Karmea rikosepäily rippileirillä Haminassa nyt puhuu seurakunnan luottamushenkilö
Mikä tässä ajassa on vikana? Kaikkea negatiivista ja kamalaa tapahtuu koko ajan.Mikä ihmisiä riivaa?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Pääluottamusmies tai kirkkovaltuuston jäsenet eivät muka tiedä mitään. eivät puhu mitään, eivät halua nimeään mainittavan. Paikallinen diakonissa varmaan oli halunnut tukea maahanmuuttajanuorukaisen kotoutumista?
Kirkkoherra tai paremminkin kirkkorouva lupaa palata asiaan ja selvittää asiaa lomien jälkeen. Haloo! Eikö tuo juttu ole sen kaltainen tapaus ja suoranainen häpeä Haminan seurakunnalle, että kirkkorouvan olisi kiireesti keskeytettävä lomansa ja hoitaa virkaansa kuuluvia tehtäviä. Loppukädessä hän on vastuussa siitä mitä seurakunnassa tapahtuu ja myös kaikista laiminlyönneistä. Pappeja riittää Haminankin seurakunnassa iso liuta mutta kukaanhan ei ole mistään vastuussa omasta mielestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä karmeata siinä on jos (nuori?) aikuinen toimii isoisena rippileirillä?
Seksuaalinen kajoaminenko ei ole karmivaa ja laitonta.
Tietysti on! Mutta onko se sama asia kuin aikuinen isosena? Kaikki aikuiset isosena toimiessaan kajoaisivat leiriläisiin? Epäilen vahvasti.
Et näköjään tiedä asiasta mitään mutta täällä vain läyhäät ja puolustelee tuota miestä.
Kyseessä on sama tapaus.
Eli taas joku ulkomaalaistaustainen käyttänyt tilannetta hyväkseen? Ei ole ihan tavallist kuitenkaan, että rippileirillä aikuiset ahdistelisivat nuoria seksuaalisesti. Jäin ihmettelemään, tosin kovin paljoa ei uutisi
Huomaa, että taas pervopersut ulisee palstalla kun tämä rassenasse törkypuhe jatkuu. Missään ei ole sanottu kuka on kyseessä, joten lopettakaa tuo valehtelu.
Itse kun olin riparilla yli 20 vuotta sitten, niin viereisessä huoneessa oli yksi mt-ongelmainen sekopää, joka harrasti itsepuolustuslajia ja uhkaili minua ja kaveriani jatkuvasti väkivallalla. Kerran jopa kävi kiinni minuun. Kerroimme tästä riparilla olleelle NAISpapille ja hän ei tehnyt asialle yhtään mitään! Että mukavaa olla riparilla!
Vanhemman ja IS:n muista lähteistä saamien tietojen mukaan mies ei olisi kajonnut fyysisesti kehenkään, vaan kyse oli tiirailusta.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010599286.html
Eli hukkaan meni täällä kaikkien ateistien ja rassenassejen öyhötys.
Vierailija kirjoitti:
Kirkkoherra lomailee ja ei oikein nyt jouda asiaa selvitellä eikä oikein tiedä mistään mitään. Katselee tapausta sitten joskus lomalta palattuaan.
Onhan se loma toki tärkeämpää, kun tuo papin työ on niin kovina raskasta ja uuvuttavaa, Voi raukkoja!
"Lomalla oleva kirkkoherra ei osaa sanoa, varmistetaanko isosten antamien tietojen paikkansapitävyys ennen rippileiriä.
Kun palaan töihin täältä lomalta, niin minun täytyy selvittää, miten ne käytännössä meillä menevät, Kinnunen sanoo.
Haminan seurakunnassa isosena toimimisesta maksetaan palkkio. Kinnunen ei osaa sanoa, tehdäänkö palkkiosta jonkinnäköinen sopimus ennen rippileiriä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/86acb8a7-3900-47dd-a961-67ed47c72e63
Melkoisen kuutamolla tuntuu kirkkoherra olevan seurakuntansa asioista.
Kirkon työntekijän kommentti:
Ihmettelin itsekin, miten kirkkoherra puhuu noin. Ihan perusasia kirkon kriisiviestinnässä on se, että tällaisissa tapauksissa kirkkoherra keskeyttää lomansa ja palaa töihin. Ja on kumma, jos kirkkoherra ei tiedä johtamansa seurakunnan asioista kunnolla. Minäkin tiedän rivityöntekijänä, ketkä omassa seurakunnassani vastaavat isosten jakamisesta riparille, miten palkkiot hoituvat jne. Tässä olisi kirkkoherralla syytä katsoa peiliin ja toimia toisin. Mars takaisin töihin lomalta ja tiedot ajan tasalle. Käsittämätöntä myös, ettei seurakunta tehnyt rikosilmoitusta tuosta isosesta. Olisivat jättäneet poliisin ratkaistavaksi sen, ylittyykö syytekynnys.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemman ja IS:n muista lähteistä saamien tietojen mukaan mies ei olisi kajonnut fyysisesti kehenkään, vaan kyse oli tiirailusta.
Valkopyykkäys on alkanut. Kaikki olikin ihan ok. Vähän vaan tirkattiin. Ei syytä huoleen. Seuraava vaihe on varmasti se, että uhreista tehdään syyllisiä ja syyllisestä uhri.
Eiköhän joka vuosi tapahdu aina jonkin verran keppostelua. Tänä vuonna niistä on vain innostuttu uutisoimaan enemmän
Liekö kirkkoherratar tehtäviensä tasalla? Tätä muut arvioikoot. Tosin papin duunissa saa pönttöillä lähes rajoituksetta eikä pelkoa virkasuhteen loppumisesta ole.
Vierailija kirjoitti:
Liekö kirkkoherratar tehtäviensä tasalla? Tätä muut arvioikoot. Tosin papin duunissa saa pönttöillä lähes rajoituksetta eikä pelkoa virkasuhteen loppumisesta ole.
Muuten saa pönttöillä, mutta auta armias jso naispappeutta, islamia tai kirkon harjoittamaa wokea kritisoit. Se on lähtö välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä karmeata siinä on jos (nuori?) aikuinen toimii isoisena rippileirillä?
Seksuaalinen kajoaminenko ei ole karmivaa ja laitonta.
Jonkun leirillä olleen vanhempi oli antanut iltaroskaan lausunnon, että toiminta on jäänyt tiirailun asteelle. En kyllä käsitä, miksi sitten puhuttaisiin kajoamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valkopyykkäys on alkanut. Kaikki olikin ihan ok. Vähän vaan tirkattiin. Ei syytä huoleen. Seuraava vaihe on varmasti se, että uhreista tehdään syyllisiä ja syyllisestä uhri.
Totta. Seurakunta ottaa seuraavaksi kantaa, että tulevaisuudessa tyttöjä ohjeistetaan tarkemmin asialliseen pukeutumiseen leirin aikana.
Vierailija kirjoitti:
Niin puhuu, eikä tiedä mitään.
Turhaa lätinää.
Saako perustelut väiteellesi?665
Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.
Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)
Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!
Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.
Jesaja 45:5-7
"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin puhuu, eikä tiedä mitään.
Turhaa lätinää.
Saako perustelut väiteellesi?665
No mitä on tehty, kirkkoherra ei tiedä mitään.
Edes sitä kuinka isoset rekrytään työhönsä.
Lomailee vaan.
Ovat ottaneet isoseksi ihmisen, jota eivät tunne eivätkä ole tarkastaneet hänen taustaansa. Miksi oi miksi...
Vierailija kirjoitti:
Tämän tapauksen uutisointi on ollut todella outoa. Uutisissa on annettu ymmärtää, että aikuinen isosena olisi rikos. Ei se niin mene. Noin 20 vuotiaita on isosena vielä hyvinkin yleisesti. Eikä siinä ole mitään pahaa, jos isonen käyttäytyy niin kuin kuuluu. Tämän tapauksen isonen valitettavasti ei ilmeisesti niin toiminut.
Eikös tämä isosena ollut tyyppi ollut joku ihan ulkopuolinen? Se ymmärtääkseni oli se alkuperäinen ongelma. Sitten selvisi, että kaveri kaiketi tiiraillut tai vikitellyt alaikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääluottamusmies tai kirkkovaltuuston jäsenet eivät muka tiedä mitään. eivät puhu mitään, eivät halua nimeään mainittavan. Paikallinen diakonissa varmaan oli halunnut tukea maahanmuuttajanuorukaisen kotoutumista?
Kirkkoherra tai paremminkin kirkkorouva lupaa palata asiaan ja selvittää asiaa lomien jälkeen. Haloo! Eikö tuo juttu ole sen kaltainen tapaus ja suoranainen häpeä Haminan seurakunnalle, että kirkkorouvan olisi kiireesti keskeytettävä lomansa ja hoitaa virkaansa kuuluvia tehtäviä. Loppukädessä hän on vastuussa siitä mitä seurakunnassa tapahtuu ja myös kaikista laiminlyönneistä. Pappeja riittää Haminankin seurakunnassa iso liuta mutta kukaanhan ei ole mistään vastuussa omasta mielestään.
Vaikea sanoa tässä vaiheessa, mitä on tapahtunut ja kuka teki mitä. Eihän noista uutisjutuista ainakaan saa mitään muuta selvää kuin, että taas tapahtui ja rippileirillä. Tottakai nuorten parissa työskentelevän pitää käyttäytyä asiallisesti, olla työkunnossa ja säilyttää kaikkien toimintaan osallistuvien fyysinen koskemattomuus. Pitää olla myös perillä siitä, mikä on rippileiritoiminnan kasvatustehtävä ja olemassaolon tarkoitus. Mutta mitä tässä nimenomaisessa tapauksessa on edes tapahtunut?
Mikä tämän aikuisen motiivit olivat hakeutua juuri tuohon työhön?
Joku 20v Veeti valehdellut olevansa 16v ja rippileirillä tirkistellyt tyttöjen saunavuorossa. Paljon melua tyhjästä 🤷
Kirkkoherra lomailee ja ei oikein nyt jouda asiaa selvitellä eikä oikein tiedä mistään mitään. Katselee tapausta sitten joskus lomalta palattuaan.
Onhan se loma toki tärkeämpää, kun tuo papin työ on niin kovina raskasta ja uuvuttavaa, Voi raukkoja!
"Lomalla oleva kirkkoherra ei osaa sanoa, varmistetaanko isosten antamien tietojen paikkansapitävyys ennen rippileiriä.
Kun palaan töihin täältä lomalta, niin minun täytyy selvittää, miten ne käytännössä meillä menevät, Kinnunen sanoo.
Haminan seurakunnassa isosena toimimisesta maksetaan palkkio. Kinnunen ei osaa sanoa, tehdäänkö palkkiosta jonkinnäköinen sopimus ennen rippileiriä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/86acb8a7-3900-47dd-a961-67ed47c72e63
Melkoisen kuutamolla tuntuu kirkkoherra olevan seurakuntansa asioista.