****TAMMIMASUJEN KE-LA****
Kommentit (36)
Joulusta ollut puhetta ja laskin nopsaan et 14 viikkoa kalenterissa taitaisi olla ennen joulua :)kohta sekin stressi alkaa....
Ammateista: en muista olenko kertonut että olen ammatiltani ravintolakokki, ikealla olin töissä 3 vuotta ja sit tein välissä henkilökohtaisenavustajan hommia, n 2,5 v hoidin Down lapsia eri päiväkodeissa.Sitten siirryin espoonkaupungin hommiin ja olen ollut päiväkodissa keittiössä töissä, Esikoisen kanssa olin sit 9 kk kotona ja sit pakosta töihin kun ukolla tuli lomautus silloisesta duunista, sit aloin odottaan kakkosta niin että kun syntyi niin ykkönen oli 1v 10kk ja sen jälkeen olen ollut kotona :) Ja nyt en sit tiedä enään haluanko palata takasin niihin hommiin mitä mulla olis....Paljon voi muuttua viellä.... Haavena olis kouluttautua leipuriksi :)
Mulla myös häpyluun särkyä jo nyt ollut kaikissa raskauksissa suunnilleen näissä vaiheissa jo vaivana ja sit mua niinkun vihloo koko alapää kävellessä...
Eipä mulla oo ainakaan ollut mitään haittaa tuosta vaivasta se vaan auttaa tavallaan mua välillä hidastamaan tahtia...
Huomenna lapset lähtee mummolaan ja tulee sit sunnuntai iltapäivällä kotiin mennään mun siskon luo tupareihin :) Pojat on ollut viimeksi hoidossa 7.6 eli tarpeeseen tulee tää "vapaa", harvoin on hoidossa missään ja nyt ihanaa kun saa sunnuntaina sit nukkua pitkään kullaan kainalossa ja ehkä vähän saada vipinää taas noihin peittoihin (on ollut hiljasta viikon)...
Oikein mukavaa perjantaita kaikille masuille ja ihanaa kun kaikilla on ollut niin ihania uutisia ultrista
T:Lootuskukkanen ja ♥ Aada & hearts; rv 21+4
Kävin aamulla neuvolassa, oma terkkari oli sairaana ja mulla oli tuuraaja. Harmittaa kovasti, sillä tämä toinen on kivempi ja rennompi kuin se oma, joka taas on pilkunviilaaja. No minkäs teet.... painoa oli tullut hurjat 600g/vko mikä on uskomatonta ihmiselle, joka välttää nopeita hiilareita ja rasvaa. Vauva on kuulemma pienen kaalinkerän kokoinen. :-)
Lääkärineuvolaan meillä mennään viikoilla 26-28, joten vielä ehdin käydä kerran normitarkastuksessa ennen sitä. Olisin päässyt aiemminkin, jos olisi ollut jotain akuuttia vaivaa, mutta kun ei ole niin enpä sitten pyytänyt aikaisempaa aikaa. Ensi viikolla siis sinne rakenneultraan.
Uutena vinkkinä sain ottaa magnesiumia illalla ummetukseen (!). Tätä en ole ennen kuullutkaan. Auttaa kuulemma saamaan myös hyvät unet. Täytyypä kokeilla. Pitää ostaa myös sitä Rennietä, mullakin on ollut tuota inhoa närästystä.
Viikonloppuja, jos en enää tänne tänään eksy.
Curious 20+3
ps. Hauskinta tässä tädissä oli se, että varoitteli internetin keskustelupalstoista... Lupasin olla varovainen. Olkaa tekin. ;-)
eli siellä kaikki oli niin kuin pitikin. Ja saimme selville myös sukupuolen, kolmas poika tulossa meille! Eipä tarvitse stressata vaatteita yms. kun kaikki löytyy jo valmiina.
Istukka on etuseinässä joten siksi en vieläkään kovin hyvin tunne liikkeitä.
KainoElvi: millä viikoilla ei enää kannata tehdä selälleen vatsa liikkeitä? Käyn kerran viikossa mammajumpassa.
Aurinkoista viikonloppua kaikille!
T: Minna ja barbapoju 20+0
Töissä edelleen. Onneksi kaikki työnkamut "karkasivat" jo hyvissä ajoin viikonlopun viettoon niin pääseen kirjoittamaan kuulumisia ihan virka-aikaan. Meillä täällä töissä yksi, yhteinen toimisto niin en siksi viitsi sitten muiden läsnäollessa netissä surffaillakkaan.
Ultrassa on taasen moni käynyt (täällä kateellisena huokainen...). Onnea hyvistä näkymistä/kuulumisista.
Minna_J kyselit selinmakuulla olosta. Karkeana suosituksena on, että selinmakuuta tulisi ylipäätäänkin välttää siitä lähtien kun vatsa alkaa olla näkyvästi kasvanut/asennossa oleminen alkaa tuntua tukalata (viikosta 16-20 eteenpäin). Itse olen pystynyt vielä tekemään vatsoja selinmakuulla, toki ohjaajana nousen välillä yös kesken liikkeen kun katsastan asiakkaita, joten kovin pitkään en siellä yhtäjatksoisesti ole. Pari viikkoa kuvittelisin, että vielä näin sujuu ja sitten kyllä vähentelen reilusti selällä olo, kuten muutenkin noiden rankempien-/suorien vatsalihasten tekemistä.
Oma masu voi hyvin. Yllättävän hyvin jaksoin tämän ensimmäisen kunnollisen työviikon kaikkine iltajuttuineen. Viikonloppuna näyttäisi vaan sama, vauhdikas tahti jatkuvan, kun sunnutaina lasten synttärit ja sekä lauantaina että sunnutaina parin tunnin ohjaus. Onneksi lapset alkavat olla parantumaan päin niin että viimeyönä en enää käynyt kuin kerran kakkosen luona (edellisenä yönä en enää pysynyt laskuissa kunka monta kertaa siellä kävin) joten on olokin vähän pirtsakampi ja energisempi.
Nyt täytyy lopetellla ja tehdä vielä muutama työhomma loppuun jotta pääsen itsekkin viikonlopun viettoon.
Kaikille mukavaa viikonlopun alkua
t: KainoElvi ja kamu 20 tasan
Ei voi muuta kuin ihailla ja kadehtia (ei siis pahalla) KainoElviä! Musta vaan tuntuu et joka paikka natisee ja paukkuu..Ihan kehäraakki olen jo.Heh..Mutta ehkäpä tämä taaaaas todistaa sen että ihmisen TÄYTYY liikkua ja pitää huoli kunnostaan.
Onnea taas uusille ultralaisille! Mäkin sain tänään kauan odotetun kirjeen naistenklinikalta lapsivesipunktiosta..ja tuloksena oli NORMAALIT KROMOSOMIT! Ja kuten jo aikaisemmin kerroin : tyttö! Ihanaaaaaaa!!!
Viime yönä näin ihan hassua unta vauvasta. Sain pidellä sitä kämmenillä..Mulle sanottiin että painaa 700g ja tyttö..Ja tytöllehän se näytti. Ei siis ollut mennyt kesken tai mitään..mulle vaan näytettiin vauvaa ja joku siinä tsekkas et tytöllä on kaikki ok. Sitten sanottiin että nyt on aika pistää vauva takasin, ettei tuu mitään pöpöjä kun noin pienien pitää vielä olla masussa.
Vauva oli ihana,kaunis ja pehmeä! Ja se hymyili mulle!
Edellistä kun odotin niin jossain vaiheessa aloin kans nähdä näitä unia...Usein vauva oli syntynyt ja jutteli mun kanssa. Kerran kysyin siltä että mikä sun nimi on. ..Oli niitä aikoja kun ei oltu keksitty mitään kivaa nimeä.
Mitäpä tässä nyt muuta..Isommat tytöt lähtee pian karateen ja pikkunen nukkuu..sen vois kyllä jo kohta herättää ettei mene yö unet. Pitänee lähtee vaunuilemaan sitten että uupahtaa..
Hyvää viikonloppua!
Mamti + cutie 21+2
Eli ultrassa käytiin miehen kanssa tänään meidän pikkaraista katsomassa, heti se sie heiluskeli ja näytti kaikki paikat ultraajalle hienosti, et aikas vilkas on kaveri. Hyvin oli kaikki, painoarvio n. 360 g. Siinä sitten ihailtiin sitä ja yritin tutkaila haaroväliä.. ja olin näkevinäni jonkun ulokkeen eli pippeliä veikkaisin.. Mut siis ei kysytty, siinä kun näki et kaikki on ok, niin se tuntu ihan toisarvoselta, mut sit nyt jälkeenpäin kuitenkin mietin, et kumpikohan on ;)
Mutta on se vaan NIIN hieno tunne! Mies vaan sano, et on se jännä juttu! Ja myönsi, että on hiukan eri asia sillä ymmärtää sitä, kun mä sitä kannan päivittäin.. et se konkretisoituu miehelle taas sit vasta paremmin sairaalassa synnytyksessä tai ehkä jo, kun tää maha rupee enemmän kasvaan :)
Mukavaa viikonloppua tammimassuille!!
Emmuli rv 20+2
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa! joka päivä olen käyny teidän juttuja lukemassa ja alkupäässä kirjottelinkin vaan nyt ei ole jaksanut :)
onkos muilla jo iso massu? itellä näyttää ku viikkoja olis ainaki 30 :D
onko kukaan ajatellut jäädä töistä poi ennen äitiys lomaa? (tulevat saikut lukuunottamatta) itse ajattelin että jään siinä rv 32 jo pois, kun kuu sitten vaihtuu. on tuo minun työ se verran raskasta että ininällä jaksaa aina loppupäivään asti.
niin ja jos joku viitsisi lisätä minutkin listaan eli eka muksu ja la 2.1 ja oys :)
Kiitos ja hyviä vointeja masuille! :p
Mekin käytiin ultrassa ja Luojalle kiitos, kaikki vaikutti olevan hyvin tähän mennessä. Lapsetkin olivat nätisti ja mutustivat rusinoita tutkimuksen ajan. Vauvan painoarvioksi saatiin 427g, sitä ei sanottu mutta näkyi ruudulla kun homma oli ohi ja kysyin että onko lukema se miksi sitä luulin ja oli kuulemma. Aika iso minusta tässä vaiheessa, mutta hyvä niin. Vastasi kuitenkin la:ta kuukautisista, oikeastaan 22.1. mutta sain pitää sen 28.1. koska eroa oli alle viikko tähän ja sen on lääkäri määrittänyt. Ja minullehan siitä on tavallaan vain etua.
Mekin sitten olisi kurkattu sitä sukupuolta, itse asiassa olin koko ajan näkeväni pippelin, mutta se osoittautuikin napanuoraksi!!! Sitten kun kätilö zoomasi sinne mistä olisi pitänyt jotain nähdä niin ei kyllä erottanut yhtään mitään. Ei voitu ääneen sanoa ettei lapset kailottaisi pitkin kyliä, joten vähintään epäselväksi jäi nyt kyllä tämä juttu... Meille kyllä jäi vahvemmaksi aavistus pojasta, kun kätilö sanoi että "Näettekö? Epäilemättä..." Voiko niin muka sanoa tytöstä tässä vaiheessa?! Eikä sen jälkeen kehdannut sanoa että sorry, ei nähdä...? No, tulkoon kumpi tulee... Istukka mulla on edessä mutta ylhäällä, selittää miksi liikkeet tuntuu lähinnä tuolla kaukana navan alapuolella. Maha kyllä pönköttää ihan kiitettävän ylhäällä, olin ihmetellytkin miten vauva tuntuu majailevan siitä huolimatta niin alhaalla!
Sain muuten ajan jo pelkopolillekin kuukauden päähän. Täällä haluavat näköjään jo hyvissä ajoin ottaa selvää äidin henkisestä tilasta... ja ihan hyvä niin.
Mitäs vielä? Tällä viikolla on tullut käytyä uimassa ja jumpassa ja täytyy sanoa, että ensimmäinen sopii minulle paremmin, eilen olin mummojen seassa jumpassa, keski-ikä oli varmaan 50-60v ja tosi tylsä jumppa kaikin puolin, mutta vähäisen lämmittelyn jälkeen kun homma keskittyi lihaskuntoliikkeisiin niin tänään on paikat olleet niin kipeitä että tuskin pöntölle taipuu :S
No, täytynee kömpiä nukkumaan sillä huomenna on edessä tapetointia, muuten ei nimittäin tässä talossa valmista tule ennen ristiäisiä! Onneksi kyseessä on vain pieni ala pvuolipanelin yläpuolella, joten eiköhän se siitä lutviinnu kun ei hirvittäviä revi...
eikkuli 21+0 tasan!
Mies on niin kyrsämakkara, että tulin tänne etsimään vertaistukea!
Viikkoja on 22+1, toinen lapsi, laskettu aika 16.1.09. Synnyttämään lähden kaiketi Naistenklinikalle, toiveena perhehuone.
Rakenneultrassa käytiin 2 viikkoa sitten ja kaikki hyvin. Isohko ja ketterä kaunis vauva tulossa. Sukupuolta ei tullut edes mieleen kysyä. Emme menneet ensimmäiseen seulontaultraan, koska nimikin jo kertoo kaiken sen varsinaisesta tarkoituksesta. Minä kun en koe olevani se joka voi seuloa ihmiselämästä jyvät akanoista. Kätilö oli iloinen että olimme harkineet asiaa, niin moni kuulemma vain tulee itsestäänselvästi ultraan. Ja oli samaa mieltä että yhteiskunta ottaa siinä asiassa arvovalinnan.
Alkuraskauden pahinvointi loppui tarkalleen kolmannen kuukauden lopuksi. Närätys tuki tilalle, nam!
Tissit turpoavat rajattomasti, ja hikoilevat. Muutenkin on alati kuuma ja hiki, varsinkin öisin. Syöminen on suht normaalin rajoissa, ei ole esim. makeanhimoa tällä kertaa.
Miehellekin lapsi on toivottu, mutta minkäänlaista tukea minulle ei häneltä heru. Hän ei ole kertaakaan kysynyt vointiani tai patistanut lepäämään tai kysynyt tarvitsenko jotain. Muutaman kerran on laittanut käden vatsalle kun olen sanonut kärrynpyöriä heittelevästä vauvasta.
Ihan samallalailla saan siivota ja seisoa keittiössä ja herätä aamupuuron keittoon kuin ennenkin raskautta. Pitkällisen anelun jälkeen suostuu ehkä hieromaan jalkojani ehkä kerran kuussa.
Välillä tuntuu ettei mies ole ollenkaan kiinnostunut minusta eikä vauvasta. Pojan kanssa kyllä leikkii ja vie ulos ja semmoista (poika on 2 ja rapiat) ja se tekee minut tosi surulliseksi. Tila kun on tosi herkkä! Nytkin olen mököttänyt viikon ja itkenyt joka päivä. Kun en jaksa edes puhua, kun toinen vain kääntää puheen jotenkin siihen mitä minä en olen tehnyt tai olen tehnyt väärin jossain asiassa. Sanoo rumasti (eikä siihen tässä henkisessä tilassa paljon tarvi!) eikä pidä huolta! Eikä varsinkaan sano että rakastaa! (Ei ole kyllä ikinä sanonut, paitsi ehkä kolme kertaa koko suhteemme aikana.) Siis paskaa. Ääliömies. Idiootti, tyypillinen idioottimies mitä naisen ymmärtämiseen tulee.
Tulipas vuodatus, ehkä ensi viikolla olenkin jo itse päivänpaiste!
Olen aloittanut tänä syksynä opiskelun, kevät sitten meneekin poissaolevana.
Tervetuloa IirisKukka! Luin kirjoituksesi ja kyllähän tuo vaikuttaa, että mieheltä puuttuu empatiakykyä sinua ja tilaasi kohtaan, epäilemättä se tuntuu pahalta. Jospa miehesi kuuluu kans niihin, jotka "heräävät" vauvantuloon vasta, kun vauva on syntynyt. Oletteko keskustelleet asiasta, siis asiallisesti, tuomitsematta? Niin, että "minusta tuntuu tältä" ja "minä tulen surulliseksi kun..." Joskus nuo miehet kun ei tajuu, ennen kuin niitä vähän ravistelee. Mutta jos syyllistää ja nalkuttaa niin se menee vaan pahemmaksi.
Emmuli; kiva että ultrassa kaikki hyvin! Ja muutkin ultrassa käyneet, on se mukavaa kuulla hyviä uutisia!
Muillakin jäänyt sukupuoli arvailujen varaan, saadaan sitten jännitystä tammikuulle. Pitäiskö tohon esittelypinoon laittaa joku merkintä jos tietää että kumpi on tulossa? Näkis vähän mikä on suhde?
Mä nukuin tosi huonosti. Eilen oli töissä sellainen päivä ja sellaisia asioita tuli ilmi, että tää äitiyslomalle jäänti juuri nyt joulun tienoilla ei ole ollenkaan hyvä ajankohta :-( Mitenköhän mulle aina käy näin, joka kerta kun oon jäämässä äitiyslomalle niin joku katastrofi käy työrintamalla ja tuntuu, että jään niin mahdottomaan aikaan. Tiedän kyllä, etten ole korvaamaton, mutta kun on vähän tässä työssä "oma lehmä ojassa", niin nyt on niin huono olo tästä tilanteesta että ihan oksettaa ja supistelee. Ja ei sais stressatakaan. Voi kun voisin edes jollekin kertoa koko tarinan! Ahdistaa vaan nyt niin kovasti.
No, täytyy yrittää tästä eteenpäin. Tiedän vaan että en ehkä pysty työtä edes jouluun asti tekemään. Varhennettua en hae, mutta kun kätilökin suositteli sairaslomaa jo, niin todennäköisesti en pysy työkykyisenä loppuun asti. Muistan ainakin viimeksi että istumatyö joskus 30 viikon jälkeen on yhtä helvettiä, kun vauva painaa haaroihin.
Ehkä ensi viikolla saadaan joku tolkku tähän asiaan.
Tänään rv 20+0, yes puoliväli viikkojenkin mukaan. Me viimeisetkin tammikuiset ollaan sitten puolivälissä.
T. Jaffa
29.12.tjw-----------------28v--------eka-------------Jorvi
1.1.kimmi----------------33v--------viides----------K-SKS
1.1.ninette---------------30v--------toinen----------TYKS
2.1. -meea-87-----------?----------eka-------------OYS
3.1.noffetus--------------26v-------eka-------------TAYS
5.1.jasper08-------------26v-------kolmas--------kättäri
6.1.trio---------------------38v-------kolmas--------kättäri
7.1.Eno-Elmeri---------35v--------toinen---------Jorvi
8.1.döner78-------------30v--------toinen---------hyvinkää
9.1. Tii75-----------------33v--------toinen----------KOS
11.1.Anni09-------------31v----------eka----------kättäri tai NKL
12.1.tepa84--------------24v-------eka-------------TAYS
13.1.mae3---------------27v-------kolmas--------kättäri
13.1.ela-------------------26v-------eka-------------TYKS
13.1.minnikki-----------24v-------neljäs----------SatKs
13.1.puhkarhu----------31v-------toinen---------LKS
14.1.pineli----------------37v-------toinen---------kättäri
14.1.Ronjakasperi-----32v-------eka-------------Oys
14.1.Niinanii-------------34v-------toinen---------naistenklinikka?
15.1.3xäippä74---------34v-------viides----------Seks
15.1.footprint74---------34v-------seitsemäs---?
15.1.äitiliini2004--------24v-------kolmas-------kättäri
15.1.amelie--------------21v-------eka-------------Oulu
15.1.Charlie-------------32 v------toinen----------ulkomaa
15.1.Sipis----------------41v.--------eka------------Porvoo
16.1. IirisKukka---------?-----------toinen---------NKL
17.1.Pinkspinks--------26v-------toinen---------?
17.1.Kohka--------------31v-------toinen---------Seks
17.1.Laura 1981-------26v-------kolmas-------tammisaari
18.1.kesämamma83-24v-------toinen---------SAS
18.1.winterangel-------31v-------eka-------------?
19.1.Nasu----------------28v-------kuudes-------Jorvi
19.1.lootuskukkanen-27v-------kolmas-------jorvi
19.1.Dazka--------------31v-------kolmas-------VKS
19.1. Littlestar----------31v-------eka------------ulkomaat
19.1.MOELPA----------??v--------toinen---------?
20.1.Thilia-thalia-------26v-------eka-------------KSKS
20.1.Peppi_82----------25v-------kolmas-------OYS
20.1. Lila82--------------26v-------eka-------------NKL
20.1penelope77-------??v-------?----------------SatKs
20.1.basilika5----------32v-------neljäs---------kättäri
20.1. Salsatar----------27v-------toinen----------OYS
20.1.Maaju--------------33v-------toinen----------K-SKS
21.1.Peregriina--------25v-------eka-------------TAYS
21.1.krista_81----------27v-------eka-------------Lohja
21.1. mamti81----------27v-------neljäs---------KOS
21.1. Salama-78-------29v-------eka------------KOKS
22.1. Sinnuli-------------31v-------eka-------------Naistenklinikka
22.1. maimu-------------24v-------toinen---------PKKS
22.1. Ahemo-------------??v-------kolmas-------Hys
23.1. Vauhtiviuhti-------23v-------eka-------------Hys
23.1. Ama-riia-----------27v-------toinen---------K-SKS
24.1. eikkuli80----------28v-------kolmas--------SEKS
25.1. milo84-------------23v-------eka-------------kättäri?
25.1. jonna-78----------29v-------seitsemäs---PKKS
25.1. Blomma-76------32v-------toinen---------Lohja
25.1. raisa78------------29v-------toinen---------PKKS
25.1. Mittu-maari-------26 v------toinen----------TAYS
25.1. kerveli-------------33 v--------eka-----------Jorvi
26.1. aino-maaria------23v-------eka-------------Tays
26.1. vilivilijonkka------21v-------kolmas--------pkks
26.1. Marie1981-------27v-------eka-------------Hys tai Tays ?
26.1. MamaLady------26v--------eka------------- ?
26.1. Shei----------------22v-------kolmas--------ulkomailla
27.1. pibii-----------------33v-------toinen---------TYKS
27.1. Ahava-------------------------toinen-----------Naistenklinikka
28.1. Emmuli81--------26v-------toinen---------TAYS
28.1. pumpuli85--------23v-------eka-------------Seks
28.1. Stiina--------------31v-------toinen----------NKL
29.1. ukku---------------34v-------kolmas--------TAYS
29.1. curious------------33v-------toinen---------PKKS
29.1. Pantsa------------31v-------toinen---------NKL
29.1. miuwau-----------33v-------kolmas-------SKS
30.1. hömppä82-------26v-------eka-------------OYS
30.1. Minna_J----------30v-------kolmas--------Hyvinkään sair.
30.1. Hiirulainen-------33v-------kolmas-------KOS
30.1. KainoElvi---------37v-------viides----------?
31.1. Jaffa76------------31v-------kolmas-------KOS
31.1. JB72 --------------36v-------neljäs---------K-HK
Kävin tuossa aiemmin päivittämässä listaa ja lueskelemassa kuulumisia, mutta nyt vähän kirjoitankin.. tai voi olla, et tulee hiukan enemmän, kun yritän kommentoidakin..
Päivitin siis uudet, tervetuloa tai siis meean muistan joskus alussa kirjoittaneenkin, mut siis teidän iät jäi laittamatta.. en viitsinyt meean ikää ruveta laskeen, ehkä (aijaa..) sen oisin selville saanut nimimerkistä, mut enhän tie ootko alku- vai loppuvuodesta syntynyt :)
Viimeiset puolenvälin onnitellut kaikille lopuille, nyt se on sitten jo 20 rv:a täynnä kaikilla, kiva!
*Curious*: Joo internetin keskustelupalstoja kannattaa kyl varoa ;) Hiukan hekotin täällä luettuani viestis :D
*Pumpuli* oli ollut jo pienten sukkien teossa, ihanaa! Mä en osaa tai siis oon laiska ees yrittään, anoppi hoitaa sen homman ja esikoiselle teki vaikka mitä ja nyt pyysinkin, et ees yhet töppöset tekis uudelle tulokkaalle.
*IirisKukalle* jaksuja miehen kaa, tiedän tunteen, ekassa raskaudessa tuntu kuin olis yksin odottanut.. mies ei oikein osannut asennoitua siihen ja väkisin pyysin kokeileenkin vauvan potkuja, eikä se ikinä oikeen halunnut puhua koko asiasta. Nyt toisesta sano, et ei se sitä oikein voi samanlailla aatella kuin minä, kun mä sitä kannan ja tunnen sen kokoajan. Että meilläkin mies vasta sairaalassa tajusi koko asian ja sitten olikin vaavin kaa paljon ja hyvä isä siitä tuli :)
Eikkulin sanoin, meilläkin se "pippeli" olis kyl voinut olla napanuora.. No sen näkee sit tammikuussa kumpi tulee. Paitsi, et mä meen kontrolliultraan rv 30 tosta mun istukasta eli on vielä hieman kohdunsuun päällä, mutta oli jo noussut, onneks!
Nyt nautin ansaitusta päiväkahvista, oon siivonnut kämppää, mies saa kyl pestä lattiat, rupes meinaan sattuun taas tonne alavatsaan.. en tie pitäisköhän sitä ruveta vaan välttään tommosta rehkimistä, siis ettei kerralla tekis paljoo vaan aina vähän kerralla.. mut sit kun innostus iskee, niin sitten käy näin..
Taidan hiukan mennä ehostaankin itseäni viikonlopun kunniaks vaikka ei mihkään olla menossa, ehkä jalista pelaan, mut onhan se hyvä olla sie ehostettuna :)
*Lootuskukkaselle* hauskaa illanviettoa tupareihin!! Ja muille mukavaa lauantain jatkoa!
Emmuli rv 20+3
Joo toi on varmasti todella ikävää, jos mies on vähän etäinen ja ääliö. Voimia sulle IirisKukka
Mutta mua ärsyttää se kun kaikki hyysää ja yrittää auttaa, ihan kun olis vakavastikin sairas, ite ei sais tehdä mitään. Kaikki olettaa, että en enää pysty tekemään mitään, en edes lähtemään työmatkalle, koska pitäisi mennä lentokoneeseen. Etten voi nostaa kansiota. Että pitää kävellä normaalia hitaammin kun on mun seurassa. Pitää varoitella rappusissa, etten kaadu. Kauhistelevat sitä että käyn vielä jumpassa. Yms. Okei voi johtua siitä, että ne on miehiä, mut on niittenkin vaimot ollut raskaana.
Onhan se kiva kun huolehditaan, mutta on tääkin aika rasittavaa.
Jumppa/lihaskunto keskustelu on täällä ollut ihan mielenkiintoista. Mä ajattelin, että teen liikkeitä siihen asti kun pystyn, vielä ei oo ollut mitään ongelmia missään. Mutta kun näitä juttuja luin niin aloin miettimään, että pitäisikö sitä pikkuhiljaa hellittää.
Marie
Testistä asti oon teitä lukenu lähes päivittäin, mut ovat ultrissa muutelleet laskettua joka suuntaan niin en tienny mihinkä kuukauteen sitä uskaltais osallitstua...
Eli LA (lopultakin) 30.01. omaa ikää 27 ja toinen lapsi on tulossa TYKSissä.
Omaa napaa sitten että pääsette selvyyteen kun teistä jo tiedänki paljon :)
Asutaan ok-talossa Turun lähistöllä. Ammattina mulla on lähihoitaja ja mies on yksityisyrittäjä. Ollut viimeset puol vuotta lähellä töissä, mut nyt näyttää sille, et sen tarvii jälleen lähtee keikkailemaan :( Että mä vihaan sellasta! Tääl taisi olla onneks reissuleskiä muitakin?
Saikkarin alotin muistaakseni rv 13 kun iskias oli jumittanut jo kuukauden verran. Meinasin siis muutaman viikon olla ja palata töihin, mutten edelleenkään ole sinne kyennyt. Iskias edelleen sekä kolmisen viikkoa supistellut.
Rakenneultrassa kävin keskiviikkona ja siellä kaikki ok, myöskään supistelut eivät olleet mitään aiheuttaneet.
Ihanaa lukea mm. KainoElvin tekstejä kun nainen menee ja touhaa kun elämänsä kunnossa kun itse rypee tosiaan jos jonkunlaisessa kolotuksessa. Vaan mä oon sitä mieltä, ettei se raskaus vaan kaikkien kropalle sovi (vaikka meiät kai sillain ois suunniteltukin). Mulla oli edellinenki raskaus hankala, ja nyt oonki tullu siihen tulokseen, et kyl nää kaksi saa sitten riittää omasta takaa. Jos lisää lapsia tekee mieli, ni ainahan vois koittaa adoptoida...!?
Pyrin jatkossa myös ilmiantamaan itseäni useemmin enkä vaan taustaile, aikaa on kuitenkin päivästä toiseen.
Nyt odottelemaan isäntää crossi-montuilta pitsaa tekemään ja puita kantamaan :) Rattoisaa lauantaita!
Usille palstalaisille lämpimästi tervetuloa mukaan.
Marlene: Mulle raskaudet ovat olleet tosiaan helppoja. Eivät olotilana siis poikkea kovastikkaan ihan normielämäntyylistäni. Niin ja kun ajattelee, että viidettä kertaa "tässä jamassa olen" niin kaipa tuokin jotain selittää.
Meillä sairastetaan edelleen. Tai no joo, pari päivää oli välissä parempaa ja päätettiin ne tämän päivän synttäritkin pitää päräyttää ja tietysti kolmoselle nousi uudelleen viime yönä kuume. Juhlat kyllä pidämme kun kaikki on tehty valmiiksi saas sitten vaan nähdä uskaltautuuko kukaan vieraista paikalle vai juhlitaanko tällä kertaa ihan oman perheen voimin....(asiasta siis heitä infosin tossa aamutuimaan).
ON voi hyvin. Puoliväli tuli perjantaina täyteen ja ensiviikolla on se kauan odotettu ultra. Nyt kiireessä en ole edes muistanu, että raskaana olen kun on ollut niin paljon muuta ajateltavaa/touhuttavaa.
Liikunnasta: kannattaa kuunella itseään, kyllä se kroppa kertoo mikä tempo/teho on ok. Me ollaan kaikki tässä(kin) asiassa niin kovin erilaisia. Ja minä kun teen tätä työkseni niin siksikin joudun näitä juttuja kelailemaan vähän tarkemmin kun mitä varmaan tekisin jos olisin ns. normikuntoilija (eli ennakoin jotain juttuja, jotta tätä hommaan pystyn toivottavasti jatkamaan sinne joulukuulle asti).
Mutta nyt laittamaan lapsille ruokaa.
Kaikille leppoisaa sunnutaita!
t: KainoElvi ja kamu 20+2
Olenkohan mä osallistunut tohon ammattikeskusteluun vielä..ei muista ei. Joten jos olen,niin osallistun nyt kuitenkin uudelleen hehe.
Eli koulutukseltani olen välinehuoltaja..valitettavasti ihan ilman työkokemusta. Tulin raskaaksi juuri koulun loppumetreillä (siis kuopusta aloin odottelemaan,en tätä)..Sitä ennen olin ihan full time kotiäiti. Eli n.7 vuotta. Nyt taas sen hieman alle vuoden opiskelun jälkeen,olen kotimamina. Tämä se taitaa olla se mun unelma-ammatti loppujenlopuks...Kotona on kiva olla :) Ja kunhan lapset sitten taas kasvaa,niin sitten katson opiskelisko jotain vai yrittäiskö ihan töihin...Ellei sitten taaaaaaas tule uutta raskautta ;) Mikä ei kylläkään ole ihan lähivuosien ajatus (ainakaan mulla..mies nyt kaavailee jo seuraavaa...)
Tänään muuten alkaa idols..ihan vaan jos ketään kiinnostaa heh.
Mamti ja mukelo 21+1