Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LIGHT-limu vs. tavallinen?? Kumpi " parempi" ?

Vierailija
05.02.2007 |

Olisko kenelläkään asiallista tietoa, kumpaa limua " kannattaa" juoda, jos limua haluaa juoda? Light kenties parempaa hampaille, mutta siinä on paljon keinotekoisia lisäaineita. Sokerilimussa taas hulppeasti sokeria.



Kumpi elimistölle parempaa, jos juo vaikkapa muutaman litran viikossa? Entä jos sokerilimun jälkeen pesisi suht nopeesti hampaat tai söisi xylitol-purkan, vaikuttaako asiaan?



Kumpaa itse juot ja miksi??



Asia on kiinnostava, kun en itse ole osannut päättää enkä mistään ole nähnyt " virallista" suositusta asian tiimoilta. Siis muita kuin ettei limun juonnista tietty mitään hyötyä ole. Useista ruoka-aineistahan selkeät suositukset, että mitä kannattaa käyttää, jos terveyttä ajatellaan, mut ei limuista.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lisäaineiden takia en juo itse LIGHT limsoja!

Vierailija
2/7 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiseksi tavallinen limsa on varmasti parempi vaihtoehto kuin keinotekoinen light. Mutta siis sitäkin vain vähän ja purkka päälle. Tämä on siis mutu-tietoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetät hampaita suojaavan bakteerikerroksen ja limsan sokeri pääsee hajottamaan hampaat.



Ehdottomasti mielummin aito sokeri kuin aspartaamimyrkky.

Vierailija
4/7 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kammottavan makuisia. Ennemmin juon melkein mitä tahansa. Eli sokerilimppari mulle, kiitos. Tosin juon harvoin sitäkään :)

Vierailija
5/7 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka Light-limuissa ja mehuissa on vähemmän sokeria, ne ovat happamampia ja siten syövyttävät enemmän hammaskiillettä.

Jos limua ja mehuja on juotava niin ehdottomasti niitä tavallisia. Ja perään riittävän pitkä aika xylitolia: 2-3 xylitol-purkkaa tai -pastillia peräkkäin syötynä, ei kaikkia samaan aikaan suuhun



Vierailija
6/7 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan hampaita ei saisi IKINÄ pestä heti ruoan jälkeen vaan vasta vartin-puolentunnin päästä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/7 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin olisko kenelläkään tietoa asiasta?