Terveellisin jogurtti
Mikä jogurtti on kaikista terveellisintä? Maustamaton tietenkin, mutta minkälainen?
Kommentit (7)
Kasvipohjainen tuote ei ole jogurttia, vaan jotain kasvishyydykettä tai kiisseliä. Eipäs sekoiteta eri asioita keskenään.
Olen syönyt 50 vuotta maustamattomia keskirasvaisia jugurtteja enkä sairasta sydäntauteja. Pidän niistä enkä tarvitse aamuisin sokerin makua. Olen tyytyväinen tähän valintaani, koska olen käsityksessä, että näiden jugurttien hapatteet ovat hyväksi suolistolle. Joskus harvoin lisään mustikoita tai vaikka hunajaa.
Kreikkalainen rasvaton. Paljon proteiinia.
Kokeilen kreikkalaista paksumpaa jogurttia tällä hetkellä. Se vaikuttaa aika hyvältä. Siihen voi joutua lisäämään hivenen sokeria tai muuta. Turkkilainen on ehkä liian paksua mun makuun, jollekin sekin käy.
Lidlin 2% Kreikkalainen on todella hyvää!
Käsittääkseni virallinen käsitys on, että joko kasvipohjainen tai rasvaton, koska maitotuotteen kova rasva on haitallista.
Mutta ihmisillä on näistä kovasti eri käsityksiä, jotka on ravitsemustieteen nykyisen näkemyksen vastaisia, joidenkin mielestä maitorasva on suorastaan terveellistä ja syövät mieluiten 10% rasvaista turkkilaista jogurttia. Kohtuudella käytettynä siitä tuskin mitään haittaa onkaan, osana muuten terveellistä ruokavaliota.