Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävä tilas multa mustikoita, mutta kertoi sitten ostaneensa toiselta henkilöltä ne!

Vierailija
30.07.2024 |

Vajaa kaksi viikkoa sitten laittoi viestin että tilaa multa mustikat.

Eilen kertoi oikein kahteen otteeseen kuinka toinen hlö oli tuonut hänelle mustikat!

Ja kerää puolukatkin tälle mun ystävälle.

Tietää että oon rahaton.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että tekee tilauksen ajoissa mutta miten kerään keskeltä asfalttia mustikat?

Tiesi että tulen keräämään kyllä.

No ei se varmaan sen ystäväsi vika ole ettet ole päässyt sieltä asvaltilta pois moneen viikkoon, vaikka lupasit tuoda mustikoita. 

Vierailija
22/42 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei normaalisti ihminen tee noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että tekee tilauksen ajoissa mutta miten kerään keskeltä asfalttia mustikat?

Hän ei luottanut, että sinä hoidat osuutesi eli keräät ne mustikat. Todennäköisesti hän on myös pettynyt sinuun, koska et poiminut niitä mutikoita etkä myöskään informoinut häntä toimituksen kestosta. 

Vierailija
24/42 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että puutteellinen kommunikaatio on johtanut tähän lopputulokseen. Ystävä olisi voinut tottakai kysyä, että missä aikataulussa pystyt toimittamaan, mutta yhtälailla olisi aloittaja voinut kertoa, että ihan seuraavana (eikä sitäkään seuraavana) päivänä ei ole mustikat tulossa. Ehkä on tullut sellainen kuva, että aloittaja ei sitten kuitenkaan olisi niin innoissaan ollut poimimassa.

Itse kysyin myös läheiseltä, haluaako poimia, kun muutenkin paljon marjastaa ja pienet tulot. Totesin, että missään nimessä ei ole pakko, mutta tarjoan mahdollisuutta, koska jokatapauksessa maksan saman hinnan sitten jollekulle vieraalle.

Vaikka sanoin myös, että ei ole kiire, niin olikohan eka ämpäri mulla samana päivänä ja toinen parin päivän päästä.

Vierailija
25/42 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että puutteellinen kommunikaatio on johtanut tähän lopputulokseen. Ystävä olisi voinut tottakai kysyä, että missä aikataulussa pystyt toimittamaan, mutta yhtälailla olisi aloittaja voinut kertoa, että ihan seuraavana (eikä sitäkään seuraavana) päivänä ei ole mustikat tulossa. Ehkä on tullut sellainen kuva, että aloittaja ei sitten kuitenkaan olisi niin innoissaan ollut poimimassa.

Itse kysyin myös läheiseltä, haluaako poimia, kun muutenkin paljon marjastaa ja pienet tulot. Totesin, että missään nimessä ei ole pakko, mutta tarjoan mahdollisuutta, koska jokatapauksessa maksan saman hinnan sitten jollekulle vieraalle.

Vaikka sanoin myös, että ei ole kiire, niin olikohan eka ämpäri mulla samana päivänä ja toinen parin päivän päästä.

Aika hyvin kielioppi sinulla hallussa, mutta yhtälailla kirjoitetaan oikeasti yhtä lailla.

Vierailija
26/42 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sut on kilpailutettu. Hävisit pelin.

Vierailija
27/42 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein😅. En minäkään ois odottanut ertä toinen vaan kaivaa nenää ja joojoo kerään kyllä.

Vierailija
28/42 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskaltanut jättää sun varaan ettei jää kokonaan ilman mustikoita. Mustikka-aika ei kestä kauan ja et ole vielä edes aloittanut keräämistä. Luultavasti et ole tilauksen saatuasi myöskään kommunikoinut urakan etenemisestä. Mutta rahapulaasi sellainen neuvo että ostajia varmasti edelleen löytyy, hihat heilumaan. 

Vierailija
29/42 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hyvin kielioppi sinulla hallussa, mutta yhtälailla kirjoitetaan oikeasti yhtä lailla.

Voi kiitos tästä arviosta! Turha sanoa, että maailmassa ei mitään pyytämättä saa! Nykyään kirjoitetaan aika moni sellainen sana erikseen, mikä joskus aiemmin oli tapana kirjoittaa yhteen. Osan olen taipunut kirjoittamaan erilleen, mutta osa näyttää edelleen niin väärältä erikseen kirjoitettuina, että kaiken uhallakin kirjoitan yhteen. Plus että tällainen keskustelupalsta ei ole paikka, missä erityisemmin oikolukisin tekstejäni. Usein ovat kirjaimet vaihtaneet paikkaa ym. "pientä". Mutta ymmärretyksi olen useimmiten tullut. Siinä määrin, kuin näissä keskusteluissa voi tulla.

Vierailija
30/42 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puhut tästä ajasta, niin mustikat on jo vettyneitä. Onneksi itse ostin ne jo kaksi viikkoa sitten. Olivat vielä makeita ja pieniä ja just kypsän rajamailla. Ne on parhaita. 

Vierailija
31/42 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei normaalisti ihminen tee noin.

Todellakaan ystävä ei jätä toista roikkumaan ja odottamaan milloin niitä mustikoita alkaa tukka. 

Vierailija
32/42 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko teillä vuodesta puhetta? Tämän vuoden mustikat kaveri on jo ostanut, ensi vuonna sinä voit poimia ne hänelle. Nyt vaan suunnittelemaan asiaa.

Vierailija
33/42 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suullinen sopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinen. Haasta oikeuteen hänet!

Suullisen sopimuksen toteennäyttäminen saattaa olla hieman haasteellista ellei ole ollut muita kuulemssa.

Vierailija
34/42 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se toinen saattoi tuoda myös ilmaiseksi riittävän määrän mustikoita, eikä ystävälläsi enää ole tarvetta ostaa.

Minä kerään sukulaisille ilmaiseksi muutaman ämpärillisen. He puolestaan sattavat joskus antaa tuoretta kalaa, kun kalastavat. Toinen sukulainen on tuonut hirvenlihaa. Ei näistä kirjaa pidetä, vaan jaetaan silloin kun on ylimääräistä.

Vierailija
35/42 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kerään marjat lähivanhuksille, enkä edes toivo mitään vastineeksi.Itse eivät enää pysty.

Vierailija
36/42 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa mustikoista on jo vetisiä. Alkaa mustikka-aika olla ohi. Äläkä väitä vastaan, kun et ole ollut edes mustikassa. Tänä vuonna kypsyivät aikaisin.

Sulla olis ollut viikkoja aikaa myydä mustikoita somen kautta vaikka kuinka.

Vierailija
37/42 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyviä vielä ovat. Eilen keräsin.

Vierailija
38/42 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun olis pitänyt jo kerätä aikoja sitten ne mustikat mutta et tehnyt niin 

Raakoina?

Vierailija
39/42 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan päivittäin soiteltu ja tietää koska kerään.

Petti lupauksensa.

Vierailija
40/42 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai olisin kerännyt mustikat!

Kerroitko sen myös ystävällesi? Sovitteko myös toimituspäivän?