Tunnetko tyhmempää ja hyödyttömämpää pääainetta yliopistolla kuin FILOSOFIA?
siis luetaan jotain keskiaikaisia kirjoja siitä "olenko ihminen kun ajattelen vai onko maailman havainnointi oikeasti sitä mitä se on"
ja työkkäriiin työttömäksi 5 v opiskelujen jälkeen
toki naistutkimus ja kirjallisuus menee samaan kastiin
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
olipa taas persukommentti; oiekita töitä on vaan ne työt missä p*ska haisee ja haitari soi!
Olen persu ja mulla on filosofia toisena sivuaineena.
Sivistys alkaa siitä mihin hyöty loppuu.
Nykymaailman ongelma on juuri se että se ei enää arvosta sivistystä eli tietoa tiedon vuoksi vaan katsoo vain puhdasta hyötyä. Samalla menetetään valtava määrä ymmärrystä siitä mikä on hyvää, mikä on oikein ja mikä on tärkeää. Ymmärretään vain se mistä saa rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja kuulemani mukaan jopa suosittu pääaine tällä hetkellä. Onko jo monessa sukupolvessa vasemmalla kasvaneet keksineet varman keinon päästä ikuisesti kortistoon ja tukien piiriin vai mikä homma? Ei oikeat työt maistu.
et taida tietää filosofian opiskelusta yhtään mitään
Minusta filosofian kurssit oli silmiä avaavat, erityisesti tieteenfilosofian kurssit. Niistä ymmärsin esimerkiksi miten tieteellistä ajattelutapaa kehitetään, jotta ymmärretään mitä toiset ovat tuoneet julki. Tärkeintä kursseilla oli oppia käsitteet ja myöhemmin olen huomannut, että nämä käsitteet liittyvät hyvin moniin asioihin.
tässä filofofiaakin ja taidetutkimusta ja psykologiaa ja elokuvatiedetä sekä historiaa ja muinaiskreikkaa sekä hepreaa lukenut kahden m aisterin filosofian maisteri ja teologian maisteri odottamassa huomista että pääsee taas...............RUOKAJONOON rupattelemaan ihmisten kanssa ja hakemaan ruokaa. toki se seura on hieman tylsää ja yksinkertaista mutta on siellä kaksi muutakin filosofia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ihan on hölmöä eikä mitään RAHULIA tuota se!! Pitää opiskella MUTTERIN VÄÄNTÖ HOMMIA eli oikeita töitä!!!!!!!
Monissa yliopistoissa on ihan oikeitakin pääainevaihtoehtoja filosofian sijaan. Mutta jos haluaa viettää kuusi vuotta pohtien syntyjä syviä, ja joku (valtio eli me) sen lystin maksaakin, niin miksipä ei.
Sä et ole yliopistoa nähnytkään. Kiipeäpä sinne puuhun takaisin häpeämään.
No kyllä minulla ihan maisterin tutkinto on. Mutta ei filosofiasta, humanistiselta alalta kylläkin.
Vielä parempi. Se ettet osaa hyödyntää oppimaasi on sinun ongelmasi, ei koulutuksen.
Osaan kyllä. Olen ihan koulutustani vastaavassa työssä ja hyödynnän oppimaani ihan päivittäin. Eikö minulla saa olla mielipidettä filosofiasta? Taidat olla itse aika ulkona yliopistomaailmasta ja lisäksi niitä vasemman kintaan filosofeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kaikki aineet pitäisi lopettaa, jotka ei johda ammattitaitoon ja töihin
Meillä asettaisiin yhä turvemajoissa ja nakuteltaisiin piikivistä nuolenkärkiä jos tuota ajatusta olisi aina sovellettu. Ei olisi edes persvakoäijätöitä eikä heille kulkineeksi takaveto-Hiacea. Ei olisi edes ruuvikierrettä keksitty.
No kyllä filosofiaan panostamalla taannumme sinne takavetoisten hiacejen aikakaudelle. Maailma kehittyy, eikä filosofia ole enää validi akateemisen oppilaitoksen pääaine.
Filosofiaan panostaminen ei tarkoita sitä että mitään muuta ei opiskeltaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olipa taas persukommentti; oiekita töitä on vaan ne työt missä p*ska haisee ja haitari soi!
Olen persu ja mulla on filosofia toisena sivuaineena.
persuissahan niitä lääkäreitä, dippainssejä ja opettajia riittää! huutonaurua!!
oikeasti jollekulle jotain hyötyä.
Logiikallasi kaikki hyödyllinen olisi kaikki mikä on tärkeää.
Oiot melkoisesti mutkia tuossa. Ajattelusi lopputulemana suorittavat robotit voisivat hyvin syrjäyttää ihmiset eikä mikään olennainen tästä muuttuisi.
Vierailija kirjoitti:
Aika vähän on filosofiaa pääaineenaan lukevia, olisko yhteensä 20 paikkaa per vuosi kahdessa yliopistossa. Tehtävänä on löytää perustavaa laatua olevia kysymyksiä, joita ei ole kysytty.
"Filosofian maisteri" 99% varmuudella ei ole lukenut filosofiaa pääaineenaan.
Myös Jyväskylässä Yhteiskuntatieteiden ja filosofian ohjelma, jossa voi ottaa pääaineeksi filosofian. Ei kovin suosittu valinta tosin siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä asettaisiin yhä turvemajoissa ja nakuteltaisiin piikivistä nuolenkärkiä jos tuota ajatusta olisi aina sovellettu. Ei olisi edes persvakoäijätöitä eikä heille kulkineeksi takaveto-Hiacea. Ei olisi edes ruuvikierrettä keksitty.
No kyllä filosofiaan panostamalla taannumme sinne takavetoisten hiacejen aikakaudelle. Maailma kehittyy, eikä filosofia ole enää validi akateemisen oppilaitoksen pääaine.
Saanko veikata: varmistit validi-sanan sopivuuden googlella ennen lähetystä?
mietippä lukeeko lääkärit tai lakimiehet filosofiaa? ei lue. ammatti ja palkka taattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minun persun mielestä "oikeita" töitä ovat ne, joissa tehdään oikeasti jotain, josta on oikeasti jollekulle jotain hyötyä. Mielstäni halveksimasi maataloustyöt ja haitarinsoittokin ovat kyllä järkevämpiä toimintoja kuin filosofia, tosin eivät taida olla pääainevaihtoehtoina monessakaan yliopistossa, ehkä Sibbeä lukuun ottamatta.
Minä en ole persu enkä persuksi rupea. Heidän politiikkaansa en arvosta.
Arvostan kaikenlaista opiskelua ja melkein kaikkia töitä. En arvosta ihmisten alistamista enkä mollaamista.
En myöskään arvosta mustavalkoista ajattelua tai filosofian ja mutterin väännön vastakkainasettelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia on ennemminkin toisin päin; koska maailma kehittyy, on filosofia edelleen validi akateemisen oppilaitoksen pääaine.
Vai missä näet filosofian tulleen kehitystiensä päähän? Kun arvioitiin Hiroshiman pommituksen eettisyyttä? Vai onko esim. tekoälyn eettisyyttä mielestäsi tarpeellista pohtia?
Filosofia on tieteen korkein ja vaativin muoto. Kakkosena tulee matematiikka.
Nykymaailma ja tiede on aika paljon velkaa mm. antiikin filosofeille, eli ei missään nimessä turhaa.
Itse tykkää miettiä olemassaolokysymyksiä tyyliin onko aikaa olemassa. No, eihän aikaa ole tieteen filosofisesti edes olemassa, joten suhteellisuusteoriat eivät voi sellaisenaan loogisesti pitää paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
tässä filofofiaakin ja taidetutkimusta ja psykologiaa ja elokuvatiedetä sekä historiaa ja muinaiskreikkaa sekä hepreaa lukenut kahden m aisterin filosofian maisteri ja teologian maisteri odottamassa huomista että pääsee taas...............RUOKAJONOON rupattelemaan ihmisten kanssa ja hakemaan ruokaa. toki se seura on hieman tylsää ja yksinkertaista mutta on siellä kaksi muutakin filosofia.
Jos olet tutkinnon verran jotain suorittanut, niin ihmettelen suuresti.
Kirjoitustyylistä päätellen tosin, olet ap.
Vierailija kirjoitti:
mietippä lukeeko lääkärit tai lakimiehet filosofiaa? ei lue. ammatti ja palkka taattu.
Onko esim. sana etiikka tuttu?