Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö ihoa tosiaan puhdistaa aamun illoin?

Vierailija
30.07.2024 |

Vai onko tuokin joku markkinointi juttu

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus ja hygienia teollisuus on miljardi bisnestä

Vierailija
22/49 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli nuorena epäpuhtauksia, ylihoidin ihoa. Sitten siirryin minimalismiin ihonhoidossa ja ihosta tuli ihan normaali.

Miten sitä nuorena uskookaan humpuukiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä koko kysymyksessä oleellisinta on, että meikkaako ap vai ei? Jos meikkaa, pitää meikki puhdistaa iholta huolellisesti joka ilta. Jos taasen ei meikkaa, niin sitten iho ei niin puhdistusta kaipaa.

Vierailija
24/49 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En meikkaa ja vesipesen kylmällä vedellä. Talvisin nivean soft voide. Teininä oli paha finniongelma. Sitten lopetin puhdistusaineiden käytön ja iho parani. Olen 45v ja täysin rypytön, näpytön eikä mustapäitä ole. 

Tän tyylinen viesti on niin klassinen näissä ketjuiss :D

Vierailija
25/49 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho puhdistaa itse itsensä

Vierailija
26/49 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En meikkaa ja vesipesen kylmällä vedellä. Talvisin nivean soft voide. Teininä oli paha finniongelma. Sitten lopetin puhdistusaineiden käytön ja iho parani. Olen 45v ja täysin rypytön, näpytön eikä mustapäitä ole. 

Tein saman, mutta toisinpäin, ja ihoni parani. Olen 45v ja eikä itselläni ole pääsääntöisesti epäpuhtauksia ihossa ja ryppyjäkään ei ole vielä. Täysin näpyttömyytömyyteen nelikymppiseksi saakka en ole päässyt, enkä usko kenenkään muunkaan vuosien aikana niiltä täysin välttyneet. Kannattaa muuten tarkistaa ensimmäiseksi, että nojaako käsillä ajatuksissaan kasvoihin sekä puhelimen puhtaus, jos näppyjä tulee kasvoille poskipöihin ja ohimoille. Sillä pääsin niistäkin epäpuhtauksista.

Vierailija
27/49 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen illalla kaksoispuhdistuksen, ensin putsaus öljyopohjaisella asineella että lähtee aurinkorasvat ja meikki pois, sitten viimeistely vesipohjaisella putsarilla. Aamulla puhdistus vesipohjaisella puhdistusaineella. Iho voi hyvin. 

Vierailija
28/49 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä vaan tarpeen mukaan. Mitään ei tarvitse tehdä niin kuin muutkin tekevät vaan oman iho tyyppinsä, tarpeensa mukaisesti ja mikä tuntuu hyvältä.

Vierailija
29/49 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putsaakohan joku yhtä tarkkaan alapäätäänkin kuin naamaansa. Puhdistuskemikaalit, öljyntä illoin aamuin, seerumit, ryppyvoiteet  ja jatkuva kuorinta. 🤣

Vierailija
30/49 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, jopa dermatologin mukaan. Ehkä jonkun iho vaatii ja kestää sen.

Mikä on dermatologi? (tiedän, mutta en ole koskaan sellaisen palveluja tarvinnut) En ole koskaan tähän elettyyn ikään (60+) puhdistanut ihoani erityisesti millään aineella. Normaalit pesut ovat riittäneet. Uskallan väittää, että ihoni on ehkä parempi kuin huolella kalliilla aineilla ihoaan hoitaneella nuoremmalla siskollani. Myöskään mummoni ja äitini eivät mitenkään erityisesti ihoaan puhdistaneet.

Vierailija
31/49 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on dermatologi? (tiedän, mutta en ole koskaan sellaisen palveluja tarvinnut) En ole koskaan tähän elettyyn ikään (60+) puhdistanut ihoani erityisesti millään aineella. Normaalit pesut ovat riittäneet. Uskallan väittää, että ihoni on ehkä parempi kuin huolella kalliilla aineilla ihoaan hoitaneella nuoremmalla siskollani. Myöskään mummoni ja äitini eivät mitenkään erityisesti ihoaan puhdistaneet.

Onko mielestäsi hyvän ihosi syy se ettet ole sitä mitenkään erityisesti hoitanut? Eiköhän se mene niin päin että kuulut niihin onnekkaisiin joiden iho on hyvä teki sille mitä vaan. 

Vierailija
32/49 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Putsaakohan joku yhtä tarkkaan alapäätäänkin kuin naamaansa. Puhdistuskemikaalit, öljyntä illoin aamuin, seerumit, ryppyvoiteet  ja jatkuva kuorinta. 🤣

Kasvojen iho ei ole limakalvoa. 

Vierailija
33/49 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvojen iho ei ole limakalvoa. 

Kyllähän tuo oli varsin tietämätön kommentti, jossa kommentoija vielä korosti omaa tietämättömyyttään. Jos ei asioista tiedä, kannattaisi kysyä ja ellei kiinnosta, ymmärtäisi olla edes kommentoimatta.

Vierailija
34/49 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, kuinka aktiivinen iho on, ja kuinka sitä naamaa käytetään. 

Vierailija
35/49 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mielestäsi hyvän ihosi syy se ettet ole sitä mitenkään erityisesti hoitanut? Eiköhän se mene niin päin että kuulut niihin onnekkaisiin joiden iho on hyvä teki sille mitä vaan. 

Kuulun näihin onnekkaisiin, jonka iho ei tarvitse mitään erityisiä hoitoja. Olen saanut hyvät geenit äidiltäni. Tyttäreni, 50 v, on ryppyisempi kuin minä ja on perinyt ominaisuuden isältään. Minulla ei esim. ole koskaan ollut ainuttakaan finniä. 

Vierailija
36/49 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo 68 v. nainen ja ihoni on jalkapohjia myöten todella hyvässä kunnossa mihin vaikuttanee myös runsas kasvisten syönti ja oliiviöljyn käyttö.  Naamani pesaisen vastoin yleisiä ohjeita illalla miedolla saippualla ja aamulla viileällä vedellä ja pesujen jälkeen laitan silmänympärys- ja kasvovoidetta. Välillä annan kasvoille shokkihoitoa kuivaharjaamalla myös naamani samalla, kun kuivaharjaan vartaloni ennen suihkua. Harrastan paljon liikuntaa joten käyn suihkussa ainakin niinä päivinä, kun olen lenkkeillyt tai käynyt kuntosalilla eli vähintään 5 päivänä viikossa. Välillä otan pelkän vesisuihkun ja käytän suihkusaippuaa vain kriittisiin paikkoihin, mutta jos olen paljon hikoillut saippuoin koko vartalon, alapään pesuun käytän siihen tarkoitettuja pesuaineita  ja suihkun jälkeen käytän vartalovoidetta, jalkani pesen ja rasvaan hyvin joka päivä.  

Vierailija
37/49 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vältellä kemikaaleja mistä tuoteseloisteista ei ymmärrä hölympölyä mitä ne sisältävät. Itselläni on vain apteekin perusvoiteet ihon kosteutukseen ja puhdistukseenkin ne käyvät. Kemikaalejahan nekin ovat mutta pidän niitä kuitenkin turvallisimpina. Talvella rasvaisempi voide ja kesällä kevyempi. Mukavempi hieman rasvata kuin se että alkaisi iho rutiseen kuivuuttaan ja hilseilemään. Mitä enemmän ikää niin sitä enemmän iho alkaa kuivua. Jalkahoitaja sanoi että jalat pitäisi rasvata joka päivä.

Vierailija
38/49 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluun onnekkaisiin ihotyypin kanssa. En hoida kasvojen ihoa millään tavalla, suihkussa ollessa pesen kasvot vedellä. Jos kasvojen iho tuntuu kuivalta, laitan apteekin perusvoidetta. En meikkaa, en käytä aurinkorasvaa. Nyt viisikymppisenä silmäkulmissa ohuet rypyt, muuten ei mitään. 

Vierailija
39/49 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokoksen kosmetiikkaosastolla minulle vasta nuori myyjä luennoitsi, että aamupuhdistus on turhaa ja jopa haitallista.  Että iltapuhdistus riittää. Minulle valitettavasti alkaa heti tulla finnejä, jos lipsun. Tuntuisi lisäksi inhottavalta laittaa meikkiä puhdistamattomalle iholle. 

Vierailija
40/49 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla pesen suihkussa saippualla siinä kuin muunkin kehon.

Muuta nysväystä ja kemikaalikuorman lisäämistä en ole koskaan ymmärtänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme