Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eivät ole helppoja sopeutustoimia

Vierailija
02.08.2024 |

Kokoomuksen Saara-Sofia Siren toistelee parhaillaan telkkarissa sitä fraasia, että sopeutuksia on pakko tehdä, vaikka ne ovat vaikeita päätöksiä.

Mitä se oikeastaan tarkoittaa, että sopeutustoimet ovat vaikeita? Kenen mielestä ja kenelle ne ovat vaikeita?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta työkykyisten työkyvyttömyyseläkkeistä ei säästetä. Esimerkiksi sokea saa jo nuorena täyden työkyvyttömyyseläkkeen, vaikka olisi täysin työkykyinen hyväpalkkaiseen työhönsä. Eläke-etuudet ovat vain kiva lisä. 

Toivottavasti hallitus poistaa työkykyisiltä työssäkäyviltä työkyvyttömyyseläke-etuudet. 

Kummasti vain noilla työkyvyttömyyseläkeläisillä tapahtuu ihmeparantumisia kun eläkeanomus on mennyt läpi.

Vierailija
62/63 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotitalousvähennyksen selvä supistaminen, listaamattomien yritysten osinkojen verotuksen tiukennus, kaikkien veronalennusten peruminen, yritystuet vastikkeelliseksi eli investointi- ja työllistämisvelvoite. Vaihtoehtoja on aina ja paljon!! 

Se vasta olisikin vaikea sopeutumistoimi jos koksut joutuisivat ahdistelemaan veroparatiisi kavereitansa.

Totta kai se on ja sen vuoksi noihin ei kosketakaan! Niistä tulisi miljardi poikineen valtion kassaan,jos kerta velka niin huolettaa! Eipä tunnu huolettavan, kun velka vaan kasvaa.

Samalla tavalla veroja rakastava vasemmisto olisi saanut vaikka kuinka paljon rahaa kasaan iskemällä ay:n ja ek:n yms verolle. Eivät vain laittaneet.

Keskusta ja kokkarit pisti vastaan 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei ole mitään jaettavaa tai annettavaa niin silloin kaikilta pitää ottaa. Ihminen ei tunnetusti luovu mielellään saavutetuista eduista

Otetaanko kaikilta yhtä lailla? Onko kaikilla samanlaiset saavutetut edut, joista pitää luopua?

Mitä tarkoitat tuolla? Kaikilta, jotka tukia saavat, leikataan.

Jos minä jään työttömäksi, en saa sopeutumisrahaa. Olen jo valmiiksi köyhä. Jos kansanedustaja tipahtaa eduskunnasta, hänelle maksetaan sopeutumisrahaa, joka on paljon suurempi kuin minun kuukausituloni. Kansanedustaja on jo valmiiksi huomattavasti minua rikkaampi.

Onko siis kaikilla samanlaiset saavutetut edut, joista pitää luopua? Osuvatko leikkaukset tosiasiallisesti yhtä lailla kaikkiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi