Paljonko hoitomaksut kahdesta lapsesta kun perheen bruttotulot yht. 4000€?
Kommentit (3)
Päivähoitohan on oikeesti halpaa. 200 euroa ja 20 arkipäivää -> 10 euroa päivä, vähän toista euroa tunnilta. Hoitomaksuissa joutuu tosi keskivertotuloilla maksamaan jo sitä ylintä ph-maksua 200e/kk. Mun mielestä ne, joilla bruttotulot vaikka 5000eur/kk saisivat maksaa enemmän hoitomaksuakin.
Vierailija:
Päivähoitohan on oikeesti halpaa. 200 euroa ja 20 arkipäivää -> 10 euroa päivä, vähän toista euroa tunnilta. Hoitomaksuissa joutuu tosi keskivertotuloilla maksamaan jo sitä ylintä ph-maksua 200e/kk. Mun mielestä ne, joilla bruttotulot vaikka 5000eur/kk saisivat maksaa enemmän hoitomaksuakin.
Jos kumpikin tienaa keskipalkan määrän, eli noin 2500 euroa kuukaudessa, yhteensä 5000 euroa, niin heidän siis tulisi maksaa korkeampaa maksua ? Mitä järkeä sitä on yrittää edetä työelämässä, kun se ei sitten loppupalkassa näkyisi. Suuremmat tulot-->suuremmat verot, ja tällä logiikalla: suuremmat tulot-->suuremmat päivähoitomaksut, aikaisemmissa keskusteluissa ollaan oltu ottamassa pois lapsilisiä...
Eli jos AV:lla saataisiin asia päättää, kaikilla olisi kunnon kommarityyliin sama summa käytössä kuukausittain elämiseen, bruttopalkasta riippumatta.
Mä ainakin ootan että tää kupla menee ohi ja hankin sit vasta niitä lapsia. On meinaan hoitopaikkoja polkuhintaan kun ihmiset huomaa ettei niillä oo varaa maksaa näitä järjettömiä hintoja.