Olisiko mahdollista perustaa taloyhtiö jossa asukkaiden on oltava täysi-ikäisiä?
Lapsiperheet voisivat metelöidä keskenään omissa taloissaan.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa joltain humalaisen huudon ja mökämusiikin talolta
Millä perusteella? Ei tässä nykyisessäkään talossa yksikään aikuinen metelöi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella? Ei tässä nykyisessäkään talossa yksikään aikuinen metelöi.
Ap
Minun naapurissa on metelöineet nimenomaan aikuiset.
Onhan noita senioritaloja, mikset asu sellaisessa? Jokaisesta postiluukusta tulee pullantuoksu
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita senioritaloja, mikset asu sellaisessa? Jokaisesta postiluukusta tulee pullantuoksu
Koska olen niihin aivan liian nuori.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos on mahdollista perustaa senioritaloja, on varmaan mahdollista perustaa myös taloyhtiötiä myös muilla kriteereillä, jos eivät ole rasistisia tai muuten moraalittomia.
Niitä on jo. Kutsutaan nimellä senioritalo.
Ihan kuin aikuiset eivät koskaan metelöisi :D
t. kännibilettäjän naapurissa asuva
Meidän talossa ei tietääkseni asu yhtään alaikäistä. Ei täällä silti hiljaista ole. Yläkerran mummo huudattaa radiota aamusta iltaan ja yöllä rymistelee ties mistä kotiin vastapäätä asuva nuorehko mies. Kikatuksesta päätellen naisseuraa usein mukana. Lisäksi ovet paukkuvat ja rappukäytävä raikaa kun puhutaan puhelimessa jne.
Onko alaikäiset sukulaiset ja vieraat kielletty?
Olisiko tässä tapauksessa helpompi muuttaa yhteisölliseen kimppa-asuntoon, joka yleensä on omakotitalo tai vaan omaan omakotitaloon.
Sä voit perustaa sellaisen. Sen nimi on omakotitalo.
kelpaisiko vaikka Turun Birgittalaisluostari?
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita senioritaloja
Senioritalossa on pykälä, että vähintään yhden asunnossa asuvan on oltava vähintään määrätyn ikäinen. Sitä nuorempia saa asua myös siinä niin kauan, kunhan em. mainittu ehto täyttyy.
On mahdollista asettaa ehtoja mutta katsopa tätä:
https://www.tampereenvaskikodit.fi/usein-kysyttyja/
"Tampereen Vaskikodit on asunto-osakeyhtiö, jonka asukkaaksi pääsee ostamalla asunnon. Asukkaan on kuitenkin täytettävä asukaskritreerit: Asukkaan tai puolisoista toisen tulee olla vähintään 58-vuotias. Lisäksi edellytyksenä on Pro Vaskikodit -yhdistys ry:n jäsenyys. Asukaskriteerit sisältyvät osakas-/asukassopimukseen, joka on yksi asunto-osakeyhtiön perustamisasiakirjoista."
Tuollakkaan ei ole kielletty sitä että samassa asunnossa asuisi myös alle 58 - vuotiaita ehdot täyttävän asukkaan perheenjäseninä. Ja jos joku saisi perheenlisäystä talossa asuessaan ja sen perusteella häntä yritettäisiin karkottaa talosta niin menisi korkeimpaan oikeuteen asti käsittely.
Niin, aikuisten luonahan ei koskaan käy lapsivieraita eikä aikuiset itse ikinä metelöi.....
Vieri kirjoitti:
6 kymppinen on Suomessä nuori.
p
Varmaan aika vaikea kieltää lisääntymästä.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan aika vaikea kieltää lisääntymästä.
Tai potkia pellolle asunnosta, jos menee porsimaan.