<:) <:) TONTUT viikolla 6 (:> (:>
Kommentit (49)
Täällä se oksutauti kiersi sit koko porukan. Kun minä olin kunnossa niin la aamuna mies alkoi oksentaan ja ripuloimaan ja la- su välisenä yönä klo 2 poika itki sänky täynnä yrjöä:( no minä sit siivoilin ja vaihtelin lakanoita aina tonne 4.30 asti. sillon mietin tämäpä vasta sitä äityttä onkin;) no tauti tuntui menevän ohi ja poka meni ti hoitoon no illalla oksensi taas eikun ke mehiläiseen vtsatauti ei ollutkaan mennyt ohi! olen siis tämän pvän pojan kanssa kotona, olen ekaa kertaa kotona sairaan lapsen kanssa, eilen olin muutaman tunnin töissä illalla. no aamulla poika aiankin söi hirveesti muroja, leipää, banaanin, omenaa...
Mä tein kp 28 testin ei olis pitänyt negaahan se näytti ja kp 30 tuli täti;( itkua väänsin eli NONULI samaa kietin minä en jaksa uskoa että me se toinen saataisiin, eka tuli ilman yritystä 4. kierrosta en sillon edes etsinyt ovista. nyt pelkään ihan poikeesti että mitä jos poika olikin ihme ja meille ei sitä toista tulekaan, enkö saa enää ksokaan kokea synnytystä ja sitä pienen vauvan tuoksua, ja mä kun halusisn kolme lasta. Mies nauroi vaan ja sanoi että vastahan se on toinen kierros ja kerran olen syönyt pillereitä niin ei se se heti vois tapahtuakaan silti on mennyt usko. koska peitto hewilui juuri puolen kuun aikaan. mä kun olen jo 31v kesällä 32v no ihan itkettää. muut mun ym,ärillä pamahtaa koko ajan raskaax nytkin kaksi kaveria raskaana:! tulivat heti.
no hyvä jos jaksoitte kuunnellla.
täällä pakkasat -30 ei siis ulos jospa menis illalla jumppaan no jos jotain hyvää etsin niin ainakin voin juoda punkkua pari lasia viikonloppuna.
t. manteli kp 2:(
sun juttua ku luin, niin kuulostit jotensakin minulta, mulla kans aatokset samanlaiset, suorastaan jo pelko perseessä, että tässä ei hyvin käy! tällähetkellä en jaksa kauheen positiiviselta kuulostaa, mulla nyt vaan on alavirekausi:( mun mies on onneksi niin kultainen, et hänen kansaan jaksan mitä vain!
en enää tiedä missä mun kierto menee, välillä tuhertaa, ja välillä ei taas mitään, alaselkää särkee melkein tauotta ja olo on voimaton:(
alkais sitten vain ne menkat...
häivyn muualle ruikuttamaan!
mun rakas täyttää tänään 2-vuotta!!!
nonuli
Lohdutus, että ette varmasti ole ainoita, jotka pohtii, että tärppääkö ja koska tärppää ja tärppääkö ollenkaan. Mutta tiedän, että tieto muista ei yhtään vähennä sitä masennusta siinä hetkessä, kun epätoivo iskee... Mutta kuitenkin haluan lähettää tsempitystä, että uskon, että teilläkin viikon päästä jo häntä taas pystyssä. Fiilikset kun menee ylös alas aika lahjakkaasti.
Meikäläinen on ajatellut, että jos täti tässä tulee paikalle, niin minä lopetan koko kuumeilun ja lopetan palstailun ja kierrän lastenvaateliikkeet kaukaa jne. Luulisin, että nuo on aika yleisiä ajatuksia pettymyksen iskiessä. Mutta onneksi kuitenkin toivo taas nousee uuden kierron myötä. Te (ja me kaikki muutki) ollaan vielä naisia hyvässä iässä, joten kaikille vaavinsaanti on enemmän kuin mahdollista. Ja ollaan kuitenkin yrityksissämme vielä tosi alussa.
Oli kiva muutenkin kuulla Mantelin kuulumisia. Onneksi siellä alkaa tauti olla taakse jäänyttä aikaa! Ja Nonulin plikalla on tänään iso päivä - onnea! Juhlitteko kovasti?
Täällä ei mitään uutta. Mites muut?
t.Fudgis kp33 (~33)
Älkäähän hyvät ystäväiseni NONULI ja MANTELI vaipuko synkkyyteen!!
Totta kai teille tulee molemmille kohta ne plussat ja loppuvuodesta molemmat heijaatte pieniä nyyttejä sylissä!! En nyt haluaisi kuulostaa vanhalta tädiltä mutta hei te olette vielä parhaassa synnytysiässä molemmat (allekrj ei ehkä enää..) ja kun teillä on sentään lapsi molemmilla jo ennestään niin miks ihmeessä ei tulis toinenkin! Nyt naamat hevosenkengälle ja eteenpäin sano mummo lumessa!!
Toi punaviiniä viikonloppuna kuulostaa mukavalta ajatukselta. Taidanpa minäkin hakea pullollisen punaista! Ja eiks sillä punkulla ollu joku hyödyllinen vaikutus vauvanteonkin kannalta kuka tietää miten se vaikuttaakaan?
Me lähdetään kohta miehen kanssa moikkaamaan meidän äitejä. Ne asuu toisessa kaupungissa ja samalla ajateltiin ajella molemmille. Miehen äiti on jo vanha ja aika sairas ja mies potee aina huonoa omatuntoa kun käy niin harvoin kylässä siellä. Mun mutsi on vasta 57 ja näyttää nelikymppiseltä. On sellainen pieni ja simpsakka.
Galluppia: onko teillä tuleville/oleville lapsille hoitopaikkoja isovanhemmilla tiedossa??
Mun vanhemmat on siis aika nuoria ja hyväkuntoisia ja ne ottaa mielellään lapsenlapset hoitoon (nyt 4kpl) mutta miehen vanhemmat ei. Sinne ei siis todellakaan voi koskaan viedä lapsia edes lyhyeksi aikaa. Mut onneks meillä omat muksut jo niin isoja että voidaan joskus käyttää heitä vauvanhoitoapulaisina. Siis jos se vauva tulee joskus..
Hauskaa torstaita kaikille tontuille! Fudgis huhuu joko kävit apoteekissa??
mannarii
Unohdin Nonulin pienen typsyn synttärit! Onnea 2-vuotiaalle!!
ps. Fudgis ihan tiedoksi: täältä ei voi lähteä mihinkään toistan täältä ei voi lähteä mihinkään...
Heh. Mä olen ihan koukussa tähän vauvapalstaan. Joten pysykää kaikki pinossa. Mä en tiedä miten mä pärjään ilman teitä ;)
M
Se taitaa nyt olla niin, että mennä pläjäytän testaten vielä nyt illalla. Saapi sitten mieskin jännittää mukana (aamulla menee aikasin töihin). Palailen asiaan vielä tänään, jos suinkin kykenen.
Luhtavilla (arvatkaa jännittääkö!)
Sormet ja varpaat pystyssä puolestasi!!!! Kerro heti, miten kävi. Voi että, voin kuvitella, että jännittää, kun minuakin jännittää puolestasi! :)
Kuulolla,
Fudgis
En oikein tiedä miten tämän viestin muotoilisin, mutta oleellinen on kai tuossa otsikossa. Kyynel poskella tätä kirjoitan, sillä tunne vaan on niin liikuttava, onnellinen - ja samalla ajattelen teitä, jotka olette yrittäneet jo monta kiertoa ja toivon että te kaikki olisitte tässä samassa tilanteessa. Toivon niin sydämestäni että tulette pian samaan junaan.
Jollainlailla olin jo aika varma tuosta plussasta, vaikkeivat oireet suuren suuria olekaan, minulle kuitenkin erikoisia, eka oirehan oli se juokseva valkovuoto, joka on jatkunut näihin päiviin saakka. Tosin pitää sanoa, että kun sen negan testasin viime lauantaina, niin silloin kyllä olin lähes varma siitä että se tästä kierrosta, kun vielä tuli niitä voimakkaita menkkakipuja, niin asiahan oli musta ihan selvä. Vaan eivät olleet menkkakipuja vaan jotain ihan muuta. Se miksi alkoi alkuviikosta jo tuntua varmalta, on tämä toistuva huono olo vatsassa iltaisin ja yleensä mulla menkatkin olleet melko tarkat, joten mikään suuri yllätys tuo plussa ei enää ollut.
Luottavaisin mielin lähden tähän odotukseen, siis asenteella että ennen ei murehdita kun on syytä (helppo sanoa, kun edelliset raskaudet ovat olleet helpopja, enkä ole koskaan konenut keskenmenoja). Ja vaikka nyt voisinkin siirtyä tuonne odotuspuolelle niin taidan vielä ahkerasti lukea ja kirjoitella täällä kuumeilijoidenkin joukossa.
Ja jos joku kaipailee testistä tietoa, niin apteekin omalla testasin. Tulos ei mikään hirmu tumma, mutta selvä kumminkin.
Luhtavilla (liikutuksen kyynelissä)
Piti tulla tarkistamaan, joko tuloksia löytyy ja löytyihän niitä. Sydämestäni onnea ja tarrasukkia ja liimaa ja kaikkea mahdollista. Mitkä nyt onkaan viikot ja mikä laskettu aika? Vedäthän meidät kaikki muutkin perässäsi ja onneksi Calle sai vihdoin seuraa. Mutta onhan sinne lähipäivinä muitakin tulossa!
).( pikaisesti. (Tää tuntuu tässä kohtaa kyllä tosi vähäarvoiselta.) kp8 ja huomenna ajattelin alkaa oviksen metsästyksen. On ehkä turhan aikaista, mutta en halua sitä ainakaan missata ja oikeella puolella ajoittain jomottelee. Illanjatkoja kaikille ja plussapuhureita puuuh....
Äitsy
Luhtavilla saat syysvauvan nyt sitte kumminkin! ONNEA ONNEA<3 <3
Juup pysy kuulolla jos täältä hyppää samaan junaan porukkaa lähiaikoina.
Äitsy alkaa ovistikkuilemaan. Mulla tänään kp6 ja ihan " kuiva" olo vielä mutta mul onkin ovis vasta joskus 14-17 huitteilla.
Öitä tontut! Luhtikselle toivottelen niitä tarrasukkia ja vauvaliimaa (heh hauska nimitys..)
Mannarii
ONNEA!!!
Aivan ihana uutinen. Mua niiiiin jännitti tulla katsomaan tätä pinoa. Olit heti aamusta mielessä. Ja voi että, minkä uutisen kerroit :) Mahtavaa! Nyt tarraliimaa ja tarrasukkia ja suojelusenkeleitä pienelle matkaan ja Ihanaa odotusaikaa koko perheelle <3
Älä missään nimessä jätä meitä, vaan pidä meidät tilanteen tasalla. Pysy puhaltelemassa plussatuulia joukkoomme ++++ Mannariikin taisi jo kysyä, että minkälaiset kiertopäivät sinulla oli ja milloin on laskettu aika jne?! JEEE; mä saan päivitellä esittelyämmekin - jo oli aikakin! :)
Omaa Napaa. Tätsyä ootellessa. Tai siis ettei ole tuntemuksia suuntaan, eikä toiseen. Yöhikoilu vaan jatkuu (mikä on ollut aina ennen menkkoja). Luulisin, että jos olen raskaana, niin kai tässä jotain pitäisi tuntea? Toisaalta just luin tuossa jonkun plussanneen kertoneen, ettei tuntemuksia ollut. Mutta toisaalta toisessa pinossa on useampi kertonut, että ekalla kierrolla pillereiden jälkeen menkat tuli suht normaalisti, mutta sitten seuraavat kierrot ovatkin olleet yyylipitkiä. Ja kun mulla ei menkat koskaan teininä olleet tasaiset, vaan pitkiä kiertoja oli silloinkin, niin miksei se olisi mahdollista nytkin. Äh, aikas hajottava tilanne, kun pohtii vaan kaikkea. Oisko raskaana...tuleeko täti...tuleeko täti kuinka myöhässä...
Mä luulisin, että olen testailun suhteen sellainen, etten uskalla testiä tehdä, ennen kuin todella voin kuvitella olevani raskaana. Ja toisaalta, tarviiko siinä vaiheessa enää testiä tehdäkään? Mies osuvasti totesi, että kyllä sen sitten jossain vaiheessa huomaa, jos raskaana on :) Mutta katellaan. Jos päädyn testaamaan, niin aikaisintaan ensi viikon lopulla.
Äitsy pääsee testaamaan ovista. Kerro, miten homma etenee! Ja Mannariikin on saanut jo tädin matkoihinsa. Ja Luhtavilla...jeejee, pääsee odotuksen riemuun! :)
Mites Bärchen???!!! Entä muut tonttutytsyt?
Sekalaisin miettein,
Fudgis kp34 (~33)
Kävin juuri " oulunlaskurilla" katsomassa niin laskettu päivä olisi kuukautisten mukaan 12.12. ja raskausviikot olisi tasan 5. Todellisuudessa ovis oli kyllä normaalia myöhemmin, mutta toi 12 12 kuulostaa kivalta, joten toitottavasti se pysyy.
Nyt tulee kauhea puhuri +++++++++++++++++++++++++++
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+++++++++++++++++++++++++++++PUUUUUUUH!!!
Jos tuosta ei vielä kaikille plussaa riitä niin puhaltelen kyllä mielelläni lisää.
Fudgis: Kyllä toivoa on vaikkei tuntemuksia olisikaan, mullakin noi selvemmät oireet alko vasta sen ekan testauksen jälkeen ja kahdesta ekasta lapsesta ei ollut mitään oireita, paitsi tätiä ei tietenkään näkynyt. Nyt vaan jännitellään.
Itse olen vielä ihan ihmeissäni että tosiaan onnistuttiin toisella kierrolla, kun edelliset raskaudet ovat alkaneet neljännellä ja onhan tätä ikääkin tullut lisää eli jo reilusti päälle kolmenkympin mennään -ei se ikä taida aina hedelmällisyyttä laskea tai meillä ainakin kävi tosi hyvä tuuri.
Tsemppiä kaikille!
Luhtavilla rv 5
Siis se laskettupäivä on tietysti lokakuussa eikä joulukuussa eli 12.10.
Ihan liikutuin minäkin Luhtavillan vauvauutisista, silmät kostuivat. Oikein paljon onnea ja mukavaa odotusaikaa! Tosi hieno juttu! Eikö tuo laskettu aikasi pitäisi olla jo paljon aikaisemmin kuin 12.12? Ajoittuisiko se peräti lokakuulle? No, mutta onnea vielä kerran ja iso halaus! Ihanaa!
On sellainen tunne, että pian saamme lisää odottavia tonttuja! Plussatuulia!
Frankie kp -ei hajuakaan
huomasit näköjään itsekin saman mitä minäkin juuri ihmettelin.. Onnesta sekaisin, sitä se tosiaan varmaan on!
Vieläkin on ihan Luhtavillan ihanien uutisten pyörteissä. Miten meidän muut piinailijat? Onko testituloksia kohta kuultavissa?
Mulla on ihanan pitkä vapaa tiistaihin asti. Nyt olis kotona kaikkea siivoomisesta alkaen, mitä pitäis tehdä, mutta ei saa alotettua. Jotenkin on aika plaah-olo, poika on aloittanut yövalvomiset. Meillähän on ollut tosi helppoa tähän asti. Ennen kahden kuukauden ikää poika nukkui jo yöt läpeensä heräämättä. Nyt yhtäkkiä on alkanut heräilemään eikä rauhoitu ilman maitoa. Viime yönäkin vissiin kolme kertaa piti antaa. Ja sitten tietty, kun juo paljon, niin vaippakin pitää kesken yötä vaihtaa. Mun mielestä tää alkoi ton päiväkodin myötä, joten oliskohan niin, että siellä on niin paljon tapahtumaa ja niitä sitten yöllä käydään lävitse. Toivottavasti tää vaan ei kauan kestäis. Onkos kellään muulla ollut vastaavaa hommaa? Hyvät neuvot olis nyt kalliit. Ei kuitenkaan viittis siihenkään opettaa, että yöllä on pakko saada maitoa. (Nimenomaan muuten maitoa, yritettiin toissa yönä kerran vettä, niin ei kelvannut.)
No, olipahan siinä taas kerran avautumista. Nyt paljon plussauutisia lisää meidän joukosta, pliis!
).( kp9. Tänään aloitin tikuttelun ->puhdas nega. Toivottavasti se sieltä kuitenkin ilmaantuu.
Äitsy
Noniin, saatinpa sitten yksi plussakin lisää:) PALJON ONNEA LUHTAVILLA!!
Fudgis:ihnko nyt tosissasi meinaat vasta viikonpäästä testata:O älä nyt hulluja ala pitämään jännityksessä;) eikö sun oikeesti tee mieli yhtään testailla??? minä ainakin olisin testaillut jo viikon:)
mannarii:mulla on kanssa tosi nuoret vanhemmat samoin miehelläni, ja asuvat ihan lähellä! meillä vain on se vika kummalakin, ettei raatsita(pystytä) kertakaikkiaan antamaan vauvelia yöhoitoon...päivällä on ollut kyllä useammin tunteja, mut ei meillä koskaan ole kovinkaan usein niin tähdellistä menoa, etteikö meidän tyttökin mukana voisi olla!! Me ollaan tällasia aaseja, jotka haluaa itse hoitaa, vaikka olisi se hienoa kun välillä olisi vähän enemmän kahdenkeskistä aikaa, mutta ollaan mietitty se niin, että sitten keritään, kun lapset(puhun jo monikossa, vaikka epätoivoiselta näyttää) on isoja! Meille riittää oikein hyvin nämä viikonloppuillat, kun vaavi nukkuu ja saadaan röhnöttää sohvalla toisiimme kietoutuneina, tietäen, että seuraavana päivänä on vapaapäivä..se on sitä parasta laatuaikaa!! jotenkin tuntuu, että tyttö on jo iso, ja hänen kanssaan on jo niiiin helppoa, kun muistelee koliiikkiaikoja jne. :)
äitsy05:eikös se sinus poikasi ollut vasta 1-vuotias? pikkuinen poika vielä! Ei ole ihme, että vähän öisin itkeskelee, ja on levoton, kun on vasta päiväkodissa aloittanut! Tosiaan tuosta yösyömisestä...mulla on aina ollut kanssa vankka mielipide siitä, että yöllä ei syödä!! (tarkoitan nyt yli 1-vuotiaita) Mulla on tietysit ollut helppotapaus siinä mielessä, että meillä lopetettiin yösyöminen 5kk-iässä, ja siitä lähtien ei ole yöllä syöty(ainoastaan kipeänä, kovassa kuumeessa, juomista tottakai)!! eikä tyttö ole sitä sitten vaatinutkaan! jos on itkeskelty öisin, on taputeltu pepulle ja lohduteltu!! Ymmärrän tilanteesi, kun haluaa nopeasti päästä uudelleen nukkumaan, ilman suurempia monen tunnin konsertteja, sitä helposti varmaan antaakin maitoa, jotta kaikilla yö jatkuisi hiljaisuudessa! Sen olen läheltä nähnyt, miten vaikea on yöpullosta päästä eroon...minulla meinaan on yksi 2,5vuotias hoitolapsi joka pompottaa vanhempiaan öisin hakemaan pullomaitoa monta kertaa yössä(juo pullosta vielä myös päivisn kotonakin!!)!! Mutta kai se sinun pieni poikasi hakee vain kovasti lohtua pahoihin uniinsa, joihin varmasti maitopullo onkin rauhoittava!! sen voin neuvona antaa, että jos sitä maitoa alkaa kanniskella öisin, niin vauvasi tottuu siihen, ja hänelle alkaa ihan oikeasti sitten tullakin öisin nälkä, kun hän taas tottuu siihen...joten koita vain muita keinoja, kuten silittelyä ja hyväilyjä, ja vaikka sylittelyä!! Mutta te teette tietysti juuri niin, kun teistä tuntuu parhaimmalta, ja voi olla, että tämä on vain jokin nopeasti ohi menevä kausi!!
).( tuhruttaa ja tiputtaa, kuin ennenmuinoin! en edellleenkään tiedä missä mennään!! olo on aika masentunut ja epätoivoinen, kertakaikkiaan!! tiedän, että pitäisi kai mennä gynelle, mutta mitäpä ne siellä sitten sanovat! kai mä saisin varmaankin keltarauhashormonia, mut en taida haluta...mun on niin pirun vaikea edes saada aikaa, noiden hoitolasten takia, ja se vasta jurppiikin...mutta se onkin sitten toinen tarina...
nonuli the epätoivoinen
nonuli-ponuli
Onnea, onnea ja onnea!! Tiesinhän mä, että tässäkin kuussa joku ainaskin plussaa vielä ja fudgiksellahan on kans vielä mahikset että plussaa vain sinnekin. Mä yritin kirjoitella tänne keskiviikkona, kun täti mut yllätti (!), mutta niinhän siinä kävi, että kesken kaiken putosin netistä enkä enää päässyt takaisin ollenkaan. Ja eilenpä en edes ehtinyt yrittää. Tänään siis on meneillään kp 3 ja kohtahan täti onkin mennyttä kalua. Laitan siis toivoni seuraavaan ovikseen, jonka pitäisi osua juuri sopivasti hiihtolomalle.
Onko meidän tonttuporukassa havaittavissa pienehköä masennuksen poikasta?? Älkää nyt hyvät tontut, mehän ollaan vasta ihan alussa! Manteli ja mannarii ja nonuli, älkää luovuttako!! Kyllähän muakin otti päähän, kun tätsy pääsi yllättään, mutta sitten yritin pysyä järkevänä ja tottahan on, että me ollaan vasta alotettu. Lupaavaltahan tää näyttää, kun meidänkin kuitenkin aika pienestä joukosta joku (tai ehkä jotkut, vinkki vinkki fudgis!!) plussaa joka kuu. Eikös se ole aika hyvin???
Teillä oli ollut täällä syntymäaikaan liittyvää gallupiakin ja nytpä voisin vihdoin vastailla siihenkin: mäkin oon miettinyt sitä " lapsiparkaa" , joka mahdollisesti syntyisi ihan loppuvuodesta (olen itse ollut aina vanhin luokalla ja kummankaan suvusta ei taida ihan läheltä löytyä niitä, jotka olisivat syntyneet loppuvuodesta, joten kokemusta ei ole) ja tullut siihen tulokseen, että en kyllä siitä pienestä epämukavuussyystä, joka syntymäajankohdasta aiheutuisi, ala tätä vauvan yrittämistä lykkäämään. Tämä onnistuminen vaikuttaa jo muutenkin riittävän haasteelliselta! Joten syntyköön vaikka jouluaattona, järjestetään ne huomionarvoiset synttärit jotenkin ja kouluasiat sun muut jos ja kun siihen on tarvetta.
Tämä posti jää nyt tähän, en uskalla kirjoitella pitempään, kun riskinä on taas netistä putoaminen. En käsitä, mikä ongelman nyt aiheuttaa, mutta näin on.
Positiivista mieltä kaikille ja ihanaa viikonloppua toivottelee Bärtsu
Nonulille ja Bärchenille kiitos pitkistä viesteistänne. Oli kiva lukea kuulumisianne. Jotenkin nämä lauantaiaamut on ihan parhaita (perjantai-iltojen lisäksi), jos ei ole kiirettä mihinkään ja ehtii vain ottaa rennosti. Kiva, kun oli tullut lukemistakin :)
Bärchen, äh että täti tuli. Olet ollut monesti mielessä, kun sinusta ei ole kuulunut. Mutta hienoa, että sinulla on noin positiivinen asenne - juuri noin sitä pitääkin! Ei epätoivoa, vaan katse uuteen kiertoon. Koetan ottaa sinusta mallia, jos täti paikalle pärähtää.
Tänä aamuna oon jo kyllä ollu aika hysteerinen... Äsken jo hypin " varusteiden" kanssa vessaan, kun olin varma, että tätsy saapui. Mutta olikin vain eilisillan touhuilun rippeitä... ;) Parempi niin. Mutta aika hajottavaa tämä jännääminen kyllä on.
Nonuli kyseli testaamisesta. Täytyy myöntää, että kyllähän se mielessä on. Mutta olen ajatellut niin, että parempi tämä tilanne, kun voin vielä edes toivoa olevani raskaana. Lohduttauduin äsken, kun luulin, että tätsy saapui, että sainpahan ainakin eilen kuvitella, että josko olenkin raskaana. Se toivo on niin semmoinen kiva, pieni, hykerryttävä tunne. Tiedätte, mitä tarkoitan. Ja jos nyt testaisin negan, niin joutuisin vain ruveta murehtimaan sitä, miksei menkat tule ja kuinkahan kauan siinä kestää. Tämä saattaa kuulostaa oudolta, mutta jos menkat vaikka nyt tulisivatkin, niin voin ainakin pikkuisen elätellä toiveita, että josko munasolu olisi kuitenkin hedelmöittynyt, mutta vain jostain syystä ei homma edennyt sen pidemmälle. Eli siis tämä " tietämättömyys" mahdollistaa sen, että voin ajatella asiat parhain päin :)
Ja täytyy myöntää, että tottakai odotan sitä tunnetta, että alkaisikin oireilu... Mutta vielä ei siis mitään! Mahaani olen tarkkaillut ja jos nyt kuvittelemalla kuvittelen, niin voin ajatella sen pömpöttävän alavatsasta tavallista enemmän. Olen vähän alipainoinen normaalisti, joten pömpötyksen huomaa aika helposti. Mutta koetan kyllä pitää jalat maassa: tuskin se maha nyt vielä tässä vaiheessa kasvaisi?! :) Äh, oikeasti ihan lapsellista edes kirjoitella näitä... Kaikkea sitä ehtiikin miettiä.
Nonuli oli kirjoitellut viisaita. Ohjeesi Äipälle ainakin näin kokemattoman korvaan kuulostivat tosi fiksuilta. Yösyömisestä voi varmasti tulla lapselle tapa. Mutta tosiaan, kun Nonulikin totesi, Äipälle viisautta toimia omalla kohdallaan parhaiten. Uskotaan, että poitsu siitä rauhottuu, kun päiväkoteilusta tulee hänelle rutiinia!
Voi Nonuli, mikähän sinun tilanteesi oikein on. Tuommoinen tuhruttelu ja epämääräisyys on kyllä varmasti rasittavaa. Epäiletkö ettet voisi olla raskaana? Varmaan ihan hyvä sitten hommata aika gynelle, jos tiputtelu vielä jatkuu. Onko sinulla kipuja?
Mitkäs on Luhtavillan tuntemukset? Joko on oireita? Aiotteko kertoa raskaudesta lähipiirille missä vaiheessa? Ihania odotushetkiä sinne!
Myös Callen kuulumisia olisi kiva kuulla, jos vielä meitä tonttuja käyt kurkkimassa!
Myös Frankie oli käynyt linjoilla, kiva! Sinäkin maltat olla laskematta kiertopäiviä #nostaa hattua#.
Mites Äitsyn tikuttelut etenee? Kiva, että saat nauttia siellä pitkästä vapaasta. Ja tosiaan toivottavasti pikkupoitsunne yöt alkavat taas sujua! Voimia ja viisautta kasvatukseen!
Huiskutus muillekin tontuille. Nautitaan viikonlopusta! huoh, paraskin sanomaan... pitänee patistaa minut ja tuo mies liikenteeseen, että saan ajatukset pois tuosta " mitä-tapahtuu-housuissani" -ajattelusta =D
t. Fudgis kp 35(~33)
täällä on taas ollut jotain häikkää vehkeessä, ei ole lainkaan suostunut nettiä avaamaan! nyt ihme ja kumma taas toimii, kohta mitä ilmeisemmin tilttaa...eli pessimismini nostelee taas päätään...hoh
en tiedä mikä nyt vaivaa, on jotenkin niin alakuloinen olo kokoajan...en jaksa jotenkin nyt...haluisin niin kovasti jo odottaa vauvaa, että ottaa päähän kaikki vouhottaminen ja kouhottaminen, tähän raskautumiseen liittyen. ei oikeesti ole ihme, ettei ennenvanhaan ollut juurikaan lapsettomuutta, kun ei niitä asioita silloin suunniteltu, niinkuin nykyään. jotenkin tuntuu, että jokainen nainen potee sekundaarista lapsettomuutta jossain vaiheessa! on niin mieli maassa, en jaksa uskoa, että raskautuisin moneen aikaan, saati sitten tässäkierrossa:( mua itkettää kaikkien plussauutiset, ei harmita eikä vituta, vaan harmittaa:(
fudgis, luhtavilla ja bärtsu++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++olen täysillä hengessä mukana, niin toivoisin että te plussaisitte:)
mannarii:mietin niin usein kanssa noita samoja asioita, ja olisin kanssa maani myynyt jos ei toista vauvaa enää saataisi, luulen että kyllä olisi mun miehenikin:( mietin kyllä myös noita asioita, että miksi taas haluan aloittaa alusta yövalvomiset ja muut ns.kamaluudet...
nyt häivyn pessimismeineni!
nonuli-ponuli