Heinäkuu meni ja oliko vain yksi auinkoinen päivä? Mahtaa harmittaa lomalaisia
Oli vain sadetta, pilvistä ja välillä viileää. Tämän ankeampaa heinäkuuta ei voi olla ja pitäisi olla kelien puolesta paras kuukausi. Nyt alkaa syksy ja pitkä pimeä talvi edessä. On tämä kyllä paska maa kelien puolesta.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on lomaa takana yhdeksän viikkoa. Koko aikana on ollut yhteensä neljä aurinkoista ja lämmintä päivää, jolloin on vaatetukseksi riittänyt toppi ja sortsit.
Minullakin. Juuri tänään sanoin siskolleni, että eka kertaa palelin kesän aikana. Tänään satoi lähes koko päivän ja oli noin 16 astetta. Tähän asti on ollut niin kuivaa, että lehtiä on kellastunut.
Missä maassa ap olet ollut?
Suomessa ollut helleinferno-kesä, alkoi jo toukokuussa ja heinäkuussa oli 20 hellepäivää.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/fbf0ee31-a9db-4b4d-bb4b-e30389f2fdd4
Koko Suomessa ei ollut samanlainen sää. Meillä on ollut todella helteinen kesä, ruohokin aivan kuumuudessa karrelle palanutta.
Mitä ap horisee? Täällä Vantaalla ollut helteitä koko heinäkuun, sadetta ei ole näkynyt, kuin tänään tuli pieni sadekuuro. Ensi viikoksikin luvattu helteitä. Ap on varmaan maannut persaus homeessa sohvalla koko kesän. 😮
Heinäkuussa oli maksimissaan sadepäivää. Niistä yksi oli tänään.
Vierailija kirjoitti:
Heinäkuussa oli maksimissaan sadepäivää. Niistä yksi oli tänään.
Maksimissaan viisi. Jostain syystä numero ei tullut mukaan viestiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän ap asuu? Meillä Oulun läänissä riitti aurinkoa ja enkmmillään lämpöä oli +28. Ilmalämpöpumppu on ollut tarpeen.
Länsi-Suomessa. Kyllä tämä oli surkea kuukausi kun ottaa huomioon että on heinäkuu.
Totta. Tampere ja sadetta, pilvistä ja kosteaa. Vettä tullut aivan liikaa.
T.Eri
Vierailija kirjoitti:
Mitä ap horisee? Täällä Vantaalla ollut helteitä koko heinäkuun, sadetta ei ole näkynyt, kuin tänään tuli pieni sadekuuro. Ensi viikoksikin luvattu helteitä. Ap on varmaan maannut persaus homeessa sohvalla koko kesän. 😮
No sulla ei aivot toimi vai onko niitä ollenkaan?
Ok. Ihmettelen, kun kaikki suhtautuu näin pilkallisesti ap:hen. Itse olen Varsinais-Suomesta, ja olen harmitellut samaa: tosi huono ja vaihteleva kesäsää ollut heinäkuussa. Pari päivää on toki ollut ihan lämpimiä, mutta ei tämä nyt mitään ideaalia kesäsäätä ole ollut. Ja kuten ap, itsekin kaihoilen muuttoa ulkomaille. No niin, nyt seuraa varmaan kauhea lynkkausaalto, kun olen samaa mieltä kuin ap. Ehkä teidän muiden paikkakunnilla on ollut parempi sää?
Viime vuonna oli tota. Taivas itki mun kanssa, kun äiti teki hidasta kưolemaa. Tänä kesänä on ollut ihanan aurinkoista ja lämmintä jo monta kuukautta!
Vierailija kirjoitti:
Uutinen sinulle: Kaikki ihmiset eivät asu Vantaalla tai edes pk-seudulla. Eikä kaikilla Suomessa ole samanlainen sää kuin Vantaalla. Yllättikö?
No Tampereella sadetta on riittänyt. Aurinkoa on näkynyt vain ajoittain.
Ei harmita yhtään. Keski-Suomessa oli heinäkuussa loistavat lomasäät. Useita hellepäiviä ja hyvin vähän sadepäiviä.
Vierailija kirjoitti:
https://kilotavu.com/fmi-tilastot.php
Tuolta voi käydä katsomassa päiväkohtaiset säätilastot ja todeta että aloittaja höpöttää omiaan. Aurinkoa riitti myös Etelä-Suomessa todella runsaasti heinäkuun 2024 aikana.
Ei muuten höpötä. Mistään auringosta ei ole tietoa. Tota hellettä jankutti mun sukulainen mutta Länsi-Suomessa ollut kurja heinäkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolta voi käydä katsomassa päiväkohtaiset säätilastot ja todeta että aloittaja höpöttää omiaan. Aurinkoa riitti myös Etelä-Suomessa todella runsaasti heinäkuun 2024 aikana.
Ei muuten höpötä. Mistään auringosta ei ole tietoa. Tota hellettä jankutti mun sukulainen mutta Länsi-Suomessa ollut kurja heinäkuu.
Jyväskylä kuuluu Länsi-Suomen lääniin ja täällä on ollut hellettä tälläkin viikolla. Vasta eilen viileni ja alkoi sateisempi sää. Muutama yksittäinen vähänsateinen päivä oli aiemmin tässä kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän ap asuu? Meillä Oulun läänissä riitti aurinkoa ja enkmmillään lämpöä oli +28. Ilmalämpöpumppu on ollut tarpeen.
Länsi-Suomessa. Kyllä tämä oli surkea kuukausi kun ottaa huomioon että on heinäkuu.
Asun itsekin länsi-Suomessa (Pori) enkä kyllä ole laisinkaan samaa mieltä ap:n kanssa.
Oletko noin tyhmä? Myöskään Länsi-Suomessa sää vaihtelee. Hitto että olet yksinkertainen.
Pari päivää sitten kotiuduttiin Mikkeli-Joensuu suunnalta ja koko 2vkoisen oli aurinkoista ja +22 - +27 lämmintä.
Pakko häipyä kun naisten tyhmyys niin sieppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin höpöttää. Länsi-Suomi on niin laaja alue, ettet voi oman kotipaikkakuntasi perusteella sanoa, että koko Länsi-Suomessa on samanlainen sää.
Just loppui 2 viikon loma ja kahden viikon aikana ainakin pohjanmaalla oli vain 2-3 päivää kun ei satanut. Onneksi elokuussa taas lomaa, toivotaan pitkää kuivaa kautta.