Huomenna on elokuu ja elokuussa alkaa syksy.
Mitä syksyisiä asioita olet jo huomannut? Minä olen huomannut sen että yöt alkaa olemaan jälleen pimeitä, aamuisin on koleaa ja aurinko ei tuo lämpöä samalla tavalla kuin kesällä.
Kommentit (107)
Kuvittele että on toukokuu ja pääsiäinen. Vaikeaa? Odottaa edelleen sitä lämmintä kautta. Sadepilviä roikkuu?
Minun kesäni alkoi lumien sulamisesta tänä vuonna eli siinä vapun jälkeen. Talvesta siirryttiin aika lailla suoraan kesähelteisiin. Kevät jäi välistä. Toukokuu oli todella helteinen, kuiva ja valoisa.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin just viikon sääenmusteen ja päivälämpötilat yli 20 ja yöt 14 - 16. Ei ole syksystä tietoakaan, puutkin on vielä ihan vihreitä.
Puiden vihreyttä ylläpitää jatkuva sade
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesäkuukaudet: Kesäkuu, heinäkuu, elokuu
Syyskuukaudet: Syyskuu, lokakuu, marraskuu
Talvikuukaudet: Joulukuu, tammikuu, helmikuu
Kevätkuukaudet: Maaliskuu, huhtikuu, toukokuu
Helppoa.
Helppoa ja ihanaa. Rakastan Suomen neljää vuodenaikaa. Luopuisin vain marraskuusta mutta silloin voin matkustaa vaikka Lappiin hiihtämään tai etelän lämpöön.
Kun olisikin tasaisesti ja selkeät nuo vuodenajat!? Nyt on 6kk talvea, 2 kevättä, 2 kesää ja 2 syksyä! Ja noista vielä kevät ja syksy yleensä harmaata ja sateista ainakin etelä-Suomessa talven lisäksi
Paljon upeammat vuodenajat on keski- ja etelä-Euroopassa, Kanada781ssa tai vaikka Japanissa! Ruska kestää viikkoja kun meillä vain muutaman päivän ja on lähinnä keltaista ja ruskeaa
Kesä on Suomessa lyhin aika.
Kesäkuu ja heinäkuu.
Elokuussa alkaa puut kellastumaan hieman.
Viime vuonna lumi tuli lokakuussa. Yleensä marraskuussa.
Talvi on pisin aika Suomessa.
Helve tin kuuma sisällä yli 25c ei tunnu syksy
No ei se niin myöhään ala. Ensimmäiset joululehdet ilmestynevät syys-lokakuun vaihteessa. Adventtikalenteritkin syyskuusta alkaen. Glögit ja joulusuklaat tulevat kauppoihin tarjolle lokakuun alussa. Ja on tässä ollut jo monenlaista jouluvalmistelua.