Meillä ei kukaan Suomalaista maitoa juo, se on täyttä paskoo
Ehkä kannattaisi nauttia siitä maidosta, mitä on varaa juoda, eikä pilata koko määrää tuollaisella. Vesi sitten janojuomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää jatkaa? Tuollaista sotkua kukaan juo.
Hinnan takia jatketaan. Tuo vesi-vehnäjauhoseos on paljon halvempaa kuin maito.
Einesvalmistajat jatakavat vedellä useita tuotteitaan ja näin saavat paremman katteen silloin. Otin käyttöön saman kusetuskonstin ja kokeilin jatkaa räiskäletaikinaa korvaamalla osan maidosta vedellä. Hyvin meni läpi ei kukaan valittanut, mutta jouduin vastaamaan kysymyksiin esim. onko jauhot eri merkkiä/laatua kuin ennen tai onko vahingossa mennyt rasvatonta maitoa taikinaan :xD.
laitat veden sekaan jauhoja ja sekoitat samalla esim. sauvasekoittimella sen aikaa että ei näy läpi ja sitten lisäät maidon joukkoon. Puolet ja puolet jauhovettä ja maitoa on vielä toimiva suhde. Kannattaa lisätä aivan pieni hyppysellinen suolaa.