Onnistunut laihduttaja - anna vinkkisi?
Jos olet onnistunut pudottamaan painoasi, niin mikä yksittäinen vinkki tai oivallus tai päätös on ollut se tärkein ja onnistumisen avain?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Olen tämän täällä joskus aiemminkin kertonut, mutta aina menee sensuuriin tai poistoon.
Lyhyesti, olin 30 kg ylipainoinen ja "kaikki kokeillut" ja luovuttanut. Parantumaton lohtusyömäri, joka ei pystynyt ahdistuneena kontrolloimaan itseään. No, kaveri taivutteli kokeilemaan taikasieniä ihan vaan huvin vuoksi ja jostain syystä suostuin, vaikka päihteet eivät ole oma juttu. Vedettiin sienet ja sitten pyörittiin kaverin mökin pihalla, naurettiin ja välillä jotain henkisempää settiä.
Pari viikkoa meni ja tunsi noloni koko ajan jotenkin tosi tyyneksi ja hyväksi. Hiljalleen aloin huomaamaan, että en enää herkutellut ja syöpötellyt. Ostin vanhasta tottumuksesta herkkuja, mutta ne jäivät kaappeihin. Saatoin syödä vähän, mutta sitten vaan fiilis lopahti. Enemmän himoitsin kaikkea terveellistä, kuten tuoreita kasviksia. Paino alkoi tippumaan kuin itsestään.
Nyt, neljä vuotta myöhemmin olen normaalipainossa (165cm/60kg) ja kai
Kerro lisää. Miksi oletat noiden sienien vaikuttaneen asiaan?
1 200 - 1 400 kcal/vrk, kasviksia enimmäkseen. Kerran viikossa ns. herkuttelupäivä, jolloin kalaa hyvillä lisukkeilla, kahvin kanssa piirakkaa jne. Varovaista liikuntaesteisen kävelyä 300 m - 1.5 km/vrk.
N. 1 v. - 45 kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tämän täällä joskus aiemminkin kertonut, mutta aina menee sensuuriin tai poistoon.
Lyhyesti, olin 30 kg ylipainoinen ja "kaikki kokeillut" ja luovuttanut. Parantumaton lohtusyömäri, joka ei pystynyt ahdistuneena kontrolloimaan itseään. No, kaveri taivutteli kokeilemaan taikasieniä ihan vaan huvin vuoksi ja jostain syystä suostuin, vaikka päihteet eivät ole oma juttu. Vedettiin sienet ja sitten pyörittiin kaverin mökin pihalla, naurettiin ja välillä jotain henkisempää settiä.
Pari viikkoa meni ja tunsi noloni koko ajan jotenkin tosi tyyneksi ja hyväksi. Hiljalleen aloin huomaamaan, että en enää herkutellut ja syöpötellyt. Ostin vanhasta tottumuksesta herkkuja, mutta ne jäivät kaappeihin. Saatoin syödä vähän, mutta sitten vaan fiilis lopahti. Enemmän himoitsin kaikkea terveellistä, kuten tuoreita kasviksia. Paino alkoi tippumaan kuin itsestään.
Nyt, neljä vuotta
Kerro lisää. Miksi oletat noiden sienien vaikuttaneen asiaan?
Olen ollut ylipainoinen 13-vuotiaasta lähtien ja sitten koko homma muuttui yhtäkkiä 36-vuoden iässä ilman mitään selvää syytä. En oikein keksi muuta kuin nuo sienet.
Menin siinä illan aikana käymään sisällä ja eteisessä oli iso peili. Muistan katselleeni itseäni peilistä ja ajattelleeni, että tämä en ole minä. Ja toisaalta sitten taas omiin silmiin katsoessa näin itseni ja jotenkin myös sen, että olen vankina omassa kehossani. Tuli yhtäkkiä sellainen kokemus, että oma keho oli täysin vieras, kaikin tavoin vääränlainen. Sanoin oikein ääneen, että "mä en halua tätä, tämä ei ole oikein".
Ja kaikki tosiaan muuttui tuon illan jälkeen.
Intuitiivinen syöminen. Keho kun oppii kuuntelemaan, toimii kyllä.