Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tampereella aletaan nyt etsiä kotiinsa linnoittautuneita hikikomoreita

Vierailija
31.07.2024 |

Kaikki verkossa paljon aikaa vietävät suomalaiset eivät ole avun tarpeessa, kaikkien ei tarvitse olla sosiaalisia. Mutta jotkut saattavat kokea syvääkin osattomuutta ja yksinäisyyttä. Heidän jäljittämisensä tuen tarjoamiseksi on haasteellista, koska he ovat näkymättömiä, omissa oloissaan, kotona viihtyviä aikuisia, joilla ei ole hankaluuksia esimerkiksi viranomaisten kanssa. Ilmiöön ajoissa puuttuminen olisikin keskeistä siellä, missä he viettävät aikaansa verkossa.

https://www.tamperelainen.fi/paikalliset/7318291

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus leikkaa ansiosidonnaiset naisvaltaisilta aloilta eli ei voi mennä baariin.

Sen sijaan moni mies voi, kun hallitus lupasi varmat työpaikat. 

Mielummin syön ruokaa kuin juon olutta baarissa, kun pitää valita. 

Tinderiin ei kaikki naiset mene. 

Vierailija
22/116 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli hikikomori työttömälle tarjotaan työpajatoimintaa ilman palkkaa. Miksei tarjota kunnon palkkatöitä niin varmasti kaikki tulisivat komerosta pois.

Mihin työhön voi palkata koulunsa kesken jättäneet, yhteiskunnasta erkaantuneet, sosiaalisesti taidottomat ja ammattitaidottomat, vailla mitään työkokemusta tai edes halukkuutta olevat ihmiset? Mitä heiltä voi odottaa ja kuka maksaa siitä palkan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli hikikomori työttömälle tarjotaan työpajatoimintaa ilman palkkaa. Miksei tarjota kunnon palkkatöitä niin varmasti kaikki tulisivat komerosta pois.

Mihin työhön voi palkata koulunsa kesken jättäneet, yhteiskunnasta erkaantuneet, sosiaalisesti taidottomat ja ammattitaidottomat, vailla mitään työkokemusta tai edes halukkuutta olevat ihmiset? Mitä heiltä voi odottaa ja kuka maksaa siitä palkan?

Minä olen aina välillä työtön ja välillä töissä ja minulla on AMK tutkinto. 

Suomessa on 8000 korkeakoulu tutkinnon suorittanutta työttömänä. 

Vierailija
24/116 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain valtiolle vuorotteluvapaa sijaisuutta ja hakijoita oli 500. 

Vierailija
25/116 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavat hajua, niin hikikomeroissa piileskelevät löytynevät.

Vierailija
26/116 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota laita mainos ja hyväksy, jos kukaan ei lähde mukaan. Vainoaminen ei kuulu länsimaiseen oikeusvaltioon.

Vierailija
27/116 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus leikkaa ansiosidonnaiset naisvaltaisilta aloilta eli ei voi mennä baariin.

Sen sijaan moni mies voi, kun hallitus lupasi varmat työpaikat. 

Mielummin syön ruokaa kuin juon olutta baarissa, kun pitää valita. 

Tinderiin ei kaikki naiset mene. 

No, me naiset kävellään välillä ulkona kaduilla, sieltä voi bongata, kun käydään ruokakaupassa. 

Vierailija
28/116 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa korkeakoulututkinnon suorittaneet osaavat yhdyssanat.

Vierailija
29/116 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä Tampereelle, täältä löytyy noita ja useimmat ovat avun tarpeessa. Useimmat jopa psykiatrisen avun tarpeessa:

https://www.facebook.com/groups/Silakkaliike/?locale=fi_FI

Vierailija
30/116 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa korkeakoulututkinnon suorittaneet osaavat yhdyssanat.

Se ei muuta faktaa, että Suomessa on 8000 korkeakoulututkinnon suorittanutta työttömänä. 

Vierailija
31/116 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai ilmaista ja mieleistä harrastustoimintaa?

Vierailija
32/116 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko, että niistä 8000 kovinkaan moni on hikikomori. Ethän säkään ole, kun käyt välillä töissä.

Vierailija
33/116 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK tutkinnolla työpajalle. Sitä varten se tutkinto luettiin. 

Vierailija
34/116 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen on hyödytön ja kelvoton kaikkeen, niin sittenhän se on ihan ok, että hän vaan makaa kotona.

Vierailija
35/116 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sairaanhoitajana huomannut kyllä tuollaista ettei kelpaisi joukkoon. 

Vierailija
36/116 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä meinaavat tehdä jos löytävät? Hikikomori ei taatusti ole halukas menemään kuntouttavaan työtoimintaan.

Kuka olisi halukas menemään kuntouttavaan työtoimintaan (joka ei kuntouta nimestään huolimatta)?

Vierailija
37/116 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nuori, mutta jos joku kyrsä vasemmistolainen yrittää tulla etsimään minua kotoani, niin räizskään sen ja halkaise sen kahtia miekalla. Eli, haluaako kuspää tulla kokeilemaan onneaan? 

Vierailija
38/116 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäskö se keksiä vaan sellainen laki joka velvoittaisi suorittamaan jotakin sosiaalista kanssakäymistä vaikka pari kertaa viikossa siis vähän niinkuin työttömät joutuu osoittamaan aktiivisuuttaan hakemalla tietyn määrän työpaikkoja.

Keskustelu jonkun kanssa laskettaisiiinsellaiseksi ja jossakinnsosiaalisessa tapahtumassa käyminen olisi jopa kiitettävää toimintaa

Pitäisi vielä keksiä seuraamukset joita tulisi mikäli laiminlöisi tuon viranomaismääräyksen. Ehkä joku rikemaksu tai yhdyskuntapalvelua. 

Naapurit tietysti myös velvoitettaisiin vahtimaan toisiaan.

Vierailija
39/116 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kerran yksi hyvää tarkoittava projekti, jonka tarkoitus on holhota kohderyhmää ja antaa suojatyöpuuhastelua hankkeen työntekijöille. Milloin tajutaan se, että tämä hikikomori-ilmiö on yhteiskunnallinen oire eikä osoitus yksilön kelvottomuudesta? Ensimmäiseksi voitaisiin alkaa suhtautua aikuisiin aikuisina ja sen jälkeen miettiä, voisiko mitenkään olla niin, että asiallinen palkkatyö ja ostovoiman parantaminen sekä mahdollisuus satsata sitä kautta vapaa-ajanviettoon saisivat ihmisiä liikkeelle ulkomaailmaan.

Vierailija
40/116 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäskö se keksiä vaan sellainen laki joka velvoittaisi suorittamaan jotakin sosiaalista kanssakäymistä vaikka pari kertaa viikossa siis vähän niinkuin työttömät joutuu osoittamaan aktiivisuuttaan hakemalla tietyn määrän työpaikkoja.

Keskustelu jonkun kanssa laskettaisiiinsellaiseksi ja jossakinnsosiaalisessa tapahtumassa käyminen olisi jopa kiitettävää toimintaa

Pitäisi vielä keksiä seuraamukset joita tulisi mikäli laiminlöisi tuon viranomaismääräyksen. Ehkä joku rikemaksu tai yhdyskuntapalvelua. 

Naapurit tietysti myös velvoitettaisiin vahtimaan toisiaan.

Nykyisistäkin naapurikeskusteluista päätellen naaapurit todella päteviä sellaiseen virkaan? Kaikki öykkärit ja vainohullut jne?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän