Yksityisetsivä ei enää itse kykene parisuhteisiin: "Olen nähnyt varmaan kaikki mahdolliset tavat huijata ja olla uskoton."
Media-alan yrittäjä Henry Aflecht toimi aikanaan yli kymmenen vuoden ajan yksityisetsivänä henkilöseurantatehtävissä.
Karkean arvion mukaan lähes 85 prosenttia toimeksiannoista liittyi parisuhteiden uskottomuuteen, loput olivat vakuutusyhtiöiden ja muiden yritysten keikkoja, Aflecht mainitsee. Parisuhteiden etsivätoimintaa saatetaan toisinaan kritisoida, mutta etsivänä näki läheltä, kuinka suuri merkitys asioiden selviämisellä on.
Ihmiset ovat voineet menettää vuosien yöunet, koska epätietoisuus oman parisuhteen tilasta on niin suurta.
Aflechtin kokemusten mukaan miehet epäilevät puolisoitaan herkemmin, koska myös itse pettävät enemmän.
Kyllä se niin vaan on, että mies pettää useammin, Aflecht täräyttää oman mielipiteensä.
Aflecht sanoo uskottomuuskeikkojen toteuttaneen yleensä muutamaa tyypillistä kaavaa.
Kun tietty kaava lähtee pyörimään, sen jälkeen yleensä arvasi myös seuraavat käänteet.
Samoina toistuvat merkit viittaavat kaavan käynnistymiseen. Yhtäkkiä työssä alkaa olla entistä enemmän iltamenoja ja työmatkoja. Tai innostutaan käymään kuntosalilla, mikä tarjoaa mahdollisuuden olla poissa pari tuntia mikä tahansa päivä.
Yleensä tiesimme, että nyt on juttu käsissä, kun tuli ensimmäinen pienikin poikkeama siihen, mitä on kotona kerrottu tekemisistä.
Tyypillisiin tapauksiin kuului usein, että vähän matkan päässä auto tuli noutamaan kotoa lähteneen.
Se antoi aika varman merkin siitä, ettei nyt oltukaan menossa sinne, minne oli kotona kerrottu, kun hakija ei voinut tulla kotiin asti.
Tieto petetyksi tulemisesta on rankkaa kuultavaa.
Naisten reaktio oli yleensä aina itkunsekainen romahdus. Joskus jopa niin paha romahdus, että jouduttiin soittamaan paikalle läheisiä auttamaan.
Petettyjen miesten kohdalla tilanne saattoi olla uhkaava. Aflecht ei yleensä halunnut antaa loppuraporttia puhelimessa, jotta pystyi näkemään tilanteen vakavuuden.
Miesten reaktiot olivat usein aggressiivisia. Joskus pysyttiin päällisin puolin tyynenä, mutta katseesta tuli aivan tyhjä, ja sekin voi olla vaarallinen merkki.
Yksityisetsivänä toimiminen on vaatinut veronsa Aflechtin omissa parisuhteissa.
Se on vaikuttanut ihan äärimmäisen paljon. Ja on varmasti osasyy siihen, etten ole ollut parisuhteessa 15 vuoteen.
Aflecht sanoo työn vieneen sinisilmäisyyden.
Olen nähnyt varmaan kaikki mahdolliset tavat huijata ja olla uskoton. Kotona voi näyttää kaikki hyvältä, mutta kuitenkin käydään jyystämässä muualla.
Valehtelua Aflecht ei siedä lainkaan.
Jos jää kiinni pienestäkin valheesta, minun on hyvin vaikea luottaa ollenkaan. Puntaroin herkästi kaikkea, mitä minulle kerrotaan, ja teen sen ihan eri korvalla kuin tekisin ilman etsivän työn tuomaa kokemusta.
Aflecht sanoo lopettaneensa tapailun usein hyvin pienestäkin syystä heti, jos on huomannut vähäistäkin epäluotettavuutta.
Kommentit (157)
Kaikki pettää, jos ei fyysisesti niin ainakin mielessään.
Tulee mieleen tuttu poliisi, joka valitti menettäneensä uskonsa Suomen nuorisoon. Kyllä kai sen menettää, jos näkee työssään pelkkiä nuorisorikollisia. Vähemmän ne tavalliset nuoret, joita ei ole syytä epäillä rikoksesta, joutuvat poliisin kanssa tekemisiin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki pettää, jos ei fyysisesti niin ainakin mielessään.
No se onkin ihan sama asia ja hyvä syy pettää ihan oikeasti :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tan tan taa
"Aflechtin kokemusten mukaan miehet epäilevät puolisoitaan herkemmin, koska myös itse pettävät enemmän.
Kyllä se niin vaan on, että mies pettää useammin, Aflecht täräyttää oman mielipiteensä."
Oma kokemus on, että vain pettäjät on olleet kohtuuttoman mustasukkaisia ja epäilleet turhia. Pettivät itse. Jos mies epäilee naisia pettämisestä, mun silmissä sellainen mies on potentiaalinen pettäjä.
Ei se aina niin ole. Itse olen uskollinen mies, mutta olin nykyisen suhteeni alussa mustasukkainen, koska oli huonoja kokemuksia edellisestä avioliitosta. Mustasukkaisuus meni kuitenkin lopulta ohi ja opin luottamaan nykyiseen kumppaniini.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet pettää enemmän, vaikka naisilla on satakertaisesti enemmän halukkaita ja valmiita pettämään naisen kanssa?
Ei naiset halua sinkkumiehiä, vaan naisten himo kohdistuu samoihin miehiin. Ja ne pettämiseen taipuvaiset jännämiehet ovat jo parisuhteessa.
Henryäkin on kyllä siis petetty, kertoi yhdessä kirjassaan. Sai naisen puhelimen auki, otti kuvakaappaukset todisteista ja lähetti ne heidän yhteiseen wappikeskusteluunsa. :D
On pyörinyt ihmisten seurassa, jotka on valmiita maksamaan kalliisti jotta saavat epäilykset todistettua oikeaksi. Ei tuohon ihan heppoisesti ihminen ryhdy, otantaharhan riski on ilmeinen. Vaikka kaikki asiakkaat pettäisi, ei se tarkoita että kaikki muutkin.
Se on kyllä totta, että liiallinen mustasukkaisuus kertoo paljon uskosta kykyyn olla uskollinen, ja jos otse on uskollinen niin ei ole vaikeaa uskoa toisenkin siihen kykenevän.
Nyt selvisi se, miksi Henry on sinkku. Hän ei kykene luottamaan. Ei sen puoleen, en mäkään kykene enää. Sinkkuna mennään. Olisin täysin vainoharhainen parisuhteessa, parempi jättää ne kotileikit muille.
Nainen 45 +, 16 vuoden avioliitto takana (päättyi miehen pettämiseen)
Vierailija kirjoitti:
Henryäkin on kyllä siis petetty, kertoi yhdessä kirjassaan. Sai naisen puhelimen auki, otti kuvakaappaukset todisteista ja lähetti ne heidän yhteiseen wappikeskusteluunsa. :D
Oho, aika paljon munaa kyllä tehä tolleen. Mites tarina jatkui? Kerro! Mitä nainen sanoi?
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet pettää enemmän, vaikka naisilla on satakertaisesti enemmän halukkaita ja valmiita pettämään naisen kanssa?
Naisella on lapset, ne maadoittaa !
Vierailija kirjoitti:
En kertakaikkiaan ymmärrä tätä ajattelutapaa mikä sinulla on. Ei mahdollinen tarjonta tee kenestäkään pettäjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, aika paljon munaa kyllä tehä tolleen. Mites tarina jatkui? Kerro! Mitä nainen sanoi?
Tapahtui illanvietossa ja Henry teki tuon puhelinjutun sillä välin kun nainen oli hetken poissa. Kun nainen tuli takaisin, istui sohvalle ja otti puhelimensa, ilme oli kuulemma hetken päästä näkemisen arvoinen :D Nainen meni ihan paniikkiin ja muistaakseni pyyteli vuolaasti anteeksi, mutta siinähän se juttu sitten oli.
Vierailija kirjoitti:
Aina olen vaatinut rehellisyyttä. Ei mua haittaa, jos ihan rehellisesti kertoo panevansa kymmentä naista. Sen sijaan pienikin kusetus, se haittaa.
Sama tyyppi voi rehennellä kavereilleen ja valehdella kumppanilleen.
Tietysti kertoo jotain niiden kavereiden luonteesta jos eivät tympäänny tälläiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapahtui illanvietossa ja Henry teki tuon puhelinjutun sillä välin kun nainen oli hetken poissa. Kun nainen tuli takaisin, istui sohvalle ja otti puhelimensa, ilme oli kuulemma hetken päästä näkemisen arvoinen :D Nainen meni ihan paniikkiin ja muistaakseni pyyteli vuolaasti anteeksi, mutta siinähän se juttu sitten oli.
Pointsit Henrylle! Ai hitto tää oli hyvä.
Tällä logiikalla palomiehet eivät voisi asua enää taloissa, koska näkevät töissä niin paljon palavia taloja. Ei riitä usko enää siihen että talo ei pala
Tiedän useita joita petetään pahemman kerran, mutta hankala on ulkopuolisena näihin puuttua.
Mitenkäs matematiikka meneekään näissä pettämisjutuissa? Sanotaan, että miehet pettää paljon useammin kuin naiset. Jos on 100 miestä, niin heistä on pettäjiä ehkä 70, ja 100 naisesta pettäjiä on ehkä sitten 7. Eli nuo 70 miestä käy panemassa niitä 7 naista. Pettäjänaiset ovatkin sitten todella aktiivisia näissä hommissa ja pettäjämiehet enempi harrastelijoita.
Kirjoittaja valehtelee lehtijutusta, on joku säälittävä petturiukko.