Ai että minä nautin, kun alkaa jo yöt pimetä ja kohta on illatkin pimeää
Taidan olla harvinainen yksilö, kun tykkään pimeästä. Ulkonakin ollessa on jotenkin katseilta piilossa ja sisällä voi poltella kynttilöitä ja tunnelmavaloja. Tulee myös selkeä rytmi elämään milloin on pöivä ja milloin yö. Kesällä tahtoo mennä sekaisin. Onko palstalla muita pimeän ystäviä?
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan valo, ilo, lämpö, elämä, ystävyys, lapset, sosiaalisuus ym ihan kauheita asioita joo.
PS
🤦🏻
Eikö iloa, elämää, ystävyyttä, lapsia ja sosiaalisuutta ole kuin kesällä? Mihin ne katoaa syksyksi, talveksi ja kevääksi? 🤦 vaan itsellesi
Et ole kaamosmasennuksesta kuullut?
Kaikilla ei sitä ole. Suurimmalla osalla, väittäisin. Ja elämä soljuu masentuneenakin, eikä lapsetkaan mihinkään katoa.
No ei 50 % mutta 33 %.
Kaamoksen aiheuttamat oireet eivät ole pelkkä myytti, sillä niistä kärsii tilastojen mukaan jopa kolmannes suomalaisista.
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00377
"Väestöstä 12 % sairastaa kaamosmasennusta. "
Ei nyt ihan 33% kuitenkaan. Ei edes lähelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan valo, ilo, lämpö, elämä, ystävyys, lapset, sosiaalisuus ym ihan kauheita asioita joo.
PS
🤦🏻
Eikö iloa, elämää, ystävyyttä, lapsia ja sosiaalisuutta ole kuin kesällä? Mihin ne katoaa syksyksi, talveksi ja kevääksi? 🤦 vaan itsellesi
Et ole kaamosmasennuksesta kuullut?
Kaikilla ei sitä ole. Suurimmalla osalla, väittäisin. Ja elämä soljuu masentuneenakin, eikä lapsetkaan mihinkään katoa.
No ei 50 % mutta 33 %.
Kaamoksen aiheuttamat oireet eivät ole pelkkä myytti, sillä niistä kärsii tilastojen mukaan jopa kolmannes suomalaisista.
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00377
"Väestöstä 1-2 % sairastaa kaamosmasennusta. "
Ei nyt ihan 33% kuitenkaan. Ei edes lähelle.
Taisin sohaista melkoista muurahaispesää 😅. Miksi hyökkäätte noin kovasti syksystä pitävien niskaan, kukaan ei ole kertonut? Ap
Pimeää saisi tulla n. 19-20 aikaan. Sitä aiemmin kun pimenee niin ei oikein jaksa, vaikka pimeästä ihan tykkään.
Hyvä että illat pimenee ja yöt viilenee.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan kirkasta aurinkoa, valoa ja hellettä. Onneksi ne sieltä taas saapuvat, puolen vuoden päästä päivä jo pitenee!
onneks tollane paska on nyt kärsitty.mikset muuta jonnekkin muualle hikoilemaan.ainiin elät kelan rahoilla ja etelässä ei ole kelaa laiskoille.
Led kynttilöitä voi poltella. Oikeista tulee käryä huoneeseen.
Osa tykkää pimeästä ja viileästä, osa valoisasta ja lämpimästä. Ei sen pitäisi olla kiistelyn aihe. Asun ulkomailla jossa jo monta kuukautta joka päivä aurinkoista ja +35c - 40c, yölläkin on kuuma mutta sentään pimeä. Pimeästä tykkään, kuumasta en ollenkaan. Olen täällä alaikäisten lasteni vuoksi, muuten muuttaisin Suomeen joka on luonnon, säiden ja vuodenaikojen kannalta aivan paratiisi
No minä en nauti. Kaikki elävä tarvitsee valoa elääkseen. Syksyn pimeys on vain masentavaa ja kaikki kaunis luonnosta kuihtuu pois. On märkää ja koleaa. Hyi hemmetti. Ei kiinnosta takkatulet eikä kynttilät. Onneksi pääsee reissuun lämpimään ja toivottavasti lähivuosina kokonaan viettämään syksyt ja talvet muualla.
Vierailija kirjoitti:
No minä en nauti. Kaikki elävä tarvitsee valoa elääkseen. Syksyn pimeys on vain masentavaa ja kaikki kaunis luonnosta kuihtuu pois. On märkää ja koleaa. Hyi hemmetti. Ei kiinnosta takkatulet eikä kynttilät. Onneksi pääsee reissuun lämpimään ja toivottavasti lähivuosina kokonaan viettämään syksyt ja talvet muualla.
no miks et jää sinne ihanaan helteeseen niin ei tartte täällä itkeä?
Vierailija kirjoitti:
Osa tykkää pimeästä ja viileästä, osa valoisasta ja lämpimästä. Ei sen pitäisi olla kiistelyn aihe. Asun ulkomailla jossa jo monta kuukautta joka päivä aurinkoista ja +35c - 40c, yölläkin on kuuma mutta sentään pimeä. Pimeästä tykkään, kuumasta en ollenkaan. Olen täällä alaikäisten lasteni vuoksi, muuten muuttaisin Suomeen joka on luonnon, säiden ja vuodenaikojen kannalta aivan paratiisi
+35-40c hyi helvetti.kivaaki hikoilla?
Vierailija kirjoitti:
Pimeää saisi tulla n. 19-20 aikaan. Sitä aiemmin kun pimenee niin ei oikein jaksa, vaikka pimeästä ihan tykkään.
Nuo tuo on jotain lokakuun alkua kun aurinko laskee vähän ennen seitsemää ja pimeää on puoli8 huitteilla.
Pelkään. Poistaako se minulta oikeuden mielipiteeseen? Olenkö vähäisempi ihminen? Minulla on yleistynyt ahdistuneisuushäiriö.