Mulla on ongelma
54-vuotias sairaanhoitaja tuttava haluaa kysellä kokoajan neuvoa kun viestittelee ammattilaisten kanssa omista terveysasioistaan. Miten kohteliaasti sanoisin, että en haluaisi olla hänen terveysasioiden kanssa tekemisissä ja hänen pitäisi pärjätä itse?
Kaiken huippu on että suuttuu jos satun kysymään kysymyksiä mitä mielestäni tarvitsen jotta voin vastata taas hänen kysymyksiin. Hänellä ikävä tapa olettaa, että tiedän saman kun hänen taustoistaan omista terveyasioista jopa sen mitä jutellut lääkäreiden kanssa. Hermostuu kun ei ole ihan itsestäänselvää kaikki mikä hänen tulanteensa on. Eikö l,e outoa käytöstä.
Esim. kysymys: "Mitä sovit lääkärin kanssa tulosten saamisess" sai hänet vihastumaan ja sain pitkät haukut kuinka olen kyvytön normaaliin keskusteluun lisäksi pieni aggressiivinen twisti oli jo tuossa vaiheessa.
Käyttää tekosyynä että tarvitsee apua suomen kielen kanssa mikä paskapuhetta ,koska tosiaan toimii sairaanhoitajana suomen kielellä ja ollut maassa jo 30-vuotta.
Huvittavinta on että kun muotoilen jonkun lauseen kun pyytää että mitä pitäisi sanoa, selvästi närkästyy ihan kun se ei olisii hyvin neuvottu. No miksi sitten kysyy apua Herran jestas?
Valitetttämå ol,it jo vuosikausia keissi että pyytää apua viesti tään ja kun en ole viestitellä tarpeeksi hyvin saan haukut.
Kieltäydy köyhiin kokonaan siis "auttamasta." Sitten olen se epäsosiaalinen, joka ei halua auttaa?
Ja jos viestittelyyn liittyy raha-asiat voi juku jos ei ole jotain mennyt nappiin....
Viimeksi parempana englannin puhujana sain selvitettäväksi vuokra-auton selvittämiseen kun siinä oli häikkää.
Jouduin kysymään about 3 kertaa säännöt ihan sen takia, että ei olisi epäselvää jos ei miellyttäisi kaveria lopputulos. Jos olisi ollut oma asia, en olisi varmistanut niin paljon. Kuulosti varmaan jankkaamiselta, mutta pakko.
Ettei tule niitä, mikset sanonut niin tai näin aggressiivisella twistillä niikuin monesti on tullut.
Ai itsessä vikaa? Nooh testattu monta kertaa, että vastaavissa tilanteissa ei samoja ongeimia muiden kanssa. Saahan sitä väittää mitä haluaa.
Vastaan mitä vastaan ja keskustelukumppani ei hermostu. Tuon kaverin kanssa aina toisin. Miksiköhän?