Ilouutinen! Satonen: Thaimaan työministeri hyväksyi marjanpoimijoiden tulon Suomeen
Sillä ehdolla, että poimijoiden palkkataso tarkistetaan.
Kommentit (186)
Satonen tukehtui kampaviineriin. Kansa riemuitsi monta viikkoa.
Onpa täällä ikäviä kirjoituksia.
Vierailija kirjoitti:
paljonko tää show veronmaksajille maksoi/maksaa? kuitenkin keksitään joku marjayrittäjien maataloustuki tähän. Käytin aiemmin ahkerasti pakastemarjoja, en käytä enää. Laatu laskenut viime vuosina huomattavasti, huonoja marjoja seassa, roskia etc.
Valtio ainakin jakaa noille marjayrittäjille jotain varastointitukea.
Vierailija kirjoitti:
Eli työministeri Satonen on neuvotellut marjatyönantajille edullisen työsopimuksen paikallisen sopimisen hengessä ja marjayrittäjät vetävät sen 1605,84 euroa välistä per työntekijä, eli yhteensä 1445245 euroa.
Suomi nousuun!
Kun syytät marjayrittäjää välistävetäjäksi, niin listaappa tähän marjayrityksen kulurakenne, koko vuodelta. Ja kertoisitko, olisiko maassa yhtään yritystä pystyssä jos investoinnille, työlle ja riskille saa yhtään tuottoa.
Kerro omin sanoin ja esimerkein.
Me odotamme...
Huonoa bisnestä. Kuka edes kaipaa marjoja? Poimikoon itse.
Miksei yritys hoida asiaa itse? Mene neuvottelemaan tarjoamastaan työstä?
Käykö Satonen nyt myös neuvottelemassa Filippiineiltä hoitajien saamiseksi tänne??
Vierailija kirjoitti:
Käykö Satonen nyt myös neuvottelemassa Filippiineiltä hoitajien saamiseksi tänne??
Tämä on ennakkotapaus. Halitus on tehnyt itsestään työmarkkinaosapuolen, niin Satonen neuvottelee tästä lähtien jokaisen työpaikan henkilöstön kanssa työehdoista ja palkoista.
Hallituksella on vahva mandaatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ennakkotapaus. Halitus on tehnyt itsestään työmarkkinaosapuolen, niin Satonen neuvottelee tästä lähtien jokaisen työpaikan henkilöstön kanssa työehdoista ja palkoista.
Hallituksella on vahva mandaatti.
Tulee kiireinen syksy satoselle. Kevään jälkeen onkin suunnilleen kaikilla aloilla jotain hampaan kolossa.
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä ikäviä kirjoituksia.
Ikävää se on tuon Satosen touhuilukin. Ihan kuin Suomessa olisi suurempaa ongelmaa kuin metsämarjat.
Thaimaassa ehkä tarkoittaa ei
Eli ei tule poimijoita.
Satonen epäonnistui.
Vierailija kirjoitti:
Thaimaassa ehkä tarkoittaa ei
Eli ei tule poimijoita.
Satonen epäonnistui.
Odotellaan vielä.
Runsas marjasatonen tulee tänä vuonna.
Joko on nimet paperissa? Joko on?
Vierailija kirjoitti:
Miksi hoitaa itse, jos on noin turha juoksupoikakin tehtävään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minimipalkka 1700 euroa kaudessa
Vuodessa.
Sama asia, kun vuodessa on yksi kausi.
Kolmen kuukauden nettopalkasta on kyse, kaikki kulut vähennettynä. Eöli tuon verran pitäisi olla taskussa kun kotimaahansa palaa, jos ei täällä mihinkään törsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minimipalkka 1700 euroa kaudessa
Vuodessa.
Sama asia, kun vuodessa on yksi kausi.
Kolmen kuukauden nettopalkasta on kyse, kaikki kulut vähennettynä. Eöli tuon verran pitäisi olla taskussa kun kotimaahansa palaa, jos ei täällä mihinkään törsää.
Kahden kuukauden.
Jeah taikkupimpsaa luvassa!