Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen syyttelee ja raivoaa ihan minimaalisen pienistä asioista

Vierailija
31.07.2024 |

Aivan jatkuvasti. En voi ottaa tosielämän esimerkkiä, koska ne olisivat tunnistettavia kaikessa naurettavuudessaan. Tyypillinen raivoaminen on joka tapauksessa joku todella pieni juttu. Keksitty esimerkki: en töiden takia ehtinyt Cittariin vaan kävin Salessa, ja ostin hänelle vääränmerkkistä jugurttia. Toinen esimerkki: myöhästyttiin 10 minuuttia sovitusta lähtöajasta lomareissuun, koska pakkasin hänelle mukaan aurinkorasvaa ja hyttysmyrkkyä.

Näistä tulee noin puoli päivää - päivän kestävä syyttely- ja kiukkukohtaus, ja näitä kohtauksia tulee vähintään kerran viikossa, usein enemmänkin jos on enemmän yhteistä aikaa (ei asuta yhdessä).

Oma mielenterveyteni ja itsetuntoni on alkanut laskea tämän syyttelyn ja ilkeilyn takia.

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi naisen kanssa täytyy olla taivaallista kun siedät ap tuota. 

T:mies55

Vierailija
82/96 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaanpa ap tähän se menetelmä mikä on käytössä kun lanssi arvioi tilannetta kotona potilaan kanssa. Paraneeko tilanne jatkossa? Eli jos et nykytilanteen kanssa jaksa niin sitten on tehtävä toimenpiteitä.

On myös naisia ja parisuhteita, joissa olo on normaalia, helppoa ja stressaamatonta.

T: mies55

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pääosin lämmin ja kaikinpuolin mahtava ihminen. mutta hermostun herkästi pienistä asioista. Temperamenttini on sellainen, että minun on päästttävä ylimääräinen höyry ulos eli rähisen viisi minuuttia liioitellusti kuin italialainen. En tarkoita tällä mitään pahaa ja tilanne rauhoittuu saman tien, kun olen saanut purkauduttua.

Todettakoon, että itse en kestäisi tuollaista käytöstä vaikka tietäisin että myrsky laantuu viiden minuutin päästä. Kokisin tilanteen hyvin epäoikeudenmukaiseksi ja loukkaavaksi. Eli vaikka AP:n kumppani olisi olisi kaltaisesi pohjimiltaan "mahtava" ihminen, jos AP:lla on samanlainen psyyke kuin minulla niin tilanne on hänelle pitemmän päälle sietämätön.

Vierailija
84/96 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemusta tuollaisesta naisesta. Ap:lle: lähde kun vielä voit. Tila ei tule paranemaan.

MInulla nimittäin kaksi lasta tuollaisen kanssa, ja on eroratkaisu tässäkin tilanteessa vielä mahdollinen, mutta epävakauden takia hiukan mietityttää, miten lasten kävisi silloin kun ovat hänellä..

Olen alkanut tehdä niin, että ignooraan raivoamiset. Eivät ole minun ongelma, kun mikään niihin ei näytä auttavan kuitenkaan. Aluksi koin niistä kovaa stressiä, kun tietysti ensin kuvittelin, että ne johtuvan minusta..

Ja mitähän tuollainen käytös tekee lasten mielelle? He tuskin kykenevät ignooraamaan äitinsä raivoamista. 

Tuolleen he siirtävät kirouksen seuraavalle sukupolvelle. Lapsen kannalta se on vähän sellainen mielenterveys ja trauma-bingo. Voi tulla samaa tai eri. Ehkä jopa osua ohi ja selvitä aikuiseksi ilman suurempia ongelmia. Onneksi nykyään ei olla niin sukuriippuvaisia taloudellisesti ja muuten... 

Vierailija
85/96 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on tietää onko hänellä e-pillerit, hormonikierukka tms. ylimääräistä hormonia kehossaan.

Kun minä nuorena söin pillereitä, joiden piti olla tosi lieviä ettei tule oireita, ne sai mut itkemään ja raivoamaan joka helvetin päivä. Mutta en tajunnut että se johtuu pillereistä. Olin lapsena ja nuorena rauhallinen luonne, ja kuvittelin, että se mun hermoheikkous on miehen syytä, kun mies olikin alkoholisti jne. paskiainen. Sitten lopetin pillerit kun kuulin sellaisen neuvon, että kannattaa kokeilla mitä tapahtuu. Ja kappas. Kuukauden päästä kun olin lopettanut pillerit, huomasin, että en ollut edes itkenyt kertaakaan kuukauteen. Mies oli sama mulkkero kuin ennenkin, mikään muu elämässä ei muuttunut kuin se hormoni mun kehossa. 

Nyt vanhemmalla iällä kun mulla diagnosoitiin endometrioosi, lääkäri suostutteli kokeilemaan hormonikierukkaa, sanoin ettei hormonit sovi mulle. Lääkäri sanoi, että se vaikuttaa vaan paikallisesti, ei varmaankaan mitään oireita tule, ainakaan henkisiä. Ja vitut! Ensinnäkin, alapäästä meni ihan tunto, se oli todella pelottavaa kun mietti, että pystyykö enää koskaan saamaan orgasmia. Ja toinen, kyllä tuli muuten henkisiä oireitakin. Ei niin pahoja kuin nuorena, mutta kuitenkin sellaisia, että ne sai mut käyttäytymään täysin luonteeni vastaisesti ihan julkisesti vieraalle ihmiselle. Silloin ajattelin että ei perkele, kierukka helvettiin.

Tai jos vaimo muuttuu parin viikon välein normaalista hirviöksi, on todennäköistä että hänellä on PSDD. Monet naiset saavat vääriä diagnooseja sen takia, kun ei ymmärretä että oireet tulee kuukautiskierron mukaisesti.

https://kotiliesi.fi/terveys/sairaudet-ja-oireet/pmdd-aiheutti-saaralle…

https://www.duodecimlehti.fi/duo11201

Tiedän naisia joilla tämä on, ja se on kyllä helvetillistä, eikä nainen itsekään sitä edes tajua että se liittyy hormoneihin.

Vierailija
86/96 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksi naisen kanssa täytyy olla taivaallista kun siedät ap tuota. 

T:mies55

Mulla oli epävakaa ex-avopuoliso ja sillä vasta hyvä perc + kaikki muut olikin. Koukutti minut melkein kuuden vuoden ajaksi ja myös melkein tuhosi elämäni. Varsinainen Pandora lipas. Toosa of doom. 

Vierailija
87/96 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hän ei itse pakannut aurinkorasvaansa ja hyttysmyrkkyään?

Jos tarina on totta, olet hänelle enemmän huoltaja kuin kumppani, siksi kiukuttelee kuin uhmaikäinen lapsi.

Vierailija
88/96 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi se kertaräjähdys kuin suomalaisille tyypilliset parisuhde mykkäkoulut. 

Vierailija
89/96 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etköhän löytäisi helposti paremmankin. Tietty kannattaa nyt ensin ottaa puheeksi, et hänen käytöksensä tuntuu kohtuuttomalta. Mahtaako itsekään olla onnellinen.

Kohtuuton on nimenomaan sana jolla olen kuvannut hänelle tätä. Hän on jyrkästi kieltänyt olevansa kohtuuton, ja kertonut että suurin osa naisista sietäisi vielä vähemmän typeriä tekojani.

Lusikat jakoon sitten. Lienee parempi kummallekin.

Vierailija
90/96 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itelläkin kokemusta tuollaisesta naisesta, ei tuu paranemaan ap.

Mistä tällainen käytös johtuu? Tunnistaako kukaan nainen itsensä?

En ole lukenut koko ketjua, enkä tietenkään voi tietää mitään ap:n suhteesta, joten kommentoin vain omasta puolestani.

Olen pääosin lämmin ja kaikinpuolin mahtava ihminen. mutta hermostun herkästi pienistä asioista. Temperamenttini on sellainen, että minun on päästttävä ylimääräinen höyry ulos eli rähisen viisi minuuttia liioitellusti kuin italialainen. En tarkoita tällä mitään pahaa ja tilanne rauhoittuu saman tien, kun olen saanut purkauduttua. En osaa analysoida mistä tämä johtuu. Olen muutoin tervepäinen, tasapainoinen ja onnellinen kaikin puolin. Tämä on sukuvika, joten ehkä vain opittu käytösmalli.

Hyvä tuuri, kun miehesi sietää tuollaista. Minä olisin kyllä lopettanut suhteen tuollaisen kanssa alkuunsa. Ja tuo ei ole tervepäistä tai tasapainoista, vaikka kuinka selität sitä sukuvikana.

Vierailija
91/96 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimosi on tyytymätön elämäänsä, parisuhteeseenne ja sinuun, mutta hän ei välttämättä sitä vielä tiedosta itsekkään. Kun hän tajuaa sen, hän lähtee ellet sinä tee aiemmin eropäätöstä.

Jepp.

Vierailija
92/96 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hänellä käytössä hormonaalinen ehkäisy? Naisena voin kertoa, että harvalle naiselle ne oikeasti sopii.

Joopa joo, naisten tapa kuitata huono käytös hormonaalisilla tekijöillä. Mitä vaan saa tehdä ja aina voi syyttä hormoneja

Ei. Näin ei lukenut missään kohdassa kommenttiani. Oli syy mikä tahansa, oli se sitten luonnevika tai hormonaaliset tekijät, ei ketään saa kohdella kaltoin. Ajatukseni oli se, että jos kyse on epäsopivasta, hormoonit sekoittavasta valmisteesta, on silloin tilanne helppo korjata hormonaalisen ehkäisyn lopettamisella. 

Hormonaalisessa epätasapainossa on se ongelma, että nainen itse harvemmin ymmärtää oman käytöksensä saatikka sitä, mistä moinen paha olo ja viha kumpuaa. Oireet kun alkaa hiljalleen salakavalasti ja paskasta olotilasta tulee se uusi normaali. Monen on myös vaikea myöntää, että hormoonit sekoittaa mielen. 

Vierailija
93/96 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pääosin lämmin ja kaikinpuolin mahtava ihminen. mutta hermostun herkästi pienistä asioista. Temperamenttini on sellainen, että minun on päästttävä ylimääräinen höyry ulos eli rähisen viisi minuuttia liioitellusti kuin italialainen. En tarkoita tällä mitään pahaa ja tilanne rauhoittuu saman tien, kun olen saanut purkauduttua.

Todettakoon, että itse en kestäisi tuollaista käytöstä vaikka tietäisin että myrsky laantuu viiden minuutin päästä. Kokisin tilanteen hyvin epäoikeudenmukaiseksi ja loukkaavaksi. Eli vaikka AP:n kumppani olisi olisi kaltaisesi pohjimiltaan "mahtava" ihminen, jos AP:lla on samanlainen psyyke kuin minulla niin tilanne on hänelle pitemmän päälle sietämätön.

Ymmärrän.

Voisitko kuitenkin ajatella, ja tämä sama koskee myös ap:ta, että aina mahdollinen rähinä ei koske ketään ihmisenä vaan liittyy siihen mitä henkilö on tehnyt, koskee siis toimintaa. Eihän se rähisijä rakasta kumppaniaan yhtään sen vähempää, vaikka arvostelisi tämän tekoa. Liian pitkälle toki siinäkin voidaan mennä. Ehkä ap:n kohdalla on kyse juuri tästä.

Myös minulle saa korottaa ääntään ja moittia tekojani. En minä siitä hätkähdä, koska tiedän, että sillä ei ole mitään tekemistä rakkauden ja arvostuksen kanssa. 

Kuvittele, että Roomassa on kaksi kilpailevaa pizzeriaa kadun vastakkaisilla puolilla. Välillä kokit rähjäävät ja puivat nyrkkiä toisilleen, mutta illallla siemailevat viiniä yhdessä. Moni kuittaisi sen tyypillisenä italialaisena elämänmenona. Itse en pidä asiaa sen kummempana. 

Vierailija
94/96 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tällainen käytös johtuu? Tunnistaako kukaan nainen itsensä?

En ole lukenut koko ketjua, enkä tietenkään voi tietää mitään ap:n suhteesta, joten kommentoin vain omasta puolestani.

Olen pääosin lämmin ja kaikinpuolin mahtava ihminen. mutta hermostun herkästi pienistä asioista. Temperamenttini on sellainen, että minun on päästttävä ylimääräinen höyry ulos eli rähisen viisi minuuttia liioitellusti kuin italialainen. En tarkoita tällä mitään pahaa ja tilanne rauhoittuu saman tien, kun olen saanut purkauduttua. En osaa analysoida mistä tämä johtuu. Olen muutoin tervepäinen, tasapainoinen ja onnellinen kaikin puolin. Tämä on sukuvika, joten ehkä vain opittu käytösmalli.

Hyvä tuuri, kun miehesi sietää tuollaista. Minä olisin kyllä lopettanut suhteen tuollaisen kanssa alkuunsa. Ja tuo ei ole tervepäistä tai tasapainoista, vaikka kuinka selität          sitä sukuvikana.

Hohhoijaa... Sellaista sieltä sitten...

Miten sinä suutut? Haluaisin todella tietää. Nieletkö kiukkusi vuosikausia ja pidätkö mykkäkoulua? Sairastutat itsesi ja mykkäkoululla parisuhteesi. 

Kuinka monta kertaa raakojen henkirikosten ja perhesurmien yhteydessä on tekijää kuvailtu, että oli hiljainen, nöyrä mies, ei ikinä korottanut  ääntään ja josta kukaan ei olisi koskaan uskonut?

Mun kanssa tietää mitä saa: myrsky nousee, myrsky menee ohi ja 97% ajasta on poutapilviä ja auringonpaistetta. 

Vierailija
95/96 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tällainen käytös johtuu? Tunnistaako kukaan nainen itsensä

Kyllä naiset ovat tarkkoja siitä että kaupasta tulee oikea tavara. Saatetaan alkaa motkottamaan jo kaupan kassalla jos mies on naisen huomaamatta ottanut kärryyn väärän merkkistä tonnikalaa. Mies äkkiä tonnikalan kans vaihtamaan purkkia. 

Näistä suuttumisissa on usein syynä kuuntelemattomuus. Mies ei ole kuunnellut mitä pitäisi tuoda, tuo sitten jotain sinnepäin, joka ei käy siihen tarkoitukseen, mihin se oli aiottu. Tai sitten jostain periaatesyystä ei haluta kuin jotain tiettyä merkkiä. Suuttumusta lisää, jos tällainen väärien tavaroiden ostaminen toistuu ja toistuu.

Kuuntelemattomuus voi ulottua kaikkeen muuhunkin kuin kaupasta tulleisiin vääriin tavaroihin. Miestä ei juurikaan kiinnosta mitä nainen sanoo, mikä ilmenee esim niin, ettei hän muista sanottuja asioita.

Mutta. Harva raivoaa tuollaisesta asiasta puolta päivää useita kertoja viikossa. Varmaan ärsyttää pohjimmiltaan moni muukin asia, ehkä koko ihminen, jolloin tietysti kannattaa miettiä eroa.

Vierailija
96/96 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä taas näkee kumpi sukupuoli on enempi riippuvaisempi siitä toisesta. Samasta syystä 4b liikkeen vetäjät saavat päivittäisiä uhkauksia. Nainen stressaa sosiaalisen paineen takia. Hakeutui nykyiseen suhteeseen tehdäkseen vaikutuksen muihin, ja jos lähtee ryhtyen 4b:ksi käytte joukkona päälle. Kiukkuat kyllä, mutta sitten valittaisit sinkkuudesta. Niin joo tosiaan.. Päästä toinen menemään. Suosittele katselemaan somesta 4b movement ryhmiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän