Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut kestätte kaupungin ääniä?

Vierailija
02.08.2024 |

Mopot päristelee öisin ohi, naapurit leikkaa nurmikkoa aamukuudelta tai iltakymmeneltä, koko ajan joku kiljuu, kiroilee jne. Naapurit kailottaa niin lujaa, että puhetta kuuluu vielä 01 tienoilla yöllä, joku popittaa jne Itseäni kuormittaa, ikinä en ole tosin valittanut mistään kenellekään ja normaalit elämisen äänet kaikki nyt tietää.

Rakastan maaseudun hiljaisuutta, haluan asua keskellä metsää. 

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muutakin heti maaseudulle/metsään, kun se on mahdollista t. Ap

Vierailija
2/37 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestäkään juuri, pakosta olen. Yritän keksiä missä voisi asua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että kaupungissa nurtsia, tsih...

Vierailija
4/37 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ehkä ollut kyse ydinkeskustasta :)

Vierailija
5/37 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä tollasta ole. Olen koko ikäni asunut kerrostalossa.

Vierailija
6/37 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ehkä ollut kyse ydinkeskustasta :)

Minä asun Helsingin lähiössä, eikä ole tuollaista kuin ap kuvailee. Toki jossain toisessa lähiössä meno voi olla erilaista kuin täällä meidän kulmilla. 

Vierailija
7/37 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti. Nyt saan onneksi asua rauhallisella nätillä alueella, mutta talon paska äänieristys vtuttaa joka ikinen päivä. Olen vielä etätöissä ja en tiedä mitä naapurin weeteemuija tekee, aina on kotona kolistelemassa ja kälisemässä kuitenkin. Ym. paskaa.

Vierailija
8/37 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirankusetusalustoja ovat.

Vierailija
9/37 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonosti. Nyt saan onneksi asua rauhallisella nätillä alueella, mutta talon paska äänieristys vtuttaa joka ikinen päivä. Olen vielä etätöissä ja en tiedä mitä naapurin weeteemuija tekee, aina on kotona kolistelemassa ja kälisemässä kuitenkin. Ym. paskaa.

Juuri tämä siis itseäni häiritsee. Viime yönä havahduin kevyestä unesta klo 01 aikaan naapureiden puheen takia, kun ilmeisesti pelasivat. Eivät edes huutaneet, mutta niin hyvin kuuluu läpi..

Vierailija
10/37 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan lähellä ison kaupungin keskustaa ja kovin metelöijä täällä ovat lokit. Tien äänet kuuluvat pääosin tasaisena huminana, koska ihan vieressä ei ole isoa tietä (lähellä kyllä), päriseviä mopoja menee tästä ehkä kahdesti vuodessa. Omassa talossa naapurit meluavat ehkä kerran kahdessa vuodessa, naapuritalossa asuu nuorempaa väkeä, joten siellä on tyypillisesti meluisammat bileet kahdesti vuodessa.

Kukaan  ei kilju, kiroile tai kailota.

Täällä ilmeisesti ihmiset tajuavat, ettei kaupungissa asuminen ole mikään syy häiritä muita. Päinvastoin, muut pitää ottaa huomioon paremmin juuri siksi, että täällä asuu muitakin.

Vierailija
11/37 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämä siis itseäni häiritsee. Viime yönä havahduin kevyestä unesta klo 01 aikaan naapureiden puheen takia, kun ilmeisesti pelasivat. Eivät edes huutaneet, mutta niin hyvin kuuluu läpi..

😬 Ymmärrän, voi nyt viddu. Täällä on sentään öisin hiljaista 90% ajasta. Jos ei olisi en tässä enää asuisikaan. 

Vierailija
12/37 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minareettikutsu raikaa ja meininki on kuin basaarissa. Džinnin suuraa kovaan ääneen lörpöttävät löysähuulet ja nupipäät ovat hienoa porukkaa. Tämä on uusi Suomi - totu siihen.

Vierailija
13/37 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja muutakin heti maaseudulle/metsään, kun se on mahdollista t. Ap

Metsässä imut?

-winner-

Vierailija
14/37 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten herkkäunisia (tai heikkohermoisia) ihmiset ovat. Olen asunut lapsuudesta lähtien Suomen suur- kaupungeissa, lomaillut Euroopan paljon suuremmissa kaupungeissa ja nukkunut hyvin. Pikku pärinät tai hälytysajoneuvojen äänet eivät häiritse.

Vierailija
15/37 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miten herkkäunisia (tai heikkohermoisia) ihmiset ovat. Olen asunut lapsuudesta lähtien Suomen suur- kaupungeissa, lomaillut Euroopan paljon suuremmissa kaupungeissa ja nukkunut hyvin. Pikku pärinät tai hälytysajoneuvojen äänet eivät häiritse.

Ehkä sulle on osunut harmoninen alue tai talo. Joissakin paikoissa jyrisee, tykyttää, jyskii ja pärisee useammin. Ja maailma on muuttunut aiemmasta. Lisäksi on muuta hajua, savua, tunkkaisuutta, kärpäsiä, valoa ja ääntä. Liikaa massaa yhdessä nipussa.

Vierailija
16/37 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, jotkut ovat vähän turvenuijia eivätkä ymmärrä mitään muuta kuin omaa kokemustaan. Näin moneen junaan meitä on.

Vierailija
17/37 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä noin 6 km keskustassa eikä ole kuvailemasi kaltainen äänimaisema. Välillä kuuluu lasten ääniä pihalta sisälle, muuten on yhtä hiljaista sisällä kuin lapsuudenkodissani maalla. Täällä pihalla on tähän aikaan vuodesta hiljaisempaa kuin siellä.

Vierailija
18/37 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeen kaupungissa leikataan nurtsia tai ajellaan mopoilla? Mahtaa ollakin tosi suurkaupunki. Minua ainakin oikean kaupungin äänet rauhoittavat. Liikenteen tasainen hurina, kaukaiset ihmisten äänet, hissin kolahtelu. Se vain kertoo että ympärillä on elämää. Tietysti kannattaa asua hyvin rakennetussa talossa ja korkeassa kerroksessa.

Vierailija
19/37 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ihmiset herkkiä. Kaupungissa kuuluu ääniä, mikä pakko siellä on asua. Suomessa riittää korpea missä saa olla rauhassa. Helsingistäkään ei tarvitse puoltakaan tuntia ajaa kun saisi asua jo maaseudun rauhassa. Mutta ei, ei voi muuttaa, kun mistäs sitä sitten valittais? Hiljaisuudesta? Voi hyvä sylvi näitä valituksen aiheita taas.

Vierailija
20/37 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sviddua nyt taas. Pitää saada asua keskustassa, mutta mitään ääniä ei saisi kuulua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä