Mikä ihmisiä vaivaa kun ei osata olla kohteliaita?
Poikani sairastui kesken kesäleirin, ja hänen kaverinsa samalla. Leirin ohjaajat soittivat, että poika pitää hakea sieltä mahd pian. Ajamista sinne meni 2 1/2 tuntia suuntaansa, eli yhteensä viisituntia kokonaan ja otettiin toinen poika kyytiin kun asui muutaman kilometrin päässä meistä. Ostettiin matkalla pojille syötävää ja juotavaa. Kun tuotiin kotiovelle saakka ja raahattiin kamat kotiovelle, perhe ei edes pientä bensarahaa tarjonnut kiitokseksi. Ja asuivat siis Meren äärellä omakotitalossa rikkaassa kaupunginosassa kun itse asun vuokralla lähiössä. Ihmettelen miten nykyään ihmiset eivät tajua peruskohteliaisuutta. Kaikki apu otetaan itsestään selvyytenä.
Kommentit (10)
Oliko pojan kaveri myös sairastunut
Opitpahan olemaan avulias. Älä ole.
Tuollaisia rikkaat ahneet ovat. Eivät he ajattele kuin omaa hyötyään.
Vierailija kirjoitti:
Oliko pojan kaveri myös sairastunut
Oli.
Täytyy kyllä sanoa, että en ehkä itse olisi myöskään tajunnut maksaa. Toki olisin kiitellyt. Kuskaan paljon lapsia ja pidän yökylässä enkä ole ikinä mitään korvausta saanut tai tajunnut edes toivoa.
Olisit neuvotellut toisen pojan perheen kanssa ennenkuin lähdit hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisit neuvotellut toisen pojan perheen kanssa ennenkuin lähdit hakemaan.
Mulle itse bensarahan antaminen viidentunnin ajosta on kyllä niin itsestään selvä asia, etten edes tajunut ettei joku maksa vaivanpalkkaa. Siis kyse ei ole nyt jostain puolen tunnin ajosta vaan viiden tunnin ajosta. Vähän eri juttu
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä sanoa, että en ehkä itse olisi myöskään tajunnut maksaa. Toki olisin kiitellyt. Kuskaan paljon lapsia ja pidän yökylässä enkä ole ikinä mitään korvausta saanut tai tajunnut edes toivoa.
Näin on kun kyse on jostain lyhyestä puolentunnin / tunnin ajo. Mutta jos joku ajaa 5 tuntia niin on vain moukkamaista olla osallistumatta bensakuluihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on kun kyse on jostain lyhyestä puolentunnin / tunnin ajo. Mutta jos joku ajaa 5 tuntia niin on vain moukkamaista olla osallistumatta bensakuluihin
Mulla lapsi harrastaa futista ja pitkät ajomatkat on tuttuja. Ajattelen asian niin, että muut lapset tulee siinä samalla. Eri asia on, jos ajaisi vain sen vieraan lapsen takia. Mutta hyvä kuitenkin havaita, että muut voivat odottaa korvausta.
Onpa törkeää ja välinpitämätöntä..