Heinäkuu meni ja oliko vain yksi auinkoinen päivä? Mahtaa harmittaa lomalaisia
Oli vain sadetta, pilvistä ja välillä viileää. Tämän ankeampaa heinäkuuta ei voi olla ja pitäisi olla kelien puolesta paras kuukausi. Nyt alkaa syksy ja pitkä pimeä talvi edessä. On tämä kyllä paska maa kelien puolesta.
Kommentit (89)
Tervetuloa ensi kerralla Etelä-Suomeen. Täällä hellettä käytännössä toukokuulta pienillä laskuilla kesäkuussa, sadetta hädin tuskin ollenkaan. En muista viimeiseltä parilta viikolta yhtäkään pilvistä päivää.
Länsi-Suomessa. Kyllä tämä oli surkea kuukausi kun ottaa huomioon että on heinäkuu.
Missä kuvittelet Oulun läänin olevan? Minun käsitykseni mukaan se on Länsi-Suomessa....
Ap, miksi et muuta tänne Vantaalle? Saisit nauttia helteistä, kuivuudesta, kuivuneista nurmikoista ja kuolleista puista, sekä jatkuvasta puutarhan kastelemisesta. Tervetuloa.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa ensi kerralla Etelä-Suomeen. Täällä hellettä käytännössä toukokuulta pienillä laskuilla kesäkuussa, sadetta hädin tuskin ollenkaan. En muista viimeiseltä parilta viikolta yhtäkään pilvistä päivää.
Tässäkin näkee miten paikallisia sateet ovat, sillä tällä viikolla kuuroja ( jotka juuri osuvat mihi osuvat) on tullut juuri Etelä-Suomeen. Mutta hyvin on kyllä kiertäneet. Olen todella innokas sade- ja ukkostutkien seuraaja, joten tämä on tuttua huttua.
Onko AP persu? Ihan vaan tuon valehtelun perusteella tuli mieleen...
Helsingissä lähes jokainen päivä ollut aurinkoinen.
Vierailija kirjoitti:
Missä maassa ap olet ollut?
Suomessa ollut helleinferno-kesä, alkoi jo toukokuussa ja heinäkuussa oli 20 hellepäivää.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/fbf0ee31-a9db-4b4d-bb4b-e30389f2fdd4
Tulee kalliiksi reissata 20 päivää ympäri Suomea lämmön perässä! Meillä pks vain 10 hellepäivää ja niistäkin useimpina satoi ja oli myös pilvistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän ap asuu? Meillä Oulun läänissä riitti aurinkoa ja enkmmillään lämpöä oli +28. Ilmalämpöpumppu on ollut tarpeen.
Länsi-Suomessa. Kyllä tämä oli surkea kuukausi kun ottaa huomioon että on heinäkuu.
Itekki olin enimmäkseen Länsi-Suomessa (useammassa paikassa) ja vähemmän oli huonoa kuin hyvää säätä. Samoin anoppi valittanut sateettomuutta, asuu länsirannikolla. Näin paikallista sitten ollut säiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ootko sä ollut koomassa koko heinäkuun?🤪
Kännissä olin.
Ap
Satoikohan kerran niin että nurmikkokin pihassani kastui?
Viikon mökkireissulla Keski-Suomessa satoi kerran sen verran, että auton tuulilasiin jäi pölyyn jälki noin kymmenestä pisarasta.
Vietin tuon viikon järvessä (+25C) ja paljussa (+40C) eikä ollut edes hyttysiä tai paarmoja. Yhtään hyttystä tai paarmaa ei ollut myöskään aapasuolla, jonka poikki kuljin viikko sitten. Kolme salamaa näin. Ukkonen neni 4 km päästä ohi.
Järvenpää, Uusimaa ja Äänekoski, Keski-Suomi
Vierailija kirjoitti:
Missä kuvittelet Oulun läänin olevan? Minun käsitykseni mukaan se on Länsi-Suomessa....
Osa on. Meillä ei tosin ole ollut läänejä v. 2010 jälkeen. Menikö niiden lakkauttaminenkin ohi humalatilasi takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko sä ollut koomassa koko heinäkuun?🤪
Kännissä olin.
Ap
Mä oon ollu juhannuksesta lähtien kännissä enkä muista yhtään millainen sää on ollut.
Tarkistin ajopäiväkirjastani
Sää, Alahärmä:
1.7. sateista, pilvistä, n.16c
2.7. pilvistä, vähän sadetta, n.18c
5.7. pilvistä, sateista, n.19c
7.7. pilvistä, vähän sadetta, kova tuuli, n.17c
8.7. pilvistä, vähän puolipilvistä, n.17c
9.7. pilvistä, sadekuuroja, ukkosta, rakeita, puolipilvistä, n.18c
10.7. aurinkoista, n.23c
11.7. sateista, n.20c
12.7. pilvistä, aurinkoista, puolipilvistä, n.23c
17.7. sateista, pilvistä, n.20c
18.7. puolipilvistä, aurinkoista, n.23c
19.7. aurinkoista, puolipilvistä, n.22c
20.7. puolipilvistä, n.23c
21.7. puolipilvistä, n.23c
22.7. puolipilvistä, n.25c
25.7. pilvistä, ukkosta (lämpötila puuttuu)
26.7. puolipilvistä, n.24c
27.7. pilvistä, puolipilvistä, n.22c
28.7. puolipilvistä, pilvistä, sadekuuroja, n.18c
29.7. pilvistä, n.20c
30.7. pilvistä, vähän sadetta ja ukkosta, n.20c
Melko pilvistä on ollut, ja sama jatkuuuu
Väärä vuosi. Viime vuonna oli surkea heinäkuu. Nyt on ollut ihan hyvä.
Espoossa ollut pelkkää aurinkoa ja lämmintä.
Vierailija kirjoitti:
Väärä vuosi. Viime vuonna oli surkea heinäkuu. Nyt on ollut ihan hyvä.
Kyllä tuo ihan tämän vuoden heinäkuu on. En ole edes pitänyt ajopäiväkirjaa aiempina vuosina 😃
Vierailija kirjoitti:
Espoossa ollut pelkkää aurinkoa ja lämmintä.
Sama Stadissa. Sadepilvet kiertäneet ympäriltä. Kuivaa on ollut!
Ap sanoi, että Länsi-Suomessa on ollut kurjaa säätä. Ap se tässä tyhmä on kun yleistää oman paikkakuntansa sään koko Länsi-Suomeen. Totta kai silloin pitää korjata ja kertoa, että ap:n kokemus ei päde koko Länsi-Suomessa eikä varsinkaan koko Suomessa.