Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nää on nyt varmaan niitä kuumia aaltoja?

Vierailija
31.07.2024 |

Vähän väliä huomaan että mulla on hiki. Sitten kohta taas ajattelen että nyt on ihan normaali olo. Kunnes taas muutaman minuutin päästä on hiki. Päivin ja öin samaa. Onko nää nyt niitä kuumia aaltoja? Ainakin jotain alkusoittoa? Ikää 48. 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä.

Vierailija
2/14 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, valitettavasti sitä se on. Tervetuloa joukkoon! Toivottavasti selviät pelkillä kuumilla aalloilla, itse 52 v ja mielialat menee vuoristorataa murhanhimosta autuaaseen onneen ja takaisin sekunneissa. Eikä auta estrogeenit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo minulla loppui menkat 52v ja välillä oli kuuma ja välillä kylmä. Mutta en hikoillut. Nyt pari vuotta myöhemmin olen alkanut myös hikoilla. Varsinkin otsa ja niska hikoilee yöllä ja en ole ennen hikoillut naamasta. Ärsyttävää. Nukun myös huonosti ja ennen nukuin hyvin.

Vierailija
4/14 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luulin 50-vuotiaana hikoilun ja kuumien aaltojen johtuvan vaihdevuosien alkamisesta, vaikka en huomannutkaan mitään muita merkkejä vaihdevuosien alkamisesta. Muutaman kuukauden kuluttua kävi kuitenkin ilmi, että olinkin sairastunut immuunisairauteen, joka oli aiheuttanut vakava-asteisen kilpirauhasen liiketoiminnan. Kun sain diagnoosin ja hoidot alkoivat, kuumat aallot ja hikoilu loppuivat kokonaan.

Vaihdevuodet alkoivat vasta viitisen vuotta myöhemmin, eikä minulle tullut kertaakaan niihin liittyviä kuumia aaltoja tai hikoilua.

Vierailija
5/14 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös migreenin oire, ei välttämättä edes päänsärkyä kaikilla. Itsellä tulee usein vipattavia auroja näkökenttään ja sitten hetkeksi sellainen hikoilua ja heikotusta-olo. Särkylääkettä naamaan ja tunniksi nukkumaan niin ei ehdi iskeä päänsärky sen kummemmin.

Vierailija
6/14 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että äitini on aloittanut hormonit juuri tässä iässä. Taidanpa itsekin varata ajan gynelle vaikka vasta vuosi sitten munasarjat ultrattiin ja ne oli silloin vielä fertiili-ikäisen munasarjat. Menkatkin mulla edelleen tulee, joskin epäsäännöllisesti. 

Olisin toivonut vielä muutaman vuoden mutta näillä mennään. Ap

Vierailija
7/14 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kyllä erottaa tavallisesta hikoilemisesta. Alkaa sisältä päin ja tuntuu joka paikassa. Eikä mitenkään kivasti. 

Vierailija
8/14 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kilpirauhasen liikatoiminta sekä kuumia aaltoja (eri aikaan elämässä). Itsellä ne kuumuudentunteet olivat erilaiset keskenään. Kilpirauhasen liikatoiminnassa kuumuus oli pysyvämpää, kuumissa aalloissa ne todella ovat aaltoja - voimakkaita ja lyhytkestoisia. 

Vierailija
9/14 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse luulin 50-vuotiaana hikoilun ja kuumien aaltojen johtuvan vaihdevuosien alkamisesta, vaikka en huomannutkaan mitään muita merkkejä vaihdevuosien alkamisesta. Muutaman kuukauden kuluttua kävi kuitenkin ilmi, että olinkin sairastunut immuunisairauteen, joka oli aiheuttanut vakava-asteisen kilpirauhasen liiketoiminnan. Kun sain diagnoosin ja hoidot alkoivat, kuumat aallot ja hikoilu loppuivat kokonaan.

Vaihdevuodet alkoivat vasta viitisen vuotta myöhemmin, eikä minulle tullut kertaakaan niihin liittyviä kuumia aaltoja tai hikoilua.

Oho! Oliko sulla muita oireita tuosta sairaudesta? 

Vierailija
10/14 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut kilpirauhasen liikatoiminta sekä kuumia aaltoja (eri aikaan elämässä). Itsellä ne kuumuudentunteet olivat erilaiset keskenään. Kilpirauhasen liikatoiminnassa kuumuus oli pysyvämpää, kuumissa aalloissa ne todella ovat aaltoja - voimakkaita ja lyhytkestoisia. 

Nää on lyhytkestoisia mutta ei voimakkaita. Ainakaan vielä. Ap

Vierailija
11/14 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kilpirauhasen liiketoiminta aiheutti aaltoina tulevaa hikoilua, jota ei pystynyt ennakoimaan ja jonka seurauksena hiukset ja vaatteet saattoivat kastua läpimäriksi ja hiki valua pitkin kasvoja esimerkiksi kaupungilla asioidessa, mistä aiheutui noloja tilanteita. Tietysti liikatoiminta vaikuttaa elimistöön koko ajan, mutta minulla nimenomaan hikoilukohtaukset tulivat aaltoina, jotka alkoivat yhtäkkiä ja menivät sitten ohi.

Vierailija
12/14 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho! Oliko sulla muita oireita tuosta sairaudesta? 

Oli. Laihtuminen, sydänoireet, käsien tärinä, ahdistuneisuus, lisäksi silmäoireet koska oli kyse Basedowin taudista. Kilpirauhanen jouduttiin lopulta poistamaan kokonaan.

Vierailija
13/14 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla kilpirauhasen liiketoiminta aiheutti aaltoina tulevaa hikoilua, jota ei pystynyt ennakoimaan ja jonka seurauksena hiukset ja vaatteet saattoivat kastua läpimäriksi ja hiki valua pitkin kasvoja esimerkiksi kaupungilla asioidessa, mistä aiheutui noloja tilanteita. Tietysti liikatoiminta vaikuttaa elimistöön koko ajan, mutta minulla nimenomaan hikoilukohtaukset tulivat aaltoina, jotka alkoivat yhtäkkiä ja menivät sitten ohi.

Minulla oli liikatoiminnassa kämmenet jatkuvasti nahkeat ja kuumansieto alentunut ja selkää pitkin valui hiki. 

Vierailija
14/14 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mä tiedän mitä tää tunne muistuttaa! Tää on kuin punastuisin :) Se vaan tapahtuu nyt ilman mitään syytä ja kerran tunnissa suurin piirtein. 

Eli ei kovin voimakas tunne vielä mutta olemassa silti. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä