Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harva alakoululainen osaa vielä uida

Vierailija
02.08.2024 |

Muistutuksena! Vaikka tenava pysyisi hyvin pinnalla uimahallissa (ihanteellisissa olosuhteissa), ei se tarkoita, että uimataito olisi vankka myös järvi-tai merivesissä. Luonnonvesissä voi tulla vastaan yllättäviä tilanteita, kuten vesikasveja, kaloja, aaltoja, virtauksia, kiviä ym. jotka voivat säikäyttää. Vaatii tosi vankkaa uimataitoa, jotta pystyy toimimaan poikkeustilanteissa ja pysymään rauhallisena. Uimataito tulee aina testata järvessä tai meressä. Itse en päästäisi alakoululaisia vielä keskenään uimaan. 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti vanhemmat julistavat lapsen osaavan uida, kun pysyy jotenkuten pinnalla.

Vierailija
2/5 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen käytiin hallissa harjoittelemassa, lapsena mm. Mutta tuskin koko kaupunki mahtuu pariin halliin. Ja osalla voi olla keski-iässä astma tai ei enää halua näyttäytyä julkisesti puolipukeissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen käytiin hallissa harjoittelemassa, lapsena mm. Mutta tuskin koko kaupunki mahtuu pariin halliin. Ja osalla voi olla keski-iässä astma tai ei enää halua näyttäytyä julkisesti puolipukeissa.

Onko sulla dementia/lukihäiriö? Tässä puhuttiin lapsista. Ei keski-ikäsistä.

Vierailija
4/5 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, Muistakaa isät tämä. Lapset ei ole pieniä aikuisia, vaan he tekevät tyhmyyksiä helposti.

Vierailija
5/5 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, että uimataito on katoava oppi nykyajan lapsilla. Itse olen syntynyt ysärillä ja täytin uimavaatimukset (200m joista 50 selkää) hyvin ennen ylä-asteelle menoa. Luonnonvesissäkin tuli paljon uitua. Tätä nykyä hirvittää jo uimahallissa katsoa, miten ala-asteikäiset lapset menee itsekseen altaasta toiseen eikä yhtään osaa varoa tai katsoa altaan syvyyttä tai käyttötarkoitusta. Sitten roikutaan kaiteissa ja selvästi uimataito ei riitä vaikka ison altaan päästä päähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän