Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristittyjen ei pidä tuomita niitä, jotka eivät uskossa edes ole.

Vierailija
01.08.2024 |

Monilta tämä unohtuu. Myöskään raamatun neuvojen ja käskyjen jakelu ei-uskoville on turhaa. Raamattu on vain uskovien "ohjekirja". Jos uskova ihminen tekee syntiä, häntä voi ohjeistaa, tai "nuhdella". Seurakunnan sisällä ei pidä antaa hyväksyntää synnille. Koska pieni määrä hapatetta hapattaa koko taikinan, kuten on jo nähtävissä.

"Ei kai minun asiani ole tuomita ulkopuolisia? Ettehän tekään tuomitse muita kuin omaan piiriinne kuuluvia. Ulkopuoliset tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha." (1. Kor. 5:12-13)"

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan tunne ketään kristittyä joka olisi tuominnut jonkun, Raamattu kieltää sen selkeästi. Se mitä jumalattomat sanovat tuomioksi on kun he eivät kestä syyllisyyttä. 

Vierailija
2/16 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi anto on myös tärkeää vaikka olisi keskitysleirin komendantti. joka antaa anteeksi, saa paljon anteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuomitsekaan.

-Kristitty

Vierailija
4/16 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jaksa enää edes pillastua, sen verran useassa paikassa olen tällä planeetalla asunut. Jokaisessa uskonnossa toivotaan parempaa, edellytetään seurakunnalle, valtiolle tms yhteisön johdolle uskollisuutta. Kaikki edellyttävät myös oman uskontonsa sanan julistamista ja sanoman levittämistä.

Kristinusko on vain yksi uskonto, toki täällä se on valta-asemassa. Antaa saarnaajien saarnata, uskokoon kukin mihin haluaa, vaikka bussipysäkin tolppaan, jos haluaa.

Vierailija
5/16 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat asiaa. Toivon mukaan jotkut kristityt tajuavat tämän ja jättävät ihmisen, joka ei usko Jeesukseen rauhaan. Olen niin monesti tullut pakkorukouksen kohteeksi, että pahaa tekee niiden uskovien puolesta, jotka hyökkää ympärilleni pakkorukoilemaan. Tajuavatko itsekkään, kuinka ahdistavaa tuo käytös heiltä on? Haluaisin vaan elää rauhassa.

Vierailija
6/16 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää toki muistaa, että islamistisissa maissa uskonto ja laki ovat yhtä. Oletpa kristitty, juutalainen, mikä muu, niin mikäli teet väärin eli jotenkin rikot uskontoa eli lakia, sinut tuomitaan islamin lain mukaan. Tämä koskee kaikkia, myös siellä vierailevia ja työkomennuksella olevia. Halusin vain muistuttaa koska itse olen ollut noilla työkomennuksilla, ja etukäteen aina pitää selvittää kunkin maan käytännöt pukeutumisesta lähtein.

Vierailija
7/16 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki uskonnot on lähtöisin gnostilaisuudesta. Uskonnot on pahasta. Ja pahinta on että kohta meidät kaikki pakotetaan uskontoon. Siitä ei puhuta, mutta niin se vaan on. Ilmastonmuutosuskonto, transuskonto ym on tätä samaa uskontoa. Siinä uskonnossa uskotellaan että olet hyvä ja meditoimalla ja psyykkaamalla kaikki muuttuu hyväksi. Kaikki pyörii itsesi ympärillä ja tietysti luontoäidin ympärillä. Jumala on kaikessa ja olemme osa maata. Jep. Ja tämän uskonnon tunnustaminen on pian pakollista kaikille. Ainoa vihollinen tälle uskonnolle on oikeastaan vain Jeesukseen Kristukseen uskominen ja hänen maahan vuotaneen vereensä turvaaminen

Vierailija
8/16 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä tuomita myöskään uskovaisia tai kristittyjä. Vaikka esim  Valtakunnansyyttäjä yrittääkin näin tehdä. Kristitylle ei myöskään tarvitse tuputtaa ateismia.

Vierailija
9/16 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan tunne ketään kristittyä joka olisi tuominnut jonkun, Raamattu kieltää sen selkeästi. Se mitä jumalattomat sanovat tuomioksi on kun he eivät kestä syyllisyyttä. 

Mitä ihmeen syyllisyyttä? Se, että kristityt on opetettu ajattelemaan, että he ovat kelvottomia ja alhaisia syntisiä ei tarkoita, että ei-kristitty kokisi niin.

Vierailija
10/16 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää toki muistaa, että islamistisissa maissa uskonto ja laki ovat yhtä. Oletpa kristitty, juutalainen, mikä muu, niin mikäli teet väärin eli jotenkin rikot uskontoa eli lakia, sinut tuomitaan islamin lain mukaan. Tämä koskee kaikkia, myös siellä vierailevia ja työkomennuksella olevia. Halusin vain muistuttaa koska itse olen ollut noilla työkomennuksilla, ja etukäteen aina pitää selvittää kunkin maan käytännöt pukeutumisesta lähtein.

Se, että jossain maassa on isompi vääryys ei tarkoita, että meikäläinen pienempi vääryys olisi ok.

Vierailija
11/16 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä tuomita myöskään uskovaisia tai kristittyjä. Vaikka esim  Valtakunnansyyttäjä yrittääkin näin tehdä. Kristitylle ei myöskään tarvitse tuputtaa ateismia.

Itse en sinänsä tuputa ateismia, vaan skeptismiä (todisteisiin ja logiikkaan nojaavaa uskomusten muodostamista, pyrkimystä uskoa mahdollisimman monia tosia ja mahdollisimman harvoja epätosia asioita). Mutta sen tuputtamista aion tasan varmasti jatkaa niin kauan kuin ihmiset julkisesti mainostavat uskontoja, horoskooppeja, tiededenialismia, salaliittoteorioita ymv. sekopäisyyttä.

Vierailija
12/16 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitat asiaa. Toivon mukaan jotkut kristityt tajuavat tämän ja jättävät ihmisen, joka ei usko Jeesukseen rauhaan. Olen niin monesti tullut pakkorukouksen kohteeksi, että pahaa tekee niiden uskovien puolesta, jotka hyökkää ympärilleni pakkorukoilemaan. Tajuavatko itsekkään, kuinka ahdistavaa tuo käytös heiltä on? Haluaisin vaan elää rauhassa.

Tämä.  Tuo pakkorukoilu - rrukoilen puolestasi! Ja minä kun en ole pyytänyt ruloilemaan enkä siihen edes usko.  Koen sen tunkeutumisena yksityiselle alueelleni.

Miksi ei voida kunnioittaa toisen pariaatteita, miksi väkisin tunkeudutaan sinne minne ei mitään asiaa ole. Se on todella ahdistavaa.  Omasta puolestani voitte rukoilla  mistä ja mitä tahansa  naama sinisenä mutta minut täytyy jättää rauhaan! Minun asioihini puuttuminen vaikka silläkin tavalla on törkeää enkä sitä hyväksy  En ole sitä pyytänyt, nielkää se.

Vierailija
13/16 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en usko minkäänlaiseen jumalaan.  Minulla on omat ajatukseni joissa pysyn.

En myöskään tuomitse ketään enkä tuputa omaa elämänkatsomustani, mutta edellytän että sitä ei myöskään minulle tuputeta eikä tulla saarnaamaan eikä tuomitsemaan.

Pidin alalkoulussa uskontotunneista, meillä opettaja luki raamatunkertomuksia ja ne oli jännittäviä ja välillä pelottaviakin, mutta ne oli kertomuksia.  en ikinä uskonut minkään valtakunnan jumalan olemassaoloon, ajattlelin ka i "liikaa" jo lapsena, Asetin kysymysksiä ja kyseenalaistin.   Aserin moraalikysymyskiä asioista joita koin vääryydeksi. Myöhemmin uskontojen historia kyllä kiinnosti ja kiinnostaa edelleen, koska se on historiaa ja se aiha joka minua kiinnostaa koko laajuudessaan  aina.  Esihistoria, Rooman historia, Kreikan jumaltarut ja uskomukset,. Suomen muinaishistoria ja uskomukset ennen pakotettua kristinuskoa.  Jne.

Jos et voi hyväksyä minun kantaani  pysy pois. En ota minkäänlaista käännytystä vastaan. En käännytä enkä hyväksy käännytystä.

Vierailija
14/16 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kristittynä puhuu muulla tavoin uskovan, agnostikon tai ateistin kanssa, niin kannattaa opetella myös kuuntelemaan, mitä toisella on sanottavanaan. Loppupeleissä ei ratkaise mitä sanot vaan mitä todellisuudessa teet. Ovatko tekosi harmoniassa uskosi kanssa? Rakastatko teoissa kaikkia ihmisiä vai tuputatko vain konemaisesti uskoasi? Ihmiset eivät ole tyhmiä, vaan he tarkkailevat käytöstäsi tiedostaen tai tiedostamatta. Uskon että rakkauden teoilla on suurempi vaikutus kuin tyhjällä puheella. 

Vierailija
15/16 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Tuputtaminen on ihan toinen asia. Tuputtamista tapahtuu aina kun menee kaupungille tai kauppakeskuksiin, joskus tuputetaan puhelimitse.

Tuomitsemista ei ole jos sanoo synnin synniksi, jos kertoo mitä Raamatussa lukee. Me kaikki tehdään syntiä koko ajan, uskovaisetkin. Me ei olla tuomareita (paitsi ne jotka on siinä ammatissa). Saatanasta Raamattu sanoo että Saatana on syyttäjä. Eli jos ajatellaan että ihminen on tuomiolla, Jumala on tuomari, Saatana syyttäjä ja Jeesus on maksaja, joka ottaa meille kuuluvan tuomion. Tietysti, jos olemme torjuneet Jeesuksen, ei meillä ole maksajaa tuomiolla. Sitten me vaan selitämme että teimme hyviä tekoja.

Jos olet tehnyt rikoksen täällä maailmassa ja joudut oikeuteen, auttaako se jos sanot tuomarille että olen hyvä ihminen niin voidaanko painaa villaisella tämä minun rikos?

Vierailija
16/16 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut monta suomenkielistä hengellistä väkivaltaa käsittelevää kirjaa. Olen itse uskova, ja olen joutunut todella monta kertaa hengellisen väkivallan uhriksi.

Uskonnon uhrit ry:n toimintaa kannattaa tukea. Ja kannattaa muistaa, että muutkin kuin kristityt syyllistyvät usein samanlaiseen käytökseen, jossa pakkosyötetään omia mielipiteitä muille eikä kunnioiteta toisten vakaumusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi