Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaisitko lastasi, mikäli olisi pahat talousongelmat masennuksen vuoksi? Äitini auttoi enkä tiedä miten kiittäisin.

Vierailija
23.05.2024 |

Olen kai siunattu ja ilman äitiäni olisin nyt todella hermoheikossa tilassa, kenties jopa vaarallisessa.

Sairastuin viime vuonna vakavaan masennukseen eikä työn käynnistä tullut enää mitään. Ei myöskään tullut kaupassa käynnistä, suihkussa, ruoanlaitosta tai laskujen maksusta. En välittänyt mistään ja ainoa haluni oli kuolla joka ainoa tunti. Se kesti kuukausia. 

Raha-asiat siinä sitten meni mönkään muunmuassa. Onneksi tervehdyin, käyn taas töissä mutta valitettavasti se sekoitti vain raha-asioitani entisestään. Tuki vietiin, töitä olisi pitänyt tehdä enemmän ja kaikki hakemusta hylättyjä millä yritin saada vuokran ja muut laskut maksettua. 

Meni niin pahaksi että oli useita päiviä kun en syönyt, pelkäsin että katto lähtee alta ja muutenkin kävin töissä niin että päivä kerrallaan keksin miten saan bussirahan kasaan. 

Onneksi äiti auttoi. Tuli kylään ja täytti kaapit. Vuokran maksoi. En olisi ikinä uskonut, en ikinä, että selviän mutta hän auttoi. 

Olen niin kiitollinen ja maksan hänelle kun vain pystyn. Olen kiittänyt häntä usein tästä. Tiedä miten ihmeessä olisin selviytynyt ilman häntä. 

Ovatko muut saaneet aikuisena vanhemmiltaan apua tai jos aikuinen lapsesi sitä tarvitsisi niin auttaisitko? 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia lapsiani auttaisin aina, jos he apua tarvitsevat.

Vierailija
2/17 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisin lastani. Hienoa, että sinun äitisi on auttanut sinua. Tsemppiä ja voimia toipumiseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autan tietysti lapsiani, jos he tarvitsevat apua. 

Vierailija
4/17 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillesi paras kiitos on varmasti se, että sinulla on nyt kaikki hyvin.

Vierailija
5/17 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin enkä kestä huolestuttaa häntä. Hänellä käy usein niin jos huomaa minulla menevän huonosti niin hän itsekin voi hyvin huonosti ja saattaa jopa valvoa öitä sen vuoksi, niin siis itse on kertonut. En missään nimessä halua hänelle sellaista oloa. Toivottavasti hänelläkin nyt parempi olo. Ap 

Vierailija
6/17 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana äiti ja hienoa, että tilanteesi/vointisi on parempaan päin <3 Tsemppiä jatkoon ja kaikkea hyvää, mitä elämä voikaan eteen tuoda. 

Itse äitinä ajattelen, että tärkeintä ja paras kiitos olisi toipuminen ja elämänilon palautuminen lapselle. Se on tärkeintä, korvaamattoman arvokasta. Laita hyvä kiertämään, kun mahdollisuus tarjoutuu. 

Omalla kohdallani auttaisin keinolla millä hyvänsä omiani sekä myös sisareni lapsia <3. 

Vierailija
7/17 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai muita pitää auttaa. Äidit auttavat. Ei ole lapsia. 

Vierailija
8/17 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin autan ja olen auttanut / autan edelleen.

Toisinaan omasta palkasta ei jää kuin pari sataa euroa, kun makselen as nuoreni vuokrat ja laskut sekä annan talousrahaa.

Vierailija
9/17 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisin, juurikin noilla keinoin miten äitisikin. Suoraan en kuitenkaan antaisi rahaa käteen ja ihan rehellisiä jos ollaan, niin kovin monia vuokria en varmastikaan pystyisi maksamaan.

Vierailija
10/17 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen äiti, ja jo isoäitikin. Oma lapseni mokasi ottamalla vääränlaisen kumppanin, joka eli yli varojensa. Hän kuppasi omalta äidiltään puoli ok-taloa, velkaantui ja riitaantui kaikkien kanssa. Erosivat ja jäi kaksi pientä lasta. Kaveri menetti työnsä, ja aloitti ryyppäämisen. Kaikki jäi lapseni harteille. Onneksi oli työpaikka. Hoiti lapset yksin, opiskeli ja pääsi ylenemään.

Maksoin vuokrarästin, jotta koti säilyi ja otin lapsia hoitoon, vein pari krt viikossa valmistamaani ruokaa ja kävin kaupassa, ja hain kirppikseltä vaatteita. Meillä syötiin usein koko joukolla. En ole koskaan miettinyt kustannuksia.

Lapseni on tehnyt kovasti töitä, ja nyt hänen lapsensa valmistuvat pian ammattiin ja ovat tasapainoisia nuoria.

En koe olevani marttyyri vaan hyvin onnellinen siitä, että on lapsenlapsiinkin lämpimät välit, ja katson kuinka he lähtevät omalle matkalleen tässä elämässä. Olen vasta itse päässyt eläkeikään, joten toivottavasti ehdin nähdä vielä paljon lisää.

Turhaa on häpeää tuntea, äidit toimivat näin, voisin olla aika varma, että hyvä mieli meille riittää, vaikka en voi kuin omasta puolestani puhua. Ja kiitollisuuden voit osoittaa näyttämällä että pärjäät. Anna hyvän myös kiertää.

Vierailija
11/17 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisin. Kaikkea hyvää sinulle!

Vierailija
12/17 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä.  

Itse laitan omat rakkaat lapseni kaiken edelle. Ja auttaisin todellakin vaikeissa elämänvaiheissa. Olen auttanutkin. Opiskeluvuosina ja nyt lastenlasten hoidossa ja joskus myös talousasioissa. 

Vierailija
13/17 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut paljon vakavampia mt-ongelmia kuin pelkkä masennus. Ja äitini todellakin auttoi. Ei ole kyseessä pelkkä taloudellinen apu, vaan hän auttoi kaikin tavoin. 

Olemalla ainoa joka välittää, kuuntelee ja ennen kaikkea uskoi minuun! Isänikin käänsi selkänsä minulle, mikä on siinä mielessä hassua, että hänellä itsellään oli ihan samoja mielenterveys ongelmia ja hänen sukunsa puolelta ne minullekin periytyi. Mutta ei kai hänellä vaan ollut sitten rahkeita auttaa. Pahoitteli vaan paskoista geeneistä.

No, vanhempani olivatkin eronneet jo minun ollessa pieni. Mutta ilman äitiäni, en takuulla olisi työelämässä, enkä muutenkaan pärjäisi yksin, varsinkin kun molemmat vanhemmat ovat jo kuolleet. 

Äitini ansiosta pääsin töihin ja olen ollut samassa työpaikassa jo 20 vuotta ja minulla on asuntolainakin jo maksettu. En olisi ikinä pystynyt tähän ilman äidinrakkautta.

Lapsia minulla ei ole, koska en vaan koskaan ollut siinä kunnossa, että voisin edes seurustella, saati huolehtia jälkikasvusta, plus huonot geenit, joten en koskaan edes halunnut lapsia, mutta olen läheinen veljenpojan kanssa, jolla ikävä kyllä on myös mt-ongelmia. Kerrankin minusta on jotain apua jollekin, koska ei oikein kukaan muu osannut ottaa hänestä koppia kuin minä. Minusta on ollut ihan konkreettista apua hänelle.

Äiti on edelleen minulle syy, miksi jaksan ponnistella. Se, että olen ollut niin rakastettu.

Vierailija
14/17 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai auttaisin jos syy olisi sairastuminen, ero tai vaikka työttömyys.

Jos taas rahat olisi palaneet pelaamiseen tai huumeisiin kynnys auttaa olisi tosi korkea koska sellaista en hyväksy.

Ihanaa että arvostat äitisi apua, toivon molemmille hyvää jatkoa! Äitinä mulle paras kiitos olisi se että lapseni ponnistelisi takaisin jaloilleen ja omilleen.  

Vierailija
15/17 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisin.

Vierailija
16/17 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisin tietysti jos pystyisin. 

Vierailija
17/17 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeksi sanottuna nuo avustusrahat ovat velkaa. Ok, jos maksat kaikki takaisin. Muuten olet rikollinen huijari!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä