Häiritseekö ketään muita, kun ruokiin laitetaan nykyään majoneesia niin paljon?
Minulta poistettiin sappi ja pitäisi syödä vähärasvaisia, ettei tule rasvaripulia. No, tuntuu että kaikkeen on nykyään tungettu majoneesia ja paljon. Tilaat pizzan, pastaa, hampurilaisen, sushia, kalaruokaa, perunoita, salaattia tai jopa riisiä, niin aina on se majoneesi. Olen jo oppinut sanomaan ilman majoneesia, kiitos. Häiritsee vaan kun ei sitä ennen jokapaikkaan laitettu.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useissa ravintoloissa ainakin vegaaniruoka tungetaan monesti ihan täyteen majoneesia. Moni hyvä annos on pilattu sillä, että se uitetaan majoneesissa.
Tämä on muuten ihan totta.
Juuri pari viikkoa sitten olin ravintolassa jossa otin vegaaniannoksen. Annokseen kuului hyvin maustettu ja grillattu munakoiso, tomaattipestoa, riisiä ja tuoresalaattia. Kaikki mausteet oli kohdillaan ja annos loistava, mutta sitten koko komeus oli kuorrutettu jäätävällä määrällä majoneesia. Eikä ollut tosiaankaan ensimmäinen kerta kun näin käy.
Miksi vegaanimajoneesia sanotaan majoneesiksi? Majoneesiin tulee kananmunaa. Eikö siinä vegekastikkeessa ole papuja ja öljyä?
Majoneesi kuuluu vain voileipäkakkuun ja perunasalaattiin.
AP:lla on vaiva psykiatrista laatua eli se on päässä.
AP, miksi tilaat tuollaista ruokaa? Miksi tilaat pizzan tai hampurilaisen majoneesilla,kun muutakin on saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ollut nirso ja inhoan majoneesia niin, että pienikin määrä riittää pilaamaan koko ruuan. Mutta ei se mitään, koska ruoka on terveellisempää ilman majoa.
Majoneesi on itse asiassa terveellistä, pehmeää rasvaa. Sitä ihmisten pitäisi syödä enemmänkin, ja paljon vähemmän kovaa rasvaa.
Vtun terveysintoilijat. Sama mitä syö kun myös kuluttaa.
Terveellisyys ei ole sama asia kuin ei-lihottava, ja epäterveellinen ei tarkoita vain lihottavaa. 🤦🏻
Elämänkoululaiset taas aukomassa päätään täällä...
Vierailija kirjoitti:
Useissa ravintoloissa ainakin vegaaniruoka tungetaan monesti ihan täyteen majoneesia. Moni hyvä annos on pilattu sillä, että se uitetaan majoneesissa.
Vegaaniruoassa on myös kalajauhetta, voita ja kermaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole majoneesia huomannut, mutta kanaa ja halloumia tuntuu olevan kaikessa. En tykkää.
Ja riisiä työnnetään vähän joka sapuskaan. Myös sellaisiin, joihin se ei edes kuulu.
En syö ruokia joissa on majoneesia.
Vierailija kirjoitti:
AP, miksi tilaat tuollaista ruokaa? Miksi tilaat pizzan tai hampurilaisen majoneesilla,kun muutakin on saatavilla.
Olen liikuntakyvytön ja hieman ylipainoinen (164 cm/81 kg). Tilaan kerrostaloni rappuun ruokaa ja käyn hissillä hakemassa ne rullatuolilla.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on muuten ihan totta.
Juuri pari viikkoa sitten olin ravintolassa jossa otin vegaaniannoksen. Annokseen kuului hyvin maustettu ja grillattu munakoiso, tomaattipestoa, riisiä ja tuoresalaattia. Kaikki mausteet oli kohdillaan ja annos loistava, mutta sitten koko komeus oli kuorrutettu jäätävällä määrällä majoneesia. Eikä ollut tosiaankaan ensimmäinen kerta kun näin käy.
Miksi vegaanimajoneesia sanotaan majoneesiksi? Majoneesiin tulee kananmunaa. Eikö siinä vegekastikkeessa ole papuja ja öljyä?
No ihan näinkään.
Ns, tavalliseen majoneesiin tulee öljyä ja kananmunankeltuaista, rasvapitoisuuden täytyy olla vähintään 70 %. Herkkumajoneesiin taas on käytettävä kasviöljyä, rasvapitoisuus ei saa ylittää 80 % ja jotain vaatimuksia oli keltuaisellekin. Salaattimajoneesi on taas kastike jonka rasvapitoisuus on yli 50 % ja siinä ei ole välttämätöntä käyttää kananmunaa.
Majoneesissa oleellisinta on rasvapitoisuus ja valmistustapa, eikä niinkän se onko kananmunaa vai ei.
Noitahan ei itse voi tehdä,pitsaa ja hampurilaisia. Saa just sellaisena kun haluaa, vaikka ilman juustoja jos siltä tuntuu.
mistä saa majoneesitonta sushia? meilläpäin nykyään kaikki sushit on sotkettu majoneesilla tai jollain muulla rasva/sokeri kastikkeella