Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä alalla työskentelette te, jotka eivät halua koskaan työkavereistaan ystäviä?

Vierailija
02.08.2024 |

Kertokaa. T. Psykologi

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja 

Vierailija
22/76 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetusala. Saan tarpeeksi kuulla sitä itsensä kehumista jo töissä. En todellakaan halua yksityiselämääni yhtäkään työpaikan narskua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoala

Vierailija
24/76 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HR. Ihan oikeasti sitä, "miksi en saanut palkanakorotusta" vikinää ei jaksaisi kuunnella vielä vapaallakin. Ja ihan kuin minä sen edes päättäisin.. itkisivät sille esihenkilölleen. En ole missään sosiaalisessa mediassakaan yhdenkään työkaverini kanssa kaveri tai seuraa heitä tai he minua.

Ihan ohiksena, meillä jos esimies puoltaa palkankorotusta niin HR torppaa sen lähes aina. Siitä huolimatta, että palkankorotusta pyytävälle on ajan mittaan tullut lukuisia pikkuhommia lisää alkuperäisen työnkuvan päälle. Miksi ainoa palkankorotus tuntuu olevan se liiton vaatima?

Vierailija
25/76 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatalouslomitus. En kaipaa ystäviä, en työelämästä enkä muutenkaan. Viihdyn hyvin yksin ja olen introvertti. Töissä saa olla yksin, vain harvoin on joku kaverina tekemässä ja silloinkin kummallakin on omat työtehtävät. Pari sanaa vaihdetaan kohteliaisuudesta tai jos tulee kysyttävää jostain työasiasta. Muutenkin kollegat ovat ihan erityyppisiä kuin minä. On sukupolvien kuilu ja myöskään kiinnostuksen kohteet vapaa-ajalla eivät kohtaa.

Vierailija
26/76 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo tutustunut toisiin työntekijöihin kiinteistöalan toimistossamme ja todennut, että en halua heitä ystävikseni. Yksinkertainen syy: Elämäntilanne ja arvot eivät vaan kohtaa.

Vierailija
27/76 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtainen avustaja olen. Yksin tätä työtä tehdään asiakkaiden luona tai ainakin minä teen. En edes näe kollegoita koskaan  mikä on mulle hyvä asia.

Vierailija
28/76 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusala.

En varsinaisesti ole koskaan halunnut ystäviä töistä, mutta on niitä kaksi tässä vuosien varrella silti ystäviksi jäänyt 🤷

Vierailija
29/76 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HR. Ihan oikeasti sitä, "miksi en saanut palkanakorotusta" vikinää ei jaksaisi kuunnella vielä vapaallakin. Ja ihan kuin minä sen edes päättäisin.. itkisivät sille esihenkilölleen. En ole missään sosiaalisessa mediassakaan yhdenkään työkaverini kanssa kaveri tai seuraa heitä tai he minua.

Ihan ohiksena, meillä jos esimies puoltaa palkankorotusta niin HR torppaa sen lähes aina. Siitä huolimatta, että palkankorotusta pyytävälle on ajan mittaan tullut lukuisia pikkuhommia lisää alkuperäisen työnkuvan päälle. Miksi ainoa palkankorotus tuntuu olevan se liiton vaatima?

Meillä sama ilmiö. Yllättäen HR:n omat palkat tuntuvat olevan hyvässä järjestyksessä 🙄

Vierailija
30/76 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etuuskäsittelijä, akkana akkalaumassa

Vierailija
31/76 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska vietämme työpaikalla suuren osan ajastamme, on selvää, että myös työpaikan ihmissuhteet vaikuttavat mielialaamme. Tutkimusten mukaan vaikutukset voivat ulottua myös psyykkiseen ja fyysiseen terveyteemme.

Olet unohtanut roolien käytön. Töissä työpaikan rooli, koveta ittes, pidä työkaverit riittävän etäällä. Aina. Hoidat vaan hommas, etkä mene hömppään mukaan.

40 vuoden kokemuksella opetusalalta sanon näin.

Vierailija
32/76 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelemme kaikilla aloilla. Itse en halua olla työkavereitteni kanssa missään tekemisissä työajan ulkopuolella. Jotkut työkaverit laittavat viestejä toisilleen vapaa-ajallaan työ- ja muista asioista. En ymmärrä sellaista. Illanviettoihin en mene. Jos koulutus on pakollinen kaikille, menen. Jos ei ole, en mene. 

Vierailija
33/76 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka avuton HR sinä olet jos et osaa tehdä asiaa selväksi kitisijöille sanomalla "MINÄ EN päätä palkoista!".

Vierailija
34/76 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko varmaa että noin on? Voiko esimies olla kertomatta miten palkankorotuksen saisi? Kuka päättää kokonaisbudjetin ja myönnetäänkö joillekin korotuksia tai palkataanko lisää väkeä?

Vierailija
35/76 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekninen ala, ja olen ainoa nainen tässä porukassa eli muut miehiä. Koulutuksissa ja illanvietoissa olen mukana työpäivien lisäksi, mutta ystävystymään en ala. Haluan katkaista sen henkisen napanuoran työhön ja työpaikkaan vapaa-ajallani. Sitäpaitsi on ihan mukavaa vapaalla keskustella naisten kanssa naisten jutuista.

Vierailija
36/76 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konsultti

Vierailija
37/76 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alalla ollut mitään merkitystä. Halusin ja haluan pitää oman yksityisyyteni. Ainakin akkaporukat olivat usein juoruakkaporukoita. Nyt olen evp.

Vierailija
38/76 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on semmosia roolituttavuuksia. Pomon juonitteleva suosikkikin on rooli.

Vierailija
39/76 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin työmatkat, piti keksiä keinot että sain kävellä yksin, ettei tarvinnut jauhaa vielä silloinkin työasioita. Toisaalta perheellisenä se oli myös arvokas hetki olla yksin omien ajatusten kanssa.

Vierailija
40/76 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

R&D

Työ porukka on ihan ok, mutta miksi ihmeessä niiden kanssa pitäisi kaveerata vapaa-ajalla? Minulla on perhe ja ystävät sitä varten.