* * EX-HAAHUT VIIKKO 6 * *
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon/-ja kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Helmikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] memmuli24 [/b][/color] [color=red] LA 1.2.[/color]
[b][color=violet] Hannele-81 [/b][/color] Minä -81, mies-80. Oulu. km 03/06. [color=red] LA 18.2.[/color]
[b][color=violet] Enni-Maija [/b][/color] Minä -78, mies -65, alkuraskauden km -02, 03 ja -03, poika syntyi 08/04, ja toisen lapsen [color=red]LA 24.2.[/color]
[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] mami-74 [/b][/color] minä -75, mies -69, lapset -99 ja -02. Km:t 11/04 rv 12+5 ja 08/05 rv 14+5. Pohjanmaa.[color=red] LA 4.3.[/color]
[b][color=violet] Kerry [/b][/color] Olen 37 v, mies 41 v ja lapset 10, 6 ja 3 v. Takana kaksi keskenmenoa: 06/01 ja viimeisin 03/06, nyt odotan neljättä.[color=red] LA 5.3.[/color]
[b][color=violet] Lizie [/b][/color] oma ikä 28v, mies 30v, esikoinen -04, spontaani km 4/-06 rv11+6.[color=red] LA 11.3.[/color]
[b][color=violet] eka-vekara [/b][/color] minä -77 ja mies -74, yksi lapsi: poika 12/03, spontaani km 1/06 rv 7+2 ja keskeytynyt km 4/06 rv 11+.Asumme Etelä-Suomessa.[color=red] LA 15.3.[/color]
[b][color=violet] titi75 [/b][/color] minä-75, mies-67. Yritys aloitettu 09/2004, takana km 07/2005 ja 09/2005. Esikoista odotellaan, [color=red] LA 16.3.[/color]
[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] Limetti1 [/b][/color] 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä.[color=red] LA 1.5[/color]
[b][color=violet]Pirpaliina: [/b][/color] vm-78 mies vm-80, ennestään tytön 01/03 ja pojan 08/04 äiti, km koettu rv8+ 08/06 ja nyt raskaana ennen km jälkeisiä menkkoja[color=red] LA 17.5[/color]
[b][color=violet]emunainen: [/b][/color] 23 v mies 27 v, esikoista odotellaan. km 11/05 n. 8 rv:lla. Itä-Helsingissä asustellaan. [color=red]LA 19.5.07[/color]
[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=red] LA 12.6[/color]
[b][color=violet]Sani-74: [/b][/color] minä -74 mies -68, kaksi lasta -01 ja -03 syntyneet. Km 8/05 (kohdunulkopuolinen). [color=red] LA 26.6[/color]
[b][color=violet]Koala-72: [/b][/color] Minä siis -72, mies-71. Ensimmäistä hartaasti odotetaan. Km 11/2005 (kaksoset). Nyt plussa lokakuussa. [color=red] LA 28.6.[/color]
[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]DreamOne: [/b][/color] Olen 29-vuotias, mies 26-vuotias. Ensimmäinen clomeilla avustettu raskaus päättyi keskenmenoon vuonna 2004 ja toinen raskaus todettiin tuulimunaksi viikolla 12 kesällä 2006. Nyt plussasin ensimmäisestä clomikierrosta ma 13.11.2006. [color=red] LA 31.7.[/color]
[b][color=darkviolet]Elokuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Helga76: [/b][/color] Molemmat 3-kymppisiä. Ekaa yritetään. Keskeytynyt km 07/06. Plussauspv 2.12.06. [color=red] LA 13.8.[/color]
[b][color=darkviolet]Syyskuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Joululahja: [/b][/color] minä 32v, mies 39v, poika 12/04, keskeytynyt km rv 12 05/06. Plussasin 28.12. [color=red] LA tod. näk. 3.9.[/color]
[b][color=violet]katri72[/b][/color] Minä 34-v, mies 34-v. Asutaan Helsingissä. Takana 4 km:a: 7/05, 12/05, 7/06 ja 11/06. Nyt taas raskaana ja ensimmäinen olisi tulossa. Plussauspäivä on 21.1.2007. [color=red] LA 8.9.[/color]
[b][color=violet]Ultsi75: [/b][/color] Sain km:n 12/06 rv 6 ja uuden plussan sain heti seuraavasta kierrosta 7.1.07. Aikaisemmat lapset syntyneet -01 ja -03. Ykkösen ja kakkosen välissä mulla oli myös km rv 10+ (vai olikohan se 11+). [color=red] LA 13.9.[/color]
[b][color=violet]levinia: [/b][/color] Neljän tytön äiti ulkomailta, minä ' 69 ja mies ' 66, takana tm 3/06 ; ja km:t 6/06 ja 10/06 viikoilla 8+. [color=red] LA 16.9.[/color]
[b][color=violet]Tuutupii: [/b][/color] 28 v kuumeilija, mies on 31 v. Meillä on 1 v 9 kk ikäinen poika ja asumme Itä-Suomessa. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 2006. Minulla todettiin tuulimuna 10/06. Nyt siis uusi plussa 12.1.07. [color=red] LA 23.9.[/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Nette [/color][/b] 28.2. [color=blue]poika[/color], 3510 g ja 51 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] tiitiäinen05 [/color][/b] 5.3. [color=red]tyttö[/color], 3170 g ja 49 cm, pipo 34cm
[color=6959cd][b] n.1979 [/color][/b] 7.3. [color=red]tyttö[/color], 3130 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] kati. [/color][/b] 15.3. [color=blue]poika[/color], 2870 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] miusumausu [/color][/b] .3. [color=blue]poika[/color], 3490 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Melike77 [/color][/b] 23.3. [color=blue]poika[/color], 4300 g ja 54 cm, pipo 35,5cm
[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=red]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm, pipo 35cm
[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=red]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm
[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=red]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=blue]poika[/color], 2980 g ja 47 cm
[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=red]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=red]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=blue]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm
[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=blue]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=red]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm
[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=red]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=blue] poika[/color], 3330 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=blue] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=blue] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=red]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=blue] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=blue] poika[/color], 3545 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=blue] poika[/color], 3005 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm
[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=blue] poika[/color], 3185 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=blue] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=red] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=blue] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm
[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=red] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm
[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=blue] poika[/color], 3864 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=blue] poika[/color], 3840 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] marrasmamma [/color][/b] 2.12. [color=blue] poika[/color], 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm
[color=6959cd][b] nippula [/color][/b] 23.12. [color=blue] poika[/color], 3080 g ja 49,5 cm
[color=6959cd][b] maria80 [/color][/b] 16.1. [color=blue] poika[/color], 4320 g ja 53 cm
[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]
[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]
Kommentit (88)
Helgalle mielettömästi onnea hyvien ultrakuulumisten johdosta! Varmaan ihanan helpottunut olo! :)
Enni-Maija: Tuo meidän " työnimi" ei ole oikein vielä muotoutunut. Hakee vielä omaansa. Sintti on tässä vaiheessa ollut käytetyin. Esikoinen oli Masukki - se oli musta kiva, mutta ei sitä jotenkin nyt voi käyttää, kun se oli sen esikoisen nimi...
Oma olo tuntuu olevan helpompi näin iltapäivällä. Eilen ja tänään meni aamu ja aamupäivä mahansisällön sisällä pidättelyssä. Nyt olo jo energisempi. Mahaa juilii välillä napakasti, enempi sivuilta, välillä pelästynkin kipuilua, kunnes taas muistutan itseäni niistä kaameista (siis oikeasti) kohdun kasvukivuista, mitä esikon alkuodotukseen liittyi. Ihan hyvä merkki siis. Maha on tosi pömpöllään, mulla ei mee kuin yhdet normaalihousut enää jalkaan. (Voi olla osasyynä myös se jatkuva syöminen, jota harrastan ällöolon karkottamiseksi, huonolla tuloksella...) Huomenna pääsen vähän katsastamaan äitiysvaatteita, kun on menoa kaupungille muutenkin.
Tuutis ja Sintti rv 7+2
Titi: No johan se Kirmeli on nyt sinnikkäästi siellä perätilassa... Toivottavasti nyt vielä yllättäis ja kääntyis itestään. Kuulostaa kyllä hurjalta, jos meinaavat että pitäis siinä vielä normisti synnyttää. Mutta toivotaan, että kaikki menee kuitenkin parhain päin.
Joo, pari yötä enää... tai mun tapauksessa vielä. Siis tää odotus on jotain niin ärsyttävää, että kohta menee varmaan hermot.... =) No, oikeasti en tiedä, mutta siltä tuntuu kun tunnit vaan matelee. Ehkä menis nopeammin, jos olis töissä, mutta kun on kaiket päivää kotona eikä aina riitä tai jaksa mitään tehdäkään.
Luultavasti tosiaan mennään yhdelle kirpparille katsomaan vaatetta, jos varmistuu se, että pidemmillä viikoilla olisin. Mutta jos en, niin sitten en vielä uskalla. Mutta kärsimättömänä odotellaan sitäkin, että milloin pääsee pistämään kyntensä niihin pieniin vaatteisiin... hehe. =)
Hannele: Tsemppiä lopputilanteeseen!! Me leivottiin kanssa Runebergin torttuja, mutta tehtiin jo sunnuntaina ja niitä on vieläkin. Ne on sitten hyviä! =)
Helga: Kiva kun pääsit lopulta tännekin! Ja eipä mitään, pikku juttuhan tuo oli ilmotella.. Ja tsemppiä perjantaille ja töissä kertomiseen!!
Limetti: Olen mä kirjoitellu näitä ylös. Toistaiseksi kalenteriin aina joka päivä minkälaisia tuntemuksia on ollu. Ehkä jossain vaiheessa koostan sitten jonnekin sen kaiken. Ja juu, kunhan sitten torstaina kotiudun ja saan konetta auki, niin tuun kertomaan.
Helgalle kerroit tukivyöstä, mistä niitä muuten saa? Mullakin kun on selkävika, niin vois varmaan myöhemmin auttaa muakin. Vielä ei ole ongelmia ollut.
ON: Kuten tuossa ylempänä jo kirjoittelinkin, niin VIELÄ 2 päivää lääkäriin. Tai oikeastaan hieman vajaa, koska aika on 11.55, niin tähän aikaan olen jo kotonakin.
Tänäänkin on taas nykimisiä tunnettu ja samoin eilen illalla. Ihan joka päiväistä tuo tuntuu nykyisin olevan ja tulee aina muutamia kertoja päivässä. Sitten jossain vaiheessa tuli oikein sarjassa jotain värinöitä, mitä lie ne sitten olleet.
En nyt muista enää kerroinko eilen mitä silloin tein.. Eli tuli sitten paineltua mahaa jonkin verran, kun ajattelin tuntuuko mitenkään erilaiselta... ja tuntuihan se. Siinä sitten painellessani tunsin hieman pitkulaisen ja vähän kovemman muodon tuossa navasta katsottuna vasemmalle yläviistoon... siis omasta näkökulmasta katsottuna. Myöhemmin alkuillasta kokeilin uudestaan, mutta enää ei siinä kohdin tuntunu mitään. Mutta sitten kun siirsin kättä, niin löysin samanlaisen hieman pitkulaisen ja vähän kovemman kohdan suoraan navan yläpuolella. Eli oli siis itsekseen siirtynyt päivän aikana. Oliskohan se vauva? Ei kyllä tule mitään muuta mieleen, mikä itsekseen siirtyisi....
Miehen kanssa tossa puheltiin aamusta, että jos se lääkäri ultraa ja olen tosiaan pidemmällä, niin sitten vois kysellä kumpi olis tulossa. Ja jos nyt sitten näkyis... Olis kuitenkin helpompi ostella niitä vaatteita sitten, kun tietäis. Ja kun mullakaan ei ole mitään tuloja ollu pitkään aikaan mistään, niin mitä tarkemmin voi ostaa ja halvalla, niin sen parempi.
Täällä on kanssa ollu kylmä.. -18 astetta näytti mittari jokin aika sitten. Taatusti tuntuu kylmemmältä, kun vähän tuulee. No, onneks ei tarvi mennä ulos.
Ai niin, yks juttu vielä. Mun yks kaveri, joka on kätilö, niin suositteli mulle sektiota ton mun selän takia. Kun ajattelee, että normistikin pystyn nukkumaan vain 4 tuntia vesisängyssä ja silti pitää sitä hieroa. Samoin illalla pitää. Eli miehelle tietää hierontaa 2 kertaa päivässä, jotta mun elämä on selän kanssa normaalia. Ja sitten jos on kovempi sänky, niin ehdoton maksimi on 3 tuntia ja sittenkin on jo aika rikki siinä vaiheessa. Jalkojen päällä en pysty kotonakaan olemaan edes varttia, jotta pystyis vaikka pihvit paistamaan. Tuon kun siis kerroin sille kätilölle, niin sanoi heti, että kannattaa ottaa sektio kun selkäkin on kovilla synnytyksessä.
Että tämmöisiä pölinöitä tällä kertaa.. päivän jatkoja kaikille!!
Katri ja rv 9+3 tai 17+2...
Täällä Tampesterissakin näytti mittari tuossa aamulla -30C. Aikas kovat lukemat. Mun uus Seat käynnistyi ihan nätisti, mutta miehen Opel, joka vasta vuoden vanha ei ole käynnistynyt vieläkään. Tuolla tuo mies istuu alakerrassa takki päällä ja käy vartin välein kokeilemassa, josko käynnistyisi ja pääsis lähteen töihin. Sen pitäs käydä pikaisesti vielä lekurissa ennen töihin menoa ja sanoinkin, että ottaa ton mun auton jos siihen mennessä ei saa autoaan käyntiin. Tuo sitten lekurin jälkeen sen takas ja kokeilee omaa autoaan käynnistää ja jos ei vieläkään lähde, niin mä heitän sen sitten töihin. Mulla kun on kans asioita tälle päivälle hoidettavana (uimahalliin ja ilmeisesti vielä kampaajalle menen päivällä vielä myös), niin tarvitsen itekkin autoa. Mutta näköjään on autotkin ihan solmussa tuollaisista yllättävistä pakkasista. Tai nooh...olihan täällä eilenkin aamusta jo -25C ja kiristyi näköjään vaan.
Hain eilen sitä Rennietä kaupasta ja paljon hedelmiä viime yötä varten. Leipää laiton valmiiks ja oli piimää ja jugurttia jos huono olo yöllä iskee, niin pääsen äkkiä nappaamaan ja ehkä saan vielä unen päästä kiinni, eikä mene käkkimiseksi. Heti kun ostin purkin apteekista sitä Rennietä, niin otin yhden ja se helpotti kyllä heti oloa. Illalla ennen nukkumaan menoa otin toisen kun oli tunne että närästys on taas tulossa. Mentiin n. klo 23 nukkumaan ja heräsin taas sitten tuossa n. 02:30 kun oli höntti olo ja vähän närästyksen tunnetta. Ei muuta kun ylös ja piimää lasillinen ja yksi kiiwi päälle...ja senkin jälkeen takas vikkelästi petiin. Närästys meni ohi ja sain kun sainkin nukuttua loppu yön ilman pahaa oloa...tosin pissalla ravasin normaaliin tahtiin kerran tunnissa tai kahdessa. =)
Eli nyt on hyvät unet takana...tuohon katkonaisuuteen olen kyllä jo tottunut, mutta se pahoinvointi ja närästys ei ole kivoja. Tänään jaksaa touhutakkin varmaan ihan eri tavalla kun on vähän puhtia enemmän.
Äiti oli muuten oikein ahkeroinut. Se oli ommellut ihanista kankaista lakanoita ja muutaman pussilakana Kirmelille. Ja vielä sieltä on ainakin pari peittoa tulossa. Pysyy pikkuisen pylly sitten lämpöisenä. =)
Jaahans...kai mä meen kattomaan mitä tuo mies tuolla alhaalla touhuaa. Kuulinkos oikein tuolta ulkoota...lähtiköhän se sen biili käyntiin??? ...tuli just sisälle...kuulin väärin...ei inahdustakaan. Voihan nokka! Mun lähtöni tältä päivältä kyllä nyt asioille viivästyy, mutta hoitakoot tuo ukko asiansa nyt ensin. Mä touhuilen täälle kotona.
titi ja kirmeli rv 34+5
TITI: Unohtu vielä eilen tosiaan sanoa että onneksi tosiaan Vilpertti liikkuu entiseen vilkkaaseen tapaansa joten sen suhteen ei tosiaan tarvi olla peloissaan Vilpertin voinnista. Hyvä että sait viime yönä paremmin nukuttua. Ihanalta kuulostaa nuo sun äitin tekemät peitot ym. Olis ihana jos ois itellä ompelukone niin tehä myös jotain vastaavia.
MAMI: Sinähän se olit joka kävi samana päivänä äitipolilla…? Ootko käynyt nyt sitten uimassa kuten aioit?
TUUTUPII: Tsemppistä sulle tuohon alkuajan pahoinvointiin. Niinhän se menee että sitä pitää karkottaa syömällä jatkuvasti ja se taas helposti nostaa painoa. Mutta eiköhän sekin parempi kun se ettei syö mitään!
KATRI: Huh huh, yks yö enää ja sitten toutus selviää! Ei varmaan tartte etes kysyä että jännittääkö….!
ON: Eilen alotin kutomaan neuletta, kokoa 74/80 cm eli kaippa se on sitten niinku ens talvelle. Innostuin taas tuosta kutomisesta ja se on hyvä niin melkeen jo välillä toivoo ettei lähtöä tuliskaan ennen kuin saa tuon valmiiksi ;o) Lisäksi haaveilin että ois ihana kutoa vielä joku pieni neule joka sopis heti tänä talvena koska hoksasin että monet mun neulomista on sellasia ”isompia”.
Yöllä näin pariin otteeseen unta jossa tuli lähtö. Ne oli sellasia että oli limaa ja verta housuissa tai vastaavaa, ja niissä unissa se oli satavarma että nyt tuli lähtö… ;o) Mutta oikeesti – ei mitään!
Mukavaa keskiviikkopäivää!
HANNELE + vilpertti rv 38+3
Hannele: Oikeassa oot, mua tosiaan jännittää... Mutta ootas kun tulee huominen, niin sitten vasta jännittää ja saa hyppiä vessassa vähän väliä. Normaalistikin lääkärikäynnit aina jännittää, niin entäs nyt sitten... jännitys on varmaan x 100 normaaliin verrattuna. Millään ei jaksais odotella yli vuorokautta. Mulla on siis se aika klo 11.55 sitten huomenna.
Kylmää on ollu näköjään vähän joka puolella. Meillä on -24 astetta, mutta ihan tarpeen kylmä sekin. Hyrr... huomenna sinne ulos pitäis sitten lähteä... ja ylihuomenna vielä neuvolaan ja se aika on sitten aamusta heti klo 8.15.
ON: Eilen illalla ennenkuin nukahdin, niin tunsin peiton läpi käteeni pari voimakkaampaa nytkäystä... potkujako?? Makasin siis kyljelläni ja käsi oli peiton päällä masun kohdalla.
Tänään ei ole vielä toistaiseksi mitään ollu. Hiljaista kaikin puolin.
Katri ja rv 9+4 tai 17+3 (vielä viimeisen kerran näin...)
Onpas nyt pakkaset meille iskeneet, huh! Meillä ei onneksi ole käynnistymisvaikeuksia auton kanssa kuten titillä. Meillä on ruotsalaista laatua oleva auto ja ne onneksi kestää vähän isompaakin pakkasta. Mutta kyllä tuo volvokin on kuin jääkaappi kun sillä ajelee, joka töyssyyn kolahtaa kunnolla kun on iskarit jäässä. No, ehkä tämä ei viikkokausia (toivottavasti) kestä!
eka: Kiitos tsempityksistä, kyllä varmasti liikkeet alkavat kohtapuoliin tuntua. Sitä vaan on niin malttamaton ja näillä taustoilla tietty kovin epävarma... Suppareita olet kokenut, kuinka jännittävää! Eikös se ole ihan normaalia että noilla viikoilla niitä alkaa jo vähän tulla? Siellä se vauva valmistautuu ulostuloon pikkuhiljaa :)
Hannele: Sulle on kyllä sopivasti kertynyt noita kiloja, kuinka kadehdittavaa! Tuohon kun itsekin pääsisi :)
titi: Ikäviä nuo sinun yölliset pahoinvoinnit! Jää kyllä uniaika lyhyeksi. Toivottavasti yölliset napostelut auttaa. Ja toivotaan kovasti että kirmeli siellä itsekseen kääntyisi, perätilasynnytys tuntuu varmasti tosi pelottavalta. Jos jokin ihme tapahtuisi ja se siellä intoutuisi heittämään kuperkeikan :) Ilman muuta tämä lapsen saaminen on uusi jännittävä kokemus miehillekin yhtä lailla kuin meille naisillekin, joten suotakoon se heille anteeksi että keskittyminen on toisaalla ja vireet kateissa. Valmistautukoon nyt rauhassa tähän elämänmuutokseen :)
Helga: Onnea ihanista ultrakuulumisista! Oikein eläydyin tarinaasi ja näin koko tapahtumaketjun sieluni silmin :) Ihanaa että uskallat iloita raskaudestasi nyt kunnolla! Oletko kova Frasier-fani kun teidän työnimi on Maris? Naurattaa tuo nimi :)
Limetti: Kiitos sinullekin tsempityksistä liikkeiden suhteen :)
Tuutis: Minullakin alkoi normaalihousut kiristää viikolla 8 ja viikolla 10 siirryinkin sitten kokonaan mammiksiin. Eli saattaa se vatsan kasvu johtua muustakin kuin syömisestä. Tosin sitä itsekin alussa harrastin ;)
Katri: Kylläpäs sulla vipeltää siellä masussa! Huippujuttu! Mua jännittää niin paljon ja haluan kuulla miten teillä meni, että järjestelen huomisen työasiatkin niin että pääsen lukemaan heti kuulumiset :D On tää kyllä koukuttavaa. Ja kun täydestä sydämestään toivoo että saat erittäin hyviä uutisia :)
omaa napaa: Viime yönä ensimmäistä kertaa tunsin vaikeutta nukkua vatsallani. Tai siis en nuku varsinaisesti vatsallani, vaan puolittain kyljellään jalka koukussa. En siis ole painollani vatsan päällä. Ja tämäkin asento alkoi ahdistaa. Tuntuu kuin olisi ilmapallo yöpaidan sisässä eikä saa hyvää asentoa. No jonkinlainen pallohan siellä onkin :) Minulla tämä vatsan muoto on tosi alapainoinen, siis korkein kohta on jurikin tuossa navan alapuolella sen 8 cm josta puhutaankin. Olisi niin ihanaa jos vatsa alkaisi nousta jo ylöspäin, mutta ei kai se näillä viikoilla vielä. Eli kyllähän tässä näitä merkkejä raskaudesta on vaikka välillä tuntuu niin epäuskoiselta. Tänään alkoi viikko 17, on tämä hurjaa!
DreamOne ja nappula rv 16+0
Katrille mielttömästi tsempitystä huomiseen! On sulla jännät paikat! Noi sun nykimiset ja tömpsyt on just sellasia, mitä mulla tuntui esikoista odottaessa rv 16 lähtien. Huisia, jos ootkin jo vkolla 17, kääk! :) Ja sekin vielä, että tunsit jonkun kovemman, siirtyilevän möntin - ei tuu muuta mieleen kuin vauva... Apua, mä en kestä odottaa huomiseen sun kuulumisia! :D
Tuutis ja Tulokas rv 7+3, tänään parempi päivä noin pahoinvoinnin osalta.
Katri: oman tukivyön hankin Beluasta. Sillä on liike täällä helsingissä, mutta myyvät myös netin kautta. Itselle oli kiva, kun sai kokeilla sitä vyötä. Vöitä myyviä liikkeitä kyllä löytää netistä, kun laittaa hakusanaksi tukivyö, ja eiköhän niitä löydy myös lastentavaraliikkeistä. Aika monet liikkeet näyttivät myyvän kahta vyötä: Carriwell (noin 12euroa) ja Anita (noin 40euroa), itse kun pääsin liikkeessä sovittamaan molempia niin ero oli selkeä, eli suosittelen tuon kalliimman ja samalla tukevamman hankkimista. Minulla ainakin on selvästi auttanut. Lähes kokoajan on päällä ja välillä kun ei ole niin heti kipeytyy selkä eritavalla. Minua on auttanut noissa selkäkivuissa nimenomaan illalla nukkumaan käydessä mikrossa lämmitettävä kaurapussi. Se auttaa myös jalkojen kipeytymiseen ja suonenvetoihin jos sellaisia kurjia ilmaantuu.
Toivottavasti pääsette miehesi kanssa huomisen jälkeen ostelemaan vauvanvaatteita tai sitten vähän myöhemmin. Aika paljon noita pikkuisia vaatteita saa kyllä neutraaleissa väreissä, äitiyspakkaustenvaatteet ja valkoiset ainakin, jos sillä värillä on itselle väliä.
Titi: hyvä että tajusit millä oloasi helpottaa, kyllä sitä on elämä niin paljon helpompaa ja kivempaa, kun ei tarvitse väsymyksestä kärsiä.
ON: uusi viikko taas alkoi. Aika hurjaa. Aamulla reippailin kouluun pakkasen läpi, hurjalta kyllä tuntui, kun ei ole tällaiseen viimeaikoina tottunut. Nyt olen taas kotona. Esikoinen nukkuu ja minä nautin ihanasta rauhasta ja kauniista auringonvalosta. Hyvä täältä sisältä ihailla. Olo on vähän parantunut, supistuksia ei tule enää niin herkästi ja muutenkin tuntuu, että jaksaa paremmin. Kiva, kun jaksaa tuon lapsenkin kanssa touhuta, eikä tarvitse koko ajan sanoa, että äiti lepää nyt leiki sinä. Hyvää pakkas päivää kaikille.
-Limetti 28
DreamOne: Sä olet mainio. =D Vai että pitää oikein työasiatkin järjestellä... hehe. Vaikea on tosin tietää mihin aikaan sieltä kotiudunkin. Riippuu onko lääkäri ajoissa ja mitä kaikkea siellä nyt sitten samalla tehdäänkään. Siitä nukkumisasennosta sitten, niin mä huomasin että mulla oli vaikeuksia jo tuossa ehkä parisen viikkoa sitten. Yleensä kanssa kyljelläni nukun niin, että jalat on koukussa. Mutta nyt ottaakin sitten masuun, eikä tunnu kovin hyvältä. Vähän on siis pitäny muuttaa asentoa, mutta kyljelläni silti vielä olen.
Niin ja tuosta vatsan korkeimmasta kohdasta, niin mulla se on hieman navan yläpuolella...
Tuutis: Kiitos tsempityksestä! Mielettömästi jännittää huominen. Ja siitä siirtyilevästä " möntistä" , niin yks kätilötuttuni sanoi sitä samaa, että vauva se on minkä olen tuntenut käsiini, kun masua olen painellut. Niin joo, tuosta tulikin mieleeni, että aamulla se tuntui nyt tuossa navan korkeudella... Taas siis uus paikka... ;) Kiva, että sullakin nyt parempi päivä pahoinvoinnin osalta. =)
limetti: Vai että Beluasta... Kävin netissä vähän katsomassakin ja suurin koko näyttäis olevan xl. En ainakaan suurempaa kokoa enää löytäny. Toivottavasti vaan mahtuu mulle. Pitää käydä joku kerta kokeilemassa mahtuuko. Jos vaan mahtuu, niin mieluummin tosiaan sen tukevamman ja kalliimman sitten ostan. Kiva, että sullakin on nyt parempi päivä. =)
ON: Hiljaista on tänään ollu masussakin. Välillä vain olen sisällä kävellessä huomannut, että ihan kuin jotain hyllyis tai pyöris masun sisällä. Jotenkin hassulta tuntuu...
Päivän jatkoja!!
Katri
Jaahans, ihan pihalla kuin lumiukko näistä viesteistä...Mä oon vaan niin hidas kirjoittamaan, ja kun oon jonkun viestin lukenut, en enää muista kommentoida...(RaDe, heh)
KATRIN uutisia minäkin odottelen innoissani huomenna! Saas nähdä, mitkä viikot ne sulle antaa :-) Onko teillä neuvolassa mahdollisuus ultrata? Missä päin asustelet? Itse asun Pääkaupunkiseudulla ja meidän neuvolassa ei ole ultraa :-/ Jänniä noi nykimiset, kuulostaa kyllä ihan vauvan liikkeille :-)
TUUTUPIILLE tsemppiä pahoinvointiin! Tuloksenhan tiedät :-) Itsellänikin tuo ällö-olo vaivaa aika-ajoin. Tänään on taas ollut sellainen ' krapulainen' päivä, jonain toisena päivänä taas ei. Tsemppiä!
HANNELE: jee, limatulppaa! Toisilla voi päästä melkein heti tositoimiin, kun limatulppa on tullut, toisilla se voi kestää viikon parikin (sori, ei ollut tarkoitus masentaa). Vaan eipä sulla ole noita viikkojakaan enää montaa!
Täällä oli muitakin loppusuoralla olevia, en nyt vaan muista nimiä. Miten mulla voikin olla näin huono muisti???? Hävettää.
Oma napa varasi tänään vihdoin ja viimein ajan neuvolaan. Hieman se neuvolatäti siellä ihmetteli, miksi soitin näin myöhään, mutta selitin tilanteen. Sainkin sitten ensikäynnin jo huomiseksi. Toisaalta, mulle se on aika tuttua, kun olen kaksi kertaa aiemminkin siellä käynyt. Ainoa ongelma mulle vaan on se, että mun pitää olla huomenna PÄIVÄLLÄ 4 tuntia pissaamatta...nytkin pitää vessassa ravata tosi usein. Neuvolalääkäri on sitten ensi viikolla. Itse vaan pohdiskelen sellaistakin vaihtoehtoa, että kävisin ensi viikolla vielä kerran yksityisellä ultrassa varmuuden vuoksi. Mä kun en tiedä, kuuluisivatko ne sydänäänet ensi viikolla neuvolassa, olen silloin viikoilla 10+1 (epäilen).
Välillä vaivaa ällö-olo, mutta pahinta on väsymys. Nytkin väsyttää ihan pirusti, tekisi mieli lähteä päiväunille. Vaan töissä vähän hankalaa...Masu on jo selvästi pyöristynyt, eikä kaikki housut mene enää kiinni. Rinnatkin on paisuneet, heh.
Hyvää keskiviikon jatkoa!
-Ultsi + Lahja 8+6-
Pääkaupunkiseudulla mäkin... Helsingissä. Ainakin mulle on sanottu, että siellä pitäis olla ultra... tai siis jollain lääkärillä. No, toivon että huomenna ultrattais... olis niin kiva nähdä... ;) Ainakin kysyn lääkäriltä, josko onnistuis...
Että neuvola sitten sulla huomenna... Meillä meneekin nämä päinvastoin. No, silloin kun neuvolan aikaa varasin, niin sanoikin että nyt mun tapauksessa tehdäänkin näin päin. =)
Tuosta neuvolasta sitten.... Kaiken aikaa olen muistanu, että se olis ylihuomenna eli perjantaina. Nyt kun tänään katoin sitä lappua, johon lääkäriajankin kirjoitin, niin siinä lukikin neuvolan olevan 12.2. eli ens maanantaina... Pakko tarkistaa huomenna sitten kun siellä on, että milloinkas se nyt taas olikaan. Luulisin, että maanantaina kun sen päivän olen kirjoittanu ylöskin, mutta mistäköhän mä sitten ton perjantain olen kuvitellu... en tiedä..
Katri (vajaa vrk enää...)
huomenna to onkin jännä päivä niin katrilla kuin ultsilla.. uutisia tänne sitten oitis, kiitos.. =) ja onnea matkaan.
katrille tukivyöstä. mulla on se anitan tukivyö, ja on ollut hyvä. ne on kyl aika reilua kokoa, kun mulla on m-koko, ja en kyl oo mikään m-kokoinen ennen raskautta ollut. ennen kumpaakin raskautta painoin noin 72kg, ja pituutta kaikki 165cm, eli ylipainoa on.
esikkoa odotellessa paino nousi komeat (ja valitettavat) 22kg, ja se m-koko mahtui ihan ok vielä siellä viimeisilläänkin.
enempi ollut ongelmana se, että en rohjennut ostaa s-kokoa, kun se m on ollut alkupuolella vähän väljän sorttinen, vaikka siinä tarrakiinnitys ja jonkun cm säätömahdollisuus onkin.
tässä raskaudessa en ole oikeastaan edes tarvinnut sitä, esikkoa ootellessa selkä oli paljon enempi tohjona.
käy sovittamassa, ja paa ostoilmoitus vauva-lehden ostetaan palstalle.. myydään-palstalla aika usein on joku omiaan myynyt odotusvaatteiden kanssa.. halvemmalla.
omani ostin aikanaan lastentarvike- ketjun kaupasta, ja hintaa oli siinä 40e tienoissa.
tuutikselle tsemppiä ton pahan olon kanssa, ei se mukavaa ole.. alussa sellaista, toivottavasti sulla ei ole lopussa tällaista.. (tuolta omaanapaa-osossa) mutta luulisin, että tää pahoinvointi kaikkineen loppuu sitten synnärille.
meillä esikosta oli työnimenä " papu" , joka sitten vaihtui niin, että kun tiesimme minkä nimen annamme pojalle/tytölle, niin mies puhui aina että kun se elmo syntyy, ja minä puhuin tasapuolisuuden nimissä aina elisasta =) ihan sama meille oli, että kumpaa odotettiin, mutta se oli sellainen leikkimielinen naljailu tyttöpäs-poikapas-tyttöpäs-poikapas..
hannelellakin puikot kilkkaa.. =) nuo vauvanvatteet on siitäkin kivoja tehdä, kun ne on niin nopsasti valmiita. paitsi, että mulla siinä viimeisestä silmukasta-pääteltyyn tuotteeseen- vaiheessa kestää uskomattoman kauan. eli, neulon ja virkkaan ja jne erittäin mielelläni, mutta kun ne langat pitäisi vielä päätellä ja neule kastella/höyryttää ennen kuin se on valmis.. huoh..
titillä myös seat, niin meilläkin. ei kylläkään uusi, vaan joku vuoden -98 suunnilleen. diisseli-peli, ja korimalli cordoba. hoppa on toistaiseksi ollut erittäin yhteistyöhaluinen, virtalukon pohja on ainoa vika jota ollaan jouduttu korjaamaan. tietty, jarruja ja muita kuluvia osia on pitäny vaihtaa, mutta nehän kuluu käytön mukaan.. =)
kertaakaan ei ole jättänyt käynnistymättä, vaikka aika kovilla pakkasilla on joskus jouduttu vääntämään lämmittämättä käyntiin.
muuten ollaan tykätty, mutta takapenkin jalkatila on kyllä perheelliselle porukalle riittämätön. (sama juttu kuin volkkarin polo classic).. ja paksin suuaukko epäkäytännöllinen rattaiden kanssa.
voi olla, että jonkun jutut nyt jäi kommentoimatta..
pakkasta täällä keski-suomessa tänään on ollut reilut -30 raatia.. HRRRRR...
mutta nyt (.)
eilen eli ke aamulla mulla oli se labra, ja piti olla se 12h ravinnotta (lue renniettä..) voitte varmaan arvata, että hiukanko närästi silloin ti-ke yönä.. ällöä. vielä 4.30 hiippailin hereillä, vaikka sinnikäästi olin kyllä yrittänyt nukkua, ja poika heräsi sit 7.00, ja alettiin aamutoimet.
hoitelin sitten kaikenmaailman asiat kylällä, kun olin kerran autolla liikenteessä, eikä uni tullut enää labra/kaupunkikierroksen jälkeen, ja sitten pitikin hakea poitsua hoidosta iltapäivällä.
eilen käytiin mieheni veljenvaimon ja poikien kanssa lastenkonsertissa iltasella. pelle positiivi oli se esiintyjä.
meidän 2,5v ja serkkupoika 3v olivat ihan tohkeissaan, kunhan alkutyrmistyksestä tointuivat =)
ensin attelin, että jaksanko ollenkaan edes lähteä, mutta onneksi raahauduin.
oli poika sen verran innoissaan. ja kivaa toisaalta viettää nyt aikaa pojan kanssa, kun kohta ei niin vaan voi kahdestaan lähteä äiti-poika meiningillä, kun nää vauvan eväät eli dissit kulkee mun mukana (sikäli, jos se imetys tällä(kään) kertaa onnistuu).
viimeyö oli jo jotain uutta, mutta ihan omaa luokkaansa..
nyt on tullut uutuutena sellaista, että kun on maaten, niin kurkusta kuuluu jotain ihme kurinaa, ja ihan kuin olis röystäys jumissa, mutta röystäystä ei tule.. ei se kyllä närästystäkään ole, kun renniellä ei ole mitään vaikutusta asiaan.
sitten yhtäkkiä voikin olla oksennus kurkussa! ? !
ei se oikein voi olla iltapalan laadustakaan kovasti kiinni, kun eilen iltapalana oli maitoa, ja 2 viipaletta vaaleaa paahtoleipää+levitettä.. eli käytännössä maitoa ja hiilareita, ei mausteita eikä hedelmien happoja..
sama jatkunut koko päivän. jos et syö mitään tosi moneen tuntiin, ihan ok olla kyljellään, mitä nyt närästää kun on tyhjä maha, mutta siihen kun vetää kaksi rennietä, niin ok.
jos syöt, ja yrität kolmen-neljän tunnin sisään mennä maaten, niin kurina/oksetus-meininki alkaa..
jee..
onkohan vauva alkanut ihan tosissaan painaa vatsalaukkua...
eli viime yökin oli aika repaleinen, kun sen saamarin iltapalan söin vähän ennen puolta yötä (kuten tavallisesti, kun se on auttanut närästykseen), ja sitten ei voinutkaan ennen aamu 4-5 olla maaten!
tänään oli miehellä vapaapäivä, ja hän oli niin ihana, että antoi tän emon nukkua..
aamulla kun hän puuhaili pojan aamutoimia, olin ylhäällä jonkun 20min, join peräti puoli lasia vettä, ja menin maaten takaisin siinäpä klo 8.30 kun ukko lähti kiikuttamaan poikaa hoitoon.
mies tuli 12.30 herättelemään, että rakas, on sun ihan pakko syödä välillä kuitenkin, mukana pari voileipää ja limupullo.. =)
minä sain nukutuksi 4h putkeen!! =) jihuuuuu!
minä hotkin aamiaisen ja olen ollutkin yllättävän pirteä tänään.
olen vaihtanut kaikkiin peteihin lakanat, pyöritellyt pyykkisavottaa kylppärissä, vaihtanut " yksösten" vaunuihin vaunuosan ratasistuimen sijaan, leikellyt sen äippäpakkauslaatikon patjan sopivaksi vaununkoppaan että on vähän paksumpi eriste, kun sieltä kopan pohjastahan se kylmyys sinne hiipii, ja lisäksi tuossa vaunu-veivuussa sain yhden kaapin aika myllätyksi, niin järjestelin senkin vielä uuteen uskoon..
olo oli mitä mainioin! ..paitsi, sitten söin ruokaa siinä 18 tienoilla. ei paljoa, lohikiusausta.
se hemmetin kurina alkoi taas. 19.30 isäntä patisti mut pötkölleen, kun olin kuulemma sen näköinen, että voisin tarvita huilia. eihän siitä makaamisesta sen kurkun kurinan kanssa meinannut mitään tulla, ja pinoilin tyynyt ja peitot siten että olin melkein puoli-istuvassa asennossa, kyljellään.. onnistuin ainakin torkahtamaan siinä, mutta ei sellaisessa voi koko yötä nukkua.
täytyy huomenna kysäistä tosta kurkun kurinasta ja oksennuksesta kurkussa siellä neuvolassa..
huomenna saan sit tietää ne labran tuloksetkin. toivottavasti kutkan syy on jokin muu (kuten vaikka elimistön stressi nukkumattomuudesta että atooppinen nostaa päätään taas) kuin se terkan epäilemä hepatoosi.
googlasin sen hepatoosin, ja joo, ei hirveästi huvittaisi se.. mutta olen kyllä aika varma, että ei tää kutina sitä ole. lähinnä jännittää toi painon kehitys, kun ruokaa ei ole oikein maistunut, herkkuja (=suklaatia) kylläkin. toinen on se hemoglobiini...
ajattelin jos huomenna saisi aikaiseksi että kävisi kirjastossa lainaamassa muutaman dekkarin luettavaksi. noille öisille valvottaville tunneille jotakin, ja yksi kappale sairaalakassiin kaiken varalta.
nyt pitäisi olla jo senverran viikkoja, että opukset voi palauttaa vasta kun olen kotiutunut laitokselta. =)
ja menen ostamaan niitä hornetteja. en viimeeksi muistanut ostaa niitä, ja edellisistä on jo viikko ja 5 päivää aikaa.. ;)
aika erikoista, että mitään " korvaavaa tulista syötävää" en ole edes harkinnut tuon kuluneen viikon ja 5 päivän aikana..
jepjep.. nyt taidan könytä soffalle, josko telkkarista tulisi jotakin katselemisen arvoista..
-ennis- ja sintti rv37+4
Nopeasti tuun vaan kertomaan eilisestä rakenneultrasta.. Sielä meidän pikkuinen pötkötteli ja rakenteet oli ultraajan mukaan kaikki ok. :) Ultraaja oli tosi mukava, selitti kaikki mitä näkyi ja rauhassa ultrasi.. Istukka oli takaseinämässä, lapsivettä oli sopivasti ja onko se nyt lakimitta vai mikä oli 4.7. Vauva vastasi rv 19+5, kun eilen oli rv 20+1 eli la pysyi samana. Muistoksi saatiin 4 kuvaa, 2 päästä/ylävartalosta, 1 missä heiluttelee kättään ja 1 jalkapohjasta. :) Ainoa, mikä tänään on alkanut vähän mietityttämään, niin np-ultrassa 8 viikkoa sitten vauva vastasi 6 päivää isompaa ja nyt vastasi 3 päivää pienempää, että onko noin iso heitto (9päivää) näin lyhyessä ajassa ihan normaalia? Osaako kukaan sanoa? Kaipa se on, kun ei kerta siitä mitään sanonut, mutta alkoi vaan ihteä vaivaamaan..
Katrin uutisia jään oottelemaan.. :)
Terkkuja kaikille
sani rv 20+2
Vielä piti tulla sanomaan, että mies oli ultrassa mukana. Joku (nyt en muista kuka teistä, sori) sitä kysyi aikaisemmin, että lähteekö mies mukaan.. :)
SANI: Onnea ihanista rakenneultrakuulumisista!
ENNIS: Sama homma kaikista tylsintä noissa käsitöissä on se lankojen päättely ja osien yhteen laittaminen, kostutus…
ULTSI: Multa ei todellakaan onnistu olemaan päivällä 4 tuntia pissaamatta. Joten mää joudun aina pyytämään purkin mukaan ja otan aamulla pissan talteen. Tosin nyt raskausaikana se aamupissakaan ei välttämättä ole ku max. 3 tuntia rakossa.
Eipä oikeen muuta… LIMETILLÄ, TUUTIKSELLA, DREAMONELLA ja muillakin oli hyviä kuulumisia, joita en nyt jaksa erikseen kommentoida…
KATRIN uutisia ootellaan tietysti =o)
Autoista oli TITI ja ENNIS puhuneetkin, meilläkin auto lähteny tähän asti kiltisti vaikkakin vähän huonosti käyntiin näin pakkasilla. Mutta tänä aamuna ei sitten lähteny! Mies kävi jo ostaan uuen akun. Mun oli tarkotus lähtä Lidliin ja kauppa-asioille mutta enpä sitten päässytkään! Voi vitalis… Tulee taas pitkä tylsä päivä…
HANNELE + v 38+4
Sori, mutta nyt vain lyhykäiseen omanapaosuutta...
Lääkärillä oli ultra ja sillä sitten katseli... ei siellä mitään sikiötä näkyny. Sanoi että aika paksu limakalvo kyllä on, joten viittais että raskautta olis, mutta vasta hyvin alusssa.... Eli se limakalvo siis näkyi, ei mitään muuta...
Oon kyllä pettyny... luulin nyt olevani sentään edes sillä 9+ viikolla, mutta ei kuulemma ole sitäkään... jos on, niin sitten joku 5+ tai 6+, mutta ei sen enempää. Huomenna pitää vielä mennä antamaan virtsatesti labraan ja katotaan näkyykö raskautta siinä... Niinpä.. ne kuuluisat terveyskeskuksen virtsatestit, mitkä ei ole ikinä näyttäny mulle mitään, mutta kotitestit on.. No, ens maanantaina sitten neuvolaan terkkarille. Sitten katotaan miten asia lähtee etenemään vai lähteekö ollenkaan. Kyllä ketuttaa!!!
Lääkäri oli kyllä suht toiveikas ja terkkari myös, mutta katotaan nyt. Jotenkin on menny taas kaikki toivo... Itkettää ja masentaa vain...
Katri ja rv ? ehkä...
Ei vaan voi olla totta! Miten tämä on mahdollista?! Olen hyvin hyvin pahoillani ja erittäin surullinen puolestasi. En osaa oikein sanoa mitään, nyt on itsellänikin päivä pilalla. Olen huolissani sinusta ja jaksamisestasi, olisiko sinulla mahdollisuus saada vaikka keskusteluapua esim. terveyskeskuspsykologilta. Pelkään ettet jaksa näitä pettymyksiä :(
Sanaton DreamOne
Ei voi olla tosi! Miten taas voi sulle kotitestit näytellä sitten plussia ja muuta! Voi kun nyt sitten kuitenkinse huominen virtsatesti näyttäis plussaa ja siellä ois sentään pikku-toukka kasvamassa... Voin vain kuvitella kuinka pettynyt olet... Taas alottaa pitkä matka alusta...
Halauksia
HANNELE
No voihan kiesus miten omituinen tilanne.... = / Varmasti on olo ihan omituinen. Mitä tuossa tilanteessa oikeesti voi itekkään sanoa? Toivottavasti tällä kertaa nyt tuo terveyskeskuksen testi näyttäis että sielä pikkuinen on hyvää vauhtia kasvamassa. Eihän sulla ole nyt ollut vuotojakaan eikä mitään ja jos kuitenkin lääkärinkin mielestä näyttää, että sielä raskautta olis ilmassa. Ehkä sitten vielä on niin pieni, ettei vaan kunnolla vielä näy. Kaikki sormet ja varpaat pystyssä huomiselle.
Nyt kyllä surettaa Katrin puolesta tuo tilanne, vaikka eihän siinä nyt kirvestä kaivoon tosiaan vielä heitetty kun raskaana kuitenkin kaikesta päätellen olet. Sehän on sitten eri asia, että millä vkoilla ollaan menossa...ettei kauheesti tule takapakkia tilanteeseen... huoh!
titi ja kirmeli
TITI: Voi kuule, minusta tuntuu että ei se lähtö tule kuin joskus rv 42+… Kirpparilta löyty tosiaan ihan kivoja vaatteita Vilpertille, parit potkarit, pari bodya ja yöpuku. Toivottavasti saat paremmin nukuttua. Vai oli sullakin paino laskenut, ehkä se ei sitten niin hälyyttävää. Meiän TH ei laske jos alaspäin on tullut mutta jos ite laskee niin 2 viikkoa sitten paino oli 400 g enempi. Että ei ollenkaan paha sitten. Sillon 2 vkoa sitten viimeksi on noussut että jos ei ens kerrallakaan nouse niin sitten tulee jo 3 vkoa ettei oo noussut ollenkaan. Mielenkiinnolla ootan siis ens viikon neuvolaa…Jep, 120 on munkin mielestä se raja jonka alle vauvan syke ei ”sais” mennä. Yhellä oli ollu neuvolassa alle sen niin se lähetettiin kans sinne äitipolille ja aiottiin seur. Päivänä käynnistää. Tosin sillä viikkoja oli 39+3.
HELGA: onnea ihanista ultrakuulumisista!
LIMETTI: Juu erikoisesti olit saanut tekstin rivitettyä ;o) Mulla on aina ollu aamuisin tuo neuvola, paitsi sillon 2 vkoa sitten kun oli samalla lääkäri ja sillon oli paino noussut. Sitä edellisellä kerralla taas laskenut. Ja viime viikolla ei ollu neuvolaa ku olin sielä osastolla ja nyt siis siitä kahen viikon takasesta laskenut. Mutta kaippa ne neuvolassa sanoo jos huolen aihetta on. Voihan se tosiaan olla että vauvan paino on noussut mutta itellä laskenu niin sitä vauvan painon nousua ei näy…Hyviä neuvolakuulumisia sulla!
Empä mää muuta taas jaksa kirjoittaa
HANNELE edelleen rv 38+2