Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun suhteessa ei puhuta ongelmista

Vierailija
30.07.2024 |

Hei.

Mitä tällaisessa tilanteessa voi tehdä, kun miestä ei kiinnosta puhua suhteen ongelmista? Aina on "väärä hetki" tai "kiire" tai ihan mitä hyvänsä, ettei tarvitsisi vain puhua. Emme asu yhdessä, joten miehen on helppo ohittaa viestit tai puhelut. Itse olen ihan hajalla, kun mies väitti, että häntä kiinnostaa korjata suhteemme, mutta silti välttelee puhumista. Olen yrittänyt puhua hyvällä ja pahalla. Sanoin pari päivää sitten todella rumasti miehelle, eikä hänestä ole sen jälkeen enää kuulunut, liekö esti minut. En tiedä mitä haen tällä postauksella, vertaistukea tai jotain apuja?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli suhde tällaiseen mieheen vuosikausia. Tilanne ei korjaantunut koskaan. Tuo on manipulointia, että sanoo, että haluaa selvittää ongelmat, mutta ei suostu puhumaan. 

Teot ratkaisevat, eivät puheet ja tyhjät lupaukset! 

Vierailija
22/29 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla aivan samanlainen tilanne, mies ei halua keskustella vaikeista asioista mutta ei sitten halua erotakaan.

Eli odottaa että lakaistaan maton alle ja ollaan niinkuin ei mitään ongelmia olisi. Mutta ei ihmissuhteita hoideta niin, vaan ongelmia pitää pyrkiä ratkomaan. Olen antanut hänelle tilaa, en nalkuta mutta pyydän vain että kertoisi omat näkemyksensä ja tunteensa ja kuuntelisi minun. Mutta ei..

Mies 40-kymppinen... Ehkä nykyään nuoret miehet jo osaavat puhua, mutta pelkään ettei tämä vanha koira enää opi uusia temppuja

Voidaanko perustaa tukiryhmä meille puhumattomien miesten vaimoille? Ihan kun meillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli suhde tällaiseen mieheen vuosikausia. Tilanne ei korjaantunut koskaan. Tuo on manipulointia, että sanoo, että haluaa selvittää ongelmat, mutta ei suostu puhumaan. 

Huvittavinta tässä on se, että suunnilleen kuukausi sitten miehen aloitteesta käytiin ihan kunnollinen keskustelu siitä, että meidän pitää parantaa suhdettamme. Tämä on lopputulos. 

Vierailija
24/29 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo taidot tuntuvat olevan aika lailla peruspersoonassa kiinni. Yritin korjata itse vielä 50-vuotiaan miehen kommunikointitaitoja, mutta turhaan. Suhde on entinen. Joku voi eron myötä oppiakin itsestään ja harjoitella uusia taitoja, mutta oma kokemus on, että aika moni yrittää uudessa suhteessa ihan samalla kaavalla, mitä edellisessä. Ja sitten jos on hyvät kommunikaatiotaidot, ei ehkä sinkkumarkkinoille päädykään.

Vierailija
25/29 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä syö kyllä naista pahasti, jos itse omalla riehumisella karkoitin koko miehen. Oli lukenut aiemmat viestit ja ei sanonut mitään. En tiedä onko anteeksipyyntö mennyt enää perille. 

Vierailija
26/29 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla aivan samanlainen tilanne, mies ei halua keskustella vaikeista asioista mutta ei sitten halua erotakaan.

Eli odottaa että lakaistaan maton alle ja ollaan niinkuin ei mitään ongelmia olisi. Mutta ei ihmissuhteita hoideta niin, vaan ongelmia pitää pyrkiä ratkomaan. Olen antanut hänelle tilaa, en nalkuta mutta pyydän vain että kertoisi omat näkemyksensä ja tunteensa ja kuuntelisi minun. Mutta ei..

Mies 40-kymppinen... Ehkä nykyään nuoret miehet jo osaavat puhua, mutta pelkään ettei tämä vanha koira enää opi uusia temppuja

Voidaanko perustaa tukiryhmä meille puhumattomien miesten vaimoille? Ihan kun meillä.

Minä liittyisin myös mielelläni. 

Vierailija
27/29 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota samaa sanoin entiselleni, että teot merkitsevät enemmän kuin tyhjät puheet.

Kun sitten luettelin hänelle, että hän on useamman viikon putkeen kieltäytynyt tapaamisista eri tekosyillä ja tyrmännyt keskustelualoitteenikin yhtä pitkään, niin minulle se kertoo, että hän ei halua olla meidän suhteessa.

Kovasti hän väitti, että kyllä hän haluaa. Häntä ei vain ole huvittanut tavata tai ei ole ollut juttutuulella, mutta kyllä hän haluaa pysyä suhteessa.

Kun sitten sanoin, että jos kerran halua suhteeseen on, niin jutellaanpa tämä asia läpi, niin hän totesi, että häntä väsyttää ja haluaa käydä nukkumaan..

Vierailija
28/29 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota samaa sanoin entiselleni, että teot merkitsevät enemmän kuin tyhjät puheet.

Kun sitten luettelin hänelle, että hän on useamman viikon putkeen kieltäytynyt tapaamisista eri tekosyillä ja tyrmännyt keskustelualoitteenikin yhtä pitkään, niin minulle se kertoo, että hän ei halua olla meidän suhteessa.

Kovasti hän väitti, että kyllä hän haluaa. Häntä ei vain ole huvittanut tavata tai ei ole ollut juttutuulella, mutta kyllä hän haluaa pysyä suhteessa.

Kun sitten sanoin, että jos kerran halua suhteeseen on, niin jutellaanpa tämä asia läpi, niin hän totesi, että häntä väsyttää ja haluaa käyd

Piti sanomani vielä, että kyllä minä tämän olen manipuloinniksi katsonut, kun puheet ovat tyhjiä ja teot eivät vastaa puheita.

Vierailija
29/29 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa yli 20 vuoden kokemuksella, että tuommoinen mies ei muutu, vaikka seisoisit päälläsi. Vaihtoehdot on elää sen kanssa, että niitä asioita ei ikinä ratkota, eikä kannata edes yrittää, elät vain omaa elämääsi siinä suhteessa. Tai lähdet. Nuorille ja perheettömille suosittelen jälkimmäistä. Tämmöisen kanssa eläminen vaatii aika hemmetin paljon toiselta osapuolelta ja voi romahduttaa mielenterveytesi, varsinkin jos kuvioissa on mukana mitään hankalampaa, kuten pettämistä tai uusperhekuvioita. Varmasti sama pätee kumpaankin sukupuoleen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan