Lähtisitkö autolla kahden ajokortin omaavan n.80v ihmisen kanssa lapsuusseutuja katselemaan ja hautausmaalle toiselle puolelle Suomea?
Tosiaan, äitini kotoisin Itä-Suomesta eikä oo siellä käynyt ainakaan kymmeneen vuoteen. Olisin valmis lähtemään näin 50-vuotiaana heidän mukaan. Lähtisitkö sinä?
Kommentit (29)
Miksi sillä on kaksi ajokorttia?
Toisella voi jatkaa ajamista kun poliisi ottaa yhden pois joka ratsiassa?
Ilman muuta, tuonikäisten kanssa koskaan ei tiedä jääkö tuollainen reissu viimeiseksi
Jos he on hyväkuntoisia niin joo. Itse en pysty enää pitkiä matkoja ajamaan, mutta ehkä lähtisin kyytiin.
N55
Totta ihmeessä lähtisin. Jo siksikin, että olisin yksi lisää jakamaan ajovuoroja, mutta ennen kaikkea olisi kiva nähdä ne seudut ja viettää aikaa iäkkäiden läheisten kanssa.
Joo. Tietysti. Koska lähdetään?
En ole ajanut pitkään aikaan joten saanko vähän harjoittella siellä missä vähäistä liikennettä?
Soittele!
P.S. Joko alan pakata - mitä tarttee mukaan?
1,5 viikon Norjan reissu tehtiin, naapurin pappa nyt 79v. Ajoi koko matkan alkovi autolla.
Tietenkin. Mun isoäiti on 85v, oltiin muisteluretkellä. Sain paljon tietoa ja näin monia paikkoja. Isoäidillä on uusi Toyota Yaris, hän oli kuskina koko matkan. Yövyttiin Savonlinnassa ja Kuopiossa.
Lähtisin, mutta jos saisin ajaa itse. Olen tuon kokenut, toinen oli puolisokea, toinen lähes kuuro. Ajokortit voimassa kummallakin, mutta vähän jännää oli silti. " Ihme touhua, tööttäilevät alvariinsa".
Mikset, ihmettelee 80 v mummo jolla on myös toyota yaris. Ajelen kesäisin paljon.927
Vierailija kirjoitti:
Miksi sillä on kaksi ajokorttia?
Toisella voi jatkaa ajamista kun poliisi ottaa yhden pois joka ratsiassa?
Eiku niitä on kaks 80+ henkilöä joista molemmilla on ajokortti.
Oma lähteminen riippuisi siitä missä kunnossa vanhemmat olisivat ja kuinka hyvin tietäisin hermojeni heitä kestävän. Isäni kanssa voisin lähteä, äitini kanssa en.
No mikä jottei! Muutaman päivän loma omista lapsista kelpaisi kyllä. Mummot olisi varmasti piristävää seuraa taaperoihin verrattuna. Voisin ajaa koko reissun.
m38
Jos saisin ajaa itse. Äitivainaa oli tuossa iässä jo aika heikko kuski.
Juu, isän kanssa tehtiinkin tuollainen reissu Etelä-Suomesta Pohjois-Karjalaan silloin kun isäni vielä eli.
Voisin lähteä jos saan olla kuski koko reissun.
En halua kuolla / 80v kuskin kyydissä pelottaisi liikaa.
En helkkarissa, kortti pitäisi muutenkin jo hyllyttää vanhukselta.
Kyllä. N53v