* * EX-HAAHUT VIIKKO 6 * *
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon/-ja kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Helmikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] memmuli24 [/b][/color] [color=red] LA 1.2.[/color]
[b][color=violet] Hannele-81 [/b][/color] Minä -81, mies-80. Oulu. km 03/06. [color=red] LA 18.2.[/color]
[b][color=violet] Enni-Maija [/b][/color] Minä -78, mies -65, alkuraskauden km -02, 03 ja -03, poika syntyi 08/04, ja toisen lapsen [color=red]LA 24.2.[/color]
[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] mami-74 [/b][/color] minä -75, mies -69, lapset -99 ja -02. Km:t 11/04 rv 12+5 ja 08/05 rv 14+5. Pohjanmaa.[color=red] LA 4.3.[/color]
[b][color=violet] Kerry [/b][/color] Olen 37 v, mies 41 v ja lapset 10, 6 ja 3 v. Takana kaksi keskenmenoa: 06/01 ja viimeisin 03/06, nyt odotan neljättä.[color=red] LA 5.3.[/color]
[b][color=violet] Lizie [/b][/color] oma ikä 28v, mies 30v, esikoinen -04, spontaani km 4/-06 rv11+6.[color=red] LA 11.3.[/color]
[b][color=violet] eka-vekara [/b][/color] minä -77 ja mies -74, yksi lapsi: poika 12/03, spontaani km 1/06 rv 7+2 ja keskeytynyt km 4/06 rv 11+.Asumme Etelä-Suomessa.[color=red] LA 15.3.[/color]
[b][color=violet] titi75 [/b][/color] minä-75, mies-67. Yritys aloitettu 09/2004, takana km 07/2005 ja 09/2005. Esikoista odotellaan, [color=red] LA 16.3.[/color]
[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] Limetti1 [/b][/color] 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä.[color=red] LA 1.5[/color]
[b][color=violet]Pirpaliina: [/b][/color] vm-78 mies vm-80, ennestään tytön 01/03 ja pojan 08/04 äiti, km koettu rv8+ 08/06 ja nyt raskaana ennen km jälkeisiä menkkoja[color=red] LA 17.5[/color]
[b][color=violet]emunainen: [/b][/color] 23 v mies 27 v, esikoista odotellaan. km 11/05 n. 8 rv:lla. Itä-Helsingissä asustellaan. [color=red]LA 19.5.07[/color]
[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=red] LA 12.6[/color]
[b][color=violet]Sani-74: [/b][/color] minä -74 mies -68, kaksi lasta -01 ja -03 syntyneet. Km 8/05 (kohdunulkopuolinen). [color=red] LA 26.6[/color]
[b][color=violet]Koala-72: [/b][/color] Minä siis -72, mies-71. Ensimmäistä hartaasti odotetaan. Km 11/2005 (kaksoset). Nyt plussa lokakuussa. [color=red] LA 28.6.[/color]
[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]DreamOne: [/b][/color] Olen 29-vuotias, mies 26-vuotias. Ensimmäinen clomeilla avustettu raskaus päättyi keskenmenoon vuonna 2004 ja toinen raskaus todettiin tuulimunaksi viikolla 12 kesällä 2006. Nyt plussasin ensimmäisestä clomikierrosta ma 13.11.2006. [color=red] LA 31.7.[/color]
[b][color=darkviolet]Elokuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Helga76: [/b][/color] Molemmat 3-kymppisiä. Ekaa yritetään. Keskeytynyt km 07/06. Plussauspv 2.12.06. [color=red] LA 13.8.[/color]
[b][color=darkviolet]Syyskuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Joululahja: [/b][/color] minä 32v, mies 39v, poika 12/04, keskeytynyt km rv 12 05/06. Plussasin 28.12. [color=red] LA tod. näk. 3.9.[/color]
[b][color=violet]katri72[/b][/color] Minä 34-v, mies 34-v. Asutaan Helsingissä. Takana 4 km:a: 7/05, 12/05, 7/06 ja 11/06. Nyt taas raskaana ja ensimmäinen olisi tulossa. Plussauspäivä on 21.1.2007. [color=red] LA 8.9.[/color]
[b][color=violet]Ultsi75: [/b][/color] Sain km:n 12/06 rv 6 ja uuden plussan sain heti seuraavasta kierrosta 7.1.07. Aikaisemmat lapset syntyneet -01 ja -03. Ykkösen ja kakkosen välissä mulla oli myös km rv 10+ (vai olikohan se 11+). [color=red] LA 13.9.[/color]
[b][color=violet]levinia: [/b][/color] Neljän tytön äiti ulkomailta, minä ' 69 ja mies ' 66, takana tm 3/06 ; ja km:t 6/06 ja 10/06 viikoilla 8+. [color=red] LA 16.9.[/color]
[b][color=violet]Tuutupii: [/b][/color] 28 v kuumeilija, mies on 31 v. Meillä on 1 v 9 kk ikäinen poika ja asumme Itä-Suomessa. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 2006. Minulla todettiin tuulimuna 10/06. Nyt siis uusi plussa 12.1.07. [color=red] LA 23.9.[/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Nette [/color][/b] 28.2. [color=blue]poika[/color], 3510 g ja 51 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] tiitiäinen05 [/color][/b] 5.3. [color=red]tyttö[/color], 3170 g ja 49 cm, pipo 34cm
[color=6959cd][b] n.1979 [/color][/b] 7.3. [color=red]tyttö[/color], 3130 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] kati. [/color][/b] 15.3. [color=blue]poika[/color], 2870 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] miusumausu [/color][/b] .3. [color=blue]poika[/color], 3490 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Melike77 [/color][/b] 23.3. [color=blue]poika[/color], 4300 g ja 54 cm, pipo 35,5cm
[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=red]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm, pipo 35cm
[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=red]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm
[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=red]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=blue]poika[/color], 2980 g ja 47 cm
[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=red]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=red]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=blue]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm
[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=blue]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=red]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm
[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=red]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=blue] poika[/color], 3330 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=blue] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=blue] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=red]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=blue] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=blue] poika[/color], 3545 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=blue] poika[/color], 3005 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm
[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=blue] poika[/color], 3185 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=blue] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=red] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=blue] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm
[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=red] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm
[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=blue] poika[/color], 3864 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=blue] poika[/color], 3840 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] marrasmamma [/color][/b] 2.12. [color=blue] poika[/color], 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm
[color=6959cd][b] nippula [/color][/b] 23.12. [color=blue] poika[/color], 3080 g ja 49,5 cm
[color=6959cd][b] maria80 [/color][/b] 16.1. [color=blue] poika[/color], 4320 g ja 53 cm
[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]
[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]
Kommentit (88)
Tosi kiva, kun otat listaemon paikan Hannelelta! Ihan simppeliä hommaahan se on. En tosiaan arvaa vielä alkaa kun ei tiedä miten tässä tulee käymään.
Onnittelut vielä listaemon paikasta!! =)
KATRIlle pahoittelut ultrapettymyksestä :( Todella hämmentävä tuo sinun tilanteesi, ei voi muuta sanoa. Oletteko siis kuitenkin jatkaneet " yritystä" , eli olisiko siinä mielessä mahdollista tuo, että olisit esim. rv 5 tai 6? Itse kun olen laittanut " kioskin kiinni" heti plussatestin jälkeen, eikä miehelle ole herunut ennenkuin joskus loppuraskaudessa seuraavan kerran..... :)) Tsemppiä!
HANNELE: Enhän minä sinne uimaan enää sitten mennykkää.. Ihan lasten takia se olisi ollut mahtavaa ja siksi, kun mulla on varsinkin näin raskausaikoina sellainen mahoton saunahulluus, että joka ilta olisi ihana päästä saunomaan oikein olan takaa.. Kylpylä siis houkuttelisi kovasti. Mieskin tuossa sitten sanoi, että no kannattaako se sinne nyt mennä enää viime tipassa.. Syytät vaan sitten ittiäs, JOS jotain pöpöjä sieltä saat.... Että jätetään nyt suosiolla väliin. Seuraavan kerran sitten jälkivuodon jälkeen kai..
Ihan normaalilta kuulostaa tuo sun painonlasku. Mulla ainakin on loppuraskaudessa, yhdellä tai kahdella viimeisellä nlakäynnillä paino aina laskenut. Olispa nytkin.. Mulla tullut nyt painoa tässä raskaudessa jotain 11kg yhteensä, MUTTA keskenmenojen myötä sitä on viime vuosina kertynyt vähän liikaa jo ennen tätä.. Sellainen 25kg pudotus olisi edessä synnytyksen jälkeen.
ONNEA limoista!!! Kyllä tuo siltä kuulostaa, että ihan pian olet synnyttämässä. Minulla toisen lapsen synnytys alkoi niin, että rv 38+3 aamulla bongasin juuri tuollaisen klöntin. Siitä sitten jatkui sellaisena niukkana, limaisena vuotona. Erittäin sitkeää " räkää" , lähinnä vessassa käydessä. Seassa veriviiruja. Samalla huomasin, että supparit olivat erilaisia kuin ne siihenastiset mahan kovenemiset. Tekivät jo oikeasti hiukka kipeää ja jos vähänkin kovempaa yritti esim. kävellä, tuli supistus. Sitten rv 38+5 ne vaan yhtäkkiä iltapäivällä muuttuivat selvästi kivuliaammiksi ja SÄÄNNÖLLISIKSI ne supparit ja sitten olikin jo kiirus sairaalaan ja saamaan epiduraali.. Supistukset tuli samantien 7 min. välein ja tuo tunnin ajomatka sairaalaan oli kyllä aika tuskainen. Sairaalassa sitten katsottiin, että olin 3-4cm auki ja voi mikä helpotus se oli!!
Kyllä tuo limatulppa/supparit on sellainen alku synnytykselle, että tässäkin raskaudessa toivoisin samaa!! Tehokkaasti ne paikkoja kypsyttelivät.
Esikoisesta meni vaan kotona ilman varoitusta lapsivesi. Sairaalaan lähdettiin kauhealla kiireellä, mutta kohdunsuu oli kiinni jne.. Käynnisteltiin ja kyllä tuo eka synnytys oli pitkä ja tuskallinen. Kestikin 15,5 tuntia, kun toinen vaan 5,5 tuntia.
SYKKEESTÄ: Kyllähän se vauvan syke vissiin kuuluukin laskea hiukan loppua kohti? Mulla tässä raskaudessa ollut koko ajan sellaista 125-135 luokkaa tuo syke. Ja kun itse kotona lähes päivittäin olen ultrannut, niin aika hyvän kuvan siitä sykkeestä on saanut. Muutaman kerran ollut 140-150 ja kerran yli 170.. Sairaalassa ei ole tuohon mitään kantaa otettu.
HELGAlle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Koita vaan ajatella mahdollisimman vähän tuota seerumiseulaa ja punktiota, vaikkei se helppoa olekaan! Hyvin epätodennäköistä kuitenkin, että vauvassa jotain vikaa olisi, muista se!!
Itselleni tehtiin edellisessä raskaudessa punktio rv 20+, kun rakenneultrassa nähtiin lapsella huuli-suulakihalkio. Punktiolla sitten suljettiin pois ne viat, joihin joskus voi halkioita liittyä. Käytiin perinnöllisyyspolilla ja samalla tehtiin punktio. Ei sattunut oikeastaan yhtään, vaikka jännittihän se. Kamalaltahan se tuntui, kun oli jo muutaman viikon tuntenut vauvan liikkeet ja sitten joutuu tällaisia miettimään. Me saatiin jotenkin pikana (muutamassa päivässä) ne tärkeimmät tulokset, eli ne kolme tavallisinta trisomiaa. Lopullinen varmistus ja tulokset tuli sitten kahden viikon päästä. Kaikki oli ok.
Lissää ommaa nappaa: Tasaisen raihnainen olotila. Laskin jo jotain 2kk sitten, että mulla olisi yhdettoista äitiyshousut, mutta niistä mahtuu vaan kahdet jalkaan :( Eipä tullut aiemmissa raskauksissa mieleenkään, että äippähousutkin vois käydä pieneksi..
Sairaalakassi on pakattu. Kahdet Carriwellin imetysliivit tilasin ja tulivat tosi nopeasti postissa. Ihanaa, kun ei tarvikaan noita wanhoja perintöliivejä käyttää... Aventin tuttipulloja ja liivinsuojuksia pitäisi tulla maanantaina. Pinnasänky vielä petaamatta ja vaunujen renkaisiin pitäisi jostain ilmaa saada. Iso kaapillinen pestyjä ja silitettyjä pikkuruisia vaatteita on valmiina ja muutenkin kai kaikki tärkein. Pullot ja rintapumppu pesty. Hoitopöytä vermeineen valmis.
Tavallaan semmoinen tunne, että lähtö voisi olla jo lähellä, mutta mistäpä näistä tietää. Huomisesta lähtien kyllä aion panna kaikkeni peliin, että synnytys käynnistyisi. Ihan jo vauvan koonkin takia, kun pelkään mitään jättiläistä synnyttää :( nyt vauveli saattaisi olla noin 3400g ja se olisi oikein mukava syntymäpaino.
Masussa on välillä ihmeen hiljaista, mutta niin on kyllä ollut koko raskausajan. Sitten taas välillä aivan hirmuinen myllerrys. Eilen illalla ihan piti nousta sängystä ylös, kun todellakin tuntui, että vauva porautuu ulos ihan itsestään. Se on kyllä hirmu jännä ja pelottavakin tunne, kun tuntuu sellainen kova paine tuolla ihan ihan alhaalla ja sitä odottaa, että kohta kuuluu poks ja lapsivedet menee.. Vauvan liikkeet siis tuntuu tosi alhaalla, enkä tällaistakaan muista edelliskerroista.
Ihanaa kun pääsee pitkästä aikaa ulos! Täällä tuli joku kumma helleaalto; varmaan viikon pysytteli mittari -33-36 asteessa, mutta nyt vaan -15!!
Päivän jatkoja! Meikä pääsee tänään kampaajalle!! Ja sen jälkeen vielä viimeisen kerran shoppailemaan..
mami, 36+6
Ohoh, olipas tänne tullut aikamoisia uutisia eilen...ehdin vasta tänä aamuna lukemaan, kun eilen oli aikamoista haipakkaa koko päivä...
Ihan ensiksi KATRILLE ja HELGALLE iso halitus (((K & H ))), olette mielessäni!
KATRI: kerrassaan kummallinen juttu tosiaan. Ultrasiko se lekuri sisäkautta vai vatsan päältä? Ihmettelen tuotakin, ettei olisi mahdollisuutta päästä veritestiin, kun historiasi on tuo. Toivottavasti se pissatesti nyt kuitenkin näyttäisi plussaa! Onko sulla mitään muistikuvaa teidän petipuuhista eli pystyisitkö mitenkään yhdistämään hedelmöittymistä ja tuota viimeistä plussatestiä? Jos siitä on kohta 2 vkoa aikaa kun sen viimeksi teit, sen mukaan olisit oletettavasti vkolla 6, joten luulisi että jotain olisi näkynyt...mutta jos olet sitten ovuloinut myöhemmin, niin sitten vkoja olisi vähemmän...Hieman sekin ihmetyttää, kun sulla on ollut niitä nykimisiä ja muljahduksia, että mitä ne sitten ovat? Toivotaan, että asiat selviäisit mahd.pian ja sieltä labratestistä tulisi positiivisia uutisia! Uskotaan ja toivotaan, että siellä massussa köllii asukki, jota ei vain jostain syystä eilen huomattu!
HELGA: kovasti jaksamisia odotteluun! Ja tosiaan, kuten muutkin ovat kirjoitelleet, eihän tuo luku kuitenkaan kerro vielä mitään. Kovasti tsemppiä siihen punktioon ja jaksamisia tulosten odotteluun! Toivotaan, että tulokset ovat hyviä! Meillä muuten täällä Pääkaupunkiseudulla on vain tuo np-ultra eikä veriseulaa.
HANNELE on kohta lähdössä tositoimiin! Toivotaan, että ne supparit siitä tiheentyisi ja tujuuntuisi! Jaksuja!
Täällä oli monta jo aika loppusuoralla, ENNIS, LIZIE ja TITI ainakin. Ja varmaan vielä joku muukin, jonka nimeä en taas RaDe:ssa muista.
Oma napa kävi eilen neuvolassa. Ei siellä kyllä tosiaankaan mitään uutta ollut...Otti verikokeita ja täyttelin erinäisen määrän papereita -varsinainen paperisota siis. Sitä hieman ihmettelin, että mulla on neuvolalääkäri JO ens viikolla, kun on vkot 10+2. En oikein ymmärrä, että miksi niillä on niin kiire, kun neuvolatätsäkin sanoi, ettei sydänäänet välttämättä sitten kuulu...Ajattelinkin, että soittaisin sille tänään ja yrittäisin ehdottaa, että aikaa siirrettäisiin. Mun taustan huomioiden luulisi, että hekin ymmärtäisivät, miten tärkeää olis mulle, että ne sydänäänet kuuluisi...Nythän siitä lääkärikäynnistä ei ole mitään hyötyä...No, katsellaan...
Tänään on aamusta asti ollut taas kuvottava olo. No, sinällään en valita, vaan olen mieluummin onnellinen siitä :-) Onneksi on viikonloppu, että saa taas nukkua vähän pidempään. Jos nuo pakkaset hieman hellittäisi, ajattelin lähteä hiihtämään esikon kanssa...
Hyvää viikonloppua ja tosiaan kovasti vielä halauksia Katrille ja Helgalle!
-Ultsi + Lahja 9+2-
En nyt muista, olitko Titi käynyt ultrassa tuon perätilan varmistamassa, vaiko käsikopelolla vaan? Mietin vaan, kun nuo sun kuvailemat liikkeet tuntuu NIIN justiinsa samoilta kuin mulla! Pitkään luulin, että vaavi on perätilassa, niinku ultrassa vielä rv 32 olikin, mutta niin vaan oli kääntynyt, kun rv 35+3 ultrattiin. Itse en sitä ollut huomannut, enkä edes tunnustelemalla mitään osannut asennosta sanoa. Itse olisin veikkannut, että on poikittain tai jotain, mutta alhaalla oli pää..
Mutta niin kai se on, että ne jalat tuntuu kyljessä ja isompi muhkura tuossa toisen tissin alapuolella, oli vauva sitten RT tai PT..? Suunnilleen samanlaisilta mulla on liikkeet tuntuneet läpi raskauden, vaikka siis rv 32 asti oli perätilassa.
Meillä on neuvolatätinä terveydenhoitaja, joka ei pitkästä kokemuksesta huolimatta ole minulle koskaan osannut oikein tuota asentoa veikata. Metsään mennyt oikeastaan joka kerta. Ultrassa sitten vasta sanottu, että kyllä täällä ihan oikein päin ollaan..
Viikonloppu siis käsillä taas kohta. Nyt on vähän erilainen viikonloppu kun minullakin on sunnuntaina työpäivä, höh. No, saahaan siitä sitten joskus vapaata vaikka pidennetyn viikonlopun verran :)
Sani: Onnea rakenneultrakuulumisista! Itsellänikin olisi kauhea hinku sinne, mutta meillä ei kaupunkin tarjoa kuin sen ensimmäisen alkuraskauden ultran. Neuvolalääkärillä on ultra, mutta seuraava lääkäriaika on vasta viikolla 25. Meidän vauvaa on kyllä alussa ultrattu vuotojen takia niin monta kertaa, että köllötelköön hän siellä rauhassa :)
Joululahja: Voimia sinulle ultran odotukseen! Hermoja raastavaa on kyllä, se on totta! Jotenkin tämä hermoilu on meidän keskenmenotaustaisten risti, valitettavasti. Ja tiedän tasan mitä tarkoitat kun pitää riitaa haastaa miehen kanssa ja etsiä väen vängällä niitä riidan aiheita!
ennis: Hassuja ajatuksia sinulla vauvan ja punahilkan suhteen, heh :) Ja olokin on varmasti sen mukainen että on masu täynnä vauvaa :)
Helga: Olen pahoillani ikävistä uutisista seulan suhteen! Ymmärrän sinua oikein hyvin, toimisin aivan samoin sinun tilassasi. Itselläni on kehitysvammainen serkku, jonka elämää olen seurannut hyvin tiiviisti. Äidillä ei todellakaan ole helppoa enkä sellaista kohtaloa kenellekään toivo. Kehitysvammaisen lapsen kanssa on erittäin raskasta ja vaikeaa elää. Joku saattaa tästä minunkin mielipiteestäni närkästyä, mutta kun on omin silmin asian nähnyt, niin mielipiteet ovat aika jyrkät. Toivotaan todella että lapsivesipunktio sujuu hyvin eikä siellä mitään hälyttävää ilmene!
titi: Kuulostaa niin ihanalta tuo Kirmelin peti! Voi että kun olet saanut vielä nätin suojan laatikkoon. Itsekin aion noin vauvaa alussa nukuttaa, mistähän sellaisen suojan saisi? Myydäänköhän niitä missään lastentarvikeliikkeissä vai onkohan ne kaikki omatekoisia? Ja onnea muuten äippälomalle siirtymisestä! Voi sinua kun itkutellut olet ja yhden pannarin takia! :) Ymmärrän kyllä hyvin, itsekin välillä tulee pillahdeltua ihan hönttien asioiden takia. Ihana mies sinulla kun noin hyvin osaa lohduttaa! Paksut palaset on ihan yhtä hyviä :)
Lizie: Eiköhän ne pelot tästä pikkuhiljaa hälvene, neuvolaankaan ei ole enää kuin vajaa viikko aikaa. Vatsa on kuitenkin kasvanut jo reilusti, mies oikein hämmästyi eilen kun taas viikonlopuksi kotiin tuli. Sanoi että kulta, sulla on ihan valtaisa maha! :) Juu, kodista saisi oikein ison kuntosalin kaikkine laitteineen, jos oikein alkaisi miettiä! Imuroinnissa voi harjoittaa ojentajalihaksia, pölyjä pyyhkiessä kyykkyyn-ylös-nousuja yms. Mulle taas imurointi ja vessan pesu kuumassa vedessä aiheuttaa saunaefektin, kyllä hiki virtaa! :) Jaksamista sinulle loppumetreille!
Hannele: Kyllä kuulostaa siltä että kohta olisi jo aika! Lupaavaa lupaavaa... Kerrohan kuulumisia aina välillä niin täällä sua jännätään porukalla!
Pirpaliina: Lohduttavaa kuulla että nämä pelot jatkuvat vielä hamaan tulevaisuuteen. Tai kivaahan se ei kenellekään meille ole, mutta helpottavaa kuulla ettei ole vaan yksinkertaisesti hullu! :) Varmasti pelot tulevat mullakin jatkumaan jos vauvalla on joskus hiljaisempia päiviä. Voi itku kun sulla kävi köpelösti sokerien kanssa! Mitä se nyt käytännössä tarkoittaa, ruokavalion muuttamista? Pelkään että minulla on sama kohtalo edessä, itselläni on ylipainoa ja herkut maistuu...
Katri: Olet myös ajatuksissani voimakkaasti. En vaan voi käsittää miksi sinua koetellaan näin. Tuntuu niin epäreilulta. Toivotaan että sinulla olisi alkava raskaus menossa, se olisi lohdutusta tilanteeseen. Itsekin kyllä mietin ja laskeskelin, että kyllä siellä kohdussa olisi ehkä pitänyt jo alkio näkyä kun kuitenkin jo tammikuussa plussasit. Tämä on niin merkillistä ettei vaan voi käsittää! Odotellaan niitä terkkarin tuloksia nyt ensin ja katsellaan mikä on tilanne. Haleja!
Mami: Huojentavaa kuulla että jollain muullakin vauvan syke on ollut 130 luokkaa. Meillä ei ole kuin kerran vasta syke bongattu ja se oli juurikin tuo 130. Olen vain kuullut hurjista 140-150 luokista ja olen epäillyt että onko meillä kaikki kunnossa. Sydänviat yms. tulee heti tietenkin mieleen. Mutta näköjään on ihan normaalia, kiva että otit puheeksi! Toivottavasti teilläkin päästään kohta tositoimiin, valmistelut tuntuvat ainakin olevan oikein hyvällä mallilla!
Kiitos listaemo-onnitteluista, otan kyllä ihan mielelläni paikan vastaan. Jos tämä nappulakin suostuisi paremmin pysymään sisällä kun äipällä on näin vastuullinen tehtävä ;) Ja minulla nuo maanantaiaamut sujuu yleensä kotosalla tai töissä, joten pystyn oikein hyvin pinot aina aukaisemaan.
Omaa napaa: Kiitos teille kaikille ihanille tsemppauksista että kaikki on kunnossa vaikkei liikkeitä vielä tunnukaan! Masu ainakin tuntuu kasvavan hyvää vauhtia, mieskin sitä jo hämmästelee. Sitten kun tätä painoa on muutenkin entuudestaan, niin millainen tankkeri täällä kohta viipottaa :D Pelkoja on koko ajan ja kukapa muukaan sen paremmin voisi ymmärtää kuin ex-haahujen porukka. No, ajatukset vaan muualle niin eiköhän se ensi torstain neuvolakin sieltä tule jossain vaiheessa.
Nyt ruokikselle, oikein ihanaa viikonloppua teille kaikille ja eritoten Hannelelle onnea!
DreamOne ja nappula rv 16+2
... HELGA tsemppiä!! Olipas ikävät tulokset. Mutta kuten jo moni on kirjoittanut, toivottavasti ja todennäköisesti huoli osoittautuu vääräksi. Yritä kestää!
KATRI Femedassa on lääkäreillä kait vähän eri hintoja, eräs ystäväni äsken tekstasi että Larkio-Miettisellä maksaisi vain jotain 50 eur. Se ei sitten ole mikään 3-4D laite mutta ultra kuitenkin. Jos siis tulee yksityiselle tarvetta. Toivotaan että asia hoituisi julkisella puolella, pakkohan niiden on ottaa tilanteesi vakavasti varsinkin kun on kuitenkin valitettavaa km-historiaa takana. Kovasti jaksuhaleja myös sinulle ja tsemppiä!
Ja kiitos kovasti kaikille jotka olette tsempanneet minuakin. Bonuksena näihin km-pelkoihin tunnen itseni vielä maailman huonoimmaksi ihmiseksi kun olen huutanut angstejani kotona pää punaisena ja kaikki mitä mies tekee (tai erityisesti jättää tekemättä) tuntuu jotenkin punaiselta vaatteelta :( No ehkä tämä tästä. Ja jospa se mieskin vaikka antaa kuitenkin anteeksi (on nyt työmatkalla- lähtiessään oli iso riita :( ).
Kaikesta huolimatta oikein hyvää ja aurinkoista viikonloppua kaikille, toivotaan että jatkossa(kin) hyviä uutisia on täällä huonoja enemmän.
t Joululahja rv 11+1 - hitaasti hiipien kohti lääkäriä 14.2....!
Voi hitsi, Katri, että ultrauutiset oli masentavanpuoleisia. Kuinka voit? Mä nyt kuitenkin lähtisin siitä, että olet positiivisen raskaustestin tehnyt ja luultavasti ovis olikin sitten vaan myöhemmin. Eikös sun kiertokin venynyt tosi pitkäksi? Tsemppiä kovasti ja jaksamista!
Helgalle pahoittelut seulassa " kärähtämisestä" . Toivon kuitenkin, että et heitä vielä kirvestä kaivoon, vaan käyt siinä punktiossa ja katsotte asiaa sitten, kun tulokset tulee. Luultavimmin kaikki on kuitenkin ihan hyvin. :) Hali.
Hannele: Joko oot lähteny synnärille? Lupaavalta kuulostaa. Mullakin esikon synnytys alkoi suht harvoille, eikä mitenkään napakoilla supistuksilla, joita tuli muutaman tunnin. Sitten meni lapsivesi ja homma starttasi oikein kunnolla :) Onnea matkaan!
(.): Tänään taas ällöoloa ilmassa oikein urakalla ja pitäis jaksaa pakata viikonlopun kyläilyreissua varten. Saa nähdä, onnistunko, vai oonko koko viikonlopun yhdessä vaatekerrassa ja ilman hammasharjaa *virn*. Lähdetään viikonlopuksi sukuloimaan, kerrotaan mm. appivanhemmille ja mun iskälle vauvasta. :)
Eilen pääsin lainaamaan työpaikan (vanhaa, mutta toimivaa) ultraa ja kurkistin masuun. Sintti oli kasvanut ihan älyttömästi - oli yli 1,5 cm pitkä, kun viikko sitten sellainen reilu 5 mm... Hui! :) Kyllä taas hymyilytti. Ja sydän pumputti pikkuisella vinhasti. Ajattelin tehdä nopean tsekkauksen kerran viikossa, jos vaan pääsen ultraan käsiksi.
Tuutis ja Sintti rv 7+5
Labrassa käyty jättämässä se pissanäyte raskaustestiä varten. Tunti meni siinäkin reissussa. Maanantaina sitten kuulee neuvolan terkkarilta tuloksen.
mami: Kiitos sulle pahoitteluistasi! Ollaan me miehen kanssa jatkettu edelleen sitä " suojatonta elämää" sen plussatestinkin jälkeen. Että periaatteessa vois olla mahollista, että oliskin vasta rv 5+ tai jotain. Mutta ihmetyttää kyllä vaan ne muut tuntemukset...
Sullakin pikku hiljaa lähestyy lähdön hetket ja ihan kivasti olet kanssa saanu jo laitettua paikkoja ja kassia kuntoon. Ja joo " helleaalto" tosiaan... ;) Meilläkin oli eilen aamulla -30 ja illalla sitten -12. " Pientä" suuntausta havaittavissa lämpösempään päin.
Ultsi: Ihan sisäkautta ultras. Näytti kyllä aika vanhalta laitteelta, mutta tiedä nyt sitten... Kuitenkin oli ihan erilainen kuin mitä esim. kättärillä on. Petipuuhista sitten kyselit... ollaan me sen plussatestinkin jälkeen oltu eli periaatteessa taitais mennä melkein mikä vaan. ;)
Kiitti vaan haleista!! Halit sulle takaisin.
DreamOne: Kiitti sullekin haleista ja halit myös takaisin!! =) Niin, en kyllä tiedä miks mulle pitää aina kaikki epäselvyydet tulla. Taidan olla kuin mikäkin Aku Ankka, että epäonni vainoaa kaikessa... ei oo työtä, ei saa vauvaa eikä saa omaa asuntoa... kyllä sitä huonoa tuuria riittää oikein olan takaa.. Mutta sissinä vaan eteenpäin... tai ainakin yritetään. Mua auttaa kuitenkin paljon, kun voin puhua ja kertoa näistä. Mieheltäkin sain ihanasti eilen lohtua koko illan ajan... =)
Joululahja: Kiitos hintailmoituksesta. Miehen kanssa oli tosiaan tänä aamuna puhetta, että jos ei tuo pissatesti näytä nyt plussaa ja jos eivät sitten mitään muuta tee, niin sitten menisin yksityiselle veritestiin. Kyselen kyllä ensin hintaa täältä lähempää ettei tartteis pidemmälle lähteä. Mitä vähemmän tarvii kävellä, niin sen parempi mun selälle. Kiitos sullekin jaksuista ja tsempeistä! Halit sullekin ja tsemppiä lääkäriin.
Tuutis: Ihan ok tässä jo tänään. En tietysti nyt yhtä aurinkoisella päällä ole kuin mitä olin vielä eilen aamulla, mutta paremmin kuin mitä eilen päivällä tai illalla. Aika auttaa ja samoin se, että pääsee tästä puhumaan tai kirjoittamaan. Kierrosta kyselit... en kyllä tiedä missä tässä nyt mennään. Vika vuoto minkä luulin silloin olevan km-vuoto, niin alkoi 25.11. Sitten välissä ollu negatesti ja nyt sitten plussasin 21.1. Varsinaisia vuotoja ei ole välissä ollu, paitsi mitä nyt kerran mainitsinkin niistä parista veriviirusta mitä tuli pyyhittäessä paperiin. Muuten ei tullu mitään. Luulin, että ehkä jokin näppy tms. meni rikki, mutta enpä nyt tietysti mene sitä vannomaankaan.
Viikonloppuja kaikille! Jokohan Hannele on päässy tositoimiin? ;)
Katri
Yhessä kasassa vielä ollaan, supparit on jatkunut koko päivän mutta en oo enää kellosta niin kattonut. Jouduin käymään kaupunkireissun ja autolla ajo=TUSKAA, siinä sitten kattelin kelloakin ja sillon spuparit tuli 10 min välein. Jonkun ajan päästä vois taas kellosta kattoa. Kipu on niin kova ettei sitä meinaa pää kestää, jos vaan tälläisenä jatkuu niin eiköhän sitä illan päälle löydä ittensä sairaalasta vaikkei spuparit tiheniskään. paratabsitkaan ei auttanu yhtään.
Kiitos teille kaikille tsempityksestä, ootte ihania =o)
HANNELE - toivon mukaan pian kahessa kasassa ;o)
Hannelelle piti tulla lähettää tsempitykset!! Kyllä se nyt on sitä itseään! Ei välttämättä kannata jäädä odottamaan niitä 5 min välein tulevia suppareita, mulla ei tullut kuopukselta missään vaiheessa alle 10 min välein. Ja eivät olleet ees mitenkään kovin kipeitä supistuksia, ennen kuin matkalla synnärille.. Kun synnärille sitten viimein mentiin, paikat oli auki 6-7 cm ja kaks tuntia niin neiti oli maailmassa. Kätilö sanoi, ettei kannata jäädä odottamaan seuraavallakaan kerralla 5 min välein tulevia supistuksia.. Onnea sulle kovasti koitokseen! Me jäämme odottamaan iloisia uutisia.. :)
Kaikille muille hyvää viikonloppua! Te ootta ollut nyt niin ahkeria kirjoittajia, että jää kommentit tällä kertaa..
Paitsi Dreamonea täytyy kiittää palstaemoksi ryhtymisestä! :)
-sani rv 20+3
Kiitos kovasti listasta! Minäpä laitan pinon pystyyn heti maanantaiaamuna :)
Toivottavasti olet jo kohta matkalla :)
DreamOne
Hannelelle oikein paljon tsemppiä loppurutistukseen!! Jos nyt vielä tämän näet...
DreamOne: Kiitos kun aloitat listaemon hommat! Muutaman päivän päästä sitten nähdään miten sulta hommat sujuu. =)
Katri
Tuntuu että tää kotona oleminen, sohvalla makaaminen viltin alla ja jyväpussin pitäminen mahalla on NIIN mukavaa että meinaa supparit laantua.. Kilin kellit... Pitäiskö pysyä liikkeessä sitten?! En nyt halua näitten laantuvankaan vaikka pirun kipeetä tekeekin!
HANNELE
niinhän sitä sanotaan, että jos liian aikaisessa vaiheessa suppailee, niin lepoa.. niin suppareiden pitäisi ehkä laantua.
toimisikohan niinkin päin, että liikettä-> lisää suppareita.
yks puolituttu hikeentyi tosi pitkään avautumisvaiheeseen, ja lyllersi edes takaisin sairaalan portaita, että sai supparit kunnolla käyntiin (käynnistelty synnytys).
ja toinen tuttu oli synnäritä oikein patistettu miehensä kanssa kävelemään pientä lenkkiä. (sisällä sairaalassa tosin)
itellä ei ole varsinaisesti kokemusta, kun mulla meni esikkoa tehdessä 22.30 osa lapsivettä kotona rv39+0, ennakkovaroituksena vaan jäytävä ristiselkäsärky koko päivän sekä maha sekaisin, ja sitten sen jälkeen alkoi NE supparit mistä oli varsin hyötyä..
no, niitä kipeitä ja säännöllisiähän pitäs olla kai se 2h ennen lähtöä, mutta mulla ne oli oikeesti kipeitä, ja reilu tunnin matka sairaalaan...
me tehtiin lähtöä siinä puoliltaöin, ja oltiin yhen tienoilla sit laitoksella, nissä oli jotain 4cm auki, ja pääsin suoraan saliin.
ilokaasun ihanuus..
vaikkakin mulla oli jo 3cm auki paria päivää ennen viimeisessä synnytystapa-arviossa 38+?, niin mitään säännöllisiä tai oikeesti kipeitä suppareita ei ollut ennen vesiä.
mutta, olipa harvinaisen pitkät 70km sekä tunti etupenkillä, kun ei just voinut mutkitella asennon kanssa.. =)
jännääjännää.. =)
-e-
siitäkin olen kuullut, ei omakohtaista kokemusta, kun näillä verenpaineilla tulee saunassa aina huono olo, oli raskaana tai ei..
eli se siivoaminen, seksi ja sauna pitäs vauhdittaa noita laantuvia suppareita kuuleman mukaan.
voi kyllä olla ettei se seksi tunnu kovin hyvältä ajatukselta ;) ....
mutta reipas imureeraus (mulla ainakin tulee runsaasti harkkareita silloin) saunan lämmitessä, ja sitten makeat löylyt päälle, niin vois ehkä tehota..
..ja jos ei muuta hyötyä, niin on vkl varten siivottu, ja sauna voi muutenkin liennyttää kipuja.
ainakin yks tuttu kertoi, että oli saunonut kotona lievittääkseen alkusuppareita, ha suorastaan helvetti pääsi irti, kun tuli saunasta pois.. oli supparit yltyneet, mutta lämpö oli mukavasti leventänyt kipua, ja kun se lämpö pukeutuessa oli tiessään, niin supparitkin ihan omaa luokkaansa..
kuulopuheita, kuulopuheita.. mutta jos ei olisi sektio tulossa kokeilisin ite noita.. ja voi olla että vielä kokeilenkin, jos alkaa tuntua että tää voisi täältä ennen sovittua aikaa haluta putkahtaa.. =)
-e-
nopskaan taas käyn pyörähtämässä, on jotenkin uuvahtanut olo.
Katrille halit ja tsemppiä tilanteen selvittämisen odotteluun.. hianosti sanottu, mutta peukkuja täällä kaikki pidetään että tosissaan viikkoja on vain oletettuja vähemmän!
Helgalle kans halit seulassa kärähtämisessä. Tsemppiä tulosten odotteluun, itse en eeittäisi vielä kirvestä kaivoon kun tuntuu että paljon pienemmilläkin riskiluvuilla on ihan terveitä lapsia saatu ja toisaalta niitä yllärikehitysvaurioita sitten taas synnärillä vasta havaittu. Pitkiä viikkoja juu, varsinkin kun kmtaustalla niitä pelkoja on muutenkin ihan tarpeeksi!
Hannele, täällä jo jännitetään ~~~ suppariaaltoja ; )
sitten oma napa vaan, en jaksa nyt edes ajatuksella lukea nuita muiden juttuja. Sori.. Eli siis äippäpolikäynti takana. Vauveli on jämäkästi jalka-pepputarjonnassa, melkein poikittain. Lantiossa ihan tyhjää kun könöttää niin vinossa. Sektioarpi ihan kunnossa eikä kohdunsuullakaan mitään mainittavaa kehitystä, ulkosuu parille sormelle auki + ko0hdunkaulaa vissiin vielä ihan pari senttiä jäljellä. Ei siis vaikuta vielä olevan tulossa. Vauvelui oli arviolta nyt 2400-2500g, eli hitusen keskikäyrän alla. En oo saanut herkuttelulla sokruvauvaa kasvatettua. Kyselin ulkokäännöksestä ja kuin tilattuna kokeilikin kääntää samantien..onnistumatta! Ja titi, ei ollut ollenkaan paha! Vähän arasteli tuo alamasu muttei ollenkaan kauheaa. Noh, eipä siis saatu kääntymään ja parin viikon päästä sitten tsekataan uudestaan. Voipi olla, että silloin päätetään alustavaa sektioaikaa (mulla silloin rv 37) jos edelleenkin olisi tulossa jalat edellä. Tiedä sitten!
Mutta siellä pikkuinen olla touhotti ja hyvinvointisena vilautti vähän jalkoväliäänkin ; )
Noh uimaan saa vielä mennä, eikä muutamaan viikkoon ainakaan mitään varmaa tietoa ole tulevasta. Ellei ala sitten käynnistymään itsekaseen. Enkä siihen usko..
jeps nyt poitsulle iltapalaa ja sitten viikonlopun viettoon!
Hyviä viikonloppuja exille!
eka-vekara ja viikkoja 35+1
Titille muuten onnittelut äippälomasta : )
että joko hannele lähti laitokselle..
mutta eipä ainakaan ole mitään kirjoitellut, että onko kotosalla vielä, vai yltyikö supparit..
odotellaan, odotelaan.. =)
-ennis- ja sintti rv37+6
Piti kanssa tulla vielä viimesiltään kurkkimaan ennenkuin laitan konetta kiinni... ;)
On tää niin jänskää... =)
Mutta nyt öitä kaikille!!
Katri
... ja Hannelella näyttäisi olevan jännät paikat! Taitaa olla jo vauvaa pukkaamassa, kun ei ole vähään aikaan kuulunut. Toivottavasti on jo käärönsä lunastanut... :)
Itse täällä koitan pysyä hereillä. Manu ainakin on hereillä...
Pirpaliina yökkönen ja Manu rv 26+2
Voi kuinka kiva, jos otat tuon listaemon paikan vastaan. Nyt tosiaan Katrilla ja Helgallakin on muita juttuja mielessä, niin ihan kiva jos haluat ottaa paikan vastaan. Hienoa, että joku osaa noi tietsikkahommelit. ;-) Onnittelut siis uudesta pestistä. =) Hannele on varmaan helpottunut kun tosiaan on jo niin lähellä tuo vauvan haku. =)
titi ja kirmula 35+0